אפסייד של 49% למניית מובילאיי? האנליסטים מאמינים שכן
חברת מובילאיי מובילאיי (סימול:MBLY) לא הייתה שווה 50 מיליארד דולר (הנה הסיבות מדוע). אינטל רצתה להנפיק בשווי האסטרונומי הזה, אבל התרענו שזה מנופח. לא שאינטל הייתה צריכה אותנו כדי לדעת את זה אבל היא ניסתה להנפיק ב'שיטת מצליח' - לבקש תמחור גבוה. אבל השוק לא קנה את התרגיל ובסוף היא נאלצה להתפשר שוב ושוב עד לשווי של 16.7 מיליארד דולר.
אבל השאלה שרלוונטית עכשיו למשקיעים היא האם יש אפסייד במניה, אחרי שהחברה הונפקה בשווי נמוך יחסית? בינתיים 10 אנליסטים מכסים את מניית מובילאיי. 8 מתוכם נותנים המלצת קניה ו-2 "החזק". מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 40 דולר למניה, או אפסייד של 49% ביחס למחיר הנוכחי (שעומד על 26.85 דולר).
מובילאיי הכניסה במחצית הראשונה של 2022 854 מיליון דולר, כלומר קצב שנתי של 1.7 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל הכנסות של 13 על השנה הנוכחית. על פי מחיר מניה של 40 דולר ושווי שוק של 33 מיליארד דולר מדובר על מכפיל הכנסות של 19. החברה מפסידה בינתיים והיא הפסידה 67 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה. אבל זה חשבונאי. על פי ניתוח שעשינו, מובילאיי יכולה להגיע לרווח של 700-800 מיליון דולר די מהר (בהתעלם מהמס). כלומר מכפיל רווח של 22-25. סביר בתעשייה שבה היא פועלת.
אנליסטים שעבדו על ההנפקה ממתינים כחודש לפני פרסום אנליזה. הזמן הזה בדיוק עבר עכשיו ו-7 אנליסטים הוציאו המלצות על המניה. 5 מתוכם נתנו דירוג "קניה" ו-2 "החזק. האנליסט של סיטיבנק, איתי מיכאלי, מכנה את מובילאיי כבחירה המובילה שלו ב"מחזור הטוב ביותר של תוכן מצטבר שאי פעם התרחש בתעשייה". הוא מאמין שלמובילאיי יש טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מובילה וצופה שהמכירות יגיעו ל-50 מיליארד דולר עד 2030, לעומת כ-1.7 מיליארד דולר כיום. אנליסטים אחרים שלא עבדו על הנפקה יכולים להשיק כיסוי בכל זמן ובסך הכל כאמור יש 10 אנליזות על החברה.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש מי שחושבים שמובילאיי יכולה יום אחד להציע "ניידות אוטונומית כשירות", או AMaaS כפי שהוא מנסח זאת. לדבריו, החברה יכולה להפעיל רובוטריקים יום אחד. זו "אופציונליות לטווח ארוך יותר", אמר Luke Junk מביירד (Baird)
כאשר השווקים יחזרו לעלות - גם ההנפקות החדשות יכולות לעלות
החלומות על נהיגה עצמית כמובן לא נמחקו ומובילאיי היא כמובן שם חם ומוכר בתחום, כאשר היא מפתחת מערכות ראייה לכלי רכב, בקרת שיוט וסיוע בשמירה על נתיב. כאשר השווקים יחזרו לעלות - סביר שגם השווים של החברות שהונפקו והתרסקו בשנה האחרונה יעלו ואם הם יעלו אז למה לא מובילאיי? (מובילאיי אמנם זינקה בהנפקה ממחיר של 21 דולר למחיר של יותר מ-28 דולר, אבל זה לא רלוונטי לכם. לא הייתם יכולים לקנות שם אלא רק אחר כך, כך שהמחיר הרלוונטי הוא 28.42 דולר למניה - ומאז ההנפקה היא בנפילה). כדי לסבר את האוזן, נזכיר שמכונית המותאמת למובילאיי הסתובבה ברחבי מנהטן - מבלי שאדם התערב - כבר לפני חצי שנה (כך זה נראה בסרטון).
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
כזכור, אינטל שרכשה את מובילאיי לפני 5 שנים הנפיקה את המניה במחיר של 21 דולר למניה ושווי שוק של 16.7 מיליארד דולר. בפועל ההנפקה הייתה במחיר של 28.42 דולר, מה שהעניק לחברה שווי שוק של כ-23 מיליארד דולר ומאז היא ירדה ב-6% לשווי של 21.7 מיליארד דולר כעת.
יחד עם יחס מכפילים, יחס דירוג קנייה של 80% אצל אנליסטים נחשב גבוה בתחום הספקים לרכב. יחסי דירוג של קנייה עבור ספקי רכב גדולים נעים בין 30% ל-75%. יחס האנליסטים הממוצע למניה ב-S&P 500 הוא 58%.

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.