
סובארו מחזירה את ה STI בגירסאות חשמלית ובנזין
סובארו חושפת בטוקיו תכניות עתידיות לרבות דגמי STI ספורטיביים הן בדגם חשמלי והן בדגם בנזין.
בנוסף דגם קונספט חשמלי חדש Trailseeker לצד דגמי קונספט המצוידים לשטח של הפורסטר והאאוטבק.
סובארו מחזירה את ה STI בגרסאות חשמל או בנזין. החברה חשפה היום בתערוכת טוקיו את חזרתה של הסובארו STI הן בגרסאות חשמליות מלאות והן בגרסאות בנזין. בנוסף הציגה סובארו אב טיפוס של ה טריילסיקר Trailseeker, יחד עם גרסאות מאובזרות לשטח של הפורסטר והאאוטבק.
תחת הסלוגן “Driving the Subaru Difference” לוקחת סובארו את חווית הנהיגה לצד חווית אאוטדור משודרגת.
דגמי ה STI
ה E-STI הוא דגם קונספט לרכב חשמלי ספורטיבי המביא את חווית הנהיגה הקיצונית של דגמי ה STI של סובארו. העיצוב מוחצן כמקובל במשפחת STI כשבסובארו מציינים כי שמרו על המורשת הספורטיבית של המותג, יחד עם עיצוב ידידותי לנהג ותא נוסעים נוח ומרווח. לדברי סובארו מדובר בדגם המשלב טכנולוגיות חדשניות יחד עם חווית נהיגה אינטואיטיבית ומלהיבה.
- סובארו פורסטר 2024 - ללא מתחרים ישירים בנישה ייחודית
- אחריות לרכב חדש - אצל מי האחריות הכי מקיפה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה B-STI חוזר למקורות של סצנת הביצועים של סובארו ספורט עם מנוע בעירה פנימית ICE. יש לצפות למנוע בוקסר והנעה כפולה סימטרית כמקובל בסובארו. בסובארו ישלבו ב B-STI את כל הידע והטכנולוגיה שצברה החברה לאורך עשרות שנים של מירוצי ראלי הקשוחים ביותר בעולם.
דגם ה Trailseeker
הבכורה היפנית של ה-Trailseeker החדש לגמרי, הדגם השני החשמלי המלא של סובארו המשלב את טכנולוגיות בקרות הנהיגה של היצרן עם הפרקטיות של רכב שטח. ה-Trailseeker, לדברי סובארו "אידיאלי הן לטיולים יומיומיים והן לנסיעות יוצאות דופן, הוא שותף מושלם לאלו המחפשים אורח חיים חדש ופעיל".
- אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
דגמי Forester Wilderness ו Outback Wilderness
ה Forester Wilderness, המבוסס על הפורסטר, כולל פגושים קדמיים ואחוריים שעוצבו במיוחד, חיפויי קשת גלגלים מורחבים ופנסי ערפל LED בלעדיים. אב הטיפוס של Wilderness עושה שימוש ביכולות הבסיסיות של הפורסטר כרכב שטח ומוסיף אלמנטים חדשים – כולל, לדברי סובארו "עיצוב קשוח ומחוספס ויכולות ופונקציונליות משופרות בשטח - המעניקים לדגם אופי ייחודי".
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
