סובארו פורסטר 2024 - ללא מתחרים ישירים בנישה ייחודית
הסובארו פורסטר מציג שימושיות יחד עם יכולות שטח ייחודיות, והוא למעשה נטול תחרות ישירה מצד כלי רכב מתחרים עם תכונות דומות.
יתרונות: מתלים, נוחות, יכולות שטח. חסרונות: צריכת דלק, מחיר.
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
הפורסטר של סובארו הוא אחת המכוניות האהובות עלי. רכב שמשלב שימושיות משפחתית נהדרת יחד עם הנעה כפולה ועבירות בסיסית טובה, שמאפשרת נסיעה בשטח לייט ללא כל קושי ודאגות, יחד עם מוניטין אמינות גבוה וביקוש מצוין כרכב משומש, מה צריך יותר?
עם הפתיח הזה היה ברור שכשאנשי סובארו בישראל התקשרו לתאם מבחן לפורסטר העדכני המשווק בישראל כל שנותר הוא לתאם תאריך.
משנת 1998 ועד השבוע נמכרו בישראל מעל 23,000 סובארו פורסטר, מתוכם למעלה מ 21.5 אלף כלי רכב עדיין נוסעים עם רישיון בתוקף. ועכשיו משווק בישראל פורסטר מחודש, אבולוציה של הדגם היוצא, עם שיפורים קטנים, עקביים ומקיפים כמעט בכל היבטי השימוש והנראות של הרכב.
חזית הרכב עודכנה כאשר כל הפגוש הקדמי, הגריל ויחידות התאורה הראשיות חדשות. כך גם במבט מהצד, על אף הצללית הכמעט זהה, עודכנו בתי הגלגלים והספים, וכך גם מאחור נזנחו יחידות התאורה המוזרות משהו לטובת יחידות תאורה מודרניות יותר משולבות לד. התוצאה הכללית נאה, יפה יותר לטעמי מאשר הדגם היוצא, אבל שומרת על מאפייני העיצוב המקורי.
פנים הרכב עבר גם הוא עדכון. מסך המולטימדיה בגודל 11.6'' כשלצידו מתגים פיזיים לכיוון טמפרטורת המזגן, ותצוגה קבועה בתחתית ליתר פעולות המיזוג. ההגה נותר גדול מדי משהו, ולוח המחוונים נותר מסורתי עם מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד גדול משמאל, ובאמצע צג בגודל 4.2'' למידע נוסף לבחירת הנהג. המושבים מצוינים עם אפשרויות כיוונון כך שיתאימו לכל נהג. החומרים נעימים למגע, ואיכות הייצור וההרכבה מצוינת. המרווח מאחור נותר מצוין על אף בסיס גלגלים שאינו גדול 2.67 מטר. סה"כ תא הנוסעים נעים ונוח.
- סובארו מחזירה את ה STI בגירסאות חשמלית ובנזין
- אחריות לרכב חדש - אצל מי האחריות הכי מקיפה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סובארו השאירו את מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטר, בתצורת בוקסר. מנוע זה מפתח 180 כ"ס ומומנט של 24.6 קג"מ ב 3700 סל"ד. המשמעות היא שאין לפורסטר 'מחץ' אליו כבר התרגלנו מכלי רכב חדשים חשמליים או בעלי טורבו שמגיעים לשיא המומנט בפחות מ 2000 סל"ד. תיבת ההילוכים של הפורסטר אוטומטית רציפה, כאשר לטובת התחושה הגדירו בסובארו 8 יחסי העברה. הביצועים טובים אך לא כאלה שיגרמו ל'וואו' עם תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 9.4 שניות, ומהירות סופית של 204 קמ"ש.
הקלפים החזקים של סובארו נשארו גם כאן, והם ההנעה הכפולה (ללא הילוך כח) ומרווח גחון מרשים של 22 ס"מ, והבטחה ליכולות שטח ראויות עבור רכב 'רך'.
הנהיגה בפורסטר נעימה מאוד, וניכר כי עשו עבודה טובה בבידוד רעשי מנוע. בנהיגה מנהלתית כמעט ולא חודרים רעשי מנוע לרכב, ולכן שומעים יותר רעשי רוח. לא משהו שפוגם באיכות הנסיעה רק שמים אליו יותר לב. הפורסטר משייט במהירויות גבוהות ללא קושי, ועדיין מספק נוחות גבוהה ליושבים ברכב.
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
הפורסטר מאז ומעולם מחזיק באמתחתו 'קלף חזק' בדמות יכולות שטח מרשימות לרכב ללא הילוך כח, ובמהרה נטשנו את הכביש המהיר לטובת שיטוט בשבילי חול עמוק, ולאחר מכן שמנו פעמנו לגליל המערבי לשבילים של נחל ציפורי בואכה עין יבקוע (מעיין הסוסים). בחול העמוק, שאינו דיונות, וללא הורדת אוויר, ריחף הפורסטר בקלילות ובבטחון ללא קושי. הפעלת מצבי ה X-Mode המיועדים לירידות מבוקרות, הוסיפה רעשים וחוסר נוחות, ולכן מצב זה בוטל במהרה והפורסטר המשיך לשייט בקלילות. בשבילי נחל ציפורי נתקלנו בחסימות מוסדרות שלא היו מוכרות, ולכן חיפשנו מעקפים בשבילים שמצאנו במהרה. גם כאן הוכיח הפורסטר את עצמו, כשותף נאמן ובטוח לנסיעת שבילים, ואני מתקשה לחשוב על רכב 4X4 רך (רך = ללא הילוך כח) שהייתי נותן בו אמון כמו בפורסטר באותם שבילים. ובסוף אני חייב לציין שלא גירדנו את מעטפת הביצועים של הפורסטר. הוא היה מצוין ונותר כזה.
עוד הוכחה לאבולוציה המצוינת שהפורסטר עובר היא עבודת המתלים המצוינת שלו. במבחן 'פסי האטה' הפורסטר הציג יכולת ספיגה מהטובות ביותר, ללא זעזועים או חבטות בתא הנוסעים. בכביש מהיר היה הפורסטר יציב ומרוסן והציג בנוסף לכל מעלותיו גם אחיזת כביש משובחת. אותה יכולת שיכוך מעולה המשיכה גם כשהפורסטר עזב את הכביש הסלול וירד לשטח.
בעולם שעובר להיברידי / פלאג אין / חשמלי, הנעת הפורסטר באמצעות מנוע 2.5 ליטר עלולה לגרום לגרינפיס לצאת בקמפיין נגדכם. צריכת הדלק הרשמית של הפורסטר עומדת על 8 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 12 ק"מ לליטר. בפועל, צריכת הדלק בכל ימי המבחן יחד עמדה על כ 9.5 ליטר ל 100 ק"מ, מעט מעל 10 ק"מ לליטר.
בהיבטי בטיחות הפורסטר מצויד במערכת ה eyeshight המצוינת של סובארו, והוא עם מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות, ובהתאמה מקבל ציון איבזור בטיחות 5 . במבחני הריסוק של ה EuroNcap שנערכו לדגם 2019, קיבל הפורסטר ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. הדגם הנוכחי לא נבחן עדיין, ויש לזכור שבמקביל לתוספת אביזרי הבטיחות, גם מבנה המבחן ומרכיביו מתעדכנים.
הפורסטר משווק כאמור בארבע גירסאות. החל מגירסת הכניסה 'פרימיום' במחיר של 206.0 אש"ח, רכב המבחן ברמת גימור 'ספורט' עולה 219.0 אש"ח, דגם הלימיטד עולה 235.0 אש"ח, ודגם הלימיטד פלוס עולה 250.0 אש"ח.
תחרות:
אם ב'תחרות' אנחנו מתכוונים לקרוסאובר מרווח למשפחה עם יכולות שטח במחיר שבין 200.0 ל 250.0 אש"ח – אז אין. פשוט ככה. יש טענה כי הג'אקו 7 בגירסת ה 4X4 יציג יכולות שטח מעניינות, ויעלה כ 200.0 אש"ח, טרם בחנתי אותו בכלל וכמובן שלא בשטח.
מהצד השני של טווח המחירים ממתין לו הרקסטון של KGM, רכב שבעה מקומות, מנוע דיזל ויכולות שטח אמיתיות וטובות יותר מאשר של הפורסטר בזכות הילוך כח. מחירו של הרקסטון 4X4 מתחיל ב 260.0 אש"ח.
ציון מסכם:
- 2.יחזקאל 29/08/2024 19:17הגב לתגובה זוולמרות שהניסאן (ההיברידי) צרכן דלק (יחסית לניסאן הדיזל הקודם), הוא צורך הרבה פחות מהסובארו והרבה יותר פרקטי ממנו לטעמי, גם בשטח. הסובארו נבלה ענתיקה.
- האקסטרייל 4X4 מתחיל מ 240, תכלס לא ממש נחשב שטח, רך מדי (ל"ת)אוהד 30/08/2024 23:07הגב לתגובה זו
- 1.אמנון 29/08/2024 18:54הגב לתגובה זושטח חלונות גדול שמאפשר שדה ראיה החוצה שאין באף רכב. גם החוליה החלשה בדמות מערכת מולטימדיה גרועה בדגם הקודם, שופרה.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
שביל אופניים (משרד התחבורה)30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
במסגרת הפרויקט נסללת רשת שבילי האופניים במטרופולין חיפה כאשר התוספת מיועדת לסלול שבילים חדשים בעיר, יחד עם קריית מוצקין וקריית ביאליק
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מקדמים את הרחבת פרויקט המטרופן כאשר לצורך השלמת שלבי הפרויקט, הוקצה תקציב נוסף בסך 30 מיליון שקלים, שיאפשר סלילת שבילי אופניים נוספים ברחבי מטרופולין חיפה.
העבודה על הפרויקט החלה עוד באוגוסט 2024 וכעת עם תוספת התקציב לפרויקט יסללו שבילי אופניים חדשים בערים קריית מוצקין, קריית ביאליק וחיפה, באורך כולל של 4 ק"מ. לפי הודעת משרד התחבורה, יבוצעו עבודות נרחבות לשיקום המרחב הציבורי לאורך השבילים החדשים,, שיכללו את חידוש ושדרוג תשתיות המים, הביוב והחשמל, שיקום המדרכות תוך מתן דגש על נגישות ועבודות תאורה, גינון וריצוף. כמו כן, יוקמו מתקני דרך, אזורי מנוחה מוצלים ונקודות שתייה וריענון מונגשות, תוך העתקת ושתילת עצים חדשים לאורך שבילי האופניים החדשים. מקטעים מהפרויקט שכבר קיימים נמצאים בקריית ים ובקריית חיים שבחיפה.
פרויקט המטרופן שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצועית של משרד התחבורה, כולל הקמת רשת שבילי אופניים המחברת את כלל מטרופולין חיפה, באורך של כ-25 ק"מ. המטרופן יעבור בתחומן של חמש רשויות: חיפה, קריית אתא, קריית חיים, קריית מוצקין וקריית ביאליק. המטרופן יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, קישוריות לרשת התחבורה הציבורית, מוסדות הלימוד ומרכזי פנאי ובילוי באזור, ויצור תשתית זמינה, רציפה ובטוחה לרוכבי האופניים והולכי הרגל.
שאיפת הפרויקט היא לתרום למעבר נוח בצמתים, לצד קישוריות טובה ומהירה באמצעי התחבורה השונים המטרופולין: רכבת ישראל המטרוניות, האוטובוסים, הרכבלית, ובעתיד גם הרכבת הקלה "נופית".
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- ״ההזדמנות האחרונה״, פלוטון תפטר 12% מכוח האדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "המטרופן הוא חלק מהחזון שלנו לתחבורה מתקדמת, מקושרת ונגישה לכלל האזרחים. תוספת התקציב שאישרנו מבטאת מחויבות ברורה לפיתוח פתרונות תחבורה משלימים, שמפחיתים עומסים, משפרים את איכות החיים ומחזקים את המטרופולין החיפאי. שבילי האופניים שאנו מקדמים יוצרים חיבור ישיר בין מגורים, תעסוקה, לימודים ופנאי ומשלבים את הרכיבה כחלק אינטגרלי ממערכת התחבורה הציבורית בישראל.״
