
מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים
מנהל הרכב הממשלתי שבחטיבת הנכסים במשרד החשב הכללי פרסם את תוצאות המכרז לכלי רכב היברידיים שערך. הזוכות במכרז הוצגו היום לבעלי העניין במשרדי הממשלה והחברות השונות הכפופות למנהל הרכב הממשלתי.
מנהל הרכב הממשלתי
מנהל הרכב הממשלתי פרסם את תוצאות המכרז שערך לרכב היברידי עבור משרדי הממשלה והגופים תחת ניהולו.
מנהל הרכב הממשלתי שנמצא בחטיבת הנכסים במשרד החשב הכללי שבמשרד האוצר הוא הגוף האחראי לרכש כלי רכב עבור משרדי הממשלה השונים, והגופים והיחידות הנוספות על משרדי הממשלה הכפופים לו.
מנהל הרכב הממשלתי מטפל באלפי כלי רכב באופן שוטף לפי הצרכים השונים, והוא אחד הגופים המנהלים את הכמות הגדולה ביותר של כלי רכב בישראל, בסדרי גודל של חברת ליסינג בינונית בגודלה, אם לא למעלה מכך.
מדי פרק זמן עורך מנהל הרכב הממשלתי מכרז כלי רכב אותם הוא מציע למנהלי התחבורה במשרדים השונים, על מנת שאלה יציעו לעובדים במשרדיהם, בהתאם לדרג, לבכירות ולתפקיד, לרבות כלי רכב לשרי הממשלה ומנכ"לי המשרדים השונים.
בימים אלו סיים המנהל את מכרז כלי הרכב ההיברידיים ופרסם את תוצאותיו, תוך שהוא משאיר הפעם למשרדים השונים גמישות רבה בבחירה בין רמות אבזור שונות, ולא נצמד לרמת אבזור בסיסית. המשרדים הם אלו שמנהלים את תקציב הרכב הפנימי שלהם, כך שהם לא בוחרים רק בדגמים היקרים והמאובזרים ביותר.
עוד ניתן לומר כי גם משטרת ישראל משתתפת במכרזי מנהל הרכב הממשלתי, אולם מבצעת את הרכש עבור עצמה ולא דרך חטיבת הנכסים של החשכ"ל.
הפעם רק היברידיים
זה המקום לציין כי מדובר רק בכלי רכב היברידיים, ושאר כלי הרכב, ממשיכים להיות מוצעים בהתאם למכרזים קודמים, עד שיערך מכרז חדש.
העובד באחד ממשרדי הממשלה זכאי לרכב בהתאם לדרגתו, ומשלם את שווי השימוש לרכב בהתאם לבחירתו. הוא רשאי כמובן לבקש רכב מסגמנט נמוך יותר ולשלם שווי שימוש נמוך בהתאם, אבל לא יכול לבקש רכב מסגמנט גבוה יותר, גם לא בתוספת תשלום.
הזוכות במכרז האחרון הוצגו היום לציבור ולבעלי העניין באירוע שערך מנהל הרכב הממשלתי, כך שהיבואנים השונים הציגו את כלי הרכב וענו לשאלות המשתתפים לגבי טכנולוגיה, מפרטים טכניים ובטיחותיים ועוד.
רשימת כלי הרכב הזוכים לפי הדרגים השונים:
רכבי שרים, מנכ"לים ומקביליהם:
- טויוטה קאמרי LE ו XLE
- טויוטה ראב 4 E-Xperience ו E-Motion
- MG HS היברידי, Luxury
- יונדאי סונטה Luxury ו Limited
- יונדאי סנטה פה Essence ( עבור שרים ללא תלות במספר הילדים, למנכ"לים עם חמישה ילדים) מגבלה זו של חמישה ילדים צריכה ככל הנראה להתעדכן ל 'יותר משלושה ילדים'.
רכבים לעובדים בדרגות משנה למנכ"ל, סמכ"לים ומקביליהם:
- יונדאי אלנטרה ברמות גימור פרימיום ו-סופרים
- יונדאי קונה היברידית ברמות גימור פרימיום, פרימיום פלוס, פרסטיג', Open Sky, סופרים
- טויוטה יאריס קרוס היברידית אקו ו-אורבן
- טויוטה קורולה קרוס אקטיב ודינמיק
- טויוטה ראב 4 E-Xperience ו E-Volve
- רנו ארקנה אבולושן
- קיה ספורטאז'
- דאצ'יה דאסטר היברידי ברמות גימור אקספרשן ו-ג'רני
- MG HS היברידי Comfort
לעובדים המקבלים רכב 'צמוד תפקיד' ואינם בחוזה בכירים:
- MG ZS היברידי
- ניסן ג'וק היברידי
- יונדאי אלנטרה פריים
- קיה נירו
רכבי שבעה מקומות למשפחות ברוכות ילדים:
- דאצ'יה ג'וגר היברידי
- יונדאי סנטה פה Essence
במקביל למכרז היברידי, נערכים במנהל הרכב הממשלתי לרענן את רשימת כלי הרכב החשמליים המוצעים לעובדי המדינה. אם בעבר מכרז היה נקבע ונסגר לתקופה של שלוש או ארבע שנים, הטכנולוגיות החדשות והדגמים החדשים המיובאים לישראל בקצב של עשרות דגמים חדשים בשנה, מחייבים גם את מנהל הרכב הממשלתי להיערך לקליטת דגמים חדשים מבלי לפרוץ את גבולות התקציב, כל עוד כלי הרכב עונים על הקריטריונים שקבע המנהל.
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש
שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות.
בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול.
עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה.
במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים.
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- למרות ההקלה במכסים: למה מניות הרכב נופלות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 1.23% , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.