אלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולסאלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולס

אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית

על כתפיה המעוצבות של הג'וניור (יחד עם האלפא טונאלה) מוטלת משימה לא פשוטה, להביא את אלפא לקהלים חדשים, ולא בהכרח כאלה שמחפשים את המורשת הספורטיבית של המותג, אלא מחפשים את הייחודיות והעיצוב. 

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, סביבת נהג

פחות אהבנו: הספק מנוע, מחיר, בטיחות

ציון מסכם: 3.9 במדד פולס

יואב פולס | (3)

תאום ציפיות

מותג אלפא רומיאו הוא אחד הנחשקים בעולם. לחובבי המותג עובר רטט קטן בלב כשהם רואים אלפא אחות בכביש, או כשהם שומעים על השקת אלפא חדשה. המסורת שהמותג מביא עימו היא מהגדולות בענף הרכב, מסורת של דגמים ספורטיביים נחשקים, מסורת של ספורט מוטורי ענפה. חובבי המותג סולחים לו על הכל, אבל זה בדיוק גם מה שהביא את אלפא רומיאו לחוסר וודאות לגבי עתידה הכלכלי. תחת כנפי פיאט, ועכשיו סטלנטיס אלפא חייבת לפנות לקהלים חדשים, לקהלים שהעיצוב מדבר אליהם, והם לא חולמים על רעם מנוע 3.0 V6. וכאן באה אלפא עם שני דגמים מהשנים האחרונות, האלפא טונאלה, ולאחרונה גם האלפא ג'וניור שתיהן מהמכוניות היפות ביותר על הכביש, בתנאי שתבחרו אותן בצבע אדום.

       

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)אורך 4.173 /רוחב 1.781 /גובה 1.533 /בסיס גלגלים 2.562
מספר מושבים        חמישה
הנעה                בנזין, היברידי קל. קדמית
הספק ומומנט        145 כ"ס (משולב), 23.4 קג"מ מנוע בנזין, 5.2 קג"מ תגבור חשמלי
צריכת דלק        20.4 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 1 לדגם CORE. יתר הדגמים - 3. כרגע ללא EuroNcap
מחיר        החל מ 175.0 אש"ח עד 203.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי 

העיצוב של הג'וניור החדשה מצריך כמה דקות התבוננות על מנת לראות שהיא באמת יפה. מעצבי אלפא ידעו לצקת בה את המאפיינים המזוהים עם המותג. הגריל המורכב מכמה אלמנטים, עם סמל אלפא גדול במרכז, שמרחוק הוא נראה כמו סתם גריל שחור, אבל מקרוב רואים את ההטבעה של סמל אלפא עם הצלב והנחש. יחידות תאורה המורכבות מארבעה פסי לד אופקיים, שלושה למעלה ואחד למטה, וביניהם התאורה הראשית. עוד משחקים עם פתחי אוויר משולבים בתוך הפגוש עצמו. מהר מאוד חובבי המותג יאהבו את החזית שלא דומה לאף רכב אחר בכביש. צללית הג'וניור מציגה חישוקי סגסוגת יפים, קורות מושחרות, וקו חלונות עולה מאמצע הדלת האחורית, ומשתלב עם הקורה האחורית השחורה. ואז מגיע החלק האחורי עם יחידות תאורה משולבות בספוילר, כיתוב alfa Romeo, והיתר בתבע הרכב. קצת מוזר, מאוד שונה. אישית, אהבתי.


אלפא רומיאו ג'וניור - סביבת נהג. צילום יואב פולס


פנים הרכב מרגיש אלפא, עם צג לוח מחוונים בגודל ''10.25 הממוקם לכאורה בתוך שני צילינדרים עמוקים, זכר לאלפא של פעם. מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מוטה קלות לעבר הנהג. הצימוד קל ואינטואיטיבי. קונסולה צרה בין הנהג לנוסע, ובמרכזה מתג התנעה, ולצידו בורר הילוכים, מתג מעצור יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. המושב עצמו נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעבר למושב האחורי מזכיר שאנחנו בקרוסאובר B-Suv ולא מהגדולים שבהם, עם בסיס גלגלים של 2.56 מטר, מעט צפוף, ולתחושה הצפופה משהו תורם גם קו חלונות גבוה יחסית. שני מבוגרים יוכלו להסתדר, שלושה ילדים גם, רק כל עוד הם לא גדולי מידות.

הג'וניור עושה שימוש בפלטפורמה המוצלחת של קונצרן סטלנטיס, והיא חולקת אותה עם עוד כמה דגמים של הקונצרן, וכך גם בתחום המנועים ותיבות ההילוכים.

מנוע, תיבת הילוכים והתנהגות כביש 

לג'וניור מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 136 כ"ס ו 23.4 קג"מ. בנוסף היא מויידת במערכת היברידית קלה בה המנוע החשמלי משולב בתיבת ההילוכים. המערכת ההיברידית מספקת 22 כ"ס ו – 5.2 קג"מ. בסה"כ יש לג'וניור 145 כ"ס. זה המקום להדגיש כי אם תפתחו את הברושור הרשמי של הג'וניור תמצאו שם נתונים נמוכים יותר. אבל כאן אתם צריכים לסמוך עלי. הנתונים שרשמתי הם הנכונים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

זה השלב בו האלפיסטים המושבעים, עם קעקוע המותג על החזה צריכים לבצע תיאום ציפיות, ולשכור ממנועי V6 או מצליל מפלטים עמוק, ולחבור ליתר העם שרוצה קרוסאובר נעים ושימושי.

הנסיעה בג'וניור נעימה, עם טוויסט ספורטיבי לכאורה בזכות תא הנוסעים הספורטיבי למחצה. ההיגוי מצוין כמצופה, עם היזון חוזר טוב, ומשקל טוב להגה. במהירויות הגיוניות הג'וניור נעימה ונוחה, ועושה בדיוק מה שהיא צריכה להיות – קרוסאובר עירוני פרוורי, נעים. אחיזת הכביש מצוינת ובטוחה, בדיוק מה שהיית מצפה מקרוסאובר בסגמנט שלה. 


אלפא רומיאו ג'וניור. צילום יואב פולס


ככל שהמהירות עולה באמת, אבל עולה לרמה של 'תעצור בצד אתה מעוכב', הג'וניור לא מרגישה במקום הטבעי שלה. היא פחות נוחה במהירויות גבוהות מאוד, ובהיבט הזה היא הכי קרוסאובר לאישתו של חובב האלפא (או לבעלה של חובבת המותג).

החסרון הגדול של הג'וניור הוא העדר כח. אמנם 145 כ"ס או 136 כ"ס איך שתרצו, זה חביב אבל לא מספק. לפעמים הנהג צריך יותר כח, יותר מומנט ויותר הספק, ושם אין ליחידת הכח של הג'וניור מה לספק. שלדת הג'וניור נפלאה ויכולה לטפל בהספק גדול בעשרות כ"ס ובמומנט כפול ללא קושי כפי שהיא, כך שאם יש ביקורת היא מתמקדת באמת בביצועים אותם יבקש חובב ההגה לקבל מהג'וניור. עבור כל היתר יחידת הכח הקיימת מספקת די והותר.

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של הג'וניור עומדת על 20.4 ק"מ לליטר. נסיעה מאוד מאוד מתונה הניבה צריכה מעולה של 24.3 ק"מ לליטר, אבל אין מצב שתסעו ככה ביומיום. נהיגה מאוד אגרסיבית, ממש 180° מהנהיגה המתונה, הניבה 9.3 ק"מ לליטר. עוד נתון צריכה בנהיגה בינעירונית מהירה הניבה 13.8 ק"מ לליטר. שלושת הנתונים הללו לא משקפים את המציאות, כמו שגם ה 20.4 ק"מ לליטר לא משקף. אני משער כי נהיגה נורמטיבית ברכב תניב צריכה שבין 16 ק"מ לליטר ל – 18 ק"מ לליטר, בעיקר תלוי בסגנון הנהיגה ובאופי הנסיעה.

תחום הבטיחות מאכזב עם ציון אבזור בטיחות נמוך מדי. דגם ה Core  הבסיסי מקבל ציון איבזור 1, ויתר הדגמים מקבלים ציון אבזור 3. זה מעט מדי לרכב מודרני היום. בשלב זה אין עדיין ציון בטיחות ב EuroNcap.

מחיר, מתחרות וסיכום

הג'וניור משווקת בדגמי בנזין היברידי קל או חשמלי מלא. המבחן מתייחס לבנזין, ולכן אתעלם כרגע מדגמי החשמל. דגם הכניסה Core משווק במחיר של 175.0 אש"ח. הג'וניור ספצ'יאלה (רכב המבחן) משווק במחיר של 193.0 אש"ח והספצ'יאלה SR במחיר של 203.0 אש"ח. 

התחרות לג'וניור מעניינת כי אם נתייחס למחיר יש עשרות כלי רכב מולה היא מתמודדת, אבל זו לא התחרות האמיתית שלה. התחרות שאני רואה לג'וניור היא דווקא מכיוון הלקסוס LBX, הדומה לו במידות ובתפיסה של קרוסאובר B-suv פרימיומי, ולאו דווקא הכי הרבה מטר לשקל.

ציון מסכם:

 

אלפא רומיאו ג'וניור 1.2 ספצ'יאלה        
נוחות                                                4
דינמיות                                            3.5
צריכת דלק                                    4.5
איבזור                                        4
בטיחות                                            3
עיצוב                                            5
תמורה למחיר                                3.5
ציון מסכם                                    3.9



תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שי עדרי 17/08/2025 09:57
    הגב לתגובה זו
    זה חבל אבל אלפא כבר הרבה שנים לא מפתחת ובונה רכבים זה פיגו בתחפושת. הם חשבו שהלקוחות טיפשים. בגלל זה הם על סף פשיטת רגל
  • 2.
    חולד 16/08/2025 16:59
    הגב לתגובה זו
    זו אלפא זו לא עיצוב.לא מנוע.לא אלפא.
  • 1.
    אנונימי 16/08/2025 15:29
    הגב לתגובה זו
    כול הכבוד
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.