מתוך הקמפיין. קרדיט פריסבימתוך הקמפיין. קרדיט פריסבי

"ילד מלווה" - קמפיין בטיחות של 'אור ירוק' ו'פריסבי'

קמפיין חדש של עמותת 'אור ירוק' יחד עם 'פריסבי' ו'קשת' נועד לייצר שינוי התנהגות ההורים באמצעות הילדים

יואב פולס |

תחום הבטיחות בדרכים הוא אחד המשפיעים ביותר על חיינו, אבל גם כזה שאנחנו הכי אוהבים להדחיק. גם משרד התחבורה ובשמו המלא 'משרד התחבורה והבטיחות בדרכים' ובעיקר העומדת בראשו מעדיפים להתעלם מאחריותם לבטיחות בדרכים. וההתעלמות הזו עולה לנו בדם. בחיי אדם. שנת 2024 היתה שנת שיא במקרי המוות בכבישים עם 440 הרוגים, גידול משמעותי משנת 2023 שגם היא היתה שנת שיא והסתיימה עם 361 הרוגים בכבישים. אז לוואקום שמשאיר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכנסות חברות עסקיות שמחליטות לעשות מעשה, ולהיות המבוגר האחראי ולנסות ולהפחית אפילו במעט את הנתונים הקשים. ואין דרך יותר טובה לחנך את ההורים מאשר באמצעות הילדים.

אחד הקמפיינים המוצלחים בישראל מאז ומעולם היה בנושא שמירת הטבע בשנות ה – 60 "צא לנוף אך אל תקטוף". כרזות היו תלויות בבתי ספר ובגנים, ובזכות הקמפיין המוצלח חזרו ללבלב ולשגשג מנינים רבים של צמחים שהיו על סף הכחדה.

באופן דומה מנסים עכשיו בעמותת 'אור ירוק' ובשיתוף 'פריסבי' לייצר קמפיין לטובת בטיחות בדרכים, באמצעות הילדים. קמפיין "ילד מלווה" שיוצא לדרך הוא יוזמה חברתית חינוכית שמטרתה לייצר שינוי בדפוסי התנהגות, בדברים הקטנים והמשמעותיים ביותר.

במסגרת הקמפיין תשיק מיד לאחר הפסח עמותת 'אור ירוק' את הפעילות במאות בתי ספר יסודיים, ובהשתתפות עשרות אלפי ילדים. הילדים יעברו מערכי שיעור חוויתיים בסופם יקבלו תעודת "ילד מלווה". מערכי השיעור יתמקדו בשאלות פשוטות, האם כולם חגורים? האם הסלולרי מונח בצד? האם הילדים חגורים נכון ובהתקן המתאים ועוד. הילדים הופכים מסטטוס של "נוסעים" לסטטוס של "שותפים ונאמני בטיחות פעילים.

פריסבי, יבואנית מגוון מותגי רכב לישראל משתתפת בנוסף למימון של כ 2.5 מיליון ₪ למיזם, ותזמין את הילדים להגיע לאולמות התצוגה ולקבל שלט לרכב "ילד/ה מלווה" בדומה לשלט "נהג/ת חדש/ה".

עיקרי הדגשים במיזם "ילד מלווה" יהיו בשלושה תחומים עיקריים – ברכב, ברכיבה, בהולכי רגל:

  • ברכב המיקוד יהיה בתחום חגורות בטיחות, הימנעות משימוש בסלולרי, הפסקת שיחות מסיחות דעת.
  • להולכי רגל המיקוד יהיה 'לא חוצים לבד עד גיל 9', קשר עין עם הנהג לפני חצית כביש, ללא אזניות המנתקות אותך מהנעשה בכביש, וללא טלפון סלולרי.
  • ברכיבה המיקוד יהיה בתחום ציוד מיגון, קסדה (שמפחית כ 85% מפגיעות הראש), מחזירי אור, ורכיבה בשבילים יעודיים בלבד.

הפרוייקט צפוי להגיע עוד השנה לעשרות אלפי תלמידים ברחבי הארץ, ויש לקווח שאת תוצאותיו נראה כבר השנה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג