
מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות
מיצובישי עדכנה קלות (מאוד) את האאוטלנדר המוצלח ( FL - FaceLift), אך הותירה את מנוע הבנזין הגדול, בסגמנט שעובר להנעות אלטרנטיביות. האם זה מספיק?
אהבנו: מרווח, תא נוסעים, בידוד רעשים בנסיעה מנהלתית
פחות אהבנו: צריכת דלק (בהשוואה למתחרות), בידוד רעשים תחת עומס
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
מתיחת הפנים של האאוטלנדר הושקה ממש לאחרונה ואיתה כמתבקש גם מבחן לדגם הפופולרי של מיצובישי. האאוטלנדר הוצג לראשונה ב 2001 כמענה של מיצובישי לאופנת הקרוסאוברים שהחלה לצבור תאוצה. הדגם הנוכחי הוא הדור הרביעי של האאוטלנדר, שכבר בדור השלישי שלו צבר פופולריות גדולה בזכות האפשרות לקבל אותו בתצורת שבעה מושבים (כלומר 5+2), דבר שהפך אותו לפופולרי מאוד גם בקרב ציי רכב וגם בקרב לקוחות פרטיים. עתה מקבל האאוטלנדר מתיחת פנים קלה (מאוד) שנועדה לאפשר לו להמשיך להיות תחרותי בשוק.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.72 /רוחב 1.862 /גובה
1.745 /בסיס גלגלים 2.706 |
מספר מושבים | שבעה (5+2) |
הנעה | קדמית או כפולה, בנזין 2.5 ליטר |
הספק ומומנט | 181 כ"ס, 24.9 קג"מ |
מיכל דלק | 55 ליטר |
צריכת דלק ותקן | 11.5 ק"מ לליטר בהנעה קדמית, 11.1 ק"מ לליטר להנעה הכפולה, תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 6 (אינטנס 5). ציון מקסימלי Top Safety במבחן האמריקאי IIHS, ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האוסטרלי |
מחיר | החל ב 192.0 אש"ח ועד 257.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
למרות דיבורים על 'מתיחת פנים' מול הדגם שנמכר כאן בשנים האחרונות, האאוטלנדר החדש זהה ב 99.9% לזה היוצא, בוודאי בעיצוב החיצוני. שינויים קלים אותרו ביחידות התאורה, לא במבנה החיצוני שלהן, אלא במבנה הפנימי, גם בחזית וגם באחור. זהו בערך. עם זאת, האאוטלנדר עדיין מרשים ומזוהה מאוד, עם גריל גדול, שחור וסמל מיצובישי במרכז. כיתוב בולט OUTLANDER על מכסה המנוע, שעבר גם הוא שדרוג, והוא לא 'רוקד' יותר. בזכות מבנה רבוע יחסית, האאוטלנדר נראה גדול ממה שהוא בפועל.
גם פנים הרכב עבר לכאורה מתיחת פנים, שגם כאן צריך מאמץ גדול והשוואה בין הדגם הקודם לדגם החדש על מנת למצוא הבדלים. ההגה נותר ללא שינוי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ''12.3 עם אפשרויות בחירה איך ואילו נתונים להציג נראה זהה. מולטימדיה בגודל ''12.3 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי נמצאת בדגם החדש, (בהשוואה למסך קטן יותר בדגם היוצא). במיצובישי השאירו בחכמה את הפאנל לשליטה על המזגן, ונמנעו מהאופנה הנוראית של העברת השליטה על המיזוג למסך.
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- ניתוח מסירות רכב ינואר-יוני 2024 ומי התקשה לשווק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה כשבדגם החדש נוספו לה שני מחזיקי כוסות מובנים ושימושיים.
המרווח מאחור טוב, והוא תלוי מאוד בשאלה האם יש שימוש בשני המושבים הנוספים 6+7 או לא. אם המושבים סגורים, ניתן להסיט לאחור את המושבים באמצע (על מסילה) ובכך לאפשר מרווח מצויין ליושבים מאחור. אם יש שימוש במושבים 6+7, יש למשוך את שורת המושבים השניה קדימה, שאם לא תעשו כך, אין מקום לרגלי היושבים בשורה השלישית. אין מקום זה אין מקום. עכשיו כשמסיטים את שורת המושבים האמצעית קדימה, המרווח פחות מוצלח. זו המשמעות של מבנה מושבים של 5+2, וזה לא ייחודי לאאוטלנדר אלא לכל כלי הרכב בסגמנט הזה.
את מערכת ההנעה השאירו במיצובישי ללא שינוי, עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 181 כ"ס ומומנט של 24.9 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה, וההנעה קדמית או כפולה, תלוי בדגם שתבחרו.
- המחיר האמיתי של הרכב החדש וכמה תפסידו מירידת ערך?
- שינויים בהסדרי התנועה באיילון - הנה החסימות הצפויות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
נהיגה, NVH, צריכת דלק
במיצובישי גאים לספר על בידוד רעשים ששופר משמעותית, ואם עד כאן לא מצאנו הבדלים משמעותיים בין הדגם היוצא לזה הנכנס, הרי שהכל יקום ויפול על הבידוד הרעשים.
הנסיעה עם האאוטלנדר נעימה ונוחה. המתלים עושים עבודה טובה בבידוד תחלואי כביש, ואחיזת הכביש גבוהה וצפויה. לא היינו מצפים לפחות מזה ממיצובישי. כאן נכנסת לתמונה ההבטחה של מיצובישי לבידוד רעשים טוב יותר, ואכן ההבטחה מקוימת. כל עוד הרכב לא תחת עומס או מאמץ חריג תא הנוסעים שקט, על גבול ה'שקט רכב חשמלי'. עם זאת, כשהמנוע תחת עומס, ומעל ל 3500 סל"ד חודר רעש המנוע לתא הנוסעים, בדומה כמעט לכל רכב עם מנוע בנזין כשהוא מתאמץ. מושב הנהג נוח למדי, והתלונה היחידה שנרשמה היא שהמושב ליד הנהג לא מתכוונן לגובה.
צריכת הדלק הרשמית של האאוטלנדר עומדת על 11.1 ק"מ לליטר לדגמי ה 4X4 או 11.5 ק"מ לליטר לדגמי ההנעה הקדמית. רכב המבחן שהיה בדגם 4X4 עבר מעל 17.2 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה, כלומר בין 100 קמ"ש ל 110 קמ"ש, בלי להשתולל. לאורך המבחן כולו, כ 450 ק"מ, שכלל לא מעט נהיגה אגרסיבית, לרבות עליה לאתר החרמון, הצריכה הממוצעת היתה 11.9 ק"מ לליטר. בשני המקרים התקבלה תוצאה טובה יותר מנתוני היצרן. אני משער שאם היינו משלבים גם נהיגה עירונית, צריכת הדלק היתה עולה.
בטיחות, מחיר, תחרות
בתחום הבטיחות האאוטלנדר מצויד בסט מערכות בטיחות מקוריות מהיצרן, ומקבל ציון איבזור בטיחות 6 לכל הדגמים למעט דגם הכניסה עם ציון 5. האאוטלנדר נבחן בשני מבחני בטיחות נחשבים, המקביל האוסטרלי ל EuroNcap וקיבל חמישה כוכבי בטיחות, וציון לשבח Top Safety Pick+ במבחן האמריקאי המחמיר של ה IIHS.
האאוטלנדר משווק במחירים של החל מ 192.0 אש"ח לדגם האינטנס, ועד ללקשרי 4X4 עם צביעה דו-גוונית במחיר של 257.0 אש"ח. ביניהם יש עוד לא פחות משש רמות איבזור ומחיר שכל לקוח יוכל למצוא את ההתאמה המדויקת עבורו.
בסופו של דבר, האאוטלנדר היה ונותר פתרון לצורך ברכב עם שבעה מקומות. ההגדרה של הדגם העדכני כ Facelift נראית לי מוגזמת. מדובר באותו הרכב בדיוק, עם בידוד רעשים טוב יותר, ומסך מולטימדיה גדול יותר. זו לא מתיחת פנים של אמצע חיים.
לאאוטלנדר תחרות קשה מאוד מצד מתחרות מצוינות שמציגות פתרון של 5+2. הסקודה קודיאק שעברה גם היא מתיחת פנים לאחרונה ומשווקת במחירים שבין 221.0 אש"ח ל 280.0 אש"ח מרגישה יותר מתקדמת אבל יקרה משמעותית. הניסן אקסטרייל משווק במחיר שבין 210.0 אש"ח ל 240.0 אש"ח, ובאולם הסמוך נמצאת תחרות המשמעותית של כל רכבי ה 5+2, הצ'רי טיגו 8 פלאג אין שמשווק במחירים שבין 190.0 אש"ח ל – 210.0 אש"ח שמביא עימו אפשרות לחסכון משמעותי בדלק, ותא נוסעים מצוין.
ציון מסכם:
מיצובישי אאוטלנדר 2.5 ליטר | |
נוחות | 4.5 |
דינמיות | 4.0 |
צריכת דלק | 4.0 |
אבזור | 4.0 |
בטיחות | 4.0 |
עיצוב | 4.5 |
תמורה למחיר VFM | 4.0 |
ציון מסכם | 4.1 |

המחיר האמיתי של הרכב החדש וכמה תפסידו מירידת ערך?
השאלה הכספית שכל קונה רכב חייב לשאול: כמה הרכב יהיה שווה רגע אחרי שקניתי ואיזה רכבים מאבדים הכי הרבה ערך בשנים הראשונות?
ירידת ערך היא אולי הפרמטר הכי פחות מדובר בזמן רכישת רכב חדש, אבל בפועל מדובר בגורם שיכול להכריע אם העסקה משתלמת או לא. ברוב המקרים, נהגים לא מתכננים להחזיק את הרכב עשרים שנה, אלא למכור או להחליף אותו אחרי כמה שנים. אבל אחרי כמה שנים הרכב כבר שווה משמעותית פחות - אפילו חצי מהמחיר המקורי. יש רכבים שירידת הערך בהן גדולה יותר. אז כמה אתם מפסידים על קניית רכב חדש, והאם זה הגיוני-כלכלי לקנות רכב חדש?
דמיינו שאתם קונים טסלה מודל 3 חדשה ב-250-270 אלף שקלים - בעוד שלוש שנים, היא עלולה להיות שווה רק 130-150 אלף שקל. היא מאבדת קרוב ל-50% מערכה שזה 120-130 אלף שקל. לעומת זאת, יונדאי טוסון בנזין עשויה לשמור על 75%-80% מערכה - ירידה של עד 25% בלבד בתקופה זו. לקחתם את זה בחשבון? זה פרמטר כלכלי מאוד חשוב, ובוא נתחיל במה זו ירידת ערך ולמה בכלל היא קיימת?
ירידת ערך היא ההפרש בין מחיר המחירון של רכב חדש לבין המחיר שבו ניתן למכור אותו בשוק היד השנייה. כל רכב מאבד מערכו - זו עובדה כלכלית פשוטה. הסיבות לכך מגוונות ורבות, הרכב מתיישן, טכנולוגיות חדשות נכנסות לשוק, הביקוש משתנה, ועלויות התחזוקה עולות ככל שהשנים חולפות.
בשוק הישראלי, שבו מחירי רכב חדש ממוצעים עומדים על כ-150-160 אלף שקלים, ירידת ערך של 20%-25% בשנה הראשונה פירושה הפסד של 30 עד 40 אלף שקלים. דוגמה קלאסית, היא הטויוטה קורולה המבוקשת. היא נמכרה לפני שנה כרכב חדש במעל 150 אלף שקל, כעת היא שווה במקרה הטוב 120-125 אלף שקל. עוד שנתיים היא ב-80-90 אלף שקל.
- השכונה הוותיקה של ראשון לציון בירידה חדה: מתחת ל־22 אלף שקל למ"ר
- הדילמה של תל אביב - האם תוספות מסחר יפגעו במחירי הדירות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה תלויה בסוג הרכב - רכבי יוקרה כמו ב.מ.וו סדרה 3 עלולים לאבד 40% בערך בשלוש שנים, בעוד רכבי משפחה יפניים כמו הסובארו XV שומרים על ירידה של כ-15%.

המחיר האמיתי של הרכב החדש וכמה תפסידו מירידת ערך?
השאלה הכספית שכל קונה רכב חייב לשאול: כמה הרכב יהיה שווה רגע אחרי שקניתי ואיזה רכבים מאבדים הכי הרבה ערך בשנים הראשונות?
ירידת ערך היא אולי הפרמטר הכי פחות מדובר בזמן רכישת רכב חדש, אבל בפועל מדובר בגורם שיכול להכריע אם העסקה משתלמת או לא. ברוב המקרים, נהגים לא מתכננים להחזיק את הרכב עשרים שנה, אלא למכור או להחליף אותו אחרי כמה שנים. אבל אחרי כמה שנים הרכב כבר שווה משמעותית פחות - אפילו חצי מהמחיר המקורי. יש רכבים שירידת הערך בהן גדולה יותר. אז כמה אתם מפסידים על קניית רכב חדש, והאם זה הגיוני-כלכלי לקנות רכב חדש?
דמיינו שאתם קונים טסלה מודל 3 חדשה ב-250-270 אלף שקלים - בעוד שלוש שנים, היא עלולה להיות שווה רק 130-150 אלף שקל. היא מאבדת קרוב ל-50% מערכה שזה 120-130 אלף שקל. לעומת זאת, יונדאי טוסון בנזין עשויה לשמור על 75%-80% מערכה - ירידה של עד 25% בלבד בתקופה זו. לקחתם את זה בחשבון? זה פרמטר כלכלי מאוד חשוב, ובוא נתחיל במה זו ירידת ערך ולמה בכלל היא קיימת?
ירידת ערך היא ההפרש בין מחיר המחירון של רכב חדש לבין המחיר שבו ניתן למכור אותו בשוק היד השנייה. כל רכב מאבד מערכו - זו עובדה כלכלית פשוטה. הסיבות לכך מגוונות ורבות, הרכב מתיישן, טכנולוגיות חדשות נכנסות לשוק, הביקוש משתנה, ועלויות התחזוקה עולות ככל שהשנים חולפות.
בשוק הישראלי, שבו מחירי רכב חדש ממוצעים עומדים על כ-150-160 אלף שקלים, ירידת ערך של 20%-25% בשנה הראשונה פירושה הפסד של 30 עד 40 אלף שקלים. דוגמה קלאסית, היא הטויוטה קורולה המבוקשת. היא נמכרה לפני שנה כרכב חדש במעל 150 אלף שקל, כעת היא שווה במקרה הטוב 120-125 אלף שקל. עוד שנתיים היא ב-80-90 אלף שקל.
- השכונה הוותיקה של ראשון לציון בירידה חדה: מתחת ל־22 אלף שקל למ"ר
- הדילמה של תל אביב - האם תוספות מסחר יפגעו במחירי הדירות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה תלויה בסוג הרכב - רכבי יוקרה כמו ב.מ.וו סדרה 3 עלולים לאבד 40% בערך בשלוש שנים, בעוד רכבי משפחה יפניים כמו הסובארו XV שומרים על ירידה של כ-15%.