שברולט טאהו. צילום יצרן
שברולט טאהו. צילום יצרן

שברולט טאהו - ה SUV האמריקאי החל מ 780.0 אש"ח

קבוצת UMI החלה בשיווק השברולט טאהו, ה - SUV האמריקאי הגדול בגירסה המפוארת ביותר. המחיר 780.0 אש"ח.  

יואב פולס | (4)

קבוצת UMI יבואנית דגמי שברולט לישראל החלה בשיווק השברולט טאהו החדש, ה SUV האמריקאי האולטימטיבי יחד עם הסאברבן.

הטאהו החדש ישווק בישראל ברמת הגימור הגבוהה ביותר High Country בעלת שבעה מושבים, כאשר שורת המושבים השניה בתצורה של שני מושבי קפטן. בהתאם לרמת הגימור הגבוהה, גם האיבזור של הטאהו מפנק מאוד.

הטאהו מצוייד במנוע בנזין בתצורת V8 בנפח 6.2 ליטר המפיק 420 כ"ס ומומנט של 63.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת עשרה הילוכים, וההנעה כפולה 4X4 לרבות הילוכי כח – LOW. בנוסף מצויד הטאהו החדש בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה לטובת אנשי השטח הקוראים את המפרט. אם אתם מפנטזים על מסעות במדבר, מידות הצמיגים קצת יוציאו לכם את הרעיון מהראש עם חישוקי ''22 וצמיג במידה של 275/50. לטאהו גלגל רזרבי 'קטן' במידה של 265/70/17, שזו מידה מעט גדולה יותר מצמיג סטנדרטי של לנדקרוזר. פרופורציות זה הכל בחיים.


שברולט טאהו. צילום יצרן


אם אתם מתעניינים בצריכת הדלק של הטאהו, לא בטוח שאתם הלקוחות הרלוונטיים, אבל נציין  שמיכל הדלק בקיבולת 91 ליטר, והצריכה הרשמית היא 7 ק"מ לליטר.

למרות שלטאהו יש אח עוד יותר גדול (הסאברבן) המידות של הטאהו לא ממש קומפקטיות, עם אורך כולל של 5.367 מטר, רוחב של 2.057 מטר, גובה של 1.941 מטר ובסיס גלגלים של 3.071 מטר – הטאהו הוא רכב ענק. נפח תא המטען של הטאהו 722 ליטר, כשכל שבעת המושבים פתוחים.

בתחום האבזור מפנק הטאהו עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''11 בנוסף לתצוגה עילית HUD. מסך מולטימדיה בגודל ''17.7 כולל קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית לסלולרי, מערכת שמע של BOSE, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, מושבים קדמיים חשמליים כמובן עם חימום ואוורור, חימום להגה וחימום למושבים האחוריים. עוד יש בטאהו מצלמות 360° וחניה אוטומטית לנהגים שיתקשו עם הגודל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


שברולט טאהו - סביבת נהג. צילום יצרן


בתחום הבטיחות מצוייד הטאהו במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות הכוללות שבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6, ואילו במבחני הבטיחות המקובלים בצפון אמריקה קיבל הטאהו ציון של ארבעה כוכבים (מתוך חמישה) במבחן של ה NHTSA, וציון 'GOOD' המקסימלי במבחן של ה IIHS, למרות מספר הערות שנרשמו לחובתו. סה"כ ציון הבטיחות שלו טוב, והוא מהווה רכישה ראויה.

אגב, המשקל של הטאהו עומד על 3447 ק"ג, כלומר ניתן לנהוג בו עם רישיון רגיל, ויש לו יכולת גרירה של עד 3400 ק"ג לנגרר עם בלמים.

האחריות היא לשלוש שנים או 100,000 ק"מ.

אם השתכנעתם שהטאהו החדש תפור למידותיכם, חשוב שתכינו לא פחות מ 780.0 אש"ח על מנת שתוכלו לרכוש אחד כזה מהאולם של שברולט.



תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הושע 02/07/2025 06:46
    הגב לתגובה זו
    איך רכב שעולה במקור 60 אלף דולר נמכר בארץ ב 780 אלף שקל זוהי מהות החזירות !
  • 3.
    למה (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2025 20:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 01/07/2025 19:26
    הגב לתגובה זו
    תמיד יהיו יצורים שיקנו את הזבל ששברולט מייצרת כמה דחיינות
  • 1.
    יש דברים יותר חשובים לעשות במקום לבזבז כל כך הרבה כסך על פח . (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2025 09:03
    הגב לתגובה זו
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.