מיליון כאלה. BYD Atto3. צילום יואב פולסמיליון כאלה. BYD Atto3. צילום יואב פולס

ציון דרך - 1,000,000 BYD Atto3 נמסרו בעולם

היצרנית הסינית BYD מסרה 1,000,000 (מיליון) יחידות מדגם ה - Atto3 מאז השקתו בסין בפברואר 2022. בישראל נמסרו 31,420 יחידות מדגם זה נכון למועד פרסום הידיעה. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה BYD BYD Atto3 Dolphin Surf

1,000,000 Atto3

ציון דרך חשוב ב BYD עם מסירת מעל ל 1.0 מיליון מדגם ה Atto3 המוצלח של החברה. ה Atto3 הושק בסין בפברואר 2022 תחת השם המקומי Yuan Plus. השם Atto3 הוא השם איתו יצאה BYD לשווקים בינלאומיים, שם נחלה המכונית הצלחה גדולה. בדיוק 1391 ימים לאחר ההשקה מסרה החברה את ה Atto3 המיליון, ממוצע של 5033 מכוניות בשבוע שהם 719 מכוניות ליום או 30 מכוניות בשעה.

ה Atto3 הביאה עימה בסיס גלגלים נדיב במיוחד באורך של 2.72 מטר, כשהמתחרות שלה היו מתחת ל - 2.70 מטר, מרווח פנימי ראוי, פקודות קוליות, והגימיק האהוב ביותר (והמיותר ביותר) – מסך מולטימדיה מסתובב.

על אף ביקורות המתייחסות לטווח הריאלי של הרכב, צרכנים בכל העולם אימצו את המכונית. גם בישראל התקבלה ה - Atto3 בחיבוק גדול. כל-כך גדול עד שבשנים 2023 ו – 2024 ה - Atto3 היה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, לא רק מבין כלי הרכב החשמליים אלא מכלל כלי הרכב המשווקים בישראל.

31,420 Atto3 בישראל

בישראל נמסרו עד היום 31,420 יחידות של Atto3, כשעוד בשנת השקת הדגם בישראל, כאשר הוא הושק באמצע ספטמבר 2022, נמסרו 3715 יחידות מהדגם. בשנת 2023 נמסרו עוד 14,230 יחידות, ובשנת 2024 10,657 יחידות. מתחילת שנת 2025 ועד היום נמסרו עוד 2818 יחידות מהדגם.

ההצלחה של ה - Atto3 לא מפתיעה. הרכב סיפק תמורה מצוינת למחיר, אבזור מפנק, עדכוני גרסה למכונית הועברו ישירות לרכב באמצעות ממשק OTA ללא צורך בכניסה למרכזי שירות ועוד. ה - Atto3 הוא גם הרכב החשמלי הראשון שנכנס במספרים גדולים לציי רכב, תוך שהוא מביא ערכים של חסכון  משמעותי בעלויות למשתמש ולמעסיק.

ההצלחה של ה - Atto3 לא חריגה בעולם של BYD, כשקדמה לו ה - BYD Seagull ( המוכרת במערב כ Dolphin Surf שהושקה לפני כחודש גם בישראל). ה Seagull הושקה באפריל 2023, ומסרה מעל למיליון מכוניות כבר במאי 2025, כלומר תוך שנתיים וחודש, תוך שהיא מובילה במכירות של מותג BYD .


BYD Dolphin Surf. צילום יואב פולס


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מסקרן יהיה לראות כיצד השוק המקומי יאמץ את ה Dolphin surf והאם הוא ישחזר את ההצלחה של אחיו הגדול. ההערכה שלי היא שכן, מאחר ושוק החשמליות הקטנות סובל מהעדר אפשרויות בחירה, וה BYD הקטנה נכנסת למקום אותו השאירו מכוניות פופולריות מאוד כמו היונדאיi10  שנעדרת מהשוק בגלל החרם הטורקי, והשברולט ספארק שייצורה הופסק. למעשה ל Dolphin surf תחרות מצד שתי מתחרות עיקריות – הדונגפנג בוקס החשמלית והקיה פיקנטו המוכרת.


נתוני המסירות בישראל באדיבות צבי תמרי


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איך מצליחים למכור רכב שלא עומד במבחני בטיחות (ל"ת)
    אנונימי 23/06/2025 22:10
    הגב לתגובה זו
  • מחיר מתחת לריצפה סבסוד ממשלתי וייצור סוללה וכל הרכיבים (ל"ת)
    עושה חשבון 24/06/2025 07:26
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 24/06/2025 06:54
    הגב לתגובה זו
    דווקא לרכב יש מלא מערכות בטיחות וחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. יותר טוב ממרבית החשמליות שמגיעות מאירופה.
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס |

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

מוניות
צילום: תמר מצפי

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!

רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג

מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.

לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה. 

לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.

למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר. 

אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.