MG-HS קרדיט רונן טופלברג
MG-HS קרדיט רונן טופלברג

בין שלוש הנעות - MG-HS החדשה משאירה לכם את הבחירה

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק ה MG-HS החדשה עם אפשרות לבחירה בין דגם טורבו בנזין, הייבריד או פלאג אין הייבריד. 

המחיר החל מ 172,888 ש"ח ועד 202,888 ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MG MG-HS

קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל, השיקה את הדור החדש של ה MG-HS. ה – HS של MG הוא קרוסאובר גדול, המגיע לישראל עם שלושה סוגי הנעה – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין.

ההחלטה של קבוצת לובינסקי לייבא במקביל מגוון של צורות הנעה נובעת מההבנה כי אין פתרון קסם אחד ויחיד שהוא הכי מתאים לכולם, אלא לצרכנים שונים וללקוחות שונים יש צרכים שונים, ואין מענה אחד מוחלט, אלא יש לתת ללקוח להחליט מה הכי נכון עבורו.

המימדים של ה - MG-HS מצביעים על קרוסאובר גדול, עם אורך של 4.655 מטר (דגם הטורבו בנזין) או 4.67 מטר (ההיברידי והפלאג אין). הרוחב 4.89 מטר בכל הדגמים, ובסיס הגלגלים באורך של 2.767 מטר, גדול משמעותית מהמתחרים בסגמנט C-Suv.


MG-HS. צילום רונן טופלברג


העיצוב נאה, וממשיך את הקו העיצובי שראינו מ MG עם הקרוסאובר ZS ההיברידי והסופר מיני MG3, רק בגדול יותר. פנים הרכב מודרני ונקי, עם שני מסכי ''12.3 האחד כלוח מחוונים מול הנהג, השני מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, טעינה אלחוטית, אפליקציה לשליטה על הרכב מהסלולרי ועוד. ה MG-HS ישווק ברמת גימור יחידה וזהה בכל גירסאות ההינע.

ההנעה מתבצעת כאמור באמצעות שלוש צורות הנעה. דגם הטורבו בנזין עושה שימוש במנוע בנפח 1.5 ליטר המפתח הספק של 170 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הביצועים טובים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 9.6 שניות, עם מהירות מירבית של 195 קמ"ש.

הדגם ההיברידי עושה שימוש באותו המנוע אולם ההספק ממנוע הבנזין עומד על 143 כ"ס והמומנט 23.4 קג"מ. להנעה בדגם הזה מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים יחד עומד על 224 כ"ס והמומנט 34.6 קג"מ. הדגם ההיברידי נעזר בסוללה בקיבולת של 1.83Kwh. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות, והמהירות המירבית 190 קמ"ש.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


MG-HS. צילום רונן טופלברג


דגם הפלאג אין עושה שימוש באותו מנוע טורבו בנזין בהספק של 143 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 272 כ"ס והמומנט המשולב 37.2 קג"מ. לדגם זה סוללה בקיבולת של 21.4kwh, הנטענת בטעינת AC בלבד בהספק של עד 6.6Kw. הטווח החשמלי המקסימלי בתקן WLTP עומד על 109 ק"מ.

ל HS יכולת גרירה, וניתן להזמין וו גרירה במעמד הזמנת הרכב.

דגם חשמלי ל HS כרגע לא צפוי, אולם אנשי לובינסקי כבר נעצו את ה 26.5 ביומנים לטובת השקת רכב הספורט המהמם של MG הסייברסטר. עוד חדשות מ MG הם 17 דגמים חדשים שהיצרנית תציג בשלוש השנים הקרובות, כשישה דגמים כל שנה, או דגם חדש כל חודשיים.

המחירים של ה MG-HS מתחילים ב 172,888 ₪ לדגם הטורבו בנזין, 192,888 ₪ לדגם ההיברידי, ו 202,888 ₪ לדגם הפלאג אין.

ל MG-HS מגוון צבעים זמינים, אולם רק האדום והכחול הם ללא תוספת תשלום, ואילו יתר הצבעים – לבן פנינה, שחור מטאלי, אפור כהה וכסוף מטאלי הם בתוספת של 1888 ₪. בנוסף, ריפוד הבסיס הוא בצבע שחור. ניתן להזמין ריפוד חום בהיר בתוספת של 1555 ₪.


MG-HS סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


האחריות עומדת על 5 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם לדגם הטורבו בנזין, 7 שנים או 150,000 ק"מ לדגמים ההיברידי והפלאג אין, בנוסף של 8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה.

כרגיל, נמתין לקבל כל אחד מהדגמים למבחן ממצה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?

על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית

יעקב צלאל |
נושאים בכתבה טויוטה

טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים. 

במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.

טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.

הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)


הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו). 

MG HS HYBRID הוזלה של 8000 ש"ח. צילום יואב פולסMG HS HYBRID הוזלה של 8000 ש"ח. צילום יואב פולס

לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG

קבוצת לובינסקי הודיעה כי החל ממחר, 1.8.25 יכנס לתוקף מחירון עדכני ומוזל לדגמי MG השונים. ההוזלות - בין 3000 ש"ח ל - 8000 ש"ח במחיר הקטלוגי של הרכב. 

בנוסף, הוזלה של 50,000 ש"ח בהשוואה למחיר הרכב כאשר שווק כחדש, לדגם ה - MG5, בעסקת 0 ק"מ.

יואב פולס |

חברת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל עדכנה הבוקר כי הוזילה באלפי שקלים את מחירי דגמי MG המיובאים על ידה לישראל.

דגמי MG המיוצרים על ידי ענקית הרכב הסינית SAIC המיובאים לישראל הם מכלי הרכב הסיניים הראשונים ששווקו בישראל, מזה כ – 15 שנים. MG תחת כנפי לובינסקי היתה החלוצה בשיווק כמויות גדולות של כלי רכב חשמליים, עם דגם ה MG ZS EV, ולאחר מכן זכה דגם ה - EHS הפלאג אין הייבריד הגדול של החברה להצלחה גדולה ואלפי יחידות ממנו שווקו ללקוחות פרטיים וציי רכב.

הבוקר הודיעה היבואנית כי בזכות שערי המטבע הנוחים, היא הצליחה להוזיל את דגמי MG השונים המיובאים לישראל.

דגם ה HS קרוסאובר בסגמנט C-Suv (מבחן מלא יעלה לדגם הבנזין בקרוב, ומיד אחריו מבחנים גם לדגמים ההיברידיים והפלאג אין) המשווק עם שלוש צורות הינע כאמור.

ה HS ההיברידי מוזל ב - 8000 ₪ למחיר של 185.0 אש"ח. ה - HS בהנעת פלאג אין הייבריד מוזל ב – 6000 ₪ למחיר של 197.0 אש"ח. ה - HS עם הנעת בנזין מוזל ב - 6000 ₪ למחיר של 167.0 אש"ח.

אני יכול לומר טרם פרסום המבחנים כי מדובר בדגם מוצלח למדי לדעתי.