מנכ"ל פולקסווגן: "נעקוף את טסלה במכירות רכב חשמלי עד 2025"
בשיחה עם כתבים במהלך הפורום הכלכלי הבינלאומי הנערך בדאבוס (שוויץ), אמר הרברט דיאז, מנכ"ל ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD כי השיפור בשרשרת האספקה בעולם עשוי ליצור מומנטום חיובי שישפיע לטובה גם על פולקסוואגן בחודשים הקרובים.
הוא צופה שפולקסוואגן תהפוך למוכרת הגדולה בעולם של כלי רכב חשמליים עד 2025, כאשר הוא לא מהסס לקרוא תיגר על טסלה TESLA INC . באשר להערכת המשקיעים ביחס לטסלה, הוא אמר כי "השווקים תמיד עוסקים בעתיד. טסלה נמצאת כרגע בעמדת הובלה בכל הנוגע לרכבים חשמליים, וכנראה שהיא גם חברת הרכב הדיגיטלית ביותר ויש לה כמה יתרונות". דיאז אמר שטסלה הצליחה להציג תוצאות טובות ותשואות גבוהות, משום שהיה לה מודל עסקי אמין. עם זאת הוא מאמין, כאמור, שפולקסווגן תוכל בקרוב לסגור את הפער ואף לעבור את טסלה במכירות.
לדברי דיאז, ההתנהלות השוטפת תהיה כנראה קצת יותר מאתגרת. מובילי טסלה נכנסים לתחומים חדשים ורוקמים תוכניות חדשות ובפולקסוואגן מנסים להתעדכן בהתאם. "אנחנו חושבים שבמחצית השנייה של השנה, אנחנו הולכים לייצר מומנטום", הוא אמר.
מניית פולקסווגן, הנסחרת בפרנקפורט, נסחרה בירידה של כ-0.9%.
פתרון למשבר בשרשרת האספקה והמשמעויות שלו
יותר משנתיים מאז התפרצה מגפת הקורונה, תעשיית הרכב בעולם, ובכלל זה באירופה, ממשיכה להתמודד עם האתגר של השגת חלקים חיוניים לרכבים ובניית מספיק כלי רכב בהתאם לביקוש. המחסור במרכיבים חיוניים, במיוחד כאלה המשמשים לייצור סוללות, צפוי להציב מגבלה משמעותית ומתמשכת לצמיחה במכירות כלי הרכב החשמליים בשנים הקרובות. עם זאת, דיאז אומר שיש כמה סימנים חיוביים באופק. לדבריו, ניתן לצפות להקלה מסוימת בשוק אספקת המוליכים למחצה מאמצע השנה. "הייתי אומר שנראה הקלה לקראת אמצע השנה, ובמחצית השנייה שלה אנו צריכים להיות במצב טוב יותר - אם המצב לא יחמיר, ואני לא חושב שזה יקרה", אמר דיאז. אמנם לא מדובר בסוף המשבר, אבל מסתמנת הקלה.
- הכנס הכלכלי החשוב בעולם - מה היה עד כה בכנס בדאבוס?
- בלי ביידן אבל עם מקרון וראשי חברות ענק, הפורום הכלכלי בדאבוס יוצא לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.דויד - הצבר 25/05/2022 10:20הגב לתגובה זוממש תמיכה בגרמנים משנות השלושים של המאה הקודמת לקחו עבדים מטורכיה וממדינות האיסלאםואז יתעוררו ויגלו שיש יותר מדי מוסלמים גרמנים ואז התוצאות יהיו ברורות. הגרמנים אותם גרמנים והערבים אותם ערבים והים אותו הים! חרם על גרמניה!
- 4.נהג 25/05/2022 10:02הגב לתגובה זולחשמל רכב זה פחות מסובך
- 3.טסלה יקרה מאד 25/05/2022 09:02הגב לתגובה זולמרות שמחיר המניה ירד ב-50%, עדיין היא צריכה לרדת לפחות עוד 50%, וגם אז לא בטוח שהיא תהיה שווה את המחיר. אם היו לי מניות טסלה, מזמן מזמן הייתי מוכר אותן, ובודאי עתה. מחיר 100 דולר אולי יתאים יותר למניה זו, אולם עדיין צריכה בדיקה.איך זה עלה כל כך, לאמריקנים הפתרונים.
- 2.שרון 24/05/2022 23:15הגב לתגובה זוהיא פחות מ 5% משוק הפרטיות ושווי שוק שלה כמו כל החברות לייצור רכבים. הם ייצרו וישווקו פי 10 יותר מטסלה מכוניות חשמליות. לטסלה גם אין פיתוח טכנולוגי מנצח. סתם בשביל שתדעו איפה לא כדאי להפסיד.
- איש 26/05/2022 13:22הגב לתגובה זולדוגמא לטסלה כ18 מילארד במזומן כאשר החוב שלה כ-5 מיליארד לעומת GE אשר יושבת על 20 מילארד מזומן ו 75 מיליארד חוב בנוסף אנחנו עכשיו בתנאי שוק ממש לא טובים להלוואות. רוב החברות של המכוניות מוכרות פחות ופחות רכבים לעומת טסלה שמשנה לשנה רק גודלים וגודלים מהותית
- אריה 25/05/2022 07:37הגב לתגובה זוותרוויח מיליוני דולרים על נפילה שלה
- 1.זאב לבן 24/05/2022 22:31הגב לתגובה זוזה טוב זה חחחחחחחח
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
