תצוגת דגמים היברידיים - מנהל הרכב הממשלתי. צילום יואב פולסתצוגת דגמים היברידיים - מנהל הרכב הממשלתי. צילום יואב פולס

מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים

מנהל הרכב הממשלתי שבחטיבת הנכסים במשרד החשב הכללי פרסם את תוצאות המכרז לכלי רכב היברידיים שערך. הזוכות במכרז הוצגו היום לבעלי העניין במשרדי הממשלה והחברות השונות הכפופות למנהל הרכב הממשלתי. 

יואב פולס |

מנהל הרכב הממשלתי

מנהל הרכב הממשלתי פרסם את תוצאות המכרז שערך לרכב היברידי עבור משרדי הממשלה והגופים תחת ניהולו.

מנהל הרכב הממשלתי שנמצא בחטיבת הנכסים במשרד החשב הכללי שבמשרד האוצר הוא הגוף האחראי לרכש כלי רכב עבור משרדי הממשלה השונים, והגופים והיחידות הנוספות על משרדי הממשלה הכפופים לו.

מנהל הרכב הממשלתי מטפל באלפי כלי רכב באופן שוטף לפי הצרכים השונים, והוא אחד הגופים המנהלים את הכמות הגדולה ביותר של כלי רכב בישראל, בסדרי גודל של חברת ליסינג בינונית בגודלה, אם לא למעלה מכך.

מדי פרק זמן עורך מנהל הרכב הממשלתי מכרז כלי רכב אותם הוא מציע למנהלי התחבורה במשרדים השונים, על מנת שאלה יציעו לעובדים במשרדיהם, בהתאם לדרג, לבכירות ולתפקיד, לרבות כלי רכב לשרי הממשלה ומנכ"לי המשרדים השונים.

בימים אלו סיים המנהל את מכרז כלי הרכב ההיברידיים ופרסם את תוצאותיו, תוך שהוא משאיר הפעם למשרדים השונים גמישות רבה בבחירה בין רמות איבזור שונות, ולא נצמד לרמת איבזור בסיסית. המשרדים שונים הם אלו שמנהלים את תקציב הרכב הפנימי שלהם, כך שהם לא בחורים רק בדגמים היקרים והמאובזרים ביותר.

הפעם רק היברידיים

זה המקום לציין כי מדובר רק בכלי רכב היברידיים, ושאר כלי הרכב, ממשיכים להיות מוצעים בהתאם למכרזים קודמים, עד שיערך מכרז חדש.

העובד באחד ממשרדי הממשלה זכאי לרכב בהתאם לדרגתו, ומשלם את שווי השימוש לרכב בהתאם לבחירתו. הוא רשאי כמובן לבקש רכב מסגמנט נמוך יותר ולשלם שווי שימוש נמוך בהתאם, אבל לא יכול לבקש רכב מסגמנט גבוה יותר, גם לא בתוספת תשלום.

הזוכות במכרז האחרון הוצגו היום לציבור ולבעלי העניין באירוע שערך מנהל הרכב הממשלתי, כך שהיבואנים השונים הציגו את כלי הרכב וענו לשאלות המשתתפים לגבי טכנולוגיה, מפרטים טכניים ובטיחותיים ועוד.

רשימת כלי הרכב הזוכים לפי הדרגים השונים:

רכבי שרים, מנכ"לים ומקביליהם:

  • טויוטה קאמרי LE ו XLE
  • טויוטה ראב 4 E-Xperience ו E-Motion
  • MG HS היברידי, Luxury
  • יונדאי סונטה Luxury ו Limited
  • יונדאי סנטה פה Essence ( עבור שרים ללא תלות במספר הילדים, למנכ"לים עם חמישה ילדים) מגבלה זו של חמישה ילדים צריכה ככל הנראה להתעדכן ל 'יותר משלושה ילדים'.


דגמי MG השונים, גם לבכירים. צילום יואב פולס

רכבים לעובדים בדרגות משנה למנכ"ל, סמכ"לים ומקביליהם:

  • יונדאי אלנטרה ברמות גימור פרימיום ו-סופרים
  • יונדאי קונה היברידית ברמות גימור פרימיום, פרימיום פלוס, פרסטיג', Open Sky, סופרים
  • טויוטה יאריס קרוס היברידית אקו ו-אורבן
  • טויוטה קורולה קרוס אקטיב ודינמיק
  • טויוטה ראב 4 E-Xperience ו E-Volve
  • רנו ארקנה אבולושן
  • קיה ספורטאז'
  • דאצ'יה דאסטר היברידי ברמות גימור אקספרשן ו-ג'רני
  • MG HS היברידי Comfort


יונדאי קונה ויונדאי אלנטרה - מגוון רמות אבזור. צילום יואב פולס

לעובדים המקבלים רכב 'צמוד תפקיד' ואינם בחוזה בכירים:

  • MG ZS היברידי
  • ניסן ג'וק היברידי
  • יונדאי אלנטרה פריים
  • קיה נירו

 

רכבי שבעה מקומות למשפחות ברוכות ילדים:

  • דאצ'יה ג'וגר היברידי
  • יונדאי סנטה פה Essence

 

טויוטה קאמרי חביבת המנכ"לים וטויוטה יאריס קרוס. צילום יואב פולס

במקביל למכרז היברידי, נערכים במנהל הרכב הממשלתי לרענן את רשימת כלי הרכב החשמליים המוצעים לעובדי המדינה. אם בעבר מכרז היה נקבע ונסגר לתקופה של שלוש או ארבע שנים, הטכנולוגיות החדשות והדגמים החדשים המיובאים לישראל בקצב של עשרות דגמים חדשים בשנה, מחייבים גם את מנהל הרכב הממשלתי להיערך לקליטת דגמים חדשים מבלי לפרוץ את גבולות התקציב, כל עוד כלי הרכב עונים על הקריטריונים שקבע המנהל.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מקסוס eTERRON 9 - טנדר 1.0 טון חשמלי. צילום יצרןמקסוס eTERRON 9 - טנדר 1.0 טון חשמלי. צילום יצרן

מקסוס eTERRON 9 - טנדר חשמלי 1 טון, לקראת שיווק

'אוטו חן' נערכת לשיווק טנדר 1.0 טון חשמלי המקסוס eTERRON 9. הנתונים מעניינים, המחיר כרגע עדיין לא ידוע. 

יואב פולס |

'אוטו חן' יבואנית דגמי מקסוס (Maxus) לישראל נערכת לקראת שיווק המקסוס eTERRON9 – טנדר בסגמנט 1 טון, חשמלי מלא עם הנעה כפולה.

ה eTERRON9 של מקסוס הוא כאמור טנדר חשמלי בעל שני מנועים והנעה כפולה. המנוע הקדמי עם כ- 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, והמנוע האחורי עם הספק של כ- 270 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על כ- 442 כ"ס והמומנט המשולב 71.4 קג"מ. הביצועים בהתאם עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות. לטנדר.

קיבולת הסוללה 102Kwh האמורה להספיק לכ- 430 ק"מ בתקן WLTP. את ה eTERRON9 ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה בהספק של עד 115Kw.

מקסוס  eTERRON 9. צילום יצרן

ה eTERRON9 אמור להתחרות באריות הקבוצה ההיילקס של טויוטה והדימקס של איסוזו, תוך שהוא מביא עימו חסכון משמעותי בעלויות השוטפות. עם זאת, בהשוואה לשני הדיזלים, בעלי כושר העמסה של כ 1.0 טון, ל eTERRON9 כושר העמסה שנע בין 620 ק"ג ל 650 ק"מ כתלות בדגם הרכב. מפרט הגרירה של ה eTERRON9 מכובד עם אישור גרירה עד 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 3500 ק"ג לנגרר עם בלמים.