ציון דרך - 1,000,000 BYD Atto3 נמסרו בעולם
היצרנית הסינית BYD מסרה 1,000,000 (מיליון) יחידות מדגם ה - Atto3 מאז השקתו בסין בפברואר 2022. בישראל נמסרו 31,420 יחידות מדגם זה נכון למועד פרסום הידיעה.
1,000,000 Atto3
ציון דרך חשוב ב BYD עם מסירת מעל ל 1.0 מיליון מדגם ה Atto3 המוצלח של החברה. ה Atto3 הושק בסין בפברואר 2022 תחת השם המקומי Yuan Plus. השם Atto3 הוא השם איתו יצאה BYD לשווקים בינלאומיים, שם נחלה המכונית הצלחה גדולה. בדיוק 1391 ימים לאחר ההשקה מסרה החברה את ה Atto3 המיליון, ממוצע של 5033 מכוניות בשבוע שהם 719 מכוניות ליום או 30 מכוניות בשעה.
ה Atto3 הביאה עימה בסיס גלגלים נדיב במיוחד באורך של 2.72 מטר, כשהמתחרות שלה היו מתחת ל - 2.70 מטר, מרווח פנימי ראוי, פקודות קוליות, והגימיק האהוב ביותר (והמיותר ביותר) – מסך מולטימדיה מסתובב.
על אף ביקורות המתייחסות לטווח הריאלי של הרכב, צרכנים בכל העולם אימצו את המכונית. גם בישראל התקבלה ה - Atto3 בחיבוק גדול. כל-כך גדול עד שבשנים 2023 ו – 2024 ה - Atto3 היה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, לא רק מבין כלי הרכב החשמליים אלא מכלל כלי הרכב המשווקים בישראל.
31,420 Atto3 בישראל
בישראל נמסרו עד היום 31,420 יחידות של Atto3, כשעוד בשנת השקת הדגם בישראל, כאשר הוא הושק באמצע ספטמבר 2022, נמסרו 3715 יחידות מהדגם. בשנת 2023 נמסרו עוד 14,230 יחידות, ובשנת 2024 10,657 יחידות. מתחילת שנת 2025 ועד היום נמסרו עוד 2818 יחידות מהדגם.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההצלחה של ה - Atto3 לא מפתיעה. הרכב סיפק תמורה מצוינת למחיר, אבזור מפנק, עדכוני גרסה למכונית הועברו ישירות לרכב באמצעות ממשק OTA ללא צורך בכניסה למרכזי שירות ועוד. ה - Atto3 הוא גם הרכב החשמלי הראשון שנכנס במספרים גדולים לציי רכב, תוך שהוא מביא ערכים של חסכון משמעותי בעלויות למשתמש ולמעסיק.
ההצלחה של ה - Atto3 לא חריגה בעולם של BYD, כשקדמה לו ה - BYD Seagull ( המוכרת במערב כ Dolphin Surf שהושקה לפני כחודש גם בישראל). ה Seagull הושקה באפריל 2023, ומסרה מעל למיליון מכוניות כבר במאי 2025, כלומר תוך שנתיים וחודש, תוך שהיא מובילה במכירות של מותג BYD .
- סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
מסקרן יהיה לראות כיצד השוק המקומי יאמץ את ה Dolphin surf והאם הוא ישחזר את ההצלחה של אחיו הגדול. ההערכה שלי היא שכן, מאחר ושוק החשמליות הקטנות סובל מהעדר אפשרויות בחירה, וה BYD הקטנה נכנסת למקום אותו השאירו מכוניות פופולריות מאוד כמו היונדאיi10 שנעדרת מהשוק בגלל החרם הטורקי, והשברולט ספארק שייצורה הופסק. למעשה ל Dolphin surf תחרות מצד שתי מתחרות עיקריות – הדונגפנג בוקס החשמלית והקיה פיקנטו המוכרת.
נתוני המסירות בישראל באדיבות צבי תמרי
- 1.איך מצליחים למכור רכב שלא עומד במבחני בטיחות (ל"ת)אנונימי 23/06/2025 22:10הגב לתגובה זו
- מחיר מתחת לריצפה סבסוד ממשלתי וייצור סוללה וכל הרכיבים (ל"ת)עושה חשבון 24/06/2025 07:26הגב לתגובה זו
- אנונימי 24/06/2025 06:54הגב לתגובה זודווקא לרכב יש מלא מערכות בטיחות וחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. יותר טוב ממרבית החשמליות שמגיעות מאירופה.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
