
לנדרובר דיפנדר אוקטה - ישירות מול G-CLASS AMG
חברת המזרח יבואנית דגמי לנדרובר לישראל משיקה את דגם הקצה של הדיפנדר בעולם, הדיפנדר אוקטה. עם תג מחיר שחוצה את רף המיליון וחצי שקלים, בלנדרובר מכוונים ישירות מול המרצדס G-CLASS בגירסת AMG.
חברת המזרח יבואנית דגמי לנדרובר לישראל השיקה את הדיפנדר אוקטה OCTA, דגם העל של רכב השטח האייקוני של החברה.
תעודת חובה קטגוריה כביש שטח
פרימיום מימדים אורך 5.003 /רוחב
2.064 /גובה 1.995 /בסיס גלגלים 3.023 מספר מושבים חמישה הנעה כפולה קבועה הספק ומומנט 635 כ"ס, 75 קג"מ צריכת דלק 7.5 ק"מ לליטר בטיחות איבזור בטיחות 6, חמישה כוכבים ב EuroNcap מחיר החל 1.511 מיליון ש"ח ועד 1.667 מיליון ש"ח
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במרכב של הדיפנדר 110 המוכר, עם התאמות שונות במנוע, במתלים, במרווח הגחון וגם במפסק הסרנים של הדיפנדר.
בחזית הדיפנדר אוקטה נמצא מנוע טווין טורבו בנפח 4.4 ליטר, בתצורת V8 המפיק לא פחות מ – 635 כ"ס, ומומנט של 75 קג"מ. הביצועים של המפלץ בהתאם עם תאוצה מרביצה ל – 100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, בדרך למהירות סופית של 250 קמ"ש.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים של האוקטה מרשימים עם אורך כולל של 5.003 מטר, רוחב של 2.064 מטר, גובה של 1.995 מטר, ובסיס גלגלים של 3.023 מטר.
העיצוב דומה עד כדי זהה לזה של הדיפנדר 110 הרגיל, הם התאמות קלות, שאחת מהן שנויה במחלוקת לטעמי. בלנדרובר הסירו את סמלי לנדרובר מהרכב, ובמקומם הציבו את סמלי 'אוקטה' היחודיים לדגם. כמי שהחזיק בעבר את המותג עם הסמל האובלי הירקרק, יש לסמל הזה משמעות גדולה וחיבור רגשי עמוק, והסרתו שגויה, אבל קטונתי מלהשיא עצות לאנשי JLR.
- הרכב המסחרי החשמלי DNA מבית קבוצת שגריר עולה על הכביש
- ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במערכת מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים גם לשמור על מרכב מאוזן לחלוטין לכביש (טכנולוגיה שיש בלנדרובר כבר למעלה מ – 20 שנים, שהולכת ומשתכללת לכדי אומנות), אפשרות להגבהת הרכב עד למרווח גחון של 32.3 ס"מ המאפשרים צליחת מים בעומק של עד 1.0 מטר.
מפסק הסרנים של הרכב, כלומר הרוחב של הסרן הקדמי והאחורי הוגדלו ב 7 ס"מ לטובת יציבות גבוהה יותר.
לאוקטה חישוקים ייעודיים ומחוזקים כאשר הסטנדרטיים בגודל ''22 וצמיגים במידה של 275/50, אולם ניתן להזמין חישוקים יעודיים לעבודת שטח אגרסיבית יותר בגודל ''20 וצמיגי שטח ייעודיים של גודייר דוראטראק במידה 275/60. נהיגה בצמיגים אלו מוגבלת במהירות ל 160 קמ"ש בלבד, לעומת ה 250 קמ"ש ה'רגילים' של האוקטה. ניתן לקבל את הדיפנדר עם צמיגי BF במידה זו המוגבלים למהירות של 210 קמ"ש.
מאז השקתו הפך הדיפנדר החדש לעוגן מרכזי של לנדרובר בעולם, כאשר בישראל נמסרו עד עתה קרוב ל 150 יחידות רק במחצית הראשונה של 2025, כאשר הדגם המוביל של לנדרובר בישראל הוא הריינג' רובר ספורט עם 185 יחידות במחצית הראשונה של 2025. התמונה בשוק הישראלי דומה לזו שהיצרנית רואה בעולם, גם על חשבון דגם הדיסקברי 5 שנמוג לכדי יחידות בודדות. בלנדרובר ישראל מתגאים כי כל המלאי שהצליחו לייבא לישראל נמכר מבעוד מועד, והחברה לא חוותה גיול של אף רכב.
בתחום הבטיחות מצוייד הדיפנדר אוקטה במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית הקיימים בשוק, והוא מקבל ציון 6 עבור מפרט איבזור הבטיחות.
בעוד שמחירו של הדיפנדר הסטנדרטי מתחיל ב 540.0 אש"ח ומספק תמורה מעולה לדעתי, הדיפנדר אוקטה שם צלב מטרה על המרצדס G קלאס AMG, וגם המחירים בהתאם. הדיפנדר אוקטה ה'בסיסי' עולה 1,551.0 אש"ח (מיליון, חמש מאות, חמישי ואחד אלף שח), דגם האוקטה Black עולה 1,622.0 אש"ח, ודגם האוקטה Edition One עולה 1,667.0 אש"ח.
- 1.קוביה 09/07/2025 06:43הגב לתגובה זויקר לי אין לי כסף לברזל
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
