אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9. צילום יואב פולס

אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם

יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7. 

האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים. 

הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.

יואב פולס | (2)

בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה. 


O ו J בכניסה למטה ג'אקו ואומודה, הרכב המצולם הוא LUXEED. צילום יואב פולס

גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.

בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.

במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.

העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.

אם שתי התאומות הלא זהות הן בקטגוריה D-SUV, גם האומודה 9 תהיה שם, על אף שהיא עם חמישה מושבים בלבד. המידות הן של אורך כולל של 4.77 מטר, גובה 1.67, רוחב 1.92 ובסיס גלגלים של 2.8 מטר. המבנה הוא של קרוסאובר קופה יחסית גבוה, והוא פונה כאמור לקהל מבוסס יותר משני אחיו מרובי המושבים.


אומודה 9. בדרך לישראל. צילום יואב פולס

תא הנוסעים איכותי ומעיד לא מעט על ההתקדמות העצומה שעשו בצ'רי בתחום החומרים ואיכות הייצור. כמקובל לרכב צג לוח מחוונים, כאן בגודל 12.3'' ומולטימדה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, אם כי צריך יהיה לראות עם איזה אבזור האומודה 9 תגיע לשוק המקומי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 לאומודה 9 מנועי 2.0 ליטר בנזין שנופתע מאוד אם תגיע לישראל ואנחנו לא רואים לה יתרונות, והנעה בתצורת פלאג אין הייבריד מתקדמת שכן תגיע לשוק המקומי. דגם הפלאג אין הייבריד משלב מנוע טורבוב נזין בנפח 1.5 ליטר יחד עם מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על כ 530 כ"ס והמומנט כ- 66 קג"מ. הנתונים הטכניים שעומדים לרשותנו לא מלאים, אולם יש להניח שלא יהיו הבדלים משמעותיים בין הג'אקו 8 שיושק רשמית בשבוע הבא, לאומודה 9. נתוני הביצועים הרשמיים מציגים תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 4.9 שניות, ומהירות מקסימלית של 180 קמ"ש. בזכות ההנעה החשמלית של האומודה 9, כל עוד יש אנרגיה בסוללה, הרכב יכול לנסוע עד 140 קמ"ש בהנעה חשמלית בלבד, ומעל מהירות זו יכנס לפעולה מנוע הבנזין.

הסוללה בקיבולת של 34Kwh המספקת טווח חשמלי של כ 150 ק"מ. כרכב פלאג אין ניתן לטעות את האומודה 9 בטעינה ביתית בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw.


אומודה 7 - גם היא בדרך לישראל. קטנה מהאומודה 9. צילום יואב פולס

ההתרשמות שלנו מהאומודה 9 היתה קצרה מאוד עם מספר הקפות מצומצם במסלול סגור, וכן מקטע שנסגר עבורנו להאצות, בלימות וסלאלום. מההתרשמות הקצרה האומודה 9 חזקה מאוד עם תאוצות מרשימות לרכב בגודל שלה. רכבי ההדגמה שהועמדו לרשותנו כויילו לטעם הסיני בכלי רכב מה שאומר מתלים רכים מאוד. בהאצות חכאשר הרכב יגיע לישראל לא מן הנמנע כי הוא יכוייל לטעם האירופאי שממתן מאוד את תופעות אלו. גם במסלול הסגור האומודה 9 מפגיה רכות מוגזמת של המתלים דבר שמתבטא גם בהאצות ובלימות, וגם בפניות חדות במסלול. על אף האמור האומודה 9 מרשימה מאוד  עם אחיזת כביש מצויינת, והתנהגות צפויה ובטוחה, והייתי שמח לעוד חצי שעה איתה על המסלול.

לאומודה 9 מערכות בטיחות מקיפות הכוללות בגדול את כל המערכות האקטיביות שאנחנו מכירים, עם כוכבית אחת, צריך יהיה לראות איך היא תתנהג על כבישי ישראל. במבחן הבטיחות של ה Euro Ncap קיבלה האומודה 9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, וציונים פנימיים גבוהים בקטגוריות השונות.

אין לנו הערכה בשלב זה למחיר האומודה 9, ולא מעט מזה תלוי במחיר בו כלמוביל תשווק את הג'אקו 8. אם ההערכות המחיר שלנו לגבי הג'אקו 8 יתממשו, כלומר המחיר יהיה בין 230.0 אש"ח ל – 250.0 אש"ח, ניתן לצפות למחיר של כ 260.0 אש"ח לאומודה 9, תוך שהיא פונה לקהל מתקדם יותר ומתוחכם יותר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 31/10/2025 15:23
    הגב לתגובה זו
    פראירים רק מתחלפות
  • 1.
    אנונימי 31/10/2025 10:33
    הגב לתגובה זו
    לא קונה עכשיו ולא בעתיד הקרוב רכב סיני.עד שלא יעברו לפחות 5 שנים של אמינות מוחלטת.
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.