מלחמה ומחירי הרכבים - הנחות עכשיו, עליית מחירים בהמשך
שוק הרכב בצומת דרכים. מצד אחד, המלחמה משפיעה על היקף המסירות וצפוי היה שהמחירים ירדו, מצד שני - היבואנים עצרו הזמנות על רקע הירידה במסירות והמלאי הגבוה ובהמשך דווקא עשוי להיות מחסור. כשהביקושים יחזרו, מחסור יביא לעליית מחירים. על זה בונים היבואנים שעצרו את ההזמנות. במקביל, שער הדולר העולה לצד מטבעות אחרים יוביל לעליית מחירים. גם אם תסתכלו על דוחות יבואני הרכב - קרסו מוטורס ודלק רכב שנסחרות בבורסה, תגלו שהן לא מפסידות, אלא רק מרוויחות, והרווחים שלהן הולכים ועולים. ככה זה בקרטל.
רכבים בנמל (תמר מצפי)
הצטיידות במלאי לקראת העלאת מסים
יבואני הרכבים החשמליים הצטיידו במלאי לקראת עליית מס הקנייה בינואר, מ-20% ל-35%. אבל אז הגיעה המלחמה. החברות עצרו את המשלוחים שבדרך, המכירות בירידה, ובקרוב נדע אם המלחמה תגרום לדחייה של העלאת המס. יבואני הרכב דורשים, האוצר יספק בהמשך תשובה, אבל תזכרו שהאוצר צריך מקורות לעלייה בתקציב על רקע המלחמה.
היקף מסירות הרכבים באוקטובר עומד על כ-12 אלף רכבים, שזה כ-30% פחות מאשר באוקטובר המקביל אשתקד. אבל הירידה הגדולה בדרך. הנתונים האלו מבטאים הזמנות מלפני המלחמה, אחרי המלחמה ההזמנות ירדו עוד יותר ונראה שמדובר על היקף ירידה של כ-50%. הפוך לחלוטין להערכות המוקדמות.
- חמישה חודשים אחרי המלחמה: קבלנים מסרבים לשפץ בתים שנפגעו
- חופשת לידה ומלחמה: החלטה חשובה בהליכי היטל השבחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלייה שאמורה להיות בינואר (וייתכן שתידחה) בשיעור המס גדולה מאוד ולכן צפוי היה שזה יוביל לגל של רכישות. על רכבים חשמליים המס היה צפוי לעלות מ-20% ל-35% ועל רכבים היברידיים מ-50% למס מלא של 83%. היבואניות נערכו לכך דרך הזמנת רכבים ויש להם כעת במלאי 75 אלף רכבים. המלאי הזה גדול מהכמות שתירכש בארבעה-חמישה חודשים הקרובים. אם הרכבים ישוחררו מהמכס המס עליהן ישולם כך שלחברות יש אינטרס גדול כמובן לדחות את העלאת המס. דחייה כזו גם תחזיר את הרוכשים הפוטנציאלים לרכוש רכבים רגע לפני העלאת המס בעתיד.
כך או אחרת, למרות שהיה צפוי לאור המלאי הגדול שהחברות יורידו מחירים בהמשך, הרי שבפועל על רקע עליית הדולר ומטבעות אחרים, החברות צפויות להעלות מחירים, כשבמקביל יש מבצעי מכירות שוטפים.
מחירי הרכב – לאן?
בזמן הקרוב נראה שההיצע הגדול יאלץ את רוב יבואני הרכב להוריד מחירים דרך מבצעים והנחות, גם מבצעים ייעודיים לחברי מועדון, אבל במקביל לעלייה בשערי המט"ח ובעיקר על רקע עצירה מוחלטת של ההזמנות, אנחנו צפויים תוך כמה חודשים להגיע למחסור בדגמים מסוימים. ואז תהיה השעה של היבואנים להעלות מחירים. במחסור מול ביקוש גדול שצפוי להיות אחרי המלחמה, קל יחסית להעלות את המחירים.- 13.חמה מעלים מס על רכב חשמלי? איזו מדינה מטומטמת, נמאס ממנ (ל"ת)אלעד 06/11/2023 07:11הגב לתגובה זו
- 12.רכב חדש?? רק אם יש לך 2 דירות להשקעה.. (ל"ת)אני 05/11/2023 18:45הגב לתגובה זו
- 11.דוד 03/11/2023 12:02הגב לתגובה זוהמחירים כאן מופקרים ביחס לכל העולם. שילמדו לקח. ואין כמו מלחמה שילמדו לקח
- 10.כלכלן 02/11/2023 13:58הגב לתגובה זוחשבו שירוויחו מעליית המס אבל המלחמה טרפה את כל הקלפים וסבירות גבוהה שעליית המס תבוטל כדי לעודד צריכה והביקושים ירדו דרסטית בגלל המלחמה בקיצור תתכוננו למחירי חיסול של המלאי שנתקעו איתו
- 9.ישראלי 02/11/2023 13:14הגב לתגובה זובסדר. מאמינים לכם....
- 8.אליענה 02/11/2023 11:32הגב לתגובה זודי כבר עם העליה במחירים. מי יהיה לו כסף??? כתבה מגמתית ובטח ממומנת לא מקצועית ולא ריאלית. מספיק
- 7.אוהד 02/11/2023 11:03הגב לתגובה זוסין תשמח לשלוח אוניות עמוסות ברכבים ולהציף את השוק תוך חודשיים כשיהיה הביקוש.
- 6.א ב 02/11/2023 09:56הגב לתגובה זובזבוז כסף מיותר עדיף לקנות רכב יד 1 עם 30 אלף קילומטר כמעט חדש בהבדל של 100 אלף שקל
- רומי 06/11/2023 09:34הגב לתגובה זוחוץ מפרט קטן הרכבים רגילים לא יוקרה של מאות אלפים במציאות החדשה מאז הקורונה ההפרש עומד על עשרות אלפים בודדים לרכב בן שנה עד שנתיים כך שהטיעון פסול מיסודו
- 5.אביטל 02/11/2023 09:55הגב לתגובה זומובילים לעליית מחירים, אז משהו פגום בשוק הזה.
- לממשלה זה עוד מיסים 02/11/2023 11:47הגב לתגובה זושר הכלכלה עסוק בליקוק לביבי וכנסים פוליטיים שר האוצר עסוק בהתנחלויות
- 4.משקיע שוקע 02/11/2023 09:51הגב לתגובה זורכבים בחצי מיליון להסתער
- 3.מומחים בנבואות שחורות על מנת להגדיל מכירות (ל"ת)02/11/2023 09:46הגב לתגובה זו
- 2.יענקלה בוזגלו 02/11/2023 09:44הגב לתגובה זומי שחושב שהמכירות של הרכבים יעלו חולם בהקיץהיום כל האולמות שוממיםמאות אלפים ללא עבודה עשרות אלפי מכוניות מוחזרות לחברות הליסינגלאנשים אין כסף.אז מי שכן רוצה לקנות רכב תמתינו תייבשו את היבואנים שניפחו מחירים והרוויחו מיליארדיםעכשיו זה הזמן שלנו.הם ימצמו ראשונים וישלמו ביוקר על החזירות שהיתה מנת חלקם בשנתיים האחרונות
- 1.ישראל תצטרך להתקיף אותו.ואז החשש שהחיזבאלה יגיב וי 02/11/2023 09:15הגב לתגובה זוישראל תצטרך להתקיף אותו.ואז החשש שהחיזבאלה יגיב וישלח רקטות ארוכות.כי התושבים בגבול הצפון לא מוכנים לחזור לבתים שהחיזבאללה לא פורק מנשקו.כך שצריך להיזהר מהבורסה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
