סוזוקי
צילום: אתר החברה

מחזיקי רכבי סוזוקי מהעבודה - ייתכן שתשלמו יותר

החל ב-1.6.24 תבוטל ההפחתה בשווי שימוש לדגמי סוזוקי עם הנעה 'היברידי קל'; מה המשמעות?
יואב פולס |
נושאים בכתבה סוזוקי

רשום המיסים הודיעה כי החל ב 1.6.24 תבוטל ההפחתה בשווי השימוש מהן נהנו מחזיקי דגמי סוזוקי – סוויפט, איגניס, ויטארה, SX-Crossover ו-S-cross בעלי הנעה היברידי קל (Mild Hybrid), ושווי השימוש יחושב מהשווי המלא המתואם של הרכב, ללא כל הטבה. הודעה זו מביאה לסיום פרשה הנמשכת על פני זמן רב, ואשר יצרה אפליה בין בעלי כלי רכב עם הנעה היברידית קלה שאינם מתוצרת סוזוקי, לבין אלו המחזיקים ברכבי סוזוקי.

בקצרה, המדינה ברצותה לעודד כלי רכב 'ירוקים' בעלי פליטת מזהמים נמוכה, קבעה מספר הקלות האמורות לעודד את הצרכן להעדיף כלי רכב מסוג זה. אחת ההקלות התייחסה לחישוב שווי השימוש הנגזר כאשר עובד מקבל רכב מהעבודה. כך קבעה המדינה כי מי שיעדיף רכב היברידי ממקום העבודה יהנה מהטבה בגובה 530 שקל לחודש בסעיף שווי שימוש, מי שיבחר ברכב פלאג אין הייבריד יהנה מהטבה בגובה 1050 שקל בסעיף שווי שימוש, ומי שיבחר ברכב חשמלי יהנה מהטבה בגובה 1260 שקל לחודש.

רכב היברידי הוא רכב המצויד בשני מנועים, מנוע בעירה פנימי רגיל (לרוב בנזין) ומנוע חשמלי הניזון מסוללה גדולה יחסית בהשוואה למצבר הרכב. הרכב יכול לנסוע במהירויות נמוכות ולטווח מוגבל רק באמצעות המנוע החשמלי, ובכך גם לחסוך בדלק וגם לנסוע כאשר הוא אינו פולט מזהמים כלל.

עיקר הסוגייה מתייחסת לרכב המוגדר כ'היברידי קל'. מערכות רכב היברידי קל הן מערכות בסיסיות מאוד, עם סוללה לא גדולה המאפשרות כיבוי מנוע הבנזין בגלישה לקראת עצירה ובכך להפחית פליטת מזהמים, אולם הן לא מאפשרות נסיעה אמיתית ברכב כמו רכב היברידי אמיתי.

הבעיה נוצרה כאשר יבואנית סוזוקי לישראל קבוצת מכשירי תנועה סיווגה את הדגמים השונים ככלי רכב היברידיים בדיווחים השונים, בעוד שיבואנים אחרים אשר גם להם כלי רכב עם מערכות 'היברידי קל' לא עשו כן. רישום הרכב כהיברידי זיכה את מחזיקי הרכב בהטבות המיסוי הנלוות.

תביעה שהגיש מחזיק רכב לבית המשפט בדרישה להכרה ברכב שלו כרכב היברידי וקבלת ההטבות במיסוי בדומה להטבות שמקבלים דגמי סוזוקי, העלתה את הסוגיה לפתחה של רשות המיסים שהודיעה כי דגמי סוזוקי אינם כלי רכב היברידיים לצורך קבלת הטבת המס. כבר בתחילת 2023 הודיעה רשות המיסים כי החל ב 1.1.24 תבוטל הטבת המס, אולם צו מניעה אסר על הביטול.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".