שלא תופתעו בתחנה: מחירי הדלק יעלו הלילה באגורה אחת

מדובר בשינוי מזערי ביחס לחודש הקודם. בממשלה הבטיחו שהמחיר יישאר זהה, ולכן אנחנו מציינים את השינוי, כדי שלא תחשבו שבתחנה עובדים עליכם וייקרו קצת את המחיר מעבר למותר
נתנאל אריאל | (1)

מחירי הדלק עולים הלילה באגורה אחת ויעמדו על 6.86 אגורות לליטר בנזין 95. תוספת בעד שירות מלא תהיה, כרגיל, 21 אגורות. באילת המחיר יעמוד על 5.87 שקלים לליטר, עליה של 2 אגורות ביחס לחודש הקודם (תוספת שירות מלא - 18 אגורות).

המחיר למעשה לא משתנה גם בחודש אוגוסט, וזאת אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להמשיך ולהעמיק את סבסוד הדלק לצרכנים וחתם על צו להפחתת המחירים. אז למה בכל זאת אנחנו מציינים את זה? כדי שלא תופתעו בתחנת הדלק. הכותרות בתקשורת לפני מספר ימים דיברו על כך שהמחיר לא ישתנה, ובפועל תראו פתאום עליה קלה במחירים. 

סמוטריץ' חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש אוגוסט 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בסכום של 2582.35 שקל לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. 

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-41.5 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש יולי, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס, אשר תעמוד בתוקף עד סוף השנה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 31/07/2023 11:09
    הגב לתגובה זו
    עולים יום יום והאזרח מפסיד הרבה יותר מאשר בתחנה
בלקסטוןבלקסטון

השקעה בתשתיות - תשואה של 19% לקרן של בלאקסטון; גם משקיעים פרטיים יכולים להשקיע

הקרן שהיתה מיועדת לגופים מוסדיים, נפתחה למשקיעים פרטיים בכל סכום; על היתרון של תשתיות ומה התשואה של קרנות אחרות בתחום?

רן קידר |
נושאים בכתבה תשתיות בלקסטון

קרנות בתחום התשתית הפכו למאוד פופולאריות בעשור האחרון. גם אצלנו - משקיעים מוסדיים מזרימים הרבה כסף לפרויקטי תשתיות, רוכשים מניות של חברות תשתית, ובעצם מממנות את התחום החשוב הזה שמניע את הכלכלה. תשתית זו תקשורת, כבישים, אנרגיה, תחבורה וגם תשתיות טכנולוגיות ל-AI. 

חלק גדול מההשקעות בתחום נעשה דרך קרנות השקעה, כשההשקעות בעיקרן לא סחירות - בפרויקטי ענק  ממשלתיים וקונצרנים שמניבים תשואה טובה. ובכלל, תשתיות נחשב לתחום יציב יחסית עם סיכון נמוך ועם תשואה סבירה. 

תשואת 19% בשנה: קרן BXINFRA של בלקסטון מובילה את שוק התשתיות

קרן BXINFRA של בלאקסטון רושמת תשואה מרשימה של 19.1% ב-12 החודשים האחרונים. התשואה כוללת עליית ערך נכסים והכנסות שוטפות, נטו לאחר דמי ניהול. זו תוצאה שמציבה את בלאקסטון בראש הטבלה מול המתחרות הגדולות. אפולו גלובל מנג'מנט רשמה תשואה שנתית ממוצעת של 6.61% בחמש השנים האחרונות. נשמע סביר, אבל ב-2025 היא במינוס 1.15% מתחילת השנה. הסיבה: אפולו התמקדה בתשתיות אנרגיה מסורתיות, רגישות לעליית הריבית.

KKR מציגה ביצועים טובים יותר עם תשואה ברוטו של 14% בשנה האחרונה. KKR בחרה באסטרטגיה שמרנית יותר, והניה תשואה של כ-7%. 

בלקסטון מתמקדת באנרגיה מתחדשת) וב-QTS (מרכזי נתונים) והיא מנהלת 140 מיליארד דולר בתשתיות בלבד. זה יותר מהתיק של אפולו ו-KKR ביחד.  דמי הניהול בקרן הפרטית הם  1.25% שנתי על הנכסים, ועואד 12.5% מרווחים מעל 5%. מבנה שמתמרץ ביצועים.

עד עכשיו רק גופים מוסדיים יכלו להשתתף. מעכשיו זה פתוח גם למשקיעים פרטיים, אבל צריך לזכור שזו השקעה לא סחירה. ההשקה של הקרן למשקיעים פרטיים מתרחשת במסגרת הרגולציה החדשה של האיחוד האירופי, ELTIF 2.0, ששינתה את כללי המשחק בשוק ההשקעות האלטרנטיביות. ביטול רף ההשקעה המינימלי,  מאפשר כעת גישה נרחבת יותר למשקיעים. המהלך מציב את בלאקסטון כמובילה במגמה גלובלית של דמוקרטיזציה של נכסים אלטרנטיביים.

 משקיעים פרטיים יכולים לרכוש את הקרן