אלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולסאלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולס

אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית

על כתפיה המעוצבות של הג'וניור (יחד עם האלפא טונאלה) מוטלת משימה לא פשוטה, להביא את אלפא לקהלים חדשים, ולא בהכרח כאלה שמחפשים את המורשת הספורטיבית של המותג, אלא מחפשים את הייחודיות והעיצוב. 

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, סביבת נהג

פחות אהבנו: הספק מנוע, מחיר, בטיחות

ציון מסכם: 3.9 במדד פולס

יואב פולס | (3)

תאום ציפיות

מותג אלפא רומיאו הוא אחד הנחשקים בעולם. לחובבי המותג עובר רטט קטן בלב כשהם רואים אלפא אחות בכביש, או כשהם שומעים על השקת אלפא חדשה. המסורת שהמותג מביא עימו היא מהגדולות בענף הרכב, מסורת של דגמים ספורטיביים נחשקים, מסורת של ספורט מוטורי ענפה. חובבי המותג סולחים לו על הכל, אבל זה בדיוק גם מה שהביא את אלפא רומיאו לחוסר וודאות לגבי עתידה הכלכלי. תחת כנפי פיאט, ועכשיו סטלנטיס אלפא חייבת לפנות לקהלים חדשים, לקהלים שהעיצוב מדבר אליהם, והם לא חולמים על רעם מנוע 3.0 V6. וכאן באה אלפא עם שני דגמים מהשנים האחרונות, האלפא טונאלה, ולאחרונה גם האלפא ג'וניור שתיהן מהמכוניות היפות ביותר על הכביש, בתנאי שתבחרו אותן בצבע אדום.

       

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)אורך 4.173 /רוחב 1.781 /גובה 1.533 /בסיס גלגלים 2.562
מספר מושבים        חמישה
הנעה                בנזין, היברידי קל. קדמית
הספק ומומנט        145 כ"ס (משולב), 23.4 קג"מ מנוע בנזין, 5.2 קג"מ תגבור חשמלי
צריכת דלק        20.4 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 1 לדגם CORE. יתר הדגמים - 3. כרגע ללא EuroNcap
מחיר        החל מ 175.0 אש"ח עד 203.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי 

העיצוב של הג'וניור החדשה מצריך כמה דקות התבוננות על מנת לראות שהיא באמת יפה. מעצבי אלפא ידעו לצקת בה את המאפיינים המזוהים עם המותג. הגריל המורכב מכמה אלמנטים, עם סמל אלפא גדול במרכז, שמרחוק הוא נראה כמו סתם גריל שחור, אבל מקרוב רואים את ההטבעה של סמל אלפא עם הצלב והנחש. יחידות תאורה המורכבות מארבעה פסי לד אופקיים, שלושה למעלה ואחד למטה, וביניהם התאורה הראשית. עוד משחקים עם פתחי אוויר משולבים בתוך הפגוש עצמו. מהר מאוד חובבי המותג יאהבו את החזית שלא דומה לאף רכב אחר בכביש. צללית הג'וניור מציגה חישוקי סגסוגת יפים, קורות מושחרות, וקו חלונות עולה מאמצע הדלת האחורית, ומשתלב עם הקורה האחורית השחורה. ואז מגיע החלק האחורי עם יחידות תאורה משולבות בספוילר, כיתוב alfa Romeo, והיתר בתבע הרכב. קצת מוזר, מאוד שונה. אישית, אהבתי.


אלפא רומיאו ג'וניור - סביבת נהג. צילום יואב פולס


פנים הרכב מרגיש אלפא, עם צג לוח מחוונים בגודל ''10.25 הממוקם לכאורה בתוך שני צילינדרים עמוקים, זכר לאלפא של פעם. מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מוטה קלות לעבר הנהג. הצימוד קל ואינטואיטיבי. קונסולה צרה בין הנהג לנוסע, ובמרכזה מתג התנעה, ולצידו בורר הילוכים, מתג מעצור יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. המושב עצמו נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעבר למושב האחורי מזכיר שאנחנו בקרוסאובר B-Suv ולא מהגדולים שבהם, עם בסיס גלגלים של 2.56 מטר, מעט צפוף, ולתחושה הצפופה משהו תורם גם קו חלונות גבוה יחסית. שני מבוגרים יוכלו להסתדר, שלושה ילדים גם, רק כל עוד הם לא גדולי מידות.

הג'וניור עושה שימוש בפלטפורמה המוצלחת של קונצרן סטלנטיס, והיא חולקת אותה עם עוד כמה דגמים של הקונצרן, וכך גם בתחום המנועים ותיבות ההילוכים.

מנוע, תיבת הילוכים והתנהגות כביש 

לג'וניור מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 136 כ"ס ו 23.4 קג"מ. בנוסף היא מויידת במערכת היברידית קלה בה המנוע החשמלי משולב בתיבת ההילוכים. המערכת ההיברידית מספקת 22 כ"ס ו – 5.2 קג"מ. בסה"כ יש לג'וניור 145 כ"ס. זה המקום להדגיש כי אם תפתחו את הברושור הרשמי של הג'וניור תמצאו שם נתונים נמוכים יותר. אבל כאן אתם צריכים לסמוך עלי. הנתונים שרשמתי הם הנכונים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

זה השלב בו האלפיסטים המושבעים, עם קעקוע המותג על החזה צריכים לבצע תיאום ציפיות, ולשכור ממנועי V6 או מצליל מפלטים עמוק, ולחבור ליתר העם שרוצה קרוסאובר נעים ושימושי.

הנסיעה בג'וניור נעימה, עם טוויסט ספורטיבי לכאורה בזכות תא הנוסעים הספורטיבי למחצה. ההיגוי מצוין כמצופה, עם היזון חוזר טוב, ומשקל טוב להגה. במהירויות הגיוניות הג'וניור נעימה ונוחה, ועושה בדיוק מה שהיא צריכה להיות – קרוסאובר עירוני פרוורי, נעים. אחיזת הכביש מצוינת ובטוחה, בדיוק מה שהיית מצפה מקרוסאובר בסגמנט שלה. 


אלפא רומיאו ג'וניור. צילום יואב פולס


ככל שהמהירות עולה באמת, אבל עולה לרמה של 'תעצור בצד אתה מעוכב', הג'וניור לא מרגישה במקום הטבעי שלה. היא פחות נוחה במהירויות גבוהות מאוד, ובהיבט הזה היא הכי קרוסאובר לאישתו של חובב האלפא (או לבעלה של חובבת המותג).

החסרון הגדול של הג'וניור הוא העדר כח. אמנם 145 כ"ס או 136 כ"ס איך שתרצו, זה חביב אבל לא מספק. לפעמים הנהג צריך יותר כח, יותר מומנט ויותר הספק, ושם אין ליחידת הכח של הג'וניור מה לספק. שלדת הג'וניור נפלאה ויכולה לטפל בהספק גדול בעשרות כ"ס ובמומנט כפול ללא קושי כפי שהיא, כך שאם יש ביקורת היא מתמקדת באמת בביצועים אותם יבקש חובב ההגה לקבל מהג'וניור. עבור כל היתר יחידת הכח הקיימת מספקת די והותר.

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של הג'וניור עומדת על 20.4 ק"מ לליטר. נסיעה מאוד מאוד מתונה הניבה צריכה מעולה של 24.3 ק"מ לליטר, אבל אין מצב שתסעו ככה ביומיום. נהיגה מאוד אגרסיבית, ממש 180° מהנהיגה המתונה, הניבה 9.3 ק"מ לליטר. עוד נתון צריכה בנהיגה בינעירונית מהירה הניבה 13.8 ק"מ לליטר. שלושת הנתונים הללו לא משקפים את המציאות, כמו שגם ה 20.4 ק"מ לליטר לא משקף. אני משער כי נהיגה נורמטיבית ברכב תניב צריכה שבין 16 ק"מ לליטר ל – 18 ק"מ לליטר, בעיקר תלוי בסגנון הנהיגה ובאופי הנסיעה.

תחום הבטיחות מאכזב עם ציון אבזור בטיחות נמוך מדי. דגם ה Core  הבסיסי מקבל ציון איבזור 1, ויתר הדגמים מקבלים ציון אבזור 3. זה מעט מדי לרכב מודרני היום. בשלב זה אין עדיין ציון בטיחות ב EuroNcap.

מחיר, מתחרות וסיכום

הג'וניור משווקת בדגמי בנזין היברידי קל או חשמלי מלא. המבחן מתייחס לבנזין, ולכן אתעלם כרגע מדגמי החשמל. דגם הכניסה Core משווק במחיר של 175.0 אש"ח. הג'וניור ספצ'יאלה (רכב המבחן) משווק במחיר של 193.0 אש"ח והספצ'יאלה SR במחיר של 203.0 אש"ח. 

התחרות לג'וניור מעניינת כי אם נתייחס למחיר יש עשרות כלי רכב מולה היא מתמודדת, אבל זו לא התחרות האמיתית שלה. התחרות שאני רואה לג'וניור היא דווקא מכיוון הלקסוס LBX, הדומה לו במידות ובתפיסה של קרוסאובר B-suv פרימיומי, ולאו דווקא הכי הרבה מטר לשקל.

ציון מסכם:

 

אלפא רומיאו ג'וניור 1.2 ספצ'יאלה        
נוחות                                                4
דינמיות                                            3.5
צריכת דלק                                    4.5
איבזור                                        4
בטיחות                                            3
עיצוב                                            5
תמורה למחיר                                3.5
ציון מסכם                                    3.9



תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שי עדרי 17/08/2025 09:57
    הגב לתגובה זו
    זה חבל אבל אלפא כבר הרבה שנים לא מפתחת ובונה רכבים זה פיגו בתחפושת. הם חשבו שהלקוחות טיפשים. בגלל זה הם על סף פשיטת רגל
  • 2.
    חולד 16/08/2025 16:59
    הגב לתגובה זו
    זו אלפא זו לא עיצוב.לא מנוע.לא אלפא.
  • 1.
    אנונימי 16/08/2025 15:29
    הגב לתגובה זו
    כול הכבוד
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולס

דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה

הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.

אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות

פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.

את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.

ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.


תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV , שטח קל
מימדים (מטר)        אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4
הספק ומומנט                130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר
נפח מיכל דלק (ליטר)        55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8
צריכת דלק (משולב) ותקן        16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן
בטיחות                            ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן, 4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח


                       

עיצוב חיצוני ופנימי

הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.

BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. 

מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5