מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
בחודש אוקטובר מחירי הדלק יישארו כפי שהיו בחודש ספטמבר. המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יישאר על 6.37 שקל לליטר, כמו בחודש הנוכחי. באילת המחיר יעמוד על 5.44 שקל לליטר, גם כן ללא שינוי ביחס לחודש הקודם.
אמנם מחיר הבנזין הבינלאומי ירד והדולר התחזק כך שהמחיר היה אמור לרדת ב-10 אגורות, אבל המדינה הוזילה את מס הבלו רק באופן זמני ולכן סיום ההטבה העלה את המחיר בחזרה.
חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: "בהתאם לתיקון צו הבלו שבוצע בחודש קודם, במקרה שמחיר הבנזין לא יעלה על 6.25 שקל, יעלה סכום הבלו ב-13 שקל כולל מע"מ אך בכל מקרה לא יעלה בסכום שיעלה את המחיר מחודש קודם. מאחר ומחיר הבנזין (לפי בלו של חודש קודם) עומד על 6.25 שקל, עודכן סכום הבלו כך שהמחיר בתחנה יעמוד על 6.37 שקל".
נזכיר שבהודעה החודשית על עדכון מחירי הדלק, משרד האנרגיה קורא לכם "לבחור את תחנת הדלק הזולה ביותר" והם ממשיכים לשלוח את המשפט הזה בכל חודש - אבל... ברצינות? המדינה אחראית למחירי הדלק הגבוהים, (כ-70% מס) ולחוסר התחרות בשוק, ולכן זה ממש מגוחך כשהיא קוראת לנו להשוות מחירים בתחום הזה. תגובת משרד האנרגיה: "חברות הדלק יכולות לתת הנחה של 5 אגורות" - וואו, באמת אחלה חסכון.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- לאחר הדו"ח הטוב: לידר מעניקה אפסייד של 100% לחנן מור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד - חשוב לומר: חלק מהסיבה למחירי הדלק הגבוהים זה ניסיון של המדינה לווסת את העומסים בכבישים. ממוצע הנוסעים ברכב בישראל הוא 1.2 אנשים לרכב, כלומר אנחנו מאוד אוהבים לנסוע לבד ברכב ולא מוכנים לשקול חלופות. התוצאה היא כמובן פקקים גדולים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.
- 3.אנונימי 03/10/2022 11:48הגב לתגובה זועכשיו כולם דואגים ומחבקים את אזרחי ישראל
- 2.שחר 01/10/2022 10:39הגב לתגובה זוהכותרת הנכונה: "למרות צניחה של יותר מ 10% במחיר הנפט בחודש ספטמבר - מחיר הדלק לצרכן באוקטובר ישאר ללא שינוי.
- 1.אזרח מודאג 29/09/2022 20:24הגב לתגובה זופורעים את התחייבויות. למסור עבאס.

ארגון אופ״ק החליט להגביר את ייצור הנפט באוקטובר
הקבוצה בראשות סעודיה ורוסיה תוסיף 137 אלף חביות ביום החל מאוקטובר – למרות ירידה של יותר מ־10% במחירי הנפט השנה וחששות מעודף היצע ב־2026
ארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק) ושותפיו החליטו להעלות את הייצור באוקטובר ב-137,000 חביות ליום. ההחלטה מגיעה בתקופה בה שוק הנפט מתמודד עם חששות מפני עודפי היצע עתידיים, ובה מחירי הנפט נמצאים בירידה של למעלה מ-10% השנה ונסחרים בסביבות 65 דולר לחבית לברנט.
במפגש מקוון מהיר יחסית, הכריזו שמונה מחברות הקרטל על העלאה של 137,000 חביות ליום החל מאוקטובר. לא מדובר בהחלטה מפתיעה מבחינה כמותית, אבל הזמון מעורר שאלות. בתקופה בה מחירי הנפט מראים חולשה ומסתכמים בסביבות 65 דולר לחבית לברנט, הצעד הזה נראה כמו הימור על העתיד.
הצעד מסמן שינוי במדיניות האופ"ק+, שבשנים האחרונות התמקדה בהגבלת ייצור כדי לתמוך במחירים. כעת, הארגון מתחיל לבטל חלק מהקיצוצים הוולונטריים ולהגדיל את הייצור, במטרה להגן על נתחי השוק שלו. ההחלטה מגיעה על רקע נתוני שוק מעורבים. מצד אחד, הביקוש הקיצי היה חזק ורמות המלאי במדינות ה-OECD נמוכות יחסית. מצד שני, אנליסטים צופים עודף היצע אפשרי בחצי הראשון של 2026. מחירי הנפט ירדו בלמעלה מ-10% השנה, כאשר ברנט נסחר בסביבות 65 דולר לחבית.
שמונת היצרנים המרכזיים – ערב
הסעודית, רוסיה, עיראק, איחוד האמירויות, כווית, קזחסטן, אלג'יריה ועומאן – מתמודדים עם האתגר של איזון בין שמירה על מחירים גבוהים לטובת הכנסות המדינה, לבין חשש שמחירים גבוהים עלולים לעודד השקעות באנרגיות חלופיות ולהשפיע על הביקוש לטווח הארוך.
- קונוקו פיליפס תפטר רבע מהעובדים -תעשיית הנפט חוזרת למציאות של קיצוצים
- עסקת הנשק שפרצה את הדרך ליצוא הביטחוני של ישראל ומה קרה היום לפני 166 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפער בין ההבטחות למציאות הוא אחד האתגרים המרכזיים של הקרטל. בחודשים האחרונים, הייצור בפועל של חברות האופ"ק+ נמוך מהרמות המתוכננות. חלק מהחברות אף נאלצו להגביל את הייצור כדי לפצות על ייצור יתר קודם. ההחלטה מגיעה על רקע המתיחות הגיאופוליטית במזרח התיכון, שבדרך כלל תורמת לעלייה במחירי הנפט. אופ"ק+ בחר להגדיל את ההיצע בתקופה זו, דבר שמצביע על הערכה שהאספקה תישאר יציבה למרות האתגרים האזוריים.