קיה ספורטאז' הייבריד. צילום יצרןקיה ספורטאז' הייבריד. צילום יצרן

קיה ספורטאז' הייבריד - התשובה לפלישה מסין

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל מתחילה בשיווק הספורטאז' עם הנעה היברידית, כמענה לשטף הקרוסאוברים מסין. המחיר החל מ 195.0 אש"ח. 

יואב פולס | (4)

טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל הודיע על תחילת השיווק של הספורטאז' הפופולרי בגירסה היברידית מלאה, גם כמענה לדגמי הפלאג אין מסין השוטפים את השוק המקומי.

הספורטאז' ההיברידי זהה במימדיו לספורטאז' הרגיל, כלומר אורך כולל של 4.515 מטר, ובסיס גלגלים של 2.68 מטר.

לספורטאז' ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 160 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. למנוע זה מתווסף מנוע חשמלי בהספק של 60.1 כ"ס ומומנט של 26.9 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 210 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים, וההנעה קדמית. הביצועים מעניינים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 8.4 שניות, ומהירות מירבית של 186 קמ"ש. נתון מעניין נוסף וחיובי מאוד, הספורטאז' ההיברידי יגיע עם גלגל רזרבי, ולא עם ערכת ניפוח.

קיה ספורטאז' הייבריד, סביבת נהג. צילום יצרן

צריכת הדלק הרשמית של הספורטאז' ההיברידי עומדת על מעל ל – 17 ק"מ לליטר אולם זה לא נתון בתקן WLTP, ולכן צריך יהיה לבחון את הרכב במציאות.

הספורטאז' ההיברידי ישווק בשתי רמות גימור, עם רמת כניסה Urban שתעלה 195.0 אש"ח, ורמה מאובזרת יותר Premium במחיר של 207.0 אש"ח.

ההבדלים בין הגירסאות הן באיבזור עם מושבים קדמיים חשמליים בגירסה הבכירה, עם זיכרונות למושב הנהג, ותאורה פנימית משודרגת. עיקר ההבדלים נמצאים בתחום הבטיחות כאשר גירסת הכניסה מקבלת ציון איבזור בטיחות 3 בלבד, ואילו הגירסה הבכירה עם ציון איבזור בטיחות 6.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הספורטאז' ההיברידי מצטרף לגירסאות היברידיות נוספות של קיה כמו הקיה נירו העדכני, קיה סורנטו והקיה קרניבל העדכני, המשלימים מגוון קרוסאוברים של היצרן הקוריאני בסגמנטים שונים עם צריכת דלק נמוכה.

 


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שהפראיירים ישלמו 200 (ל"ת)
    אנונימי 06/05/2025 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שקשוקה 05/05/2025 10:43
    הגב לתגובה זו
    הרכב הזה עולה בארהב או בארץ הייצור חצי מחיר ולא זה רק בגלל המיסיםיבואני הרכב מרווחים על כל רכב עשרות אשח זה גזל!!
  • 2.
    אנונימי 04/05/2025 10:20
    הגב לתגובה זו
    מדוע שום כתב רכם כולל אתם לא רושם שהושקה מתיחת פנים מקיפה בחול שנה שעברה ופה זה לפני המתיחה..קמת מוזר שלא מציינים לא
  • 1.
    אנונימי 29/04/2025 21:33
    הגב לתגובה זו
    במחיר הזה אפשר להביא פלאגאין סיני הרבה יותר מפנק ואיכותי וגם להישאר עם עודף
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס |

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

MG HS טורבו בנזין. צילום יואב פולסMG HS טורבו בנזין. צילום יואב פולס

קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה

ה MG HS הושק עם שלוש צורות הנעה - דגם עם מנוע טורבו בנזין, דגם היברידי ודגם פלאג אין. מההשקה ועד לפרסום המבחן הפחיתה לובינסקי היבואנית את מחיר הדגם באלפי שקלים, על מנת להתמודד טוב יותר בתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן.

אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, מחיר

פחות אהבנו: עיצוב, הססנות קלה של תיבת ההילוכים

ציון מסכם: 4.3 במדד פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה MG MG HS

את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.

הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.

אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.

     

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים        טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי 7 הילוכים
הספק ומומנט                    170 כ"ס ו 28 קג"מ
נפח מיכל דלק                    55 ליטר
צריכת דלק (משולב)                13.15 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                        ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                                167.0 אש"ח


        

 העיצוב החיצוני של ה HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.