לנדרובר דיפנדר אוקטה. צילום יצרןלנדרובר דיפנדר אוקטה - ישירות מול G-CLASS AMG
חברת המזרח יבואנית דגמי לנדרובר לישראל משיקה את דגם הקצה של הדיפנדר בעולם, הדיפנדר אוקטה. עם תג מחיר שחוצה את רף המיליון וחצי שקלים, בלנדרובר מכוונים ישירות מול המרצדס G-CLASS בגירסת AMG.
חברת המזרח יבואנית דגמי לנדרובר לישראל השיקה את הדיפנדר אוקטה OCTA, דגם העל של רכב השטח האייקוני של החברה.
תעודת חובה קטגוריה כביש שטח
פרימיום מימדים אורך 5.003 /רוחב
2.064 /גובה 1.995 /בסיס גלגלים 3.023 מספר מושבים חמישה הנעה כפולה קבועה הספק ומומנט 635 כ"ס, 75 קג"מ צריכת דלק 7.5 ק"מ לליטר בטיחות איבזור בטיחות 6, חמישה כוכבים ב EuroNcap מחיר החל 1.511 מיליון ש"ח ועד 1.667 מיליון ש"ח
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במרכב של הדיפנדר 110 המוכר, עם התאמות שונות במנוע, במתלים, במרווח הגחון וגם במפסק הסרנים של הדיפנדר.
בחזית הדיפנדר אוקטה נמצא מנוע טווין טורבו בנפח 4.4 ליטר, בתצורת V8 המפיק לא פחות מ – 635 כ"ס, ומומנט של 75 קג"מ. הביצועים של המפלץ בהתאם עם תאוצה מרביצה ל – 100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, בדרך למהירות סופית של 250 קמ"ש.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים של האוקטה מרשימים עם אורך כולל של 5.003 מטר, רוחב של 2.064 מטר, גובה של 1.995 מטר, ובסיס גלגלים של 3.023 מטר.
העיצוב דומה עד כדי זהה לזה של הדיפנדר 110 הרגיל, הם התאמות קלות, שאחת מהן שנויה במחלוקת לטעמי. בלנדרובר הסירו את סמלי לנדרובר מהרכב, ובמקומם הציבו את סמלי 'אוקטה' היחודיים לדגם. כמי שהחזיק בעבר את המותג עם הסמל האובלי הירקרק, יש לסמל הזה משמעות גדולה וחיבור רגשי עמוק, והסרתו שגויה, אבל קטונתי מלהשיא עצות לאנשי JLR.
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במערכת מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים גם לשמור על מרכב מאוזן לחלוטין לכביש (טכנולוגיה שיש בלנדרובר כבר למעלה מ – 20 שנים, שהולכת ומשתכללת לכדי אומנות), אפשרות להגבהת הרכב עד למרווח גחון של 32.3 ס"מ המאפשרים צליחת מים בעומק של עד 1.0 מטר.
מפסק הסרנים של הרכב, כלומר הרוחב של הסרן הקדמי והאחורי הוגדלו ב 7 ס"מ לטובת יציבות גבוהה יותר.
לאוקטה חישוקים ייעודיים ומחוזקים כאשר הסטנדרטיים בגודל ''22 וצמיגים במידה של 275/50, אולם ניתן להזמין חישוקים יעודיים לעבודת שטח אגרסיבית יותר בגודל ''20 וצמיגי שטח ייעודיים של גודייר דוראטראק במידה 275/60. נהיגה בצמיגים אלו מוגבלת במהירות ל 160 קמ"ש בלבד, לעומת ה 250 קמ"ש ה'רגילים' של האוקטה. ניתן לקבל את הדיפנדר עם צמיגי BF במידה זו המוגבלים למהירות של 210 קמ"ש.
מאז השקתו הפך הדיפנדר החדש לעוגן מרכזי של לנדרובר בעולם, כאשר בישראל נמסרו עד עתה קרוב ל 150 יחידות רק במחצית הראשונה של 2025, כאשר הדגם המוביל של לנדרובר בישראל הוא הריינג' רובר ספורט עם 185 יחידות במחצית הראשונה של 2025. התמונה בשוק הישראלי דומה לזו שהיצרנית רואה בעולם, גם על חשבון דגם הדיסקברי 5 שנמוג לכדי יחידות בודדות. בלנדרובר ישראל מתגאים כי כל המלאי שהצליחו לייבא לישראל נמכר מבעוד מועד, והחברה לא חוותה גיול של אף רכב.
בתחום הבטיחות מצוייד הדיפנדר אוקטה במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית הקיימים בשוק, והוא מקבל ציון 6 עבור מפרט איבזור הבטיחות.
בעוד שמחירו של הדיפנדר הסטנדרטי מתחיל ב 540.0 אש"ח ומספק תמורה מעולה לדעתי, הדיפנדר אוקטה שם צלב מטרה על המרצדס G קלאס AMG, וגם המחירים בהתאם. הדיפנדר אוקטה ה'בסיסי' עולה 1,551.0 אש"ח (מיליון, חמש מאות, חמישי ואחד אלף שח), דגם האוקטה Black עולה 1,622.0 אש"ח, ודגם האוקטה Edition One עולה 1,667.0 אש"ח.
- 1.קוביה 09/07/2025 06:43הגב לתגובה זויקר לי אין לי כסף לברזל
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהמודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- מובילאיי עולה; IBM וטסלה צונחות - ומה קורה בחוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.