
לנדרובר דיפנדר אוקטה - ישירות מול G-CLASS AMG
חברת המזרח יבואנית דגמי לנדרובר לישראל משיקה את דגם הקצה של הדיפנדר בעולם, הדיפנדר אוקטה. עם תג מחיר שחוצה את רף המיליון וחצי שקלים, בלנדרובר מכוונים ישירות מול המרצדס G-CLASS בגירסת AMG.
חברת המזרח יבואנית דגמי לנדרובר לישראל השיקה את הדיפנדר אוקטה OCTA, דגם העל של רכב השטח האייקוני של החברה.
תעודת חובה קטגוריה כביש שטח
פרימיום מימדים אורך 5.003 /רוחב
2.064 /גובה 1.995 /בסיס גלגלים 3.023 מספר מושבים חמישה הנעה כפולה קבועה הספק ומומנט 635 כ"ס, 75 קג"מ צריכת דלק 7.5 ק"מ לליטר בטיחות איבזור בטיחות 6, חמישה כוכבים ב EuroNcap מחיר החל 1.511 מיליון ש"ח ועד 1.667 מיליון ש"ח
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במרכב של הדיפנדר 110 המוכר, עם התאמות שונות במנוע, במתלים, במרווח הגחון וגם במפסק הסרנים של הדיפנדר.
בחזית הדיפנדר אוקטה נמצא מנוע טווין טורבו בנפח 4.4 ליטר, בתצורת V8 המפיק לא פחות מ – 635 כ"ס, ומומנט של 75 קג"מ. הביצועים של המפלץ בהתאם עם תאוצה מרביצה ל – 100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, בדרך למהירות סופית של 250 קמ"ש.
המימדים של האוקטה מרשימים עם אורך כולל של 5.003 מטר, רוחב של 2.064 מטר, גובה של 1.995 מטר, ובסיס גלגלים של 3.023 מטר.
העיצוב דומה עד כדי זהה לזה של הדיפנדר 110 הרגיל, הם התאמות קלות, שאחת מהן שנויה במחלוקת לטעמי. בלנדרובר הסירו את סמלי לנדרובר מהרכב, ובמקומם הציבו את סמלי 'אוקטה' היחודיים לדגם. כמי שהחזיק בעבר את המותג עם הסמל האובלי הירקרק, יש לסמל הזה משמעות גדולה וחיבור רגשי עמוק, והסרתו שגויה, אבל קטונתי מלהשיא עצות לאנשי JLR.
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- אלבר נכנסת לייבוא רכב עם האוואטר 11, מ - 289.0 אש"ח
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במערכת מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים גם לשמור על מרכב מאוזן לחלוטין לכביש (טכנולוגיה שיש בלנדרובר כבר למעלה מ – 20 שנים, שהולכת ומשתכללת לכדי אומנות), אפשרות להגבהת הרכב עד למרווח גחון של 32.3 ס"מ המאפשרים צליחת מים בעומק של עד 1.0 מטר.
מפסק הסרנים של הרכב, כלומר הרוחב של הסרן הקדמי והאחורי הוגדלו ב 7 ס"מ לטובת יציבות גבוהה יותר.
לאוקטה חישוקים ייעודיים ומחוזקים כאשר הסטנדרטיים בגודל ''22 וצמיגים במידה של 275/50, אולם ניתן להזמין חישוקים יעודיים לעבודת שטח אגרסיבית יותר בגודל ''20 וצמיגי שטח ייעודיים של גודייר דוראטראק במידה 275/60. נהיגה בצמיגים אלו מוגבלת במהירות ל 160 קמ"ש בלבד, לעומת ה 250 קמ"ש ה'רגילים' של האוקטה. ניתן לקבל את הדיפנדר עם צמיגי BF במידה זו המוגבלים למהירות של 210 קמ"ש.
מאז השקתו הפך הדיפנדר החדש לעוגן מרכזי של לנדרובר בעולם, כאשר בישראל נמסרו עד עתה קרוב ל 150 יחידות רק במחצית הראשונה של 2025, כאשר הדגם המוביל של לנדרובר בישראל הוא הריינג' רובר ספורט עם 185 יחידות במחצית הראשונה של 2025. התמונה בשוק הישראלי דומה לזו שהיצרנית רואה בעולם, גם על חשבון דגם הדיסקברי 5 שנמוג לכדי יחידות בודדות. בלנדרובר ישראל מתגאים כי כל המלאי שהצליחו לייבא לישראל נמכר מבעוד מועד, והחברה לא חוותה גיול של אף רכב.
בתחום הבטיחות מצוייד הדיפנדר אוקטה במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית הקיימים בשוק, והוא מקבל ציון 6 עבור מפרט איבזור הבטיחות.
בעוד שמחירו של הדיפנדר הסטנדרטי מתחיל ב 540.0 אש"ח ומספק תמורה מעולה לדעתי, הדיפנדר אוקטה שם צלב מטרה על המרצדס G קלאס AMG, וגם המחירים בהתאם. הדיפנדר אוקטה ה'בסיסי' עולה 1,551.0 אש"ח (מיליון, חמש מאות, חמישי ואחד אלף שח), דגם האוקטה Black עולה 1,622.0 אש"ח, ודגם האוקטה Edition One עולה 1,667.0 אש"ח.