אומודה 9. צילום יואב פולס
אומודה 9. צילום יואב פולס

אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם

יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7. 

האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים. 

הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.

יואב פולס | (9)

בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה. 


O ו J בכניסה למטה ג'אקו ואומודה, הרכב המצולם הוא LUXEED. צילום יואב פולס

גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.

בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.

במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.

העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.

אם שתי התאומות הלא זהות הן בקטגוריה D-SUV, גם האומודה 9 תהיה שם, על אף שהיא עם חמישה מושבים בלבד. המידות הן של אורך כולל של 4.77 מטר, גובה 1.67, רוחב 1.92 ובסיס גלגלים של 2.8 מטר. המבנה הוא של קרוסאובר קופה יחסית גבוה, והוא פונה כאמור לקהל מבוסס יותר משני אחיו מרובי המושבים.


אומודה 9. בדרך לישראל. צילום יואב פולס

תא הנוסעים איכותי ומעיד לא מעט על ההתקדמות העצומה שעשו בצ'רי בתחום החומרים ואיכות הייצור. כמקובל לרכב צג לוח מחוונים, כאן בגודל 12.3'' ומולטימדה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, אם כי צריך יהיה לראות עם איזה אבזור האומודה 9 תגיע לשוק המקומי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 לאומודה 9 מנועי 2.0 ליטר בנזין שנופתע מאוד אם תגיע לישראל ואנחנו לא רואים לה יתרונות, והנעה בתצורת פלאג אין הייבריד מתקדמת שכן תגיע לשוק המקומי. דגם הפלאג אין הייבריד משלב מנוע טורבוב נזין בנפח 1.5 ליטר יחד עם מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על כ 530 כ"ס והמומנט כ- 66 קג"מ. הנתונים הטכניים שעומדים לרשותנו לא מלאים, אולם יש להניח שלא יהיו הבדלים משמעותיים בין הג'אקו 8 שיושק רשמית בשבוע הבא, לאומודה 9. נתוני הביצועים הרשמיים מציגים תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 4.9 שניות, ומהירות מקסימלית של 180 קמ"ש. בזכות ההנעה החשמלית של האומודה 9, כל עוד יש אנרגיה בסוללה, הרכב יכול לנסוע עד 140 קמ"ש בהנעה חשמלית בלבד, ומעל מהירות זו יכנס לפעולה מנוע הבנזין.

הסוללה בקיבולת של 34Kwh המספקת טווח חשמלי של כ 150 ק"מ. כרכב פלאג אין ניתן לטעות את האומודה 9 בטעינה ביתית בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw.


אומודה 7 - גם היא בדרך לישראל. קטנה מהאומודה 9. צילום יואב פולס

ההתרשמות שלנו מהאומודה 9 היתה קצרה מאוד עם מספר הקפות מצומצם במסלול סגור, וכן מקטע שנסגר עבורנו להאצות, בלימות וסלאלום. מההתרשמות הקצרה האומודה 9 חזקה מאוד עם תאוצות מרשימות לרכב בגודל שלה. רכבי ההדגמה שהועמדו לרשותנו כויילו לטעם הסיני בכלי רכב מה שאומר מתלים רכים מאוד. בהאצות חכאשר הרכב יגיע לישראל לא מן הנמנע כי הוא יכוייל לטעם האירופאי שממתן מאוד את תופעות אלו. גם במסלול הסגור האומודה 9 מפגיה רכות מוגזמת של המתלים דבר שמתבטא גם בהאצות ובלימות, וגם בפניות חדות במסלול. על אף האמור האומודה 9 מרשימה מאוד  עם אחיזת כביש מצויינת, והתנהגות צפויה ובטוחה, והייתי שמח לעוד חצי שעה איתה על המסלול.

לאומודה 9 מערכות בטיחות מקיפות הכוללות בגדול את כל המערכות האקטיביות שאנחנו מכירים, עם כוכבית אחת, צריך יהיה לראות איך היא תתנהג על כבישי ישראל. במבחן הבטיחות של ה Euro Ncap קיבלה האומודה 9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, וציונים פנימיים גבוהים בקטגוריות השונות.

אין לנו הערכה בשלב זה למחיר האומודה 9, ולא מעט מזה תלוי במחיר בו כלמוביל תשווק את הג'אקו 8. אם ההערכות המחיר שלנו לגבי הג'אקו 8 יתממשו, כלומר המחיר יהיה בין 230.0 אש"ח ל – 250.0 אש"ח, ניתן לצפות למחיר של כ 260.0 אש"ח לאומודה 9, תוך שהיא פונה לקהל מתקדם יותר ומתוחכם יותר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אני הזמנתי את הגאקו. מחכה! (ל"ת)
    גבריאל 07/12/2025 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    למה לקנות במחיר הזה אפשר להביא גאקו 8 בפחות והנתונים שלו באמת מעולים (ל"ת)
    לונה 07/12/2025 11:52
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי4 27/11/2025 17:56
    הגב לתגובה זו
    פרסמו כבר את המחיר של הגאקו 8 הוא הרבה יותר נמוך והתמורה הרבה יותר גבוהה
  • 6.
    הגאקו 8 הרבה יותר מרשימה (ל"ת)
    ברזילאית 13/11/2025 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 31/10/2025 18:26
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הרכב הזה בתאילנד עולה חדש 70000
  • 4.
    שמואליקו חרלפ 31/10/2025 17:46
    הגב לתגובה זו
    הקהל צעיר נאה אנין טעם טכנולוגי רזה ונאה פעמיים אפשר גם כרטיסי טיסה
  • 3.
    ביזנס קלאס 31/10/2025 17:40
    הגב לתגובה זו
    זה נחמד שטסתם לסין אבל השבוע המתחרה שלך שלא טס הסביר למה יש חקירה של הממונה על התחרות ולמה כלמוביל בבעיית זיכיונות חדשים . ושכבר יש אומודה בישראל אבל הם מסתירים את זה כדי שלא יחקרו אותם.
  • 2.
    אנונימי 31/10/2025 15:23
    הגב לתגובה זו
    פראירים רק מתחלפות
  • 1.
    אנונימי 31/10/2025 10:33
    הגב לתגובה זו
    לא קונה עכשיו ולא בעתיד הקרוב רכב סיני.עד שלא יעברו לפחות 5 שנים של אמינות מוחלטת.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.