"טוסו רק עם טרולי!" – האמנם?
האם טרולי הוא באמת הפתרון על מנת להימנע מטביעה בים המזוודות והסכנה שבאובדנן, האם כל אחד יכול להמיר את המזוודה בטרולי (לא לכולם יש את התיק של מרי פופינס), ומה יקרה אם כולם באמת יעשו את זה?
הכאוס בנתב"ג ובשאר שדות התעופה בעולם גורר תמונות איומות של תורים, איחורים, ביטולים, אובדן כבודה ואתמול אפילו היינו עדים לביזה מצד עובדי נתב"ג של אותן מזוודות אבודות. היציאה מהקורונה וממדיניות הסגרים הכלל עולמית אמנם הוציאה את האזרחים לחו"ל, אך שדות התעופה בעולם לא היו מוכנים מבחינת כוח האדם, וזאת לאחר שפיטרו את רוב העובדים בקורונה. כך הפכה היציאה לחו"ל להיראות כמו יציאת מצרים – חפוזה, מהירה ובעיקר בלי משאבים.
לציבור הנוסעים אין יכולת לפתור את מצוקת כוח האדם בשדות התעופה וכנראה שרק תמריצים כספיים יפתרו זאת עם הזמן. בינתיים, הנוסעים מנסים לפעול עצמאית כדי למנוע מעצמם עוגמת נפש. איך? על ידי הימנעות משליחת מזוודה לבטן המטוס. כך החלה הקריאה להצטמצם בציוד שלוקחים עימם מי שטסים, ולקחת את כל הציוד יחד איתם למעלה – ואיך עושים זאת? כלי הזיווד הגדול ביותר עמו אפשר לעלות למטוס הוא כמובן המזוודה הדי קטנה שנקראת 'טרולי'.
רגע... זה בכלל אפשרי? לא לכולם יש את התיק של מרי פופינס
אז יותר ויותר נוסעים מופיעים עם הטרולי לטיסה, אבל האם בכך תמו הבעיות? אם תשאלו משפחות עם ילדים, הבעיות לא נפתרו אלא רק התחלפו. החשש מאיבוד המזוודה מתחלף בצורך לברור איזה ציוד לוקחים לילדים ואיזה לא. אבל לא בטוח שזה כלל אפשרי. כן, ישנן משפחות לא מעטות שהציוד המינימלי שהן חייבות לקחת עימן עבור הילדים הוא הרבה יותר מטרולי - זה משתנה למשל לפי גיל הילדים, ציוד החתלה, אוכל לתינוקות ועוד. ומה לגבי משפחות שטסות עם עגלה? הרי עגלה לא ניתן להעלות לתוך המטוס אלא רק לבטן המטוס, כלומר עדיין יש צורך להסתכן באיבוד כבודה.
אליהם גם מצטרפים הנכים, החולים והקשישים. אוכלוסיות אלו אינן יכולות להימנע משליחת הכבודה – כסאות גלגלים, תרופות בכמויות גדולות וביגוד שהם פשוט מחויבים לקחת.
- אסונות התעופה הגדולים ביותר בהיסטוריה
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולצד אלה, יש גם את ציבור שומרי הכשרות. אלה נאלצים לסחוב איתם לא מעט אוכל מהארץ. זה לא שאי אפשר להשיג אוכל כשר במקומות רבים בעולם, אבל יש דברים שמאוד מסובך להשיג, וגם לא בכל מקום ניתן להשיג כל דבר. למעשה, שומרי כשרות רבים יעידו שלפעמים חצי מהציוד במזוודה זה בכלל אוכל.
אז נכון שבסרט מרי פופינס אפשר להעמיס לתוך תיק קטן כל ציוד בכל גודל ומשקל שהוא - בלי שזה ישפיע על התיק, צורתו, משקלו או כל מגבלה אחרת. אבל אתם יודעים, גם אי אפשר לקפוץ לתוך תמונות מצוירות ולטייל שם. יש גם מציאות.
בכל מקרה, העמסה של הטרולי בציוד עד ניצול מלא של יכולתו, עשויה לגרום כמובן למשקל הטרולי לעלות אל מעבר למותר העומד על ממוצע של 8 ק"ג. כך קורה מצב שאנשים מוותרים על מזוודה, "מתפשרים" על טרולי, ממלאים אותו, שוכחים ממגבלת המשקל, ואז נדרשים לשלם קנס על החריגה. מלבד הגבלת המשקל ישנה כמובן גם הגבלת גודל שגם אליה יש להפנות תשומת לב.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
אוקי, בואו נגיד שכולם הצליחו לדחוס הכל לתוך ה'טרולי' - זה עדיין לא יעזור
דמיינו לכם שהצלחנו להגיע לנוסחת הפלא לפיה כל הציבור יכול לטוס עם טרולי ללא הבעיות אותן מנינו קודם. האם באמת תמו הבעיות? בהנחה שכל הטסים יגיעו רק עם טרולי למטוס תיווצר בעיה חדשה: בתאי האחסון העיליים אין די מקום עבור טרולי אישי לכל אחד מהטסים. אופס.
בלי לשים לב, הרצון לפתור בעיה אחת יצר בעיה אחרת. נתב"ג חייב על אף הקשיים המובנים, להתעשת על עצמו. מחסור בכוח אדם הוא מובן וסיבה לגיטימית לשיבושים, אבל על מראות של ביזה והשמדת מזוודות כפי שנראו אתמול מישהו צריך לתת את הדין וללכת הביתה. מזוודות שלמות עומדות עם תוויות הכוללות פרטים מלאים של בעליהן ואין אף אחד שמרים טלפון. זה דבר שלא יתכן. מספיק לגייס שני אנשים שיעשו כל היום טלפונים, בעלי המזוודת יבואו לקחת והלחץ בשדה יירד. פתרונות מעין אלו נמצאים מתחת לאף - אבל אין אף אחד בנתב"ג שחשב על הפתרונות המאוד פשוטים הללו.
- 6.יודה 12/07/2022 11:16הגב לתגובה זוחבל שלא העיפן אותן אתמול
- יוסי 12/07/2022 14:49הגב לתגובה זובגלל הקורונה כל שדות התעופה בעולם סובלים מאותה בעיה אז הפתרון אינו זריקת כל המנכלים
- 5.המדרג 12/07/2022 10:13הגב לתגובה זומה, אני עני? אני טס לחול 5 פעמים בשנה כפרה. מה שכן, לא בזמנים שכל הישראלים היצורים טסים. בטח לא ביולי-אוגוסט.
- 4.אסף 12/07/2022 08:45הגב לתגובה זורק לפני כשבוע הללו ושבחו את מנהל שדה התעופה שהודיע על פרישה לאחר 10 שנים. איך שלא תהפכו את זה , הבלאגן הזה חונה כרגע אצלו ובאחריותו. חלק מהבעיות הן רשלנות בוטה , לאבד מזוודה בדרך מדלפק הבידוק עד למטוס - זו שערורייה ניהולית . נראה שלא באמת אכפת להנהלת נתב"ג מה שקורה אצלם.
- 3.8 12/07/2022 08:32הגב לתגובה זוכי הכל מנוהל על ידי ההסתדרות. זה חייב להיכנס לתקני העובדים, קביעות, פנסיה, אסור לפטר, שכר לפי התקן. זה שוק מנוהל.
- 2.מה עם מאסר משמעותי לעובדים הבוזזים? (ל"ת)הרתעה 11/07/2022 22:10הגב לתגובה זו
- אבי 11/07/2022 23:31הגב לתגובה זושל מחסור בכח אדם הפתרון היחיד- להפסיק לטוס לחו"ל
- בני גור 11/07/2022 22:46הגב לתגובה זוזה שבזז תכשיטים ב 46000 דולר, בן זנוני
- 1.הפתרון להקטנת הלחץ..מס נסיעה ,כמו שפעם היה (ל"ת)שי 11/07/2022 21:35הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
.jpg)