אחרי תל אביב: מיזם הרכב השיתופי בחיפה יוצא לדרך
מיזם הרכב השיתופי של חיפה יוצא לדרך. במעמד השר להגנת הסביבה זאב אלקין, ראש עיריית חיפה יונה יהב ויו"ר קק"ל דני עטר, הושק השירות החדש שיאפשר לנרשמים גישה בלתי מוגבלת למכוניות חשמליות לשימוש עירוני. המכוניות, מדגם רנו זואי (המכונית החשמלית-עממית היחידה הנמכרת כיום בישראל), ייפרסו ברחבי העיר ויוצעו בתשלום לפי דקה ללא דמי מנוי. מחיר המחירון של המכונית, שמציעה טווח של 240 ק"מ בתנאי מעבדה, עומד על 132 אלף שקל ליחידה.
בהשקה, בה השתתפו בין היתר גם מנכ"ל איגוד ערים ד"ר עופר דרסלר ומנכ"ל קאר2גו (Car2Go) גיל לייזר, שהחברה בראשותו מתפעלת את צי המכוניות, נחנכו 40 המכוניות הראשונות. מספרן יוכפל בחודש הבא, ובינואר יצטרפו 20 נוספות - ובסך הכל 100 מכוניות. אלו יזכו ל-300 חניות ייעודיות, ובנוסף יורשו לחנות עד שעתיים ללא תשלום בכל שטחי הכחול-לבן של חיפה.
השירות החדש יעלה 1.2 שקל לכל דקת שימוש, ללא דמי מנוי. לפי קאר2גו, מדובר בתעריף נמוך ב-50%-35% מזה של נסיעה במונית. המעוניינים להשתמש במכוניות יידרשו להירשם מראש ביישומון (באמצעותו ניתן גם לפתוח מכונית מוזמנת) או במוקד טלפוני. לטובת המכוניות החשמליות הוקמו 30 עמדות טעינה, שיכולות לשרת בכל רגע נתון עד 60 מכוניות. עלות הפרויקט, שמומן על-ידי עיריית חיפה ואיגוד ערים בתמיכת המשרד להגנת הסביבה וקק"ל, נאמדת ב-20 מיליון שקל.
השר אלקין אמר באירוע ההשקה כי "אנחנו מכריזים היום על מהפכה בתחום הרכב החשמלי. חיפה היא החלוצה הראשונה אך בקרוב כל הקריות יצטרפו ויהפכו את איזור המפרץ למתחם אחד של פרויקט הרכב החשמלי השיתופי". אלקין הוסיף כי הפרויקט יסייע להפחתת זיהום אוויר מתחבורה, יעד שמשרדו הציב כחלק מתוכנית לאומית שתוקצבה ב-260 מיליון שקל".
- רפאל תשכור משרדים בפארק המדע בחיפה בכ-45 מיליון שקל
- פז מעמידה למכירה 104 דונם בחיפה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, "הפרויקט יסייע במיוחד למי שאין באפשרותו להחזיק כלכלית רכב פרטי ומהווה חלק מהוזלת עלויות המחיה לזוגות צעירים, לסטודנטים וכל תושב ותושבת בעיר".
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 5 היברידי מצטרף לג'אקו 5 החשמלי והבנזין. צילום יצרןג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
כלמוביל החלה בשיווק הג'אקו 5 עם הנעה היברידית, המצטרף לג'אקו 5 החשמלי ולג'אקו 5 עם מנוע בנזין.
הג'אקו 5 ההיברידי ממשיך מהפיכה שקטה בתחום ההנעה ההיברידית, בה ההנעה העיקרית היא באמצעות המנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין הוא מנוע העזר.
מערכות דומות משווקות גם על ידי מותגים נוספים, בניגוד להנעה ההיברידית המסורתית בה המנוע העיקרי היה מנוע הבנזין, ואילו ההנעה החשמלית היתה רק לסיוע עירוני.
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל ממשיכה בהרחבת היצע דגמי ג'אקו בישראל עם הג'אקו 5 ההיברידי. עד עתה שווקו בישראל דמי גא'קו 5 עם מנוע טורבו בנזין או עם הנעה חשמלית, מהם נמכרו עד עתה 452 יחידות (301 יח' בנזין, 151 יח' חשמליות). עתה מוסיפה כלמוביל גם גירסה היברידית מסקרנת.
הג'אקו 5 נזכיר הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV אך מהגדולים שבסגמנט שלו, עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר. לג'אקו 5 מרווח גחון של 17 ס"מ, והנתונים הרשמיים מעידים שאתם תוכלו לחצות את ההצפות בחורף עד גובה של 45 ס"מ.
לג'אקו 5 ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 141 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. את מרבית הנסיעה יעשה הג'אקו 5 בעזרת המנוע החשמלי, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור להטעין את סוללת הרכב או לספק כח ישירות למנוע החשמלי. הביצועים בדומה לרכב חשמלי עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש.
צריכת הדלק הרשמית 18.9 ק"מ לליטר, והטווח המוצהר 905 ק"מ, אם כי נכון יהיה להמתין למבחן אמיתי עם הרכב ולא להסתמך על נתוני יצרן.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 5 ממשיך מגמה מעניינת מאוד בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית. עד עתה היינו רגילים לקבל רכבי הנעה היברידית מטויוטה או יונדאי כאשר המנוע הראשי הוא מנוע בנזין וההנעה החשמלית היא המשנית. טכנולוגיית ההנעה ההיברידית העדכנית עושה שימוש עיקרי במנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור, ובמקרה הצורך מחובר לגלגלים באמצעות תמסורת לטובת הנעה. כלומר היפוך יוצרות – המנוע החשמלי הוא העיקרי, מנוע הבנזין הוא המשני.
