MG Cyberster. צילום רונן טופלברג
MG Cyberster. צילום רונן טופלברג

ללא תחרות - MG Cyberster הספורטיבית החל מ 349.0 אש"ח

לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק הרודסטאר היפהפיה של MG - ה Cyberster. המחיר החל מ 349.0 אש"ח

יואב פולס | (1)

כשהיצרנית הסינית SAIC MOTOR הציגה בשנת 2021 את הסייברסטר (Cyberster) רכב קונספט ספורטיבי, חשמלי, דו מושבי תחת המיתוג של MG נפלו כמה לסתות, אבל העולם כבר התרגל לדגמי קונספט מרהיבים שלא מגיעים לייצור. אבל ל - MG היו תכניות אחרות, וכך בשנת 2023 היא הציגה רכב ספורט דו מושבי חשמלי מוכן לייצור ושיווק דומה עד כדי זהה לאותו רכב קונספט, ועם אותו שם Cyberster.

אם הייתם שואלים את 'מומחי' הרכב בישראל האם נראה את הסייברסטר בישראל, התשובה כנראה היתה 'סיכוי נמוך', אבל באותו הזמן אנשי לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל כבר הכינו תכניות לייבוא הרכב, שהושק היום באולם של MG בקומפלקס של היבואנית בשורק.

תעודת חובה:

קטגוריהספורט, דו מושבית
מימדים (מטר)אורך 4.535 /רוחב 1.913 /גובה 1.329 /בסיס גלגלים 2.691
מספר מושביםשניים
הנעהחשמלית אחורית RWD / חשמלית כפולה AWD
הספק ומומנט340 כ"ס ו 48.43 קג"מ ל RWD / 510 כ"ס ו 73.92 קג"מ ל AWD
סוללה וטעינה77Kwh / AC 11Kw / DC 144Kw
טווח ותקן507 ק"מ להנעה האחורית / 443 ק"מ להנעה הכפולה
בטיחותציון איבזור בטיחות 0. (הערה בנושא בגוף הידיעה)
מחיר349.0 אש"ח להנעה האחורית, 379.0 אש"ח להנעה הכפולה

הסייברסטר הוא רכב ספורט פתוח (גג בד), חשמלי, דו מושבי, נטול פשרות, שמחזיר את מותג MG לתחילת דרכו כאשר היה מזוהה עם רכבי ספורט טהורים, דו מושביים ופתוחים.

הסייברסטר מרהיב מכל זווית בה תסתכלו עליו עם 'תא מנוע' ארוך, נהג ונוסע שיושבים ממש במרכז הרכב, דלתות מספריים הנפתחות חשמלית כלפי מעלה, בתי גלגלים מנופחים על מנת להכיל את הצמיגים, והמון קסם.


MG Cyberster. צילום רונן טופלברג


ב MG לא עצרו בעיצוב חיצוני, והקדישו תשומת לב גם לפן הדינמי של הרכב, ולדוגמה ניתן לציין כי חלוקת המשקל של ה Cyberster מושלמת 50:50, כלומר 50% ממשקל הרכב נמצא על הגלגלים הקדמיים, ו – 50% על הגלגלים האחוריים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה Cyberster אמנם נראית קטנה, אבל היא ממש לא, עם אורך כולל של 4.535 מטר ובסיס גלגלים של 2.691 מטר (בסיס הגלגלים גדול יותר מזה של ספורטאז' / טוסון ). ל Cyberster שתי גירסאות לבחירה, הראשונה עם הנעה אחורית ומנוע בהספק של 340 כ"ס ומומנט של 48.4 קג"מ. הגירסה הבכירה עם הנעה כפולה ושני מנועים בהספק משולב של 510 כ"ס ומומנט של 73.9 קג"מ. שתי הגירסאות מצויידות בסוללה בקיבולת של 77Kwh הנטענת בטעינה איטית AC בהספק של 11Kw או טיענה מהירה DC בהספק של עד 144Kw.

הטווח המוצהר של ה Cyberster עומד על 507 ק"מ לדגם ההנעה האחורית ו – 443 ק"מ להנעה הכפולה.

הביצועים בהתאם, דגם ההנעה האחורית מאיץ מעמידה ל – 100 קמ"ש ב – 5 שניות ומהירות מירבית של 195 קמ"ש, ודגם ההנעה הכפולה מאיץ מרביצה ל – 100 קמ"ש ב 3.2 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.

לרשות הנהג עומד קוקפיט מתקדם בעל ארבעה מסכים – לוח מחוונים בגודל של ''10.25 ועוד שני מסכי מגע בגודל ''7 כל אחד. בנוסף יש גם מסך מולטימדיה בגודל ''7 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

רשימת האיבזור ארוכה מאוד לרבות קילס מלא, התנעה בלחיצה על דוושת הבלם, פקודות קוליות, מערכת שמע BOSE מקורית בעלת שמונה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים חשמליים מחוממים ועוד.


MG Cyberster. סביבת נהג


לרכב גג חשמלי העשוי בד, עם קיפול בתוך 10 שניות כל עוד המהירות מתחת ל – 50 קמ"ש.

על מנת להזמין את הרכב יש לבחור את הקונפיגורציה המתאימה, והרכב ייוצר אישית בהתאם להזמנה. לזכות הלקוח האפשרות לבחור בין סוגי ההנעה, צבע חיצוני (אדום מטאלי, צהוב מטאלי, בז', כסוף מטאלי, ירוק מטאלי ואפור כהה מטאלי). אחרי בחירת הצבע החיצוני יש לבחור בצבע הגג – שחור או אדום, ואז צבע תא הנוסעים – גווני אפור / שחור או שחור / אדום. זמן האספקה נע בין ארבעה לחמישה חודשים שכן הייצור הוא אישי לפי הזמנה. צרות של עשירים, לי תביאו מה שיוצא.

בתחום הבטיחות מצויידת ה Cyberster במרבית אביזרי הבטיחות האקטיביים המוכרים – בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, התראה על שטח מת ועוד. על אף האמור ציון איבזור הבטיחות עומד על 0, שכן לרכב ארבע כריות אוויר ועל פי הגדרות משרד התחבורה, כל רכב שיש לו פחות משש כריות אוויר מקבל ציון 0.

האחריות ל Cyberster היא כמו יתר דגמי MG, שבע שנים לרכב / 150,000 ק"מ המוקדם מביניהם ולסוללה האחריות שמונה שנים / 150,000 ק"מ.

מחיר ה Cyberster מתחיל ב - 349.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית ו – 379.0 אש"ח לדגם ההנעה הכפולה, 


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 26/05/2025 18:18
    הגב לתגובה זו
    אתם מדומיינים לגמרי חחח תקנו כן אחלה אוטו חחחחח
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.