אלפא רומיאו סטלביו - הספורט SUV של אלפא מתעדכנת
על כתפיה הרחבות של האלפא רומיאו סטלביו, הונחה מעמסה גדולה מאוד – להציל את אלפא מעצמה. הסטלביו שהוצגה ב 2016 היתה כל מה שאלפא לא אמורה להיות. היא היתה קרוסאובר גדול (D-Segment), והיתה צריכה להכניס את אלפא רומיאו כיצרן לשווקים חדשים. ספויילר – היא הצליחה.
עם מעל 150,000 מכירות ממועד תחילת השיווק, לרבות מכירות בארה"ב, הצליחה הסטלביו למזג ולשמר את האופי הספורטיבי והרוח של אלפא רומיאו, ולצקת אותו במרכב SUV כמו שהקהל אוהב.
ב 2024 הגיע הזמן למתיחת פנים קלה, התאמת העיצוב לשפה העדכנית של אלפא רומיאו, עוד קצת עידכונים ושיפורים, והגיע הזמן למבחן מקומי.
הסטלביו הוא קרוסאובר נאה למדי. חזית אלפא מזוהה מאוד עם סמל גדול של אלפא במרכז הגריל, קווי עיצוב מעוגלים ונאים שמצליחים להסתיר מעט כמה היא גדולה.
פנים הרכב מחניף מאוד לנהג, עם מושבי ספורט חשמליים נוחים מאוד, צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' עם אפשרות לבחירת תצוגה 'מסורתית' של מד סל"ד גדול, ולצידו מד מהירות גדול וברור, תצורה שמהרגע שנקבעה נותרה קבועה על הצג.
במרכז הדשבורד המעוצב מסך מולטימדיה בגודל (בקוטן) 8.8'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. השליטה על המסך מתבצעת או באמצעות המסך עצמו או באמצעות חוגה שימושית ונוחה במרכז הקונסולה בין הנהג לנוסע. כאן אגלה לכם סוד קטן, שקע ה USB לטובת חיבור לאנדרואיד אוטו / אפלקארפליי נמצא בתוך תא האיכסון שבין הנהג לנוסע. שקע ה USB שבקונסולה מתחת למולטימדיה – הוא רק לטעינה. זה יחסוך לכם הרבה יומיים של תהיות למה האנדרואיד אוטו לא עובד. אל תשאלו איך אני יודע. לחובת המולטימדיה ניתן לציין מערכת הפעלה מאוד לא נוחה, מסובכת ולא אינטואיטיבית. גודל המסך 8.8'' הוא על גבול מסך של טלפון סלולרי, ופחות מתאים לרכב במחיר ובמיצוב של הסטלביו.
- אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית
- מה צפוי לנו בשוק הרכב בינואר הקרוב? מחירים עולים ורכבים חדשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מושב הנהג מצוין, עם מגוון כיוונונים לרבות תמיכה לירכיים למי שאוהב, וכל הנהגים שנהגו בסטלביו הצליחו להתאים לעצמם את תנוחת הנהיגה הנוחה עבורם.
המרווח לנוסעים מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.818 מטר, וגם הם נהנים מפתחי מיזוג גדולים ויעילים. רכב המבחן צוייד גם במערכת סאונד משובחת של הרמן קרדון המגיעה ברמת הגימור טריבוטו איטליאנו. החומרים בתא הנוסעים נעימים ונאים מאוד, אולם ההרכבה אינה מושלמת ובכבישי משובשים נשמעים מדי פעם צקצוקים של חיבורי משטחים. לי זה ממש לא הפריע ולא ייחסתי לזה כל חשיבות, לנוסע לידי זה הפריע יותר.
על הצד הדינמו אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 280 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים מתוצרת ZF המוכרת. לתיבה אפשרות למצב ידני ושליטה או ממוט ההילוכים עצמו (קליק למעלה או קליק למטה) או באמצעות מנופים גדולים מאחורי ההגה. לסטלביו המבחן ברמת גימור טריבוטו איטליאנו מתלים אדפטיביים מצוינים, שפעולתם ממש מורגשת. הנתונים הרשמיים של הסטלביו מספרים על תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, בדרך למהירות מירבית של 230 קמ"ש.
נהיגה והתנהגות - ספורט SUV וקשיחות יחסית
כמו בכל אלפא מודרנית גם לסטלביו חוגת מצבים לרכב D לדיינמיק, N לנורמל ו A לחסכון. את מרבית המבחן עברתי במצב D שגם מקשיח מאוד את המתלים, בעיקר כדי לקבל תגובות דוושה וגיר מהירות. מצב D מביא את המתלים לקשיחות יתר לטעמי, ואם הכביש אינו בסלילה ברמה גבוהה מאוד, הרכב קשיח מדי לטעמי. מאידך, הסטלביו מציגה התנהגות כביש משובחת וספורטיבית, אולי הטובה ביותר מכל ה SUV עליהם נהגתי. להתנהגות זו מחיר עירוני בנוקשות יתר, ונהיגה בזהירות המתבקשת על פסי האטה על מנת לא לרסק את הרכב בכניסה או ביציאה מפס ההאטה.
קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD
דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
לנוקשות זו תורמים מאוד גם הצמיגים בדגם המבחן, 255/40 על חישוק בגודל 21'' ברכב המבחן. קונפיגורציה זו מבטיחה אמנם התנהגות כביש ספורטיבית משובחת אך היא מגיעה על חשבון הנוחות, לא בטוח שזו הבחירה הנכונה לרכב.
נהיגה בסטלביו מכניסה את הנהג למוד של SUV ספורטיבי. עמידה, מצב D + לחיצה עד הסוף על דוושת התאוצה מזניקה את הסטלביו בצורה שתשמח לבבו שכל חובב הגה, למרות היסוס ראשוני קל עד שהרכב מבין מה רוצים ממנו, והמנוע עולה לשיא המומנט ב 2250 סל"ד. לאחר מכן מפצה הסטלביו במשיכה חזקה מאוד, וצבירת מהירות מרשימה. אם לא תשימו לב תמצאו את עצמכם במהירות שתזכה אתם בהשתתפות בקמפיין של משטרת התנועה ברשתות החברתיות. בניגוד לקמפיינים רגילים כאן אתם גם תשלמו על ההשתתפות.
בכבישים מהירים הסטלביו יכולה גם להיות שותפה רגועה וחסכונית וגם נמרה רושפת אש, וזה בעיקר תלוי בנהג ובתנועה. אין לסטלביו בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד מאוד, ואני לא מדבר על 150 קמ"ש, אלא הרבה מעבר. 'על פי מקורות זרים', שיוט במהירות של 140 קמ"ש מרגיש כמו 80 קמ"ש בכל רכב אחר. כבישים מפותלים הם סיפור אחר מכל SUV שנהגתם בו. לצמיגים (פירלי P-ZERO) אחיזה גבוהה מאוד, והמתלים הקשיחים משהו מפצים כאן בזויות גלגול קטנות מאוד ביחס לכל SUV אחר. הסטלביו מסוגלת לייצר קצב מהיר למדי ולא מעט הנאה מהנהיגה.
צריכת הדלק של הסטלביו משתנה בהתאם לסגנון הנהיגה. הצריכה הרשמית עומדת על כ 11.2 ק"מ לליטר. נהיגה רגועה של 90 קמ"ש לאורך עשרות ק"מ סחטה 17.3 ק"מ מכל ליטר בנזין, אבל אתם לא קונים סטלביו כדי לנהוג בה ככה. נהיגה 'רגילה' הכוללת לא מעט לחיצות וטיסה נמוכה הביאה את צריכת הדלק לכ 9.2 ק"מ לליטר המתאימים יותר לאופי הרכב.
גם בתחום הבטיחות צוברת הסטלביו נקודות זכות עם חמישה כוכבים ב EuroNcap שקיבלה עם ההשקה. עם השקת מתיחת הפנים מוסיפה הסטלביו מערכות בטיחות אקטיביות והיא מקבלת ציון איבזור בטיחות 5 שמכיל בתוכו את כל המערכות החשובות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת כולל תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
הסטלביו המחודשת נמכרת בשתי רמות איבזור – וולוצ'ה בתמורה ל 370.0 אש"ח וטריבוטו איטליאנו ב 400.0 אש"ח. גם במהלך מבחן זה עלתה השאלה מי הקהל הפוטנציאלי לסטלביו, והמסקנה היתה שהסטלביו, כמעט כמו כל אלפא פונה לרגש. הסטלביו תימכר לחובב או חובבת המותג בעלי היכולת הכלכלית לרכוש אותה, לשימוש עצמי או עבור בן/בת הזוג, כרכב משפחתי עם טוויסט ספורטיבי.
ציונים מסכמים:

אלפא סטלביו טריבוטו איטליאנו | |
נוחות | 4 |
דינמיות | 5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי | 4 |
איבזור | 4 |
בטיחות | 4 |
עיצוב | 4.5 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ממוצע | 4.2 |
מתחרות:
Audi Q5 – 2.0 ליטר טורבו, 265 כ"ס, 37.7 קג"מ, 6.1 ש' ל 100, 240 קמ"ש מהירות סופית – מחיר מחירון 376.4 אש"ח + 22.5 אש"ח לחבילת איבזור.

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao.
אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח
אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).
'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.
לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .
המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7