משאבת דלק
צילום: Istock

שלא תופתעו בתחנה: מחירי הדלק יעלו הלילה באגורה אחת

מדובר בשינוי מזערי ביחס לחודש הקודם. בממשלה הבטיחו שהמחיר יישאר זהה, ולכן אנחנו מציינים את השינוי, כדי שלא תחשבו שבתחנה עובדים עליכם וייקרו קצת את המחיר מעבר למותר
נתנאל אריאל | (1)

מחירי הדלק עולים הלילה באגורה אחת ויעמדו על 6.86 אגורות לליטר בנזין 95. תוספת בעד שירות מלא תהיה, כרגיל, 21 אגורות. באילת המחיר יעמוד על 5.87 שקלים לליטר, עליה של 2 אגורות ביחס לחודש הקודם (תוספת שירות מלא - 18 אגורות).

המחיר למעשה לא משתנה גם בחודש אוגוסט, וזאת אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להמשיך ולהעמיק את סבסוד הדלק לצרכנים וחתם על צו להפחתת המחירים. אז למה בכל זאת אנחנו מציינים את זה? כדי שלא תופתעו בתחנת הדלק. הכותרות בתקשורת לפני מספר ימים דיברו על כך שהמחיר לא ישתנה, ובפועל תראו פתאום עליה קלה במחירים. 

סמוטריץ' חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש אוגוסט 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בסכום של 2582.35 שקל לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. 

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-41.5 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש יולי, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס, אשר תעמוד בתוקף עד סוף השנה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 31/07/2023 11:09
    הגב לתגובה זו
    עולים יום יום והאזרח מפסיד הרבה יותר מאשר בתחנה
טורבינות רוח ימיות של אורסטד. קרדיט: רשתות חברתיותטורבינות רוח ימיות של אורסטד. קרדיט: רשתות חברתיות

מבט לים: משרד האנרגיה בוחן איך תיראה האנרגיה של ישראל שתיוצר במים

המשרד משלים מכרז לביצוע סקר אסטרטגי שיבחן אילו טכנולוגיות אנרגיה ואקלים ניתן לפתח בים התיכון. הבדיקה תכלול אנרגיה מגלים, רוח ושמש, אגירה, מימן ירוק ולכידת פחמן. המטרה: לגבש בסיס ידע שיסייע בקבלת החלטות על פיתוח ימי, תוך איזון בין צרכים כלכליים, סביבתיים וציבוריים

עוזי גרסטמן |

משרד האנרגיה והתשתיות נמצא בימים אלה לקראת סיום הליך מכרז לביצוע סקר אסטרטגי סביבתי רחב היקף, שמטרתו לבחון את הפוטנציאל של המרחב הימי של ישראל לפיתוח אנרגיה מתחדשת ופתרונות אקלים. את הסקר יבצע המרכז הלאומי לכלכלה כחולה, הפועל בחיפה תחת HiCenter Ventures, והוא צפוי להימשך כשנה וחצי, בליווי ועדת היגוי ווועדת מומחים בראשות המשרד.

על פי הודעת המשרד בנושא, הסקר נועד לבחון איזה טכנולוגיות מתקדמות יכולות להתאים ליישום בים התיכון, ומהם התנאים שיאפשרו פיתוח אחראי שלהן. בין התחומים שייבדקו נמצאת הפקת אנרגיה מגלים וזרמים ימיים, מתקני רוח ושמש בים, פתרונות לאגירת אנרגיה, ייצור מימן ירוק, גידול ביומסה ימית, שימוש בחילוף חום וכן אפשרויות ללכידת פחמן במרחב הימי. במסגרת העבודה, יתבצע מיפוי של הטכנולוגיות הרלוונטיות לישראל, ניתוח רמת הבשלות שלהן והערכת היתכנות כלכלית, סביבתית וחברתית.

מעבר לבחינת הטכנולוגיות עצמן, הסקר ינסה לענות גם על שאלות של מיקום ותכנון. הוא יכלול איתור אזורים בים שבהם ניתן יהיה להקים מתקנים ימיים בצורה מיטבית, לצד גיבוש המלצות בנוגע למדיניות פיתוח, כללי תכנון, רגולציה וניטור סביבתי. המטרה היא ליצור תמונה רחבה שתסייע לממשלה לקבל החלטות מושכלות לגבי השימוש במרחב הימי, שהוא משאב מוגבל ורב-שימושי.

במשרד האנרגיה מדגישים כי הסקר הוא חלק מתהליך מקובל במדינות מפותחות, המכונה סקר אסטרטגי סביבתי, שנועד לשמש בסיס לתכנון ארוך טווח של משאבי טבע. תוצרי העבודה אמורים לספק למשרד תשתית מקצועית המבוססת על נתונים, שתאפשר לקדם פיתוח ימי באופן שמצד אחד תורם ליעדי האקלים של ישראל, ומצד שני שומר על איזון בין צורכי המשק, ההגנה על הסביבה והאינטרס הציבורי.

לדברי אולגה זלטקין, מרכזת בכירה למחקר ימים ואגמים ביחידת המדען הראשי של המשרד, המרחב הימי נהפך לרכיב חשוב במיוחד בפיתוח אנרגיה מתחדשת בישראל, בין היתר בשל מגבלות השטח ביבשה. היא הסבירה כי הים מאפשר לא רק להגדיל את היקפי הייצור, אלא גם לקדם טכנולוגיות שאין להן חלופה יבשתית, כמו אנרגיה מגלים וזרמים. הסקר, לדבריה, נועד ליצור בסיס ידע לאומי שיתמוך בתכנון זהיר, בגיוון מקורות האנרגיה ובחיזוק הביטחון האנרגטי של המדינה.