זיקר (זיקר)
זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר | (13)
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.

במסגרת ימי המכירות, יוצעו רכבי Zeekr עם הטבת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית (באשראי צמוד מדד) לדגמים ורמות גימור נבחרים (בהתאם לתקנון), ויותאמו באופן אישי לכל לקוח על-פי צרכיו מסלולי רכישה משתלמים במיוחד של טרייד-אין וליסינג. זאת, לצד הנחות ממחיר הרכב של עד 5,000 שקלים בהתאם לדגם ורמת הגימור.

Zeekr הוא מותג עם למעלה מ-4,500 רכבים שעלו על כבישי ישראל. הדגם החדש של Zeekr, ה-Zeekr 7X, מציב סטנדרט חדש בקטגוריית ה-SUV החשמלי עם טעינה מהירה: מ-10% ל-80% תוך 13-16 דקות בלבד; מרחב פנימי מוביל בקטגוריה: 83% מנפח הרכב הוא מרחב פנימי; טכנולוגיה עלית מתקדמת, כולל מערכת Mobileye הישראלית החדשה; ציון הבטיחות המרבי של משרד התחבורה הישראלי וארגון הבטיחות האירופי; ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה-Zeekr 7X מוצע בישראל בשלוש רמות גימור: ה- Zeekr 7X Essence עם 422 כ"ס והנעה אחורית וטווח של 476 ק"מ (לפי תקן WLTP); ה-Zeekr 7X Long Range – מלך הטווח עם 610 ק"מ (לפי תקן WLTP), HUD ענק בגודל 36.21", מערכת שמע Zeekr Sound Pro  עם 21 רמקולים; וה-Zeekr 7X Krypton - עם הנעה כפולה 646 כ"ס, תאוצה מרגשת מ-0 ל-100 ב-3.8 שניות, מתלי אוויר אדפטיביים, מצב Off-Road ועוד.

שני הדגמים הנוספים של Zeekr בישראל הם ה-Zeekr X, SUV אורבני עם מפרט טכנולוגי הכולל בין היתר גרסת הנעה כפולה עם הספק של 428 כוחות סוס, תאוצה של 3.8 שניות מ-0 ל-100 בגרסת ההנעה הכפולה, וטווח של עד 445 ק"מ בגרסת ה-Beyond;Zeekr  001, ספינת הדגל של המותג בעיצוב "Shooting Brake"  עם בסיס גלגלים של כמעט 3 מטרים, עם 3 רמות גימור וסוללות מדור מתקדם וטווחי נסיעה מרשימים של עד 620 ק"מ (לפי תקן WTLP).


ההנחה האפקטיבית כוללת בעצם שני סוגי הנחות - הנחה ישירה שכנראה מסתכמת בכמה אלפי שקלים והנחת מימון שמסתכמת בהערכה גסה בכ-5-10 אלף שקל (אי תשלום ריבית). מדובר על הנחה שכוללת של כ-7-15 אלף שקל זה משמעותי לרכב שמחירו כ-180 אלף שקל. 




תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    כל מי שיקנה זיקר יבכה עוד שנה.הלך הכסף דוד (ל"ת)
    שקלי 17/11/2025 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    זיקר 13/11/2025 09:31
    הגב לתגובה זו
    רכב עם אינסוף תקלות. שרות חרא. איתי המוכר נקווה שייכחד. טעות חיי.
  • 11.
    אנונימי 03/11/2025 00:16
    הגב לתגובה זו
    זו לא הנחה אלא רכב 0 קמ שיורד 15%
  • 10.
    אנונימי 01/11/2025 17:18
    הגב לתגובה זו
    החזירות של היבואנים לא יודעת שובע. מתחילים גבוה מאוד מאוד ועושים הנחות לגבוה מאוד.
  • 9.
    אנונימי 29/10/2025 09:48
    הגב לתגובה זו
    בסין החברות הגדולות והקטנות נותנים הנחות של מעל 30%!!! כך שהנחה של 3040 אחוז בארץ היא סהירה. פחות מזה לא לקנות סיני.
  • 8.
    אנונימי 28/10/2025 21:43
    הגב לתגובה זו
    פחות מ10% הנחה אפשר לחשוב
  • 7.
    אנונימי 28/10/2025 20:09
    הגב לתגובה זו
    מה שלא מבנים שההנחה היא בלף ברגע שרכב יצא מהחברה עש כבר ירידת ערך של 30 עד 40 אלף שח תיבדקו ותיראו שאני צודק
  • 6.
    אנונימי 28/10/2025 12:44
    הגב לתגובה זו
    כשהם ימכרו ב100 נתחיל לדבר עדיין עושים אותנו מטומטמים ועושקים את הצרכן עכשיו זה הזמן שלהם להוריד את המכנסיים .
  • 5.
    אלה הנחות בדיחה. המחירים תיכף יתרסקו יותר ואז תראו הנחות אמיתיות (ל"ת)
    שירהאנונימי 28/10/2025 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 27/10/2025 19:01
    הגב לתגובה זו
    כמה אלפי שקלים. נו באמת.תתחילו להוריד את המחירון.המחירים בסין יורדים ויורדים......
  • 3.
    אבי 27/10/2025 17:31
    הגב לתגובה זו
    חבל שמביאים לארץ רכב ברמה כזו אבל עם מזגן שלא מקרר טוב. וחבל שאין ליבואן שירות טוב
  • 2.
    רק טסלה 27/10/2025 15:57
    הגב לתגובה זו
    רק טסלה
  • 1.
    דר דום 27/10/2025 14:30
    הגב לתגובה זו
    7X עם 784 כוח סוס ארכיטקטורה 900 וולט טעינה בדקות ספורות מתלי אוויר גבוהים יותר ושיפורי עיצוב ואיכות חומרים.זיקר 001 שנמכר בארץ הוא משנת 2023. דגם 2026 עם אותה טכנולוגיה כמו ה7X. היבואן בישראל מוכר דגמים היסטוריים ולא רלוונטיים שישבו חודשים ושנים במגרש.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.