לריביאן תחזית שנתית שאפתנית; האם היא תצליח לעשות זאת? בינתיים היא נאלצת לעשות ריקול לכל כלי הרכב שמכרה מעולם
חברת הצמיחה המייצרת טנדרים חשמליים, ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE , נתנה תחזית בתחילת השנה לייצור של 25 אלף רכבים בשנת 2022, לריביאן, 3 חודשים לעמוד בהבטחה שלה. בדומה אך רחוק בקנה המידה להבטחה של אילון מאסק למסירות של 1.5 מיליון רכבים בשנת 2022.
עד סוף ספטמבר, ריביאן ייצרה 14,317 כלי רכב חשמליים - כלומר היא תצטרך לבנות עוד כ-10,700 ברבעון הרביעי של השנה, בשביל לעמוד בתחזית של החברה. משמע, כמעט הספק של 7-8 חודשים, ב-3 חודשים. ריביאן בטוחה שהיא יכולה לעמוד ביעד. החברה חזרה על התחזית מספר פעמים מאז מרץ, הפעם האחרונה הייתה ביום שני האחרון.
נראה שגם האנליסטים של וול סטריט לא חוששים מכך שריביאן לא תצליח להגיע למטרה.
מספר אנליסטים ציינו השבוע שהרבעון השלישי של ריביאן היה הרבעון הטוב ביותר שלה מבחינת ייצור רכבים. 7,363 רכבים חשמליים יוצרו, יותר מכל מה שנוצר במחצית הראשונה של שנת 2022. זאת על רקע מאמצי ההנהלה לצמצם את השפעת בעיות שרשרת האספקה איתה התמודדה ריביאן בדומה לחברות רכב אחרות. בנוסף לכך, ריביאן הוסיפה משמרת שנייה לעובדי הייצור, כך שהתפוקה תהיה גדולה יותר.
האנליסט, ג'ורג' ג'יאנריקס מ-Canaccord Genuity ציין כי קצב הייצור של ריביאן זינק מ-78 רכבים בממוצע בשבוע ברבעון הרביעי של שנת 2021 לכ-566 בשבוע ברבעון השלישי של 2022. קפיצה גדולה בייצור. לטענתו, זה יצטרך לגדול יותר, לממוצע של כ-822 בשבוע מעכשיו ועד לסוף השנה, בכדי להשיג את היעד השנתי של החברה. ״אנו מאמינים שריביאן יכולה לעשות זאת״. האנליסט, שורי על מניית הרכב החשמלי, כאשר הוא מעניק מחיר יעד של 61 דולר למניה, עם דירוג ״קנייה״.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אדם ג'ונאס, אנליסט מורגן סטנלי, אמר שהייצור השנתי של ריביאן יגיע קצת מתחת לתחזית שלה, אך לדעתו אם היא קרובה ליעד שלה, ייתכן כי בשנת 2023, כאשר הייצור יהיה שוטף, היא תגיע ליעדה. שהוא, 50 אלף רכבים בשנת 2023. ג'ונאס מדרג את ריביאן כ״תשואת יתר״, עם מחיר יעד של 60 דולר.
לפי ג'וזף ספאק מ-RBC, היעד של 25 אלף כלי רכב בשנת 2022 הוא אפשרי, אך לטענתו התחזית בשנת 2023 שאפתנית מידי. ״התוכנית של ריביאן להשיק מנועים חשמליים חדשים ומארזי סוללות מחודשים בשנה הבאה עלולה להוסיף קשיים חדשים בייצור״. לספאק, דירוג ״תשואת יתר״, עם מחיר יעד של 62 דולר.
יש לזכור, שבמרץ האחרון החברה הורידה את התחזית שלה מ-50 אלף רכבים, לייצור של 25 אלף. 50% פחות מהצפוי בעקבות בעיות בשרשרת האספקה, זה איכזב את המשקיעים והמניה מתחילת השנה קרסה ב-65%.
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
ריביאן היא אחת האכזבות הגדלות של וול סטריט בשנה האחרונה - מאז ההנפקה היא הספיקה לזנק לשווי של 150 מיליארד דולר ולהתרסק ל-20 מיליארד דולר בלבד. כן, ככה זה כשמוכרים חלומות גדולים, כשהדגש היא המילה חלומות.
- 1.גם 20 אלף יהיה טוב ... (ל"ת)דני 09/10/2022 09:46הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
