"טוסו רק עם טרולי!" – האמנם?
האם טרולי הוא באמת הפתרון על מנת להימנע מטביעה בים המזוודות והסכנה שבאובדנן, האם כל אחד יכול להמיר את המזוודה בטרולי (לא לכולם יש את התיק של מרי פופינס), ומה יקרה אם כולם באמת יעשו את זה?
הכאוס בנתב"ג ובשאר שדות התעופה בעולם גורר תמונות איומות של תורים, איחורים, ביטולים, אובדן כבודה ואתמול אפילו היינו עדים לביזה מצד עובדי נתב"ג של אותן מזוודות אבודות. היציאה מהקורונה וממדיניות הסגרים הכלל עולמית אמנם הוציאה את האזרחים לחו"ל, אך שדות התעופה בעולם לא היו מוכנים מבחינת כוח האדם, וזאת לאחר שפיטרו את רוב העובדים בקורונה. כך הפכה היציאה לחו"ל להיראות כמו יציאת מצרים – חפוזה, מהירה ובעיקר בלי משאבים.
לציבור הנוסעים אין יכולת לפתור את מצוקת כוח האדם בשדות התעופה וכנראה שרק תמריצים כספיים יפתרו זאת עם הזמן. בינתיים, הנוסעים מנסים לפעול עצמאית כדי למנוע מעצמם עוגמת נפש. איך? על ידי הימנעות משליחת מזוודה לבטן המטוס. כך החלה הקריאה להצטמצם בציוד שלוקחים עימם מי שטסים, ולקחת את כל הציוד יחד איתם למעלה – ואיך עושים זאת? כלי הזיווד הגדול ביותר עמו אפשר לעלות למטוס הוא כמובן המזוודה הדי קטנה שנקראת 'טרולי'.
רגע... זה בכלל אפשרי? לא לכולם יש את התיק של מרי פופינס
אז יותר ויותר נוסעים מופיעים עם הטרולי לטיסה, אבל האם בכך תמו הבעיות? אם תשאלו משפחות עם ילדים, הבעיות לא נפתרו אלא רק התחלפו. החשש מאיבוד המזוודה מתחלף בצורך לברור איזה ציוד לוקחים לילדים ואיזה לא. אבל לא בטוח שזה כלל אפשרי. כן, ישנן משפחות לא מעטות שהציוד המינימלי שהן חייבות לקחת עימן עבור הילדים הוא הרבה יותר מטרולי - זה משתנה למשל לפי גיל הילדים, ציוד החתלה, אוכל לתינוקות ועוד. ומה לגבי משפחות שטסות עם עגלה? הרי עגלה לא ניתן להעלות לתוך המטוס אלא רק לבטן המטוס, כלומר עדיין יש צורך להסתכן באיבוד כבודה.
אליהם גם מצטרפים הנכים, החולים והקשישים. אוכלוסיות אלו אינן יכולות להימנע משליחת הכבודה – כסאות גלגלים, תרופות בכמויות גדולות וביגוד שהם פשוט מחויבים לקחת.
- אסונות התעופה הגדולים ביותר בהיסטוריה
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולצד אלה, יש גם את ציבור שומרי הכשרות. אלה נאלצים לסחוב איתם לא מעט אוכל מהארץ. זה לא שאי אפשר להשיג אוכל כשר במקומות רבים בעולם, אבל יש דברים שמאוד מסובך להשיג, וגם לא בכל מקום ניתן להשיג כל דבר. למעשה, שומרי כשרות רבים יעידו שלפעמים חצי מהציוד במזוודה זה בכלל אוכל.
אז נכון שבסרט מרי פופינס אפשר להעמיס לתוך תיק קטן כל ציוד בכל גודל ומשקל שהוא - בלי שזה ישפיע על התיק, צורתו, משקלו או כל מגבלה אחרת. אבל אתם יודעים, גם אי אפשר לקפוץ לתוך תמונות מצוירות ולטייל שם. יש גם מציאות.
בכל מקרה, העמסה של הטרולי בציוד עד ניצול מלא של יכולתו, עשויה לגרום כמובן למשקל הטרולי לעלות אל מעבר למותר העומד על ממוצע של 8 ק"ג. כך קורה מצב שאנשים מוותרים על מזוודה, "מתפשרים" על טרולי, ממלאים אותו, שוכחים ממגבלת המשקל, ואז נדרשים לשלם קנס על החריגה. מלבד הגבלת המשקל ישנה כמובן גם הגבלת גודל שגם אליה יש להפנות תשומת לב.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
אוקי, בואו נגיד שכולם הצליחו לדחוס הכל לתוך ה'טרולי' - זה עדיין לא יעזור
דמיינו לכם שהצלחנו להגיע לנוסחת הפלא לפיה כל הציבור יכול לטוס עם טרולי ללא הבעיות אותן מנינו קודם. האם באמת תמו הבעיות? בהנחה שכל הטסים יגיעו רק עם טרולי למטוס תיווצר בעיה חדשה: בתאי האחסון העיליים אין די מקום עבור טרולי אישי לכל אחד מהטסים. אופס.
בלי לשים לב, הרצון לפתור בעיה אחת יצר בעיה אחרת. נתב"ג חייב על אף הקשיים המובנים, להתעשת על עצמו. מחסור בכוח אדם הוא מובן וסיבה לגיטימית לשיבושים, אבל על מראות של ביזה והשמדת מזוודות כפי שנראו אתמול מישהו צריך לתת את הדין וללכת הביתה. מזוודות שלמות עומדות עם תוויות הכוללות פרטים מלאים של בעליהן ואין אף אחד שמרים טלפון. זה דבר שלא יתכן. מספיק לגייס שני אנשים שיעשו כל היום טלפונים, בעלי המזוודת יבואו לקחת והלחץ בשדה יירד. פתרונות מעין אלו נמצאים מתחת לאף - אבל אין אף אחד בנתב"ג שחשב על הפתרונות המאוד פשוטים הללו.
- 6.יודה 12/07/2022 11:16הגב לתגובה זוחבל שלא העיפן אותן אתמול
- יוסי 12/07/2022 14:49הגב לתגובה זובגלל הקורונה כל שדות התעופה בעולם סובלים מאותה בעיה אז הפתרון אינו זריקת כל המנכלים
- 5.המדרג 12/07/2022 10:13הגב לתגובה זומה, אני עני? אני טס לחול 5 פעמים בשנה כפרה. מה שכן, לא בזמנים שכל הישראלים היצורים טסים. בטח לא ביולי-אוגוסט.
- 4.אסף 12/07/2022 08:45הגב לתגובה זורק לפני כשבוע הללו ושבחו את מנהל שדה התעופה שהודיע על פרישה לאחר 10 שנים. איך שלא תהפכו את זה , הבלאגן הזה חונה כרגע אצלו ובאחריותו. חלק מהבעיות הן רשלנות בוטה , לאבד מזוודה בדרך מדלפק הבידוק עד למטוס - זו שערורייה ניהולית . נראה שלא באמת אכפת להנהלת נתב"ג מה שקורה אצלם.
- 3.8 12/07/2022 08:32הגב לתגובה זוכי הכל מנוהל על ידי ההסתדרות. זה חייב להיכנס לתקני העובדים, קביעות, פנסיה, אסור לפטר, שכר לפי התקן. זה שוק מנוהל.
- 2.מה עם מאסר משמעותי לעובדים הבוזזים? (ל"ת)הרתעה 11/07/2022 22:10הגב לתגובה זו
- אבי 11/07/2022 23:31הגב לתגובה זושל מחסור בכח אדם הפתרון היחיד- להפסיק לטוס לחו"ל
- בני גור 11/07/2022 22:46הגב לתגובה זוזה שבזז תכשיטים ב 46000 דולר, בן זנוני
- 1.הפתרון להקטנת הלחץ..מס נסיעה ,כמו שפעם היה (ל"ת)שי 11/07/2022 21:35הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
