שברולט טאהו. צילום יצרןשברולט טאהו. צילום יצרן

שברולט טאהו - ה SUV האמריקאי החל מ 780.0 אש"ח

קבוצת UMI החלה בשיווק השברולט טאהו, ה - SUV האמריקאי הגדול בגירסה המפוארת ביותר. המחיר 780.0 אש"ח.  

יואב פולס | (4)

קבוצת UMI יבואנית דגמי שברולט לישראל החלה בשיווק השברולט טאהו החדש, ה SUV האמריקאי האולטימטיבי יחד עם הסאברבן.

הטאהו החדש ישווק בישראל ברמת הגימור הגבוהה ביותר High Country בעלת שבעה מושבים, כאשר שורת המושבים השניה בתצורה של שני מושבי קפטן. בהתאם לרמת הגימור הגבוהה, גם האיבזור של הטאהו מפנק מאוד.

הטאהו מצוייד במנוע בנזין בתצורת V8 בנפח 6.2 ליטר המפיק 420 כ"ס ומומנט של 63.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת עשרה הילוכים, וההנעה כפולה 4X4 לרבות הילוכי כח – LOW. בנוסף מצויד הטאהו החדש בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה לטובת אנשי השטח הקוראים את המפרט. אם אתם מפנטזים על מסעות במדבר, מידות הצמיגים קצת יוציאו לכם את הרעיון מהראש עם חישוקי ''22 וצמיג במידה של 275/50. לטאהו גלגל רזרבי 'קטן' במידה של 265/70/17, שזו מידה מעט גדולה יותר מצמיג סטנדרטי של לנדקרוזר. פרופורציות זה הכל בחיים.


שברולט טאהו. צילום יצרן


אם אתם מתעניינים בצריכת הדלק של הטאהו, לא בטוח שאתם הלקוחות הרלוונטיים, אבל נציין  שמיכל הדלק בקיבולת 91 ליטר, והצריכה הרשמית היא 7 ק"מ לליטר.

למרות שלטאהו יש אח עוד יותר גדול (הסאברבן) המידות של הטאהו לא ממש קומפקטיות, עם אורך כולל של 5.367 מטר, רוחב של 2.057 מטר, גובה של 1.941 מטר ובסיס גלגלים של 3.071 מטר – הטאהו הוא רכב ענק. נפח תא המטען של הטאהו 722 ליטר, כשכל שבעת המושבים פתוחים.

בתחום האבזור מפנק הטאהו עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''11 בנוסף לתצוגה עילית HUD. מסך מולטימדיה בגודל ''17.7 כולל קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית לסלולרי, מערכת שמע של BOSE, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, מושבים קדמיים חשמליים כמובן עם חימום ואוורור, חימום להגה וחימום למושבים האחוריים. עוד יש בטאהו מצלמות 360° וחניה אוטומטית לנהגים שיתקשו עם הגודל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


שברולט טאהו - סביבת נהג. צילום יצרן


בתחום הבטיחות מצוייד הטאהו במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות הכוללות שבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6, ואילו במבחני הבטיחות המקובלים בצפון אמריקה קיבל הטאהו ציון של ארבעה כוכבים (מתוך חמישה) במבחן של ה NHTSA, וציון 'GOOD' המקסימלי במבחן של ה IIHS, למרות מספר הערות שנרשמו לחובתו. סה"כ ציון הבטיחות שלו טוב, והוא מהווה רכישה ראויה.

אגב, המשקל של הטאהו עומד על 3447 ק"ג, כלומר ניתן לנהוג בו עם רישיון רגיל, ויש לו יכולת גרירה של עד 3400 ק"ג לנגרר עם בלמים.

האחריות היא לשלוש שנים או 100,000 ק"מ.

אם השתכנעתם שהטאהו החדש תפור למידותיכם, חשוב שתכינו לא פחות מ 780.0 אש"ח על מנת שתוכלו לרכוש אחד כזה מהאולם של שברולט.



תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הושע 02/07/2025 06:46
    הגב לתגובה זו
    איך רכב שעולה במקור 60 אלף דולר נמכר בארץ ב 780 אלף שקל זוהי מהות החזירות !
  • 3.
    למה (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2025 20:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 01/07/2025 19:26
    הגב לתגובה זו
    תמיד יהיו יצורים שיקנו את הזבל ששברולט מייצרת כמה דחיינות
  • 1.
    יש דברים יותר חשובים לעשות במקום לבזבז כל כך הרבה כסך על פח . (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2025 09:03
    הגב לתגובה זו
מונית
צילום: ביזפורטל

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות

ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג


ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.

עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.

נהגי המוניות מתנגדים 

בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור. 

מונית
צילום: ביזפורטל

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות

ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג


ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.

עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.

נהגי המוניות מתנגדים 

בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.