מיליון כאלה. BYD Atto3. צילום יואב פולסמיליון כאלה. BYD Atto3. צילום יואב פולס

ציון דרך - 1,000,000 BYD Atto3 נמסרו בעולם

היצרנית הסינית BYD מסרה 1,000,000 (מיליון) יחידות מדגם ה - Atto3 מאז השקתו בסין בפברואר 2022. בישראל נמסרו 31,420 יחידות מדגם זה נכון למועד פרסום הידיעה. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה BYD BYD Atto3 Dolphin Surf

1,000,000 Atto3

ציון דרך חשוב ב BYD עם מסירת מעל ל 1.0 מיליון מדגם ה Atto3 המוצלח של החברה. ה Atto3 הושק בסין בפברואר 2022 תחת השם המקומי Yuan Plus. השם Atto3 הוא השם איתו יצאה BYD לשווקים בינלאומיים, שם נחלה המכונית הצלחה גדולה. בדיוק 1391 ימים לאחר ההשקה מסרה החברה את ה Atto3 המיליון, ממוצע של 5033 מכוניות בשבוע שהם 719 מכוניות ליום או 30 מכוניות בשעה.

ה Atto3 הביאה עימה בסיס גלגלים נדיב במיוחד באורך של 2.72 מטר, כשהמתחרות שלה היו מתחת ל - 2.70 מטר, מרווח פנימי ראוי, פקודות קוליות, והגימיק האהוב ביותר (והמיותר ביותר) – מסך מולטימדיה מסתובב.

על אף ביקורות המתייחסות לטווח הריאלי של הרכב, צרכנים בכל העולם אימצו את המכונית. גם בישראל התקבלה ה - Atto3 בחיבוק גדול. כל-כך גדול עד שבשנים 2023 ו – 2024 ה - Atto3 היה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, לא רק מבין כלי הרכב החשמליים אלא מכלל כלי הרכב המשווקים בישראל.

31,420 Atto3 בישראל

בישראל נמסרו עד היום 31,420 יחידות של Atto3, כשעוד בשנת השקת הדגם בישראל, כאשר הוא הושק באמצע ספטמבר 2022, נמסרו 3715 יחידות מהדגם. בשנת 2023 נמסרו עוד 14,230 יחידות, ובשנת 2024 10,657 יחידות. מתחילת שנת 2025 ועד היום נמסרו עוד 2818 יחידות מהדגם.

ההצלחה של ה - Atto3 לא מפתיעה. הרכב סיפק תמורה מצוינת למחיר, אבזור מפנק, עדכוני גרסה למכונית הועברו ישירות לרכב באמצעות ממשק OTA ללא צורך בכניסה למרכזי שירות ועוד. ה - Atto3 הוא גם הרכב החשמלי הראשון שנכנס במספרים גדולים לציי רכב, תוך שהוא מביא ערכים של חסכון  משמעותי בעלויות למשתמש ולמעסיק.

ההצלחה של ה - Atto3 לא חריגה בעולם של BYD, כשקדמה לו ה - BYD Seagull ( המוכרת במערב כ Dolphin Surf שהושקה לפני כחודש גם בישראל). ה Seagull הושקה באפריל 2023, ומסרה מעל למיליון מכוניות כבר במאי 2025, כלומר תוך שנתיים וחודש, תוך שהיא מובילה במכירות של מותג BYD .


BYD Dolphin Surf. צילום יואב פולס


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מסקרן יהיה לראות כיצד השוק המקומי יאמץ את ה Dolphin surf והאם הוא ישחזר את ההצלחה של אחיו הגדול. ההערכה שלי היא שכן, מאחר ושוק החשמליות הקטנות סובל מהעדר אפשרויות בחירה, וה BYD הקטנה נכנסת למקום אותו השאירו מכוניות פופולריות מאוד כמו היונדאיi10  שנעדרת מהשוק בגלל החרם הטורקי, והשברולט ספארק שייצורה הופסק. למעשה ל Dolphin surf תחרות מצד שתי מתחרות עיקריות – הדונגפנג בוקס החשמלית והקיה פיקנטו המוכרת.


נתוני המסירות בישראל באדיבות צבי תמרי


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איך מצליחים למכור רכב שלא עומד במבחני בטיחות (ל"ת)
    אנונימי 23/06/2025 22:10
    הגב לתגובה זו
  • מחיר מתחת לריצפה סבסוד ממשלתי וייצור סוללה וכל הרכיבים (ל"ת)
    עושה חשבון 24/06/2025 07:26
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 24/06/2025 06:54
    הגב לתגובה זו
    דווקא לרכב יש מלא מערכות בטיחות וחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. יותר טוב ממרבית החשמליות שמגיעות מאירופה.
לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולסלנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?

ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר  

יואב פולס |

ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.

פורד ברונקו בדלנדס. ה - וויילדטרק לוקח אותו עוד רמה אחת למעלה. צילום יואב פולס


אז מה היה לנו כאן:

הרבה לכביש ומדי פעם לשטח – לנדרובר דיפנדר. לשטח – פורד ברונקו. לשטח אקסטרים – רנגלר רוביקון. למשפחה המטיילת – לנדקרוזר.


לנדקרוזר 250. שבעה מקומות בכל רמות הגימור. צילום יואב פולס


הזול ביותר ועדיין ראוי לשטח אתגרי הוא הג'יפ רנגלר ספורט S שעולה 380.0 אש"ח. אחריו הלנדקרוזר סלקט שמגיע עם שבעה מושבים, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל מרכזי ובקרת משיכה יעילה ועולה 410.0 אש"ח.

צ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולסצ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולס

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה

נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.

לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית. 

יואב פולס |

אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי. 

כלי רכב חשמליים

הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.

כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?

מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.

ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.