צ'רי FV EV - ביום אחד דווחו למשרד הרישוי 1884 יחידות. צילום יצרןצ'רי FV EV - ביום אחד דווחו למשרד הרישוי 1884 יחידות. צילום יצרן

צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט

ביום האחרון של חודש אוגוסט שידרו יבואני הרכב 8044 כלי רכב חדשים למחשבי משרד הרישוי. נתון אחד קפץ לנו לעין והוא שביום אחד שודרו 1884 כלי רכב מדגם אחד ויחיד - צ'רי FX חשמלי, שחלקם נרשם על שם 'פרטי', וחלקם על שם 'חברה'. 

יואב פולס | (6)
נושאים בכתבה פריסבי FX EV

ענף הרכב ממשיך למסור מכוניות חדשות, כ– 220,000 כאלה נרשמו עד הבוקר על ידי היבואנים. הרישום בנתוני משרד הרישוי אורך מספר ימים, כך שמספר זה יגדל בימים הקרובים ויעבור בקלות את ה 225,000 כלי רכב, ואף למעלה מזה.

תקנות התעבורה בישראל מחייבות את יבואני הרכב לרשום בעלים כלשהם לכל רכב עד שנה מיום ייצור הרכב. זה יכול להיות לקוח פרטי, חברת ליסינג או היבואן עצמו. אם הרכב לא נמכר במהלך השנה מיום ייצורו, הוא עובר תהליך שנקרא 'גיול' (מלשון גיל) ונרשם במשרדי הרישוי.

נתוני חודש אוגוסט עדיין מתגבשים, וכאמור ממשיכים להירשם, אבל יום אחד ספציפי, ה – 31 באוגוסט גרם לנו להרמת גבה, שמיד אחריה נכנסנו לעומק הנתונים.

גם בגלל תופעת ה'גיול', ביום האחרון של אוגוסט נרשמו במאגרי המידע של משרד הרישוי 8044 כלי רכב בסה"כ. התפלגות כלי הרכב שנרשמו רק ביום אחד ויחיד, ה 31.8.25 הם 3067 כלי רכב חשמליים (38.1%), 3580 כלי רכב עם מנוע בנזין ( 44.5%), 958 כלי רכב בתצורת הנעה של פלאג אין הייבריד (11.9%) ויתר ה- 439 עם מנוע דיזל (מתוכם 309 לנדקרוזרים).

אבל הנתון שתפס לנו את העין הוא כמות הרישומים של הצ'רי FX EV עם 1884 יחידות שנרשמו ביום אחד כאמור. נתון זה לא בהכרח מייצג רק מכירה ללקוחות, אלא ככל הנראה גיול בהיקף משמעותי של כלי רכב, ובכמות חריגה בשוק.

בעוד שפריסבי עושים חיל עם מותג צ'רי, ובעיקר הטיגו 8 בעל השבעה מקומות וקצת פחות עם הטיגו 7, שניהם עם גירסאות פלאג אין הייבריד נהדרות לצד גירסאות טורבו בנזין, ולצד הטיגו 4 ההיברידי שצפוי להיות להיט, באותו אולם בדיוק מונח לו הצ'רי FX EV. הגירסה החשמלית לצ'רי FX עם מנוע טורבו בנזין.

במקרה של הצ'רי FX EV מדובר בקרוסאובר חשמלי לא מבריק שמחירו מתחיל ב 152.0 אש"ח. בתמחור אחר, שהיה הופך אותו לעסקה משתלמת הFX EV  היה יכול להימכר היטב, גם אם לא מדובר בקרוסאובר החשמלי המוצלח ביותר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

כאשר ביום אחד מדווחים 1884 יחידות מאותו הדגם, אין אלא להסיק שמדובר לצד מכירות ללקוחות פרטיים ועסקיים, גם בגיול של כלי הרכב. זה המקום להסביר כי ליבואנים תוכנה בה הם יכולים להקצות מספרי רישוי לכלי רכב, אבל עדיין לא לשדר למשרד הרישוי. את שידור הקבצים יכולים היבואנים לעשות במועד מאוחר יותר. בפועל נתוני הרישוי של הצ'רי FX EV מעלים לא מעט שאלות. ב 14.8.25 נרשמו 38 כלי רכב ברצף מספרים, כולם נרשמו על בעלות פרטית. שלושה ימים לאחר מכן ב 17.8.25 נרשמו 213 כלי רכב עם מספרי רישוי עוקבים, גם הם בבעלות פרטית. עברו עוד שלושה ימים וב 20.8.25 נרשמו עוד 89 כלי רכב עם מספרי רישוי עוקבים, גם הם כולם נרשמו על בעלות פרטית. ב 26.8.25 נרשמו 383 כלי רכב עם מספרים עוקבים, הפעם הם נרשמו על שם חברה, ויום לאחר מכן ב 27.8.25 נרשמו עוד 471 כלי רכב עם מספרים עוקבים, גם עם נרשמו על שם חברה. כל אותם כלי רכב שודרו למשרד הרישוי ביום אחד, ב 31.8.25, גם אם קיבלו רישוי מוקדם יותר.

כאמור לא מן הנמנע כי בתוך כמות הצ'רי FX EV שנרשמו על ידי היבואנית, נמצאים גם עשרות / מאות כלי רכב שאכן נמכרו ללקוחות קצה. לנו קשה לדעת כמה מתוך כלי הרכב אכן נמכרו בפועל וכמה עברו תהליך גיול, וכל ניחוש או השערה הוא טוב.

לאן יגיעו עכשיו אותן צ'רי FX EV- חלקן יגיעו לעסקאות ליסינג, לציי רכב או לפרטיים במחיר שיהפוך את העסקה למעניינת, חלקם יגיעו למגרשי ה 0 ק"מ ויימכרו בהנחות גדולות. לקוראים המודאגים ליבואנית – הסירו חשש מלבכם. הדגמים האחרים שפריסבי מייבאת עושים עבודה מצוינת, גם דגמי צ'רי, גם דגמי אקספנג המוצלחים וכמובן רנו, ניסאן ודאצ'יה.


תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אנונימי 07/09/2025 11:41
    הגב לתגובה זו
    נראה שהיבואן רוכש רכבים באופן פרטי לכאורה. בכדי שלא ירשם ברשיון בעלות ראשונה של חברה
  • 5.
    טלפון סיני אף אחד לא קונה. הזוי שקונים רכב סיני. שנתיים מהיום הכל יתפוצץ (ל"ת)
    אנונימי 05/09/2025 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 04/09/2025 03:46
    הגב לתגובה זו
    לא שווה אגורה
  • 3.
    אנונימי 03/09/2025 12:19
    הגב לתגובה זו
    למה ההתעסקות הבלתי פוסקת אם הגיול אז יבואן רכש כמות גדולה מהביקוש ועכשיו הוא צריך לנקות מדפים. אז מה אז מישהו יקנה יד 01 ולא 00. מה זה משנה בעוד 5 שנים שהוא ימכור הפח יהיה פחות מבריק אם יבואן לא נותן הנחה אז צועקים למה חזירים וכו אם הוא כן נותן הנחה אז גם שואלים למה חזירים וכו !!!
  • 2.
    אנשי מכירות תותחים שם בפריסבי 1800 מכירות ביום (ל"ת)
    אנונימי 03/09/2025 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה רק מראה כמה היבואנים מרוויחים אם מוכרים אותו למגרשים בצפון שגם הם עוד מרוויחים... (ל"ת)
    shafik 03/09/2025 08:04
    הגב לתגובה זו
מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.