תצוגת דגמים היברידיים - מנהל הרכב הממשלתי. צילום יואב פולס
תצוגת דגמים היברידיים - מנהל הרכב הממשלתי. צילום יואב פולס

מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים

מנהל הרכב הממשלתי שבחטיבת הנכסים במשרד החשב הכללי פרסם את תוצאות המכרז לכלי רכב היברידיים שערך. הזוכות במכרז הוצגו היום לבעלי העניין במשרדי הממשלה והחברות השונות הכפופות למנהל הרכב הממשלתי. 

יואב פולס |

מנהל הרכב הממשלתי

מנהל הרכב הממשלתי פרסם את תוצאות המכרז שערך לרכב היברידי עבור משרדי הממשלה והגופים תחת ניהולו.

מנהל הרכב הממשלתי שנמצא בחטיבת הנכסים במשרד החשב הכללי שבמשרד האוצר הוא הגוף האחראי לרכש כלי רכב עבור משרדי הממשלה השונים, והגופים והיחידות הנוספות על משרדי הממשלה הכפופים לו.

מנהל הרכב הממשלתי מטפל באלפי כלי רכב באופן שוטף לפי הצרכים השונים, והוא אחד הגופים המנהלים את הכמות הגדולה ביותר של כלי רכב בישראל, בסדרי גודל של חברת ליסינג בינונית בגודלה, אם לא למעלה מכך.

מדי פרק זמן עורך מנהל הרכב הממשלתי מכרז כלי רכב אותם הוא מציע למנהלי התחבורה במשרדים השונים, על מנת שאלה יציעו לעובדים במשרדיהם, בהתאם לדרג, לבכירות ולתפקיד, לרבות כלי רכב לשרי הממשלה ומנכ"לי המשרדים השונים.

בימים אלו סיים המנהל את מכרז כלי הרכב ההיברידיים ופרסם את תוצאותיו, תוך שהוא משאיר הפעם למשרדים השונים גמישות רבה בבחירה בין רמות אבזור שונות, ולא נצמד לרמת אבזור בסיסית. המשרדים הם אלו שמנהלים את תקציב הרכב הפנימי שלהם, כך שהם לא בוחרים רק בדגמים היקרים והמאובזרים ביותר.

עוד ניתן לומר כי גם משטרת ישראל משתתפת במכרזי מנהל הרכב הממשלתי, אולם מבצעת את הרכש עבור עצמה ולא דרך חטיבת הנכסים של החשכ"ל. 

הפעם רק היברידיים

זה המקום לציין כי מדובר רק בכלי רכב היברידיים, ושאר כלי הרכב, ממשיכים להיות מוצעים בהתאם למכרזים קודמים, עד שיערך מכרז חדש.

העובד באחד ממשרדי הממשלה זכאי לרכב בהתאם לדרגתו, ומשלם את שווי השימוש לרכב בהתאם לבחירתו. הוא רשאי כמובן לבקש רכב מסגמנט נמוך יותר ולשלם שווי שימוש נמוך בהתאם, אבל לא יכול לבקש רכב מסגמנט גבוה יותר, גם לא בתוספת תשלום.

הזוכות במכרז האחרון הוצגו היום לציבור ולבעלי העניין באירוע שערך מנהל הרכב הממשלתי, כך שהיבואנים השונים הציגו את כלי הרכב וענו לשאלות המשתתפים לגבי טכנולוגיה, מפרטים טכניים ובטיחותיים ועוד.

רשימת כלי הרכב הזוכים לפי הדרגים השונים:

רכבי שרים, מנכ"לים ומקביליהם:

  • טויוטה קאמרי LE ו XLE
  • טויוטה ראב 4 E-Xperience ו E-Motion
  • MG HS היברידי, Luxury
  • יונדאי סונטה Luxury ו Limited
  • יונדאי סנטה פה Essence ( עבור שרים ללא תלות במספר הילדים, למנכ"לים עם חמישה ילדים) מגבלה זו של חמישה ילדים צריכה ככל הנראה להתעדכן ל 'יותר משלושה ילדים'.


דגמי MG השונים, גם לבכירים. צילום יואב פולס

רכבים לעובדים בדרגות משנה למנכ"ל, סמכ"לים ומקביליהם:

  • יונדאי אלנטרה ברמות גימור פרימיום ו-סופרים
  • יונדאי קונה היברידית ברמות גימור פרימיום, פרימיום פלוס, פרסטיג', Open Sky, סופרים
  • טויוטה יאריס קרוס היברידית אקו ו-אורבן
  • טויוטה קורולה קרוס אקטיב ודינמיק
  • טויוטה ראב 4 E-Xperience ו E-Volve
  • רנו ארקנה אבולושן
  • קיה ספורטאז'
  • דאצ'יה דאסטר היברידי ברמות גימור אקספרשן ו-ג'רני
  • MG HS היברידי Comfort


יונדאי קונה ויונדאי אלנטרה - מגוון רמות אבזור. צילום יואב פולס

לעובדים המקבלים רכב 'צמוד תפקיד' ואינם בחוזה בכירים:

  • MG ZS היברידי
  • ניסן ג'וק היברידי
  • יונדאי אלנטרה פריים
  • קיה נירו

 

רכבי שבעה מקומות למשפחות ברוכות ילדים:

  • דאצ'יה ג'וגר היברידי
  • יונדאי סנטה פה Essence

 

טויוטה קאמרי חביבת המנכ"לים וטויוטה יאריס קרוס. צילום יואב פולס

במקביל למכרז היברידי, נערכים במנהל הרכב הממשלתי לרענן את רשימת כלי הרכב החשמליים המוצעים לעובדי המדינה. אם בעבר מכרז היה נקבע ונסגר לתקופה של שלוש או ארבע שנים, הטכנולוגיות החדשות והדגמים החדשים המיובאים לישראל בקצב של עשרות דגמים חדשים בשנה, מחייבים גם את מנהל הרכב הממשלתי להיערך לקליטת דגמים חדשים מבלי לפרוץ את גבולות התקציב, כל עוד כלי הרכב עונים על הקריטריונים שקבע המנהל.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי רשתות חברתיותרכב חשמלי רשתות חברתיות

חשש באירופה: האם הסינים שולטים מרחוק ברכבים החשמליים?

בדיקה באוסלו העלתה כי SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה למערכת ניהול האנרגיה; הרשויות מזהירות מפגיעה בתשתיות רגישות - לא רק ב-5G ובאנרגיה אלא גם בתחבורה הציבורית והפרטית



ענת גלעד |
נושאים בכתבה רכב חשמלי סין

פרצת אבטחה באוטובוס חשמלי סיני שנחשפה בנורווגיה הובילה מדינות באירופה לבחון מחדש את חדירת הציוד הסיני לתחבורה ולתשתיות קריטיות. המקרה שהתרחש במכרה נטוש בהרי אוסלו, כשאוטובוס חשמלי מתוצרת יוטונג הוכנס לבדיקה, הצליח להבהיל את מקבלי ההחלטות באירופה. בבדיקה שביצעה רשות התחבורה הציבורית של עיר הבירה הנורבגית נמצא כי ניתן לשתק מרחוק את האוטובוס - וזאת באמצעות מערכת הבקרה של הסוללה. מדובר במנגנון שמיועד לניהול טעינה וביצועים, אך מסתבר שהוא מהווה גם נקודת תורפה שיכולה לשמש ככלי להשבתה יזומה.

החשיפה, שנעשתה בתנאים מבודדים מגישה חיצונית, באמצעות מנהרת סלע, הובילה לגל של בדיקות דומות גם בדנמרק, בבריטניה, ובהמשך גם בגרמניה ובהולנד. זאת על רקע גובר של חשש מפני חדירת רכיבים סיניים למערכות אנרגיה, תקשורת ותחבורה באירופה - מגמה שכבר גרמה למגבלות משמעותיות על ציוד תקשורת של וואווי במדינות רבות.

מדובר בפרצה שיכולה לאפשר השבתה לא רק על ידי מדינה עוינת, אלא גם על ידי גורם עברייני או תוקף חיצוני. החשש: שימוש במנגנוני עדכון תוכנה מרחוק (OTA) כדי להשבית ציוד תשתיתי. בדומה למקובל כיום במכשירים חכמים וברכבים, גם באוטובוסים ובמערכות סולאריות יש כיום יכולות שליטה ועדכון מהענן, מה שעלול להפוך לנשק קיברנטי. הבדיקה באוסלו העלתה כי כרטיס SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה ישירה למערכת ניהול האנרגיה. ברשות התחבורה Ruter ציינו שהם מפתחים חומת אש ופתרונות עיכוב אותות כדי להתמודד עם הסיכון, אך ברור שמדובר באתגר עקרוני. עוד נמסר כי המידע נשמר בשרתים הממוקמים בגרמניה, אך עצם קיומה של גישה מהותית מרחוק נותר בעייתי.

גם רשתות חשמל ומים חשופות

מדובר בתופעה רחבה יותר: בכירים באיחוד האירופי מזהירים כי גם ממירי חשמל (inverters) שמותקנים במערכות סולאריות עלולים לשמש כלי למתקפה. חברות סיניות כמו וואווי שולטות בשוק הזה, ורבים מהממירים מתקשרים מרחוק עם מרכזי שליטה, כולל כאלה שממוקמים מחוץ לאירופה. לפי הערכות, כ-30% מתשתיות האנרגיה המתחדשת ביבשת נשענות על ציוד סיני.

לפי נתוני חברת הסיכון DNV, כ-12 ספקים מחזיקים גישה מרחוק לממירים המחוברים למאות אלפי פאנלים באירופה, מה שעשוי להשפיע על יציבות רשת החשמל כולה. חברי פרלמנט מהאיחוד התריעו: שיבושת מערך החשמל ביבשת נמצא במרחק של עדכון תוכנה אחד. מקרה שהמחיש את הסכנה התרחש באפריל האחרון, כאשר תקלה טכנית ברשת גרמה להשבתה חלקית בפורטוגל וספרד ולשיבושים נרחבים בתשתיות התחבורה והבריאות. בגרמניה החלה לאחרונה בדיקה של ציוד תקשורת סיני גם ברשתות מים עירוניות, לאחר שאותרו שערי בקרה המחוברים לענן באמצעות פרוטוקולים של יצרנים מסין. הדאגה המרכזית: אפשרות למניפולציה על מערכות מים בשעת חירום.

פורד ברונקו. צילום יצרןפורד ברונקו. צילום יצרן

עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח.

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל הודיעה על סדרת שדרוגים לפורד ברונקו, רכב השטח הקשוח של היצרנית. 

גרסאות הכניסה קיבלו שדרוגי שטח ותא נוסעים חשובים, הדגם הבכיר ה Badlands קיבל את חבילת השטח Sasquatch

המחיר החל מ 380,000 ש"ח, הופך את הברונקו לאטרקטיבי למי שבעניין רכב שטח אמיתי

יואב פולס |

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל מרעננת ומרחיבה את היצע דגמי הפורד ברונקו, רכב השטח הנחשק של פורד.

דגמי הכניסה Big Bend ו Outer Banks

הברונקו זכה ובצדק לתדמית של רכב שטח איכותי וקשוח, ועתה מצטרפות גירסאות מעניינות לליין הדגמים של הברוקנו. אם נתחיל מרמת הכניסה, דגמי ה Big Bend מקבלים את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא שהיה מותקן בדגמים הבכירים בלבד, יחד עם מסך מרכזי בגודל ''12. לרווחת הנוסעים מאחור בדגמים הארוכים נוספו גם פתחי מיזוג.

יחידת ההנעה שודרגה, ומנוע האקובוסט בנפח 2.3 ליטר מפיק עתה 300 כ"ס  (תוספת של 30 כ"ס) ומומנט של 42.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 10 הילוכים וההנעה 2X4 או 4X4, ללא דיפרנציאל מרכזי. ה Big Bend מצויד במערכת ה G.O.A.T של פורד (Goes Over Any Type of Terrain ), וכן במערכת ה Trail U-turn Assist המסייעת בתמרונים צפופים. בנוסף, מקבל הדגם חישוקי ''17 וצמיגי AT ''32 .

לראשונה בדגמי ה Big Bend תוצע חבילת שטח חדשה Black Diamond הכוללת מערכת 4X4 מתקדמת יותר, נעילת דיפרנציאל אחורית, מיגון תחתון ומדרגות סף מקוריות.

הדגם הבא של הברונקו ששודרג הוא ה Outer Banks שמקבלת חבילת אבזור כמו גג קשיח בצבע המרכב, חישוקי ''18, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע משודרגת של B&O, מצלמות היקפיות ועוד. מערכת ההנעה זהה לזו של ה Big Bend.