BYD דולפין
צילום: אתר החברה

ירידה של כ-15% במסירות רכבים בשליש הראשון של השנה

עם זאת, נתוני חודש אפריל לבדו מצביעים על האטה בקצב ירידת המכירות והתאוששות מסוימת לעומת חודשים ינואר-מרץ; איזו יצרנית מכרה הכי הרבה מכוניות? ואילו יצרניות חשמליות חוו את הצניחה הכי חדה במכירות?
דור עצמון | (1)

לאחר עלייה של 3.6% בכמות הרכבים הפרטיים בכבישי ישראל ב-2023 לעומת 2022, תוספת של 383,655 כלי רכב לעומת 255,589 שנגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילים, כך שמספר כלי הרכב בפועל גדל ב-128,066 - נראה כי 2024 נפתחה במגנה חלשה יותר.

בשליש הראשון של השנה (חודשים ינואר-אפריל) הסתכמה כמות מסירות כלי הרכב החדשים ב-106,812 מכוניות פרטיות - ירידה של כ-15% לעומת השליש הראשון 2023 בו נרשמו מסירות של 125,337 מכוניות חדשות. עם זאת, בחודש אפריל לבדו נרשמה ירידה של כ-4% בלבד בכמות המסירות לעומת חודש אפריל בשנה שעברה, מה שעשוי להצביע על האטת הירידה במכירות.

היצרנית הדרום-קוריאנית יונדאי עדיים ניצבת בראש טבלת המסירות עם 13,691 מכוניות שמכרה בשליש הראשון של השנה, אם כי מדובר בצניחה של 36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום השני ניצבת קיה עם ירידה של 23% במסירות ל-11,423 מכוניות חדשות ואילו טויוטה במקום השלישי ללא שינוי מהשנה שעברה עם מסירות של 10,717 מכוניות חדשות.

מה קורה בגזרת המכוניות החשמליות?

באופן מפתיע, השליש הראשון של השנה עבר בצורה שונה לחלוטין על כל אחת מהיצרניות החשמליות. היצרנית MG רשמה זינוק של 52% במסירות הרכבים שלה בישראל ל-2,922 מכוניות חדשות בארבעת החודשים הראשונים של השנה לעומת 1,928 מכוניות חדשות בתקופה המקבילה. טסלה רשמה גידול של 23% ל-1,775 מכוניות חדשות, ואילו היצרנית החשמלית הנמכרת בישראל - BYD - רשמה גידול של 9% בלבד ל-7,873 מכוניות חדשות בשליש הראשון של 2024.

עם זאת, BYD עדיין שומרת בגאון עם מקומה בראש טבלת המכוניות החשמליות בישראל עם נתח שוק של 29%, כמעט פי 3 מהמקום השני בו ניצבת MG עם נתח שוק של 10%. ג'ילי נהנית מנתח שוק של 8%, טסלה עם 7% ואילו היצרנית צ'רי עם 4% בלבד. בהקשר זה יש לציין כי בארבעת החודשים שחלפו ראו גי'לי וצ'רי צניחה חדה של 40% ו-39% בהתאמה במסירות של כלי הרכב שלהם לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פקקים פקקים. עם טיפש. עם הסבל. (ל"ת)
    קובי 1354 06/05/2024 00:25
    הגב לתגובה זו
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני

הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק

פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |

הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.

 

עיצוב חיצוני ופנימי

הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653 /בסיס גלגלים 2.61
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים            היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה)
הספק ומומנט                    משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ
נפח מיכל דלק                    51 ליטר
צריכת דלק משולבת            18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים  במבחן ה NCAP האוסטרלי
מחיר                    136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי

 

בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.

עיצוב חיצוני ופנימי

מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.

אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9. צילום יואב פולס

אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם

יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7. 

האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים. 

הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.

יואב פולס |

בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה. 


O ו J בכניסה למטה ג'אקו ואומודה, הרכב המצולם הוא LUXEED. צילום יואב פולס

גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.

בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.

במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.

העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.