MG-HS קרדיט רונן טופלברגMG-HS קרדיט רונן טופלברג

בין שלוש הנעות - MG-HS החדשה משאירה לכם את הבחירה

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק ה MG-HS החדשה עם אפשרות לבחירה בין דגם טורבו בנזין, הייבריד או פלאג אין הייבריד. 

המחיר החל מ 172,888 ש"ח ועד 202,888 ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MG MG-HS

קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל, השיקה את הדור החדש של ה MG-HS. ה – HS של MG הוא קרוסאובר גדול, המגיע לישראל עם שלושה סוגי הנעה – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין.

ההחלטה של קבוצת לובינסקי לייבא במקביל מגוון של צורות הנעה נובעת מההבנה כי אין פתרון קסם אחד ויחיד שהוא הכי מתאים לכולם, אלא לצרכנים שונים וללקוחות שונים יש צרכים שונים, ואין מענה אחד מוחלט, אלא יש לתת ללקוח להחליט מה הכי נכון עבורו.

המימדים של ה - MG-HS מצביעים על קרוסאובר גדול, עם אורך של 4.655 מטר (דגם הטורבו בנזין) או 4.67 מטר (ההיברידי והפלאג אין). הרוחב 4.89 מטר בכל הדגמים, ובסיס הגלגלים באורך של 2.767 מטר, גדול משמעותית מהמתחרים בסגמנט C-Suv.


MG-HS. צילום רונן טופלברג


העיצוב נאה, וממשיך את הקו העיצובי שראינו מ MG עם הקרוסאובר ZS ההיברידי והסופר מיני MG3, רק בגדול יותר. פנים הרכב מודרני ונקי, עם שני מסכי ''12.3 האחד כלוח מחוונים מול הנהג, השני מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, טעינה אלחוטית, אפליקציה לשליטה על הרכב מהסלולרי ועוד. ה MG-HS ישווק ברמת גימור יחידה וזהה בכל גירסאות ההינע.

ההנעה מתבצעת כאמור באמצעות שלוש צורות הנעה. דגם הטורבו בנזין עושה שימוש במנוע בנפח 1.5 ליטר המפתח הספק של 170 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הביצועים טובים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 9.6 שניות, עם מהירות מירבית של 195 קמ"ש.

הדגם ההיברידי עושה שימוש באותו המנוע אולם ההספק ממנוע הבנזין עומד על 143 כ"ס והמומנט 23.4 קג"מ. להנעה בדגם הזה מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים יחד עומד על 224 כ"ס והמומנט 34.6 קג"מ. הדגם ההיברידי נעזר בסוללה בקיבולת של 1.83Kwh. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות, והמהירות המירבית 190 קמ"ש.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


MG-HS. צילום רונן טופלברג


דגם הפלאג אין עושה שימוש באותו מנוע טורבו בנזין בהספק של 143 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 272 כ"ס והמומנט המשולב 37.2 קג"מ. לדגם זה סוללה בקיבולת של 21.4kwh, הנטענת בטעינת AC בלבד בהספק של עד 6.6Kw. הטווח החשמלי המקסימלי בתקן WLTP עומד על 109 ק"מ.

ל HS יכולת גרירה, וניתן להזמין וו גרירה במעמד הזמנת הרכב.

דגם חשמלי ל HS כרגע לא צפוי, אולם אנשי לובינסקי כבר נעצו את ה 26.5 ביומנים לטובת השקת רכב הספורט המהמם של MG הסייברסטר. עוד חדשות מ MG הם 17 דגמים חדשים שהיצרנית תציג בשלוש השנים הקרובות, כשישה דגמים כל שנה, או דגם חדש כל חודשיים.

המחירים של ה MG-HS מתחילים ב 172,888 ₪ לדגם הטורבו בנזין, 192,888 ₪ לדגם ההיברידי, ו 202,888 ₪ לדגם הפלאג אין.

ל MG-HS מגוון צבעים זמינים, אולם רק האדום והכחול הם ללא תוספת תשלום, ואילו יתר הצבעים – לבן פנינה, שחור מטאלי, אפור כהה וכסוף מטאלי הם בתוספת של 1888 ₪. בנוסף, ריפוד הבסיס הוא בצבע שחור. ניתן להזמין ריפוד חום בהיר בתוספת של 1555 ₪.


MG-HS סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


האחריות עומדת על 5 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם לדגם הטורבו בנזין, 7 שנים או 150,000 ק"מ לדגמים ההיברידי והפלאג אין, בנוסף של 8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה.

כרגיל, נמתין לקבל כל אחד מהדגמים למבחן ממצה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה

תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה? 

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'אקו BYD


שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת לכ-20% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.

התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.

הנחות של 15% ואף יותר

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.

ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%

ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.

טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהטסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלה

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל

אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים, שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר

עוזי גרסטמן |

כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.

מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.

גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.

הירידה בביצועים מורגשת

במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.

ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.