בין שלוש הנעות - MG-HS החדשה משאירה לכם את הבחירה

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק ה MG-HS החדשה עם אפשרות לבחירה בין דגם טורבו בנזין, הייבריד או פלאג אין הייבריד. 

המחיר החל מ 172,888 ש"ח ועד 202,888 ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MG MG-HS

קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל, השיקה את הדור החדש של ה MG-HS. ה – HS של MG הוא קרוסאובר גדול, המגיע לישראל עם שלושה סוגי הנעה – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין.

ההחלטה של קבוצת לובינסקי לייבא במקביל מגוון של צורות הנעה נובעת מההבנה כי אין פתרון קסם אחד ויחיד שהוא הכי מתאים לכולם, אלא לצרכנים שונים וללקוחות שונים יש צרכים שונים, ואין מענה אחד מוחלט, אלא יש לתת ללקוח להחליט מה הכי נכון עבורו.

המימדים של ה - MG-HS מצביעים על קרוסאובר גדול, עם אורך של 4.655 מטר (דגם הטורבו בנזין) או 4.67 מטר (ההיברידי והפלאג אין). הרוחב 4.89 מטר בכל הדגמים, ובסיס הגלגלים באורך של 2.767 מטר, גדול משמעותית מהמתחרים בסגמנט C-Suv.


MG-HS. צילום רונן טופלברג


העיצוב נאה, וממשיך את הקו העיצובי שראינו מ MG עם הקרוסאובר ZS ההיברידי והסופר מיני MG3, רק בגדול יותר. פנים הרכב מודרני ונקי, עם שני מסכי ''12.3 האחד כלוח מחוונים מול הנהג, השני מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, טעינה אלחוטית, אפליקציה לשליטה על הרכב מהסלולרי ועוד. ה MG-HS ישווק ברמת גימור יחידה וזהה בכל גירסאות ההינע.

ההנעה מתבצעת כאמור באמצעות שלוש צורות הנעה. דגם הטורבו בנזין עושה שימוש במנוע בנפח 1.5 ליטר המפתח הספק של 170 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הביצועים טובים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 9.6 שניות, עם מהירות מירבית של 195 קמ"ש.

הדגם ההיברידי עושה שימוש באותו המנוע אולם ההספק ממנוע הבנזין עומד על 143 כ"ס והמומנט 23.4 קג"מ. להנעה בדגם הזה מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים יחד עומד על 224 כ"ס והמומנט 34.6 קג"מ. הדגם ההיברידי נעזר בסוללה בקיבולת של 1.83Kwh. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות, והמהירות המירבית 190 קמ"ש.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


MG-HS. צילום רונן טופלברג


דגם הפלאג אין עושה שימוש באותו מנוע טורבו בנזין בהספק של 143 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 272 כ"ס והמומנט המשולב 37.2 קג"מ. לדגם זה סוללה בקיבולת של 21.4kwh, הנטענת בטעינת AC בלבד בהספק של עד 6.6Kw. הטווח החשמלי המקסימלי בתקן WLTP עומד על 109 ק"מ.

ל HS יכולת גרירה, וניתן להזמין וו גרירה במעמד הזמנת הרכב.

דגם חשמלי ל HS כרגע לא צפוי, אולם אנשי לובינסקי כבר נעצו את ה 26.5 ביומנים לטובת השקת רכב הספורט המהמם של MG הסייברסטר. עוד חדשות מ MG הם 17 דגמים חדשים שהיצרנית תציג בשלוש השנים הקרובות, כשישה דגמים כל שנה, או דגם חדש כל חודשיים.

המחירים של ה MG-HS מתחילים ב 172,888 ₪ לדגם הטורבו בנזין, 192,888 ₪ לדגם ההיברידי, ו 202,888 ₪ לדגם הפלאג אין.

ל MG-HS מגוון צבעים זמינים, אולם רק האדום והכחול הם ללא תוספת תשלום, ואילו יתר הצבעים – לבן פנינה, שחור מטאלי, אפור כהה וכסוף מטאלי הם בתוספת של 1888 ₪. בנוסף, ריפוד הבסיס הוא בצבע שחור. ניתן להזמין ריפוד חום בהיר בתוספת של 1555 ₪.


MG-HS סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


האחריות עומדת על 5 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם לדגם הטורבו בנזין, 7 שנים או 150,000 ק"מ לדגמים ההיברידי והפלאג אין, בנוסף של 8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה.

כרגיל, נמתין לקבל כל אחד מהדגמים למבחן ממצה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פולקסווגן ID.Buzz בעמדת טעינה. צילום יואב פולספולקסווגן ID.Buzz בעמדת טעינה. צילום יואב פולס

שמונה כללים ל-200,000 חשמליות בכבישים

על כבישי ישראל נוסעות היום מעל 200,000 מכוניות חשמליות. השימוש ברכב חשמלי מצריך שינוי דפוסי התנהגות. ריכזנו עבורכם את שמונת הכללים החשובים לדעתנו.  

יואב פולס |

למרות ההאטה היחסית במכירת כלי רכב חשמליים, בלי לשים לב, מעל 200,000 כלי רכב חשמליים נמסרו ללקוחות ונוסעים על כבישי ישראל. למען חובבי הנתונים, מתחילת 2024, כלומר שנה ושמונה חודשים, עלו על כבישי ישראל מעל ל- 100,000 כלי רכב חשמליים, שהכפילו את כמות החשמליות המצטבר שנמכרו עד סוף 2023.

מאחר ומרבית החשמליות הן מהשנים האחרונות, מרביתן עדיין שועטות על כבישי ישראל בדממה, ללא צריכת בנזין, ללא פליטת מזהמים, ועם חסכון כספי משמעותי לבעליהן שנפרדו מהצורך לתדלק בנזין יקר בתחנות דלק.

כמות המכוניות הזו, שממשיכה לגדול בעקביות, מחייבת את בעלי המכוניות החשמליות גם לשינויי התנהגות שסיכמנו לכם בכמה נקודות פשוטות:

  1. טעינה – הטעינה 'הבריאה' ביותר לשמור על חיי סוללת הרכב היא טעינה איטית AC, ביתית או ציבורית. טעינה מהירה DC טובה לשימוש כאשר נדרשת הארכת טווח בנסיעה ארוכה. טעינת DC 'פעם ב...' לא תהרוס את הסוללה וניתן להטעין ללא חשש. עם זאת, מי שמסתמך רק על טעינת DC עלול לפגוע בביצועי הסוללה.
  2. ליצרנים סונים סוגי סוללות שונות בטכנולוגיות שונות. יש מי שממליץ להטעין רק עד 80% אם לא נדרשת נסיעה ארוכה, יש מי שמנחה את הנהגים להטעין אחת לחודש עד 100%, וכך גם בפריקת הסוללה. בררו עם יבואן הרכב שלכם מה המלצת היצרן.
  3. הכירו נקודות טעינה מהירה מרוחקות. ברחבי הארץ פרוסות מאות עמדות טעינה מהירות. אם יש לכם דודה בקרית שמונה, חבר באילת או הורים בנהריה, חשוב להכיר איפה בדרך יש מתחמי עמדות טעינה. כמי שמחזיק רכב חשמלי מעל לשלוש שנים אני 'מכיר' כמה מתחמי טעינה בקרבת קרית שמונה, בכניסה הדרומית לנהריה, בכל מתחמי הנוחות של 'דור' על כביש שש, באיזור באר שבע, בדימונה, ערד ומצפה רמון, וכך גם בצומת הערבה ועל כביש הערבה. עוד נכון להכיר את עמדות הטעינה בתחנות הדלק של 'פז' עם פיזור ארצי נהדר, ורמת שמישות גבוהה. זה יסייע לכם מאוד להנמיך חרדות טווח, אם עדיין יש לכם כאלה.
  4. 'אל תעשה לחברך' – החניה הצמודה לעמדת הטעינה הציבורית, איטית או מהירה אינה חניה לרכב חשמלי. היא שם רק עבור רכב חשמלי במהלך טעינה. אם הרכב לא בטעינה או שכבר הגעתם לאחוזי טעינה גבוהים, תפנו את העמדה לאחרים. בעלי מכוניות בנזין או דיזל, כמה רעים אתם יכולים להיות, וכמה חוסר איכפתיות לאחרים יש לכם כשאתם מחנים בעמדת הטעינה ולא מאפשרים למי שבאמת צריך גישה לעמדה. שימו לב, כבר דווחו מקרי ונדליזם במכוניות בנזין שחסמו עמדות טעינה.
  5. יונדאי איוניק 5 בעמדת טעינה. המקום הפנוי ליד מיועד לטעינה בלבד. צילום יואב פולס
  6. כשהרכב בטעינה, תשאירו כרטיס קטן על הדשבורד עם הטלפון שלכם. למקרה שיש תקלה והרכב לא מטעין, או למקרה שהרכב כבר הגיע ל- 100% טעינה, ומישהו אחר צריך עכשיו להטעין.
  7. טווח אמיתי ברכב חשמלי – הטווח המוצהר על ידי יצרן הרכב הוא נתון תיאורטי או לפי תקן כזה או אחר. במציאות, נהיגה בכבישים מהירים צורכת יותר חשמל מאשר נהיגה בכבישים עירוניים, כלומר בדיוק הפוך מרכב עם מנוע בעירה פנימית. אם אתם רגילים לנהוג בכבישים מהירים במהירות של 130 קמ"ש, קחו בחשבון שבנוסף לעבירת המהירות שאתם מבצעים, אתם צורכים הרבה יותר חשמל מאשר אם תנהגו ב- 100 קמ"ש, והמשמעות היא שהטווח יתקצר משמעותית.
  8. רגנרציה – אותו רכיב קסום שמאפשר לרכב החשמלי שלכם להאט באמצעות המנוע החשמלי, וממש לייצר חשמל ולהטעין את הסוללה. למרבית כלי הרכב החשמליים יש אפשרות לקבוע רמות רגנרציה, עד רמה של נהיגה בדוושה אחת. ממליץ לכם לקבוע את הרגנרציה על רמה גבוהה ככל שניתן, ובעיקר בירידות ארוכות בהן נדרשת בלימה, ותופתעו להגיע לסוף הירידה עם יותר חשמל ממה שהיה לכם בסוללה כשהתחלתם את הירידה.
  9. גלגל רזרבי וכבל טעינה איטי – שני אביזרים שאני ממליץ שיהיו לכם ברכב החשמלי שלכם. כשתזדקקו להם, תהיו מוכנים לשלם הון כדי שהם יהיו שם עבורכם. (לרזרבי כמובן שיש להוסיף מגבה (ג'ק) ומפתח ברגים לרכב.

מישהו רוצה להמר תוך כמה זמן נגיע ל- 400,000 חשמליות בכבישים?


רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות

עמית בר |
נושאים בכתבה רכבת ישראל

תחנת השלום בתל אביב תיפתח מחדש מחר ותסמן את חזרת תנועת הרכבות לשגרה מלאה בכלל התחנות בגוש דן וברחבי הארץ. התחנה נסגרה ביום רביעי האחרון בעקבות תקלה חמורה שנגרמה כאשר רכבת משא הובילה מטען מתכתי לא מקובע כראוי, מה שהוביל לקריעת תשתית החשמל העילי בשני מוקדים, בצומת גנות וכפר ויתקין. הנזק התפשט לאורך קילומטרים, ושיתק בפועל את הקו המרכזי בישראל המחבר את צפון ודרום תל אביב.

בימים שחלפו נרשמו עומסים חריגים בתחבורה הציבורית, כולל עיכובים ממושכים, עצירת רכבות בתחנות מרוחקות והפעלת מערך הסעות חירום. גם בכבישים חלה החמרה בפקקים, במיוחד באיילון ובכניסות לתל אביב.

ברכבת ניצלו את ההשבתה לשדרוג מסילות

לצד תיקון הנזק נוצרה גם הזדמנות: עבודות תשתית רחבות שתוכננו לחודשים הקרובים הוקדמו, כולל חיזוק מערכות איתות, תחזוקת מסילות והחלפת רכיבים קריטיים. התוצאה היא חזרה מדורגת אך יציבה לשירות תוך ניסיון לצמצם את הסיכוי להשבתה חוזרת בטווח הקרוב.

עם זאת, אי אפשר להתעלם מהמחיר הציבורי של האירוע: אלפי עובדים נאלצו להיעדר מהעבודה או לאחר, ללא פיצוי או פתרון יעיל. באזורים סמוכים נרשמה עלייה חדה בשימוש ברכב פרטי, שהחריפה את עומסי התנועה. בשעות הלחץ נוצרו תורים ארוכים בכל תחנה פעילה, במיוחד בתחנות סבידור מרכז ולוד ששימשו נקודות קצה חלופיות.


האירוע הוביל לפתיחת ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את הכשל מראשיתו: החל משלב הטעינה בנמל אשדוד ועד לפיקוח לאורך המסילה. על פי ממצאים ראשונים, הפלטות לא קובעו כראוי והובילו לקריעת קווי החשמל בשתי נקודות שונות. רכבת ישראל רואה בכך אירוע חריג חמור, ומעוניינת להפיק ממנו לקחים תפעוליים, בטיחותיים ורגולטוריים.