מנכ"ל פולקסווגן: "נעקוף את טסלה במכירות רכב חשמלי עד 2025"
בשיחה עם כתבים במהלך הפורום הכלכלי הבינלאומי הנערך בדאבוס (שוויץ), אמר הרברט דיאז, מנכ"ל ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD כי השיפור בשרשרת האספקה בעולם עשוי ליצור מומנטום חיובי שישפיע לטובה גם על פולקסוואגן בחודשים הקרובים.
הוא צופה שפולקסוואגן תהפוך למוכרת הגדולה בעולם של כלי רכב חשמליים עד 2025, כאשר הוא לא מהסס לקרוא תיגר על טסלה TESLA INC . באשר להערכת המשקיעים ביחס לטסלה, הוא אמר כי "השווקים תמיד עוסקים בעתיד. טסלה נמצאת כרגע בעמדת הובלה בכל הנוגע לרכבים חשמליים, וכנראה שהיא גם חברת הרכב הדיגיטלית ביותר ויש לה כמה יתרונות". דיאז אמר שטסלה הצליחה להציג תוצאות טובות ותשואות גבוהות, משום שהיה לה מודל עסקי אמין. עם זאת הוא מאמין, כאמור, שפולקסווגן תוכל בקרוב לסגור את הפער ואף לעבור את טסלה במכירות.
לדברי דיאז, ההתנהלות השוטפת תהיה כנראה קצת יותר מאתגרת. מובילי טסלה נכנסים לתחומים חדשים ורוקמים תוכניות חדשות ובפולקסוואגן מנסים להתעדכן בהתאם. "אנחנו חושבים שבמחצית השנייה של השנה, אנחנו הולכים לייצר מומנטום", הוא אמר.
מניית פולקסווגן, הנסחרת בפרנקפורט, נסחרה בירידה של כ-0.9%.
פתרון למשבר בשרשרת האספקה והמשמעויות שלו
יותר משנתיים מאז התפרצה מגפת הקורונה, תעשיית הרכב בעולם, ובכלל זה באירופה, ממשיכה להתמודד עם האתגר של השגת חלקים חיוניים לרכבים ובניית מספיק כלי רכב בהתאם לביקוש. המחסור במרכיבים חיוניים, במיוחד כאלה המשמשים לייצור סוללות, צפוי להציב מגבלה משמעותית ומתמשכת לצמיחה במכירות כלי הרכב החשמליים בשנים הקרובות. עם זאת, דיאז אומר שיש כמה סימנים חיוביים באופק. לדבריו, ניתן לצפות להקלה מסוימת בשוק אספקת המוליכים למחצה מאמצע השנה. "הייתי אומר שנראה הקלה לקראת אמצע השנה, ובמחצית השנייה שלה אנו צריכים להיות במצב טוב יותר - אם המצב לא יחמיר, ואני לא חושב שזה יקרה", אמר דיאז. אמנם לא מדובר בסוף המשבר, אבל מסתמנת הקלה.
- הכנס הכלכלי החשוב בעולם - מה היה עד כה בכנס בדאבוס?
- בלי ביידן אבל עם מקרון וראשי חברות ענק, הפורום הכלכלי בדאבוס יוצא לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.דויד - הצבר 25/05/2022 10:20הגב לתגובה זוממש תמיכה בגרמנים משנות השלושים של המאה הקודמת לקחו עבדים מטורכיה וממדינות האיסלאםואז יתעוררו ויגלו שיש יותר מדי מוסלמים גרמנים ואז התוצאות יהיו ברורות. הגרמנים אותם גרמנים והערבים אותם ערבים והים אותו הים! חרם על גרמניה!
- 4.נהג 25/05/2022 10:02הגב לתגובה זולחשמל רכב זה פחות מסובך
- 3.טסלה יקרה מאד 25/05/2022 09:02הגב לתגובה זולמרות שמחיר המניה ירד ב-50%, עדיין היא צריכה לרדת לפחות עוד 50%, וגם אז לא בטוח שהיא תהיה שווה את המחיר. אם היו לי מניות טסלה, מזמן מזמן הייתי מוכר אותן, ובודאי עתה. מחיר 100 דולר אולי יתאים יותר למניה זו, אולם עדיין צריכה בדיקה.איך זה עלה כל כך, לאמריקנים הפתרונים.
- 2.שרון 24/05/2022 23:15הגב לתגובה זוהיא פחות מ 5% משוק הפרטיות ושווי שוק שלה כמו כל החברות לייצור רכבים. הם ייצרו וישווקו פי 10 יותר מטסלה מכוניות חשמליות. לטסלה גם אין פיתוח טכנולוגי מנצח. סתם בשביל שתדעו איפה לא כדאי להפסיד.
- איש 26/05/2022 13:22הגב לתגובה זולדוגמא לטסלה כ18 מילארד במזומן כאשר החוב שלה כ-5 מיליארד לעומת GE אשר יושבת על 20 מילארד מזומן ו 75 מיליארד חוב בנוסף אנחנו עכשיו בתנאי שוק ממש לא טובים להלוואות. רוב החברות של המכוניות מוכרות פחות ופחות רכבים לעומת טסלה שמשנה לשנה רק גודלים וגודלים מהותית
- אריה 25/05/2022 07:37הגב לתגובה זוותרוויח מיליוני דולרים על נפילה שלה
- 1.זאב לבן 24/05/2022 22:31הגב לתגובה זוזה טוב זה חחחחחחחח

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.