קיה ספורטאז' הייבריד - התשובה לפלישה מסין
טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל מתחילה בשיווק הספורטאז' עם הנעה היברידית, כמענה לשטף הקרוסאוברים מסין. המחיר החל מ 195.0 אש"ח.
טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל הודיע על תחילת השיווק של הספורטאז' הפופולרי בגירסה היברידית מלאה, גם כמענה לדגמי הפלאג אין מסין השוטפים את השוק המקומי.
הספורטאז' ההיברידי זהה במימדיו לספורטאז' הרגיל, כלומר אורך כולל של 4.515 מטר, ובסיס גלגלים של 2.68 מטר.
לספורטאז' ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 160 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. למנוע זה מתווסף מנוע חשמלי בהספק של 60.1 כ"ס ומומנט של 26.9 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 210 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים, וההנעה קדמית. הביצועים מעניינים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 8.4 שניות, ומהירות מירבית של 186 קמ"ש. נתון מעניין נוסף וחיובי מאוד, הספורטאז' ההיברידי יגיע עם גלגל רזרבי, ולא עם ערכת ניפוח.
- קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי מצוין החל מ 165.0 אש"ח
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק הרשמית של הספורטאז' ההיברידי עומדת על מעל ל – 17 ק"מ לליטר אולם זה לא נתון בתקן WLTP, ולכן צריך יהיה לבחון את הרכב במציאות.
הספורטאז' ההיברידי ישווק בשתי רמות גימור, עם רמת כניסה Urban שתעלה 195.0 אש"ח, ורמה מאובזרת יותר Premium במחיר של 207.0 אש"ח.
ההבדלים בין הגירסאות הן באיבזור עם מושבים קדמיים חשמליים בגירסה הבכירה, עם זיכרונות למושב הנהג, ותאורה פנימית משודרגת. עיקר ההבדלים נמצאים בתחום הבטיחות כאשר גירסת הכניסה מקבלת ציון איבזור בטיחות 3 בלבד, ואילו הגירסה הבכירה עם ציון איבזור בטיחות 6.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
הספורטאז' ההיברידי מצטרף לגירסאות היברידיות נוספות של קיה כמו הקיה נירו העדכני, קיה סורנטו והקיה קרניבל העדכני, המשלימים מגוון קרוסאוברים של היצרן הקוריאני בסגמנטים שונים עם צריכת דלק נמוכה.
- 4.שהפראיירים ישלמו 200 (ל"ת)אנונימי 06/05/2025 13:29הגב לתגובה זו
- 3.שקשוקה 05/05/2025 10:43הגב לתגובה זוהרכב הזה עולה בארהב או בארץ הייצור חצי מחיר ולא זה רק בגלל המיסיםיבואני הרכב מרווחים על כל רכב עשרות אשח זה גזל!!
- 2.אנונימי 04/05/2025 10:20הגב לתגובה זומדוע שום כתב רכם כולל אתם לא רושם שהושקה מתיחת פנים מקיפה בחול שנה שעברה ופה זה לפני המתיחה..קמת מוזר שלא מציינים לא
- 1.אנונימי 29/04/2025 21:33הגב לתגובה זובמחיר הזה אפשר להביא פלאגאין סיני הרבה יותר מפנק ואיכותי וגם להישאר עם עודף
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש
שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות.
בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול.
עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה.
במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים.
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- למרות ההקלה במכסים: למה מניות הרכב נופלות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 1.23% , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.