 אומודה 9. צילום יואב פולס
אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם
יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7.
האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים.
הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.
בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה.
גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.
בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.
במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.
העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.
אם שתי התאומות הלא זהות הן בקטגוריה D-SUV, גם האומודה 9 תהיה שם, על אף שהיא עם חמישה מושבים בלבד. המידות הן של אורך כולל של 4.77 מטר, גובה 1.67, רוחב 1.92 ובסיס גלגלים של 2.8 מטר. המבנה הוא של קרוסאובר קופה יחסית גבוה, והוא פונה כאמור לקהל מבוסס יותר משני אחיו מרובי המושבים.
תא הנוסעים איכותי ומעיד לא מעט על ההתקדמות העצומה שעשו בצ'רי בתחום החומרים ואיכות הייצור. כמקובל לרכב צג לוח מחוונים, כאן בגודל 12.3'' ומולטימדה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, אם כי צריך יהיה לראות עם איזה אבזור האומודה 9 תגיע לשוק המקומי.
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
לאומודה 9 מנועי 2.0 ליטר בנזין שנופתע מאוד אם תגיע לישראל ואנחנו לא רואים לה יתרונות, והנעה בתצורת פלאג אין הייבריד מתקדמת שכן תגיע לשוק המקומי. דגם הפלאג אין הייבריד משלב מנוע טורבוב נזין בנפח 1.5 ליטר יחד עם מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על כ 530 כ"ס והמומנט כ- 66 קג"מ. הנתונים הטכניים שעומדים לרשותנו לא מלאים, אולם יש להניח שלא יהיו הבדלים משמעותיים בין הג'אקו 8 שיושק רשמית בשבוע הבא, לאומודה 9. נתוני הביצועים הרשמיים מציגים תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 4.9 שניות, ומהירות מקסימלית של 180 קמ"ש. בזכות ההנעה החשמלית של האומודה 9, כל עוד יש אנרגיה בסוללה, הרכב יכול לנסוע עד 140 קמ"ש בהנעה חשמלית בלבד, ומעל מהירות זו יכנס לפעולה מנוע הבנזין.
הסוללה בקיבולת של 34Kwh המספקת טווח חשמלי של כ 150 ק"מ. כרכב פלאג אין ניתן לטעות את האומודה 9 בטעינה ביתית בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw.