רנו ודיימלר משיקות משפחת מנועים חדשה

סדרת מנועי טורבו-בנזין חדשה תצא לדרך בסניק, ותוצע בהמשך בדגמי רנו ודיימלר (מרצדס) נוספים
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה רכב רנו

רנו הודיעה על השקת סדרת מנועי טורבו-בנזין חדשה, שתכלול בשלב ראשון שלושה מנועים בעלי נתוני ביצועים שונים. לשלושתם נפח זהה - 1.3 ליטר (1,330 סמ"ק) - ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו. המנועים החדשים יוצעו תחילה ברנו סניק (שעדיין לא הושק בישראל, למרות שהוצג לפני כשנתיים), ובמהלך 2018 יותקנו בדגמי רנו ודיימלר (מרצדס) נוספים, זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין היצרניות. בשלב זה לא ידוע אילו דגמים יקבלו את המנוע החדש, ומתי זה יקרה.

יחידת הכוח, שמכונה כמקובל ברנו בשם "Energy TCe" (אנרג'י, אנרגיה), מפיקה בגרסת הבסיס 115 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד. זו משודכת רק לתיבת שישה הילוכים ידנית, ומאיצה את הסניק מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 11.7-11.3 שניות, ולמהירות מרבית של בין 179 ל-182 קמ"ש, בהתאם לגרסת המרכב (סניק ארוך או קצר). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על בין 17.8 ל-18.5 ק"מ לליטר.

 

גרסה שנייה מציעה 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ ב-1,600 סל"ד. כאן המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ומציע תצרוכת דלק זהה לגרסת הבסיס (עם תיבה ידנית. בין 18.2 ל-18.5 ק"מ לליטר עם תיבה רובוטית). הסניק יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.5-10.1 שניות ולמהירות מרבית של 195-192 קמ"ש עם מנוע זה (בהתאם למרכב ותיבת ההילוכים).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולסקיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולס

קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)

הקיה EV3 זוכה להצלחה גדולה מאוד במערב אירופה. עם ההשקה בישראל, ובמחירים בהם היא הושקה היא עוד יותר מסקרנת. בישראל ה EV3 מתחרה מול מגוון קרוסאוברים מתוצרת סין. 

אהבנו: עיצוב, שלדה והיגוי, ממשק, מחיר

פחות אהבנו: אופן הפעולה של חלק ממערכות הבטיחות

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה קיה EV3

על הקיה EV3 קראתם באריכות עם השקתו בישראל, כשהוא נושא עימו תג מחיר סביר / נמוך ביחס לקטגוריה. עתה הגיע הזמן לבחון את הרכב בזמן אמת, 'על הכביש', ולאורך מאות ק"מ מאתגרים יותר ופחות.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר C-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.3 /רוחב 1.85 /גובה 1.56 /בסיס גלגלים 2.68
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    חשמלית, קדמית
הספק ומומנט              204 כ"ס / 29.0 קג"מ
סוללה וטעינה             58.3Kwh או 81.4Kwh. הטעינה  AC 11Kw / DC 150Kw
טווח ותקן                    432 ק"מ  / 589 ק"מ. תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap.
מחיר                     165.0 אש"ח / 170.0 אש"ח / 187.0 אש"ח

לא נחזור על תיאור הרכב עליו כבר הרחבנו עם ההשקה, נציין שקיבלנו את דגם האקזקיוטיב, היקר מבין שלושת הדגמים. האקזקיוטיב מצויד בסוללה הגדולה יותר, והבטחה לטווח של 589 ק"מ.

כבר בחניה התת קרקעית של 'טלקאר' היבואנית, ה EV3 מתחיל לחשוף את היתרונות. הצימוד מיידי, מהיר, בלי מתאמים למיניהם, ובעיקר אינטואיטיבי. הרכב לא מצריך הסתגלות של לחפש 'מה עושה מה'. חלק מזה נובע שאני עובר מהרכב הפרטי שלי שאמנם בן שלוש וחצי שנים אבל מצויד באותו ממשק בדיוק.

בניגוד למרבית הדגמים החשמליים של קיה (ויונדאי) המבוססים על פלטפורמת E-GMP ושהם בעלי הנעה אחורית, ה- EV3 הוא בעל הנעה קדמית, המורגשת בעיקר בהאצות חזקות.

רולס רויס Spectre. היקרה ביותר. צילום יצרןרולס רויס Spectre. היקרה ביותר. צילום יצרן

ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח

680 כלי רכב במחיר של מעל ל 1.0 מיליון ש"ח נמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2025. רולס-רויס, מרצדס, פורשה, לנדרובר, בנטלי, פרארי ועוד. 

יואב פולס |

בעודנו מנתחים את ענף הרכב המקומי, כשכלי הרכב הנמכרים ביותר עולים לא יותר מ – 200,000 ₪, יש עולם מקביל בו מכוניות יוקרה חדשות נמכרות במחירים של הרבה מעל 1.0 מיליון שקל. 680 כלי רכב נרשמו במשרד הרישוי מינואר 2025 ועד היום, שמחירן מעל ל- 1.0 מיליון ₪.

נתחיל עם היקרות ביותר, רולס-רויס במקרה של תשעת החודשים הראשונים של 2025. המכונית היקרה ביותר, כך לפי ההצהרות למשרד הרישוי היא רולס רויס Spectre שמחירה 4,500,000 ₪. לא ברח לנו אפס. ארבעה וחצי מיליון ₪. רכב נוסף מאותו הדגם אבל בגרסה 'זולה' יותר נמכרה במחיר של 4.0 מיליון ₪. במחיר זהה ( 4.0 מיליון) נמכרו בישראל עוד שלוש רולס רויס Cullinan ועוד רולס רויס Ghost יחידה.

אם נרד מדרגה למחירים שבין 3.0 מיליון ₪ ל 4.0 מיליון ₪ נמצא שם 11 כלי רכב, ובין 2.0 מיליון ₪ ל- 3.0 מיליון שח מתחיל להיות עממי למדי עם 75 כלי רכב. במחיר של מעל מיליון ₪ ועד 2.0 מיליון ₪ נמצא כבר 588 לקוחות מעושרים שרכשו רכב במחיר שרובנו חושבים עליו רק בהקשר של קנית דירה או זכייה בלוטו.


מרצדס G-Class. צילום יצרן

דירוג המותגים הנמכרים ביותר במחיר של מעל 1.0 מיליון שח מציג את התמונה הבאה. במקום הראשון ובפער גדול נמצאת מרצדס עם 229 יחידות שנמכרו כאמור במחיר הגבוה ממיליון ₪. אחרי מרצדס במקום השני נמצאת פורשה עם 141 יחידות שמכרה ובמקום השלישי לנדרובר עם 122 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪. ב.מ.וו סוגרת את המותגים שמכרו בכמות תלת ספרתית של מכוניות במחיר של מעל למיליון ₪ עם 105 מכוניות מתוצרתה.

במקום החמישי נמצא את Audi שמכרה 20 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪, ואחריה בנטלי שמכרה 19 מכוניות. למבורגיני, פרארי ורולס רויס מכרו 11 יחידות כל אחת, אסטון מרטין עם 5 יחידות, קאדילק עם 4 יחידות וסוגרות את הרשימה מקלארן ושברולט שמכרו כל אחת רכב בודד במחיר של מעל 1.0 מיליון ₪.