
צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט
ביום האחרון של חודש אוגוסט שידרו יבואני הרכב 8044 כלי רכב חדשים למחשבי משרד הרישוי. נתון אחד קפץ לנו לעין והוא שביום אחד שודרו 1884 כלי רכב מדגם אחד ויחיד - צ'רי FX חשמלי, שחלקם נרשם על שם 'פרטי', וחלקם על שם 'חברה'.
ענף הרכב ממשיך למסור מכוניות חדשות, כ– 220,000 כאלה נרשמו עד הבוקר על ידי היבואנים. הרישום בנתוני משרד הרישוי אורך מספר ימים, כך שמספר זה יגדל בימים הקרובים ויעבור בקלות את ה 225,000 כלי רכב, ואף למעלה מזה.
תקנות התעבורה בישראל מחייבות את יבואני הרכב לרשום בעלים כלשהם לכל רכב עד שנה מיום ייצור הרכב. זה יכול להיות לקוח פרטי, חברת ליסינג או היבואן עצמו. אם הרכב לא נמכר במהלך השנה מיום ייצורו, הוא עובר תהליך שנקרא 'גיול' (מלשון גיל) ונרשם במשרדי הרישוי.
נתוני חודש אוגוסט עדיין מתגבשים, וכאמור ממשיכים להירשם, אבל יום אחד ספציפי, ה – 31 באוגוסט גרם לנו להרמת גבה, שמיד אחריה נכנסנו לעומק הנתונים.
גם בגלל תופעת ה'גיול', ביום האחרון של אוגוסט נרשמו במאגרי המידע של משרד הרישוי 8044 כלי רכב בסה"כ. התפלגות כלי הרכב שנרשמו רק ביום אחד ויחיד, ה 31.8.25 הם 3067 כלי רכב חשמליים (38.1%), 3580 כלי רכב עם מנוע בנזין ( 44.5%), 958 כלי רכב בתצורת הנעה של פלאג אין הייבריד (11.9%) ויתר ה- 439 עם מנוע דיזל (מתוכם 309 לנדקרוזרים).
- רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל הנתון שתפס לנו את העין הוא כמות הרישומים של הצ'רי FX EV עם 1884 יחידות שנרשמו ביום אחד כאמור. נתון זה לא בהכרח מייצג רק מכירה ללקוחות, אלא ככל הנראה גיול בהיקף משמעותי של כלי רכב, ובכמות חריגה בשוק.
בעוד שפריסבי עושים חיל עם מותג צ'רי, ובעיקר הטיגו 8 בעל השבעה מקומות וקצת פחות עם הטיגו 7, שניהם עם גירסאות פלאג אין הייבריד נהדרות לצד גירסאות טורבו בנזין, ולצד הטיגו 4 ההיברידי שצפוי להיות להיט, באותו אולם בדיוק מונח לו הצ'רי FX EV. הגירסה החשמלית לצ'רי FX עם מנוע טורבו בנזין.
במקרה של הצ'רי FX EV מדובר בקרוסאובר חשמלי לא מבריק שמחירו מתחיל ב 152.0 אש"ח. בתמחור אחר, שהיה הופך אותו לעסקה משתלמת הFX EV היה יכול להימכר היטב, גם אם לא מדובר בקרוסאובר החשמלי המוצלח ביותר.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- קורבט וקאדילק בהנחות של עשרות אלפי שקלים; והנחות נוספות של היבואנים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
כאשר ביום אחד מדווחים 1884 יחידות מאותו הדגם, אין אלא להסיק שמדובר לצד מכירות ללקוחות פרטיים ועסקיים, גם בגיול של כלי הרכב. זה המקום להסביר כי ליבואנים תוכנה בה הם יכולים להקצות מספרי רישוי לכלי רכב, אבל עדיין לא לשדר למשרד הרישוי. את שידור הקבצים יכולים היבואנים לעשות במועד מאוחר יותר. בפועל נתוני הרישוי של הצ'רי FX EV מעלים לא מעט שאלות. ב 14.8.25 נרשמו 38 כלי רכב ברצף מספרים, כולם נרשמו על בעלות פרטית. שלושה ימים לאחר מכן ב 17.8.25 נרשמו 213 כלי רכב עם מספרי רישוי עוקבים, גם הם בבעלות פרטית. עברו עוד שלושה ימים וב 20.8.25 נרשמו עוד 89 כלי רכב עם מספרי רישוי עוקבים, גם הם כולם נרשמו על בעלות פרטית. ב 26.8.25 נרשמו 383 כלי רכב עם מספרים עוקבים, הפעם הם נרשמו על שם חברה, ויום לאחר מכן ב 27.8.25 נרשמו עוד 471 כלי רכב עם מספרים עוקבים, גם עם נרשמו על שם חברה. כל אותם כלי רכב שודרו למשרד הרישוי ביום אחד, ב 31.8.25, גם אם קיבלו רישוי מוקדם יותר.
כאמור לא מן הנמנע כי בתוך כמות הצ'רי FX EV שנרשמו על ידי היבואנית, נמצאים גם עשרות / מאות כלי רכב שאכן נמכרו ללקוחות קצה. לנו קשה לדעת כמה מתוך כלי הרכב אכן נמכרו בפועל וכמה עברו תהליך גיול, וכל ניחוש או השערה הוא טוב.
לאן יגיעו עכשיו אותן צ'רי FX EV- חלקן יגיעו לעסקאות ליסינג, לציי רכב או לפרטיים במחיר שיהפוך את העסקה למעניינת, חלקם יגיעו למגרשי ה 0 ק"מ ויימכרו בהנחות גדולות. לקוראים המודאגים ליבואנית – הסירו חשש מלבכם. הדגמים האחרים שפריסבי מייבאת עושים עבודה מצוינת, גם דגמי צ'רי, גם דגמי אקספנג המוצלחים וכמובן רנו, ניסאן ודאצ'יה.
- 1.זה רק מראה כמה היבואנים מרוויחים אם מוכרים אותו למגרשים בצפון שגם הם עוד מרוויחים... (ל"ת)shafik 03/09/2025 08:04הגב לתגובה זו

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר.
אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות
פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני
הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך
4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range / חשמלית
כפולה בדגם Krypton |
הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9
קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton |
סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw |
טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap |
מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה. יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.
פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.