דן וקבוצת סמלת מקימים קרן להשקעה בתחבורה חכמה ב-50 מיליון שקל
קבוצת דן, הפועלת בתחום התחבורה והתשתיות, וקבוצת סמלת, יבואנית מותגי רכבי שטח ויוקרה, מקימות את קרן מוביליטק קפיטל להשקעות בתחבורה חכמה ואנרגיה לתחבורה.
הקרן תובל על ידי אלון אגינסקי, נשיא ושותף בעל רקע בתחום היזמות, מני מאור, שותף מנהל, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל זרוע השקעות הסיד של GE ויו"ר במספר חברות הזנק מתחום האנרגיה והתחבורה, ואורלי גרופר, שותפה, שעד לאחרונה שימשה כמנכ״לית אקומושן ויזמת בעברה.
הקרן הוקמה בהשקעה של כ-50 מיליון ש״ח (50% קבוצת דן ו-50% קבוצת סמלת) והיא עתידה להשלים סבב גיוס נוסף בהיקף 100 מיליון ש״ח מגופים מוסדיים מובילים. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
קרן מוביליטק קפיטל תאתר ותשקיע בסטרטאפים טכנולוגיים בתחומי התחבורה החכמה, אנרגיה, תחבורה שיתופית, מיקרו מוביליטי ועוד. הקרן תעניק לחברות הפורטפוליו שלה ליווי מקצועי ואסטרטגי וגישה לידע ותשתיות לניסוי ומסחור.
- REE: ההפסד העמיק אבל טוב מהצפי - קופצת ב-10% בטרום
- כותרות: ציטוט ביומן של אמו לימד את מנכ"ל מיקרוסופט מהי מנהיגות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלון אגינסקי נשיא ושותף בקרן: "אנו מאמינים שהפלטפורמות האסטרטגיות של דן וסמלת הם בדיוק מה שסטארטפים בתחום צריכים, מעבר לכסף בבניית המודל הטכנולוגי והעסקי שלהם. אנחנו כמנהלי הקרן נתמוך בחברות בהן נשקיע בחיבורים ישירים לכל האקו סיסטם של השוק הלוהט הזה גם בארץ וגם בעולם. ביצענו כבר שתי השקעות ואנחנו ממשיכים לחפש את היוניקורנים הבאים בתחום המוביליטי בקצב מהיר. בחנו עד היום קרוב ל 100 חברות ובקרוב נכריז על השקעות חדשות".
אופיר קרני, מנכ״ל קבוצת התחבורה דן: ״הקמת הקרן מהווה נדבך נוסף בהפיכתה של דן גורם מוביל בתחומי החדשנות התחבורתית. השקעה בטכנולוגיות חדשות שמתכתבות עם ליבת העשייה של דן, תביא בשורה לתחום שנמצא בקצב צמיחה מהיר".

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

פולקסווגן ID.Buzz - וואן חשמלי, עיצוב מסובב ראשים
הפולקסווגן ID.Buzz היא מוביל הנוסעים החשמלי המעוצב של פולקסווגן.
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, טעינת DC בפועל
פחות אהבנו: מתלים, צריכת חשמל בפועל, מחיר
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
עם הצגתה של ה ID. Buzz בחודש מרץ 2022 היה ברור שפולקסווגן עלו על משהו. הנוסחה לא סודית, ויצרנים שונים כבר עשו בה שימוש. קחו עיצוב רכב אייקוני של שנות ה 60' אולי שנות ה 70', קחו פלטפורמה מודרנית שנמצאת בשימוש (במקרה של ה ID. Buss מדובר ב MEB Pletform עליה מבוססים דגמים נהדרים של הקונצרן כמו אודי Q4 ו Q5, קופרה בורן וטוואסקן, סקודה אניאק וסקודה אלרוק, וכמובן מגוון דגמים של פולקסווגן ID.3, ID4, ID5, ID6, ID7 ותתי דגמים ו-ווריאציות של רכבים אלו), הלבישו אותם יחד, עצבו מרכב סופר מגניב שכולם, אבל כולם רוצים להיראות בו, הכניסו כל מיני פיצ'רים 'מגניבים', ויש לכם הצלחה מובטחת. גם כותב שורות אלו נפל שדוד אל מול התמונות של ה ID. Buzz ורק חיכיתי לשים את היד על אחת כזו למבחן אמיתי.
תעודת חובה קטגוריה וואן. תצורת נוסעים או מסחרי סגור מימדים (מטר) דגם ארוך אורך 4.962 /רוחב 1.985 /גובה 1.907 /בסיס גלגלים 3.239 מספר מושבים שבעה הנעה חשמלית כפולה (מבחן) או חשמלית אחורית הספק ומומנט 340 כ"ס ו 57.1 קג"מ (מבחן) / 285 כ"ס ו 57. קג"מ (ארוך, הנעה אחורית) סוללה וטעינה 91.0 Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 200Kw טווח ותקן 452 ק"מ.(מבחן) תקן יצרן. בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 452.0 אש"ח ל GTX (מבחן), 335.0 (למסחרי סגור), 385.0 אש"ח ל PRO קצר, 395.0 אש"ח ל PRO ארוך.
עיצוב, עיצוב, עיצוב - חיוצוני ופנימי
ה ID. Buzz מכה בך עם העיצוב המהמם שלה, גם אם תנסו להתעלם. גם אם היא עוברת לידכם ואתם אומרים לעצמכם "אני לא אסובב את הראש אחריה" זה לא יעזור. אנשים נוסעים לידכם, מגיבים, מחייכים, וסכימת הצביעה האדומה / כסופה בהחלט תורמת לאווירה הכללית המשמחת.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- קבוצת פולקסווגן שמה את סדנת איטלדיזיין על המדף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית המחייכת של ה ID. Buzz סמל פולקסווגן גדול, (תעיפו מבט בפולקסווגן Buss T2) יחידות תאורה ראשיות משולבות לד העוטף אותן ומחבר ביניהן לרוחב כל הרכב. גם מבט מהצד, שלרוב בכלי רכב מסחריים בגודל הזה מורכב ממשטחים ישרים ומשעממים, הצליחו בפולקסווגן לעצב משהו 'אחר'. צביעת המרכב האדומה, פס כסוף המפריד בין האדום לחלונות, והמון חלונות מושחרים, כשהקורה האחורית של הרכב כסופה עם שלושה פסים שחורים למראה דינמי, מעיין 'כונסי אוויר'. גם מאחור ה ID. Buzz אינו שגרתי. הדלת החשמלית האנכית צבועה באותה סכימת צביעה – חצי אדום, פס כסוף וחלון מושחר. יחידות תאורה צרות, משולבות לד, סמל פולקסווגן גדול, וזה נראה נהדר.