מיצובישי אאוטלנדר מתיחת פנים. צילום יואב פולס
מיצובישי אאוטלנדר מתיחת פנים. צילום יואב פולס

מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות

מיצובישי עדכנה קלות (מאוד) את האאוטלנדר המוצלח ( FL - FaceLift), אך הותירה את מנוע הבנזין הגדול, בסגמנט שעובר להנעות אלטרנטיביות. האם זה מספיק?

אהבנו: מרווח, תא נוסעים, בידוד רעשים בנסיעה מנהלתית

פחות אהבנו: צריכת דלק (בהשוואה למתחרות), בידוד רעשים תחת עומס

ציון מסכם 4.1 במדד פולס

יואב פולס | (3)

מתיחת הפנים של האאוטלנדר הושקה ממש לאחרונה ואיתה כמתבקש גם מבחן לדגם הפופולרי של מיצובישי. האאוטלנדר הוצג לראשונה ב 2001 כמענה של מיצובישי לאופנת הקרוסאוברים שהחלה לצבור תאוצה. הדגם הנוכחי הוא הדור הרביעי של האאוטלנדר, שכבר בדור השלישי שלו צבר פופולריות גדולה בזכות האפשרות לקבל אותו בתצורת שבעה מושבים (כלומר 5+2), דבר שהפך אותו לפופולרי מאוד גם בקרב ציי רכב וגם בקרב לקוחות פרטיים. עתה מקבל האאוטלנדר מתיחת פנים קלה (מאוד) שנועדה לאפשר לו להמשיך להיות תחרותי בשוק.

תעודת חובה            
קטגוריה                קרוסאובר D-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.72 /רוחב 1.862 /גובה 1.745 /בסיס גלגלים 2.706
מספר מושבים            שבעה (5+2)
הנעה                        קדמית או כפולה, בנזין 2.5 ליטר
הספק ומומנט 181 כ"ס, 24.9 קג"מ
מיכל דלק                 55 ליטר
צריכת דלק ותקן            11.5 ק"מ לליטר בהנעה קדמית, 11.1 ק"מ לליטר להנעה הכפולה, תקן יצרן
בטיחות                        ציון איבזור בטיחות 6 (אינטנס 5). ציון מקסימלי Top Safety  במבחן האמריקאי IIHS, ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האוסטרלי
מחיר                        החל ב 192.0 אש"ח ועד 257.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

למרות דיבורים על 'מתיחת פנים' מול הדגם שנמכר כאן בשנים האחרונות, האאוטלנדר החדש זהה ב 99.9% לזה היוצא, בוודאי בעיצוב החיצוני. שינויים קלים אותרו ביחידות התאורה, לא במבנה החיצוני שלהן, אלא במבנה הפנימי, גם בחזית וגם באחור. זהו בערך. עם זאת, האאוטלנדר עדיין מרשים ומזוהה מאוד, עם גריל גדול, שחור וסמל מיצובישי במרכז. כיתוב בולט OUTLANDER על מכסה המנוע, שעבר גם הוא שדרוג, והוא לא 'רוקד' יותר. בזכות מבנה רבוע יחסית, האאוטלנדר נראה גדול ממה שהוא בפועל.

גם פנים הרכב עבר לכאורה מתיחת פנים, שגם כאן צריך מאמץ גדול והשוואה בין הדגם הקודם לדגם החדש על מנת למצוא הבדלים. ההגה נותר ללא שינוי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ''12.3 עם אפשרויות בחירה איך ואילו נתונים להציג נראה זהה. מולטימדיה בגודל ''12.3 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי נמצאת בדגם החדש, (בהשוואה למסך קטן יותר בדגם היוצא). במיצובישי השאירו בחכמה את הפאנל לשליטה על המזגן, ונמנעו מהאופנה הנוראית של העברת השליטה על המיזוג למסך.


מיצובישי אאוטלנדר סביבת נהג. צילום יואב פולס

בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה כשבדגם החדש נוספו לה שני מחזיקי כוסות מובנים ושימושיים.

המרווח מאחור טוב, והוא תלוי מאוד בשאלה האם יש שימוש בשני המושבים הנוספים 6+7 או לא. אם המושבים סגורים, ניתן להסיט לאחור את המושבים באמצע (על מסילה) ובכך לאפשר מרווח מצויין ליושבים מאחור. אם יש שימוש במושבים 6+7, יש למשוך את שורת המושבים השניה קדימה, שאם לא תעשו כך, אין מקום לרגלי היושבים בשורה השלישית. אין מקום זה אין מקום. עכשיו כשמסיטים את שורת המושבים האמצעית קדימה, המרווח פחות מוצלח. זו המשמעות של מבנה מושבים של 5+2, וזה לא ייחודי לאאוטלנדר אלא לכל כלי הרכב בסגמנט הזה.

את מערכת ההנעה השאירו במיצובישי ללא שינוי, עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 181 כ"ס ומומנט של 24.9 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה, וההנעה קדמית או כפולה, תלוי בדגם שתבחרו.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

נהיגה, NVH, צריכת דלק

במיצובישי גאים לספר על בידוד רעשים ששופר משמעותית, ואם עד כאן לא מצאנו הבדלים משמעותיים בין הדגם היוצא לזה הנכנס, הרי שהכל יקום ויפול על הבידוד הרעשים.

הנסיעה עם האאוטלנדר נעימה ונוחה. המתלים עושים עבודה טובה בבידוד תחלואי כביש, ואחיזת הכביש גבוהה וצפויה. לא היינו מצפים לפחות מזה ממיצובישי. כאן נכנסת לתמונה ההבטחה של מיצובישי לבידוד רעשים טוב יותר, ואכן ההבטחה מקוימת. כל עוד הרכב לא תחת עומס או מאמץ חריג תא הנוסעים שקט, על גבול ה'שקט רכב חשמלי'. עם זאת, כשהמנוע תחת עומס, ומעל ל 3500 סל"ד חודר רעש המנוע לתא הנוסעים, בדומה כמעט לכל רכב עם מנוע בנזין כשהוא מתאמץ. מושב הנהג נוח למדי, והתלונה היחידה שנרשמה היא שהמושב ליד הנהג לא מתכוונן לגובה.

צריכת הדלק הרשמית של האאוטלנדר עומדת על 11.1 ק"מ לליטר לדגמי ה 4X4 או 11.5 ק"מ לליטר לדגמי ההנעה הקדמית. רכב המבחן שהיה בדגם 4X4 עבר מעל 17.2 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה, כלומר בין 100 קמ"ש ל 110 קמ"ש, בלי להשתולל. לאורך המבחן כולו, כ 450 ק"מ, שכלל לא מעט נהיגה אגרסיבית, לרבות עליה לאתר החרמון, הצריכה הממוצעת היתה 11.9 ק"מ לליטר. בשני המקרים התקבלה תוצאה טובה יותר מנתוני היצרן. אני משער שאם היינו משלבים גם נהיגה עירונית, צריכת הדלק היתה עולה.


מיצובישי אאוטלנדר 2025. מתיחת פנים בעיקר ביחידות התאורה. צילום יואב פולס

בטיחות, מחיר, תחרות

בתחום הבטיחות האאוטלנדר מצויד בסט מערכות בטיחות מקוריות מהיצרן, ומקבל ציון איבזור בטיחות 6 לכל הדגמים למעט דגם הכניסה עם ציון 5. האאוטלנדר נבחן בשני מבחני בטיחות נחשבים, המקביל האוסטרלי ל EuroNcap וקיבל חמישה כוכבי בטיחות, וציון לשבח Top Safety Pick+ במבחן האמריקאי המחמיר של ה IIHS.

האאוטלנדר משווק במחירים של החל מ 192.0 אש"ח לדגם האינטנס, ועד ללקשרי 4X4 עם צביעה דו-גוונית במחיר של 257.0 אש"ח. ביניהם יש עוד לא פחות משש רמות איבזור ומחיר שכל לקוח יוכל למצוא את ההתאמה המדויקת עבורו.

בסופו של דבר, האאוטלנדר היה ונותר פתרון לצורך ברכב עם שבעה מקומות. ההגדרה של הדגם העדכני כ Facelift נראית לי מוגזמת. מדובר באותו הרכב בדיוק, עם בידוד רעשים טוב יותר, ומסך מולטימדיה גדול יותר. זו לא מתיחת פנים של אמצע חיים.

לאאוטלנדר תחרות קשה מאוד מצד מתחרות מצוינות שמציגות פתרון של 5+2. הסקודה קודיאק שעברה גם היא מתיחת פנים לאחרונה ומשווקת במחירים שבין 221.0 אש"ח ל 280.0 אש"ח מרגישה יותר מתקדמת אבל יקרה משמעותית. הניסן אקסטרייל משווק במחיר שבין 210.0 אש"ח ל 240.0 אש"ח, ובאולם הסמוך נמצאת תחרות המשמעותית של כל רכבי ה 5+2, הצ'רי טיגו 8 פלאג אין שמשווק במחירים שבין 190.0 אש"ח ל – 210.0 אש"ח שמביא עימו אפשרות לחסכון משמעותי בדלק, ותא נוסעים מצוין.

ציון מסכם:


מיצובישי אאוטלנדר 2.5 ליטר         
נוחות                                     4.5
דינמיות                                    4.0
צריכת דלק                                4.0
אבזור                                        4.0
בטיחות                                    4.0
עיצוב                                        4.5
תמורה למחיר VFM                        4.0
ציון מסכם                            4.1



תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איציק 28/09/2025 20:20
    הגב לתגובה זו
    חוץ מזה שהוא יקר הוא לא אמין והוא נראה קודר ומשעמם גם מבחוץ וגם מבפנים. לא שווה את הכסף. האאוטלנדר לעומתו נראה מיליון דולר.
  • 1.
    אנונימי 27/09/2025 12:11
    הגב לתגובה זו
    ישבנו מאחורה בספסל מאחורי הנהג... לא יאמן אדם בגובה של 1.8 מטר נתקל עם הראש בגג.את זה היבואן לא מספר.
  • איזה קשקשן לי יש אאוטלנדר ונכנסים שם בכיף גם 2 מטר (ל"ת)
    אנונימי 28/09/2025 20:19
    הגב לתגובה זו
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.