פולקסוואגן
צילום: צילום מסך, אתר החברה

מנכ"ל פולקסווגן: "נעקוף את טסלה במכירות רכב חשמלי עד 2025"

המנכ"ל הרברט דיאז, בטוח שהשיפור בשרשרת האספקה ייצור מומנטום חיובי עבור פולקסוואגן בחודשים הקרובים: "נראה הקלה לקראת אמצע השנה, ובמחצית השנייה שלה אנו צריכים להיות במצב טוב יותר"
משה כסיף | (7)

בשיחה עם כתבים במהלך הפורום הכלכלי הבינלאומי הנערך בדאבוס (שוויץ), אמר הרברט דיאז, מנכ"ל ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD  כי השיפור בשרשרת האספקה בעולם עשוי ליצור מומנטום חיובי שישפיע לטובה גם על פולקסוואגן בחודשים הקרובים. 

הוא צופה שפולקסוואגן תהפוך למוכרת הגדולה בעולם של כלי רכב חשמליים עד 2025, כאשר הוא לא מהסס לקרוא תיגר על טסלה TESLA INC . באשר להערכת המשקיעים ביחס לטסלה, הוא אמר כי "השווקים תמיד עוסקים בעתיד. טסלה נמצאת כרגע בעמדת הובלה בכל הנוגע לרכבים חשמליים, וכנראה שהיא גם חברת הרכב הדיגיטלית ביותר ויש לה כמה יתרונות". דיאז אמר שטסלה הצליחה להציג תוצאות טובות ותשואות גבוהות, משום שהיה לה מודל עסקי אמין. עם זאת הוא מאמין, כאמור, שפולקסווגן תוכל בקרוב לסגור את הפער ואף לעבור את טסלה במכירות.

לדברי דיאז, ההתנהלות השוטפת תהיה כנראה קצת יותר מאתגרת. מובילי טסלה נכנסים לתחומים חדשים ורוקמים תוכניות חדשות ובפולקסוואגן מנסים להתעדכן בהתאם. "אנחנו חושבים שבמחצית השנייה של השנה, אנחנו הולכים לייצר מומנטום", הוא אמר.

מניית פולקסווגן, הנסחרת בפרנקפורט, נסחרה בירידה של כ-0.9%.

פתרון למשבר בשרשרת האספקה והמשמעויות שלו

יותר משנתיים מאז התפרצה מגפת הקורונה, תעשיית הרכב בעולם, ובכלל זה באירופה, ממשיכה להתמודד עם האתגר של השגת חלקים חיוניים לרכבים ובניית מספיק כלי רכב בהתאם לביקוש. המחסור במרכיבים חיוניים, במיוחד כאלה המשמשים לייצור סוללות, צפוי להציב מגבלה משמעותית ומתמשכת לצמיחה במכירות כלי הרכב החשמליים בשנים הקרובות. עם זאת, דיאז אומר שיש כמה סימנים חיוביים באופק. לדבריו, ניתן לצפות להקלה מסוימת בשוק אספקת המוליכים למחצה מאמצע השנה. "הייתי אומר שנראה הקלה לקראת אמצע השנה, ובמחצית השנייה שלה אנו צריכים להיות במצב טוב יותר - אם המצב לא יחמיר, ואני לא חושב שזה יקרה", אמר דיאז. אמנם לא מדובר בסוף המשבר, אבל מסתמנת הקלה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דויד - הצבר 25/05/2022 10:20
    הגב לתגובה זו
    ממש תמיכה בגרמנים משנות השלושים של המאה הקודמת לקחו עבדים מטורכיה וממדינות האיסלאםואז יתעוררו ויגלו שיש יותר מדי מוסלמים גרמנים ואז התוצאות יהיו ברורות. הגרמנים אותם גרמנים והערבים אותם ערבים והים אותו הים! חרם על גרמניה!
  • 4.
    נהג 25/05/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    לחשמל רכב זה פחות מסובך
  • 3.
    טסלה יקרה מאד 25/05/2022 09:02
    הגב לתגובה זו
    למרות שמחיר המניה ירד ב-50%, עדיין היא צריכה לרדת לפחות עוד 50%, וגם אז לא בטוח שהיא תהיה שווה את המחיר. אם היו לי מניות טסלה, מזמן מזמן הייתי מוכר אותן, ובודאי עתה. מחיר 100 דולר אולי יתאים יותר למניה זו, אולם עדיין צריכה בדיקה.איך זה עלה כל כך, לאמריקנים הפתרונים.
  • 2.
    שרון 24/05/2022 23:15
    הגב לתגובה זו
    היא פחות מ 5% משוק הפרטיות ושווי שוק שלה כמו כל החברות לייצור רכבים. הם ייצרו וישווקו פי 10 יותר מטסלה מכוניות חשמליות. לטסלה גם אין פיתוח טכנולוגי מנצח. סתם בשביל שתדעו איפה לא כדאי להפסיד.
  • איש 26/05/2022 13:22
    הגב לתגובה זו
    לדוגמא לטסלה כ18 מילארד במזומן כאשר החוב שלה כ-5 מיליארד לעומת GE אשר יושבת על 20 מילארד מזומן ו 75 מיליארד חוב בנוסף אנחנו עכשיו בתנאי שוק ממש לא טובים להלוואות. רוב החברות של המכוניות מוכרות פחות ופחות רכבים לעומת טסלה שמשנה לשנה רק גודלים וגודלים מהותית
  • אריה 25/05/2022 07:37
    הגב לתגובה זו
    ותרוויח מיליוני דולרים על נפילה שלה
  • 1.
    זאב לבן 24/05/2022 22:31
    הגב לתגובה זו
    זה טוב זה חחחחחחחח
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה