דן וקבוצת סמלת מקימים קרן להשקעה בתחבורה חכמה ב-50 מיליון שקל
קבוצת דן, הפועלת בתחום התחבורה והתשתיות, וקבוצת סמלת, יבואנית מותגי רכבי שטח ויוקרה, מקימות את קרן מוביליטק קפיטל להשקעות בתחבורה חכמה ואנרגיה לתחבורה.
הקרן תובל על ידי אלון אגינסקי, נשיא ושותף בעל רקע בתחום היזמות, מני מאור, שותף מנהל, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל זרוע השקעות הסיד של GE ויו"ר במספר חברות הזנק מתחום האנרגיה והתחבורה, ואורלי גרופר, שותפה, שעד לאחרונה שימשה כמנכ״לית אקומושן ויזמת בעברה.
הקרן הוקמה בהשקעה של כ-50 מיליון ש״ח (50% קבוצת דן ו-50% קבוצת סמלת) והיא עתידה להשלים סבב גיוס נוסף בהיקף 100 מיליון ש״ח מגופים מוסדיים מובילים. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
קרן מוביליטק קפיטל תאתר ותשקיע בסטרטאפים טכנולוגיים בתחומי התחבורה החכמה, אנרגיה, תחבורה שיתופית, מיקרו מוביליטי ועוד. הקרן תעניק לחברות הפורטפוליו שלה ליווי מקצועי ואסטרטגי וגישה לידע ותשתיות לניסוי ומסחור.
- REE: ההפסד העמיק אבל טוב מהצפי - קופצת ב-10% בטרום
- כותרות: ציטוט ביומן של אמו לימד את מנכ"ל מיקרוסופט מהי מנהיגות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלון אגינסקי נשיא ושותף בקרן: "אנו מאמינים שהפלטפורמות האסטרטגיות של דן וסמלת הם בדיוק מה שסטארטפים בתחום צריכים, מעבר לכסף בבניית המודל הטכנולוגי והעסקי שלהם. אנחנו כמנהלי הקרן נתמוך בחברות בהן נשקיע בחיבורים ישירים לכל האקו סיסטם של השוק הלוהט הזה גם בארץ וגם בעולם. ביצענו כבר שתי השקעות ואנחנו ממשיכים לחפש את היוניקורנים הבאים בתחום המוביליטי בקצב מהיר. בחנו עד היום קרוב ל 100 חברות ובקרוב נכריז על השקעות חדשות".
אופיר קרני, מנכ״ל קבוצת התחבורה דן: ״הקמת הקרן מהווה נדבך נוסף בהפיכתה של דן גורם מוביל בתחומי החדשנות התחבורתית. השקעה בטכנולוגיות חדשות שמתכתבות עם ליבת העשייה של דן, תביא בשורה לתחום שנמצא בקצב צמיחה מהיר".
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.
אוטובוס אגד. צילום אגדתלמידים בתחב"צ - 'חופשי חודשי' לא תמיד הכי זול
כ - 900,000 תלמידים יתחילו ב 1.9 את שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים. חלקם הגדול מגיע מדי יום לבית הספר עם תחבורה ציבורית. מבדיקת ביזפורטל בשיתוף Moovit ו- Pango יש פתרון זול יותר שמבצע אופטימיזציה בדיעבד. החסכון יכול להגיע למאות שקלים לתלמיד בשנה, ולמשפחות עם מספר ילדים בחטיבות הביניים והתיכונים אנחנו כבר מדברים על חסכון פוטנציאלי של אלפי שקלים בשנה.
כ- 2.6 מיליון תלמידים צפויים לחזור למוסדות הלימוד, כאשר כ- 900,000 מהם לומדים בחינוך העל-יסודי – חטיבות ביניים, תיכונים וחטיבות עליונות. בעוד שבגנים וביסודי מרבית התלמידים מגיעים באמצעות הורים או בהסעות מאורגנות, תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים מגיעים בתחבורה ציבורית.
העלות של הנסיעה בתחבורה הציבורית לפחות פעמיים ביום, לבית הספר בבוקר וחזרה הביתה בתום יום הלימודים נופלת כמובן על ההורים, וברירת המחדל של מרבית ההורים היא רכישת 'חופשי חודשי' כזה או אחר, המקנה אפשרות לנסיעה בתחבורה ציבורית בעלות ידועה מראש. על פניו זה נשמע כלכלי, זול ומדויק.
עוד נכון לציין כי בהסדרים אלו נהנים התלמידים שטרם מלאו להם 18 מהנחת נוער המקנה 50% הנחה מעלות נסיעה בודדת או 'חופשי חודשי'. לכאורה מדובר בהסדר הנכון ביותר והזול ביותר לנסיעות בתחבורה הציבורית, בפועל כפי שמיד תוכלו לראות, ניתן להוזיל עלות זו, ללא מאמץ, בחלק מהחודשים בעשרות אחוזים.
עלות הנסיעה במסגרת 'חופשי חודשי' עומדת על 157.5 ₪ לחודש. עלות זו אינה תלויה בכמות הנסיעות והיא קבועה. אבל בחודש בו יש חופשות מרובות כמו בספטמבר או באוקטובר, או בחודשים בהם מערכת החינוך שובתת מסיבה כזו או אחרת, את העלות החודשית יש לחלק לכמות הנסיעות, ואז אנחנו עלולים לגלות שאם מראש היינו רוכשים נסיעות בודדות, סה"כ העלות היתה זולה יותר מרכישת 'חופשי חודשי'. הדבר נכון כמובן גם למקרים חס וחלילה של מחלות, ולאותם תלמידים המעדיפים 'להבריז' מהלימודים, וליבנו עימם.
- ההייטקיסט שהפך לאלוף: סיפורו של החבר החדש בפורום מטכ"ל
- לאחר מו"מ על השווי: פנגו רוכשת את גט טקסי תמורת 175 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיתוף כמענה לכלל האתגרים הללו, אפליקציות Moovit ו-Pango בחנו את כמות ימי הלימודים בשלושת החודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר, והרחבנו את הבדיקה למקרים בהם יש לימודים רק חמישה ימים בשבוע, ולמקרים בהם יש לימודים שישה ימים בשבוע, כוללת ימי שישי.
