
צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט
ביום האחרון של חודש אוגוסט שידרו יבואני הרכב 8044 כלי רכב חדשים למחשבי משרד הרישוי. נתון אחד קפץ לנו לעין והוא שביום אחד שודרו 1884 כלי רכב מדגם אחד ויחיד - צ'רי FX חשמלי, שחלקם נרשם על שם 'פרטי', וחלקם על שם 'חברה'.
ענף הרכב ממשיך למסור מכוניות חדשות, כ– 220,000 כאלה נרשמו עד הבוקר על ידי היבואנים. הרישום בנתוני משרד הרישוי אורך מספר ימים, כך שמספר זה יגדל בימים הקרובים ויעבור בקלות את ה 225,000 כלי רכב, ואף למעלה מזה.
תקנות התעבורה בישראל מחייבות את יבואני הרכב לרשום בעלים כלשהם לכל רכב עד שנה מיום ייצור הרכב. זה יכול להיות לקוח פרטי, חברת ליסינג או היבואן עצמו. אם הרכב לא נמכר במהלך השנה מיום ייצורו, הוא עובר תהליך שנקרא 'גיול' (מלשון גיל) ונרשם במשרדי הרישוי.
נתוני חודש אוגוסט עדיין מתגבשים, וכאמור ממשיכים להירשם, אבל יום אחד ספציפי, ה – 31 באוגוסט גרם לנו להרמת גבה, שמיד אחריה נכנסנו לעומק הנתונים.
גם בגלל תופעת ה'גיול', ביום האחרון של אוגוסט נרשמו במאגרי המידע של משרד הרישוי 8044 כלי רכב בסה"כ. התפלגות כלי הרכב שנרשמו רק ביום אחד ויחיד, ה 31.8.25 הם 3067 כלי רכב חשמליים (38.1%), 3580 כלי רכב עם מנוע בנזין ( 44.5%), 958 כלי רכב בתצורת הנעה של פלאג אין הייבריד (11.9%) ויתר ה- 439 עם מנוע דיזל (מתוכם 309 לנדקרוזרים).
אבל הנתון שתפס לנו את העין הוא כמות הרישומים של הצ'רי FX EV עם 1884 יחידות שנרשמו ביום אחד כאמור. נתון זה לא בהכרח מייצג רק מכירה ללקוחות, אלא ככל הנראה גיול בהיקף משמעותי של כלי רכב, ובכמות חריגה בשוק.
בעוד שפריסבי עושים חיל עם מותג צ'רי, ובעיקר הטיגו 8 בעל השבעה מקומות וקצת פחות עם הטיגו 7, שניהם עם גירסאות פלאג אין הייבריד נהדרות לצד גירסאות טורבו בנזין, ולצד הטיגו 4 ההיברידי שצפוי להיות להיט, באותו אולם בדיוק מונח לו הצ'רי FX EV. הגירסה החשמלית לצ'רי FX עם מנוע טורבו בנזין.
במקרה של הצ'רי FX EV מדובר בקרוסאובר חשמלי לא מבריק שמחירו מתחיל ב 152.0 אש"ח. בתמחור אחר, שהיה הופך אותו לעסקה משתלמת הFX EV היה יכול להימכר היטב, גם אם לא מדובר בקרוסאובר החשמלי המוצלח ביותר.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
כאשר ביום אחד מדווחים 1884 יחידות מאותו הדגם, אין אלא להסיק שמדובר לצד מכירות ללקוחות פרטיים ועסקיים, גם בגיול של כלי הרכב. זה המקום להסביר כי ליבואנים תוכנה בה הם יכולים להקצות מספרי רישוי לכלי רכב, אבל עדיין לא לשדר למשרד הרישוי. את שידור הקבצים יכולים היבואנים לעשות במועד מאוחר יותר. בפועל נתוני הרישוי של הצ'רי FX EV מעלים לא מעט שאלות. ב 14.8.25 נרשמו 38 כלי רכב ברצף מספרים, כולם נרשמו על בעלות פרטית. שלושה ימים לאחר מכן ב 17.8.25 נרשמו 213 כלי רכב עם מספרי רישוי עוקבים, גם הם בבעלות פרטית. עברו עוד שלושה ימים וב 20.8.25 נרשמו עוד 89 כלי רכב עם מספרי רישוי עוקבים, גם הם כולם נרשמו על בעלות פרטית. ב 26.8.25 נרשמו 383 כלי רכב עם מספרים עוקבים, הפעם הם נרשמו על שם חברה, ויום לאחר מכן ב 27.8.25 נרשמו עוד 471 כלי רכב עם מספרים עוקבים, גם עם נרשמו על שם חברה. כל אותם כלי רכב שודרו למשרד הרישוי ביום אחד, ב 31.8.25, גם אם קיבלו רישוי מוקדם יותר.
כאמור לא מן הנמנע כי בתוך כמות הצ'רי FX EV שנרשמו על ידי היבואנית, נמצאים גם עשרות / מאות כלי רכב שאכן נמכרו ללקוחות קצה. לנו קשה לדעת כמה מתוך כלי הרכב אכן נמכרו בפועל וכמה עברו תהליך גיול, וכל ניחוש או השערה הוא טוב.
לאן יגיעו עכשיו אותן צ'רי FX EV- חלקן יגיעו לעסקאות ליסינג, לציי רכב או לפרטיים במחיר שיהפוך את העסקה למעניינת, חלקם יגיעו למגרשי ה 0 ק"מ ויימכרו בהנחות גדולות. לקוראים המודאגים ליבואנית – הסירו חשש מלבכם. הדגמים האחרים שפריסבי מייבאת עושים עבודה מצוינת, גם דגמי צ'רי, גם דגמי אקספנג המוצלחים וכמובן רנו, ניסאן ודאצ'יה.
- 6.אנונימי 07/09/2025 11:41הגב לתגובה זונראה שהיבואן רוכש רכבים באופן פרטי לכאורה. בכדי שלא ירשם ברשיון בעלות ראשונה של חברה
- 5.טלפון סיני אף אחד לא קונה. הזוי שקונים רכב סיני. שנתיים מהיום הכל יתפוצץ (ל"ת)אנונימי 05/09/2025 15:27הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 04/09/2025 03:46הגב לתגובה זולא שווה אגורה
- 3.אנונימי 03/09/2025 12:19הגב לתגובה זולמה ההתעסקות הבלתי פוסקת אם הגיול אז יבואן רכש כמות גדולה מהביקוש ועכשיו הוא צריך לנקות מדפים. אז מה אז מישהו יקנה יד 01 ולא 00. מה זה משנה בעוד 5 שנים שהוא ימכור הפח יהיה פחות מבריק אם יבואן לא נותן הנחה אז צועקים למה חזירים וכו אם הוא כן נותן הנחה אז גם שואלים למה חזירים וכו !!!
- 2.אנשי מכירות תותחים שם בפריסבי 1800 מכירות ביום (ל"ת)אנונימי 03/09/2025 12:07הגב לתגובה זו
- 1.זה רק מראה כמה היבואנים מרוויחים אם מוכרים אותו למגרשים בצפון שגם הם עוד מרוויחים... (ל"ת)shafik 03/09/2025 08:04הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
