רכב חשמלי דונגפנג
צילום: יצרן

האם הביטוח לרכב חשמלי יקר יותר? הנה הנתונים

רוי שיינמן |

רכבים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לפופולריים מאוד בישראל. לצד הביקוש שעולה וההיצע שמתרחב, אחת השאלות השכיחות היא מה קורה בצד של הביטוח – והאם המעבר לחשמלי באמת משתלם גם שם.

הבדיקה מעלה תמונה מעורבת. למרות שתחזוקת הרכב החשמלי נחשבת לזולה יחסית, בביטוח – בעיקר הביטוח המקיף – המחיר בדרך כלל גבוה יותר לעומת רכב בנזין מקביל.

לפי נתונים של אתרי השוואת ביטוח, הפער בביטוח המקיף בין רכב בנזין לרכב חשמלי עומד על בין 10% ל־30%. לדוגמה, ביטוח שנתי לרכב בנזין משפחתי יעלה כ־5,000 ש"ח בממוצע, בעוד ביטוח לאיוניק 5 או BYD Atto 3 יעלה כ־6,300–6,500 ש"ח. ביטוח חובה לרוב לא מציג פער משמעותי, והוא נקבע בעיקר לפי גיל הנהג והיסטוריית תביעות.


הביטוח ברכב חשמלי יקר יותר מרכב בנזין


יש לכך כמה סיבות. הראשונה היא עלות תיקון גבוהה. ברכבים חשמליים חלק מהמערכות רגישות יותר, וטיפול בסוללה או במערכת החשמל דורש מוסכים ייעודיים. גם זמינות החלקים עדיין מוגבלת יחסית, מה שמשפיע על המחיר. בנוסף, רוב הרכבים החשמליים בשוק הם חדשים יחסית ובעלי שווי גבוה – מה שמעלה את הפרמיה.

חברות הביטוח מצידן מתעדכנות בהדרגה. חלקן כבר מציעות מסלולים מותאמים לרכב חשמלי, כולל כיסויים לעמדת טעינה בבית, אחריות נרחבת על סוללה, ותמחור נפרד למי שמטעין בבית ולא בנסיעות ארוכות.

נהגים צעירים או כאלה עם עבר ביטוחי בעייתי צפויים לראות פער גדול יותר, אבל לנהגים עם רקורד נהיגה טוב, ובמיוחד מעל גיל 35, ההבדלים הולכים ומצטמצמים. בחלק מהמקרים, ההצעה לביטוח חשמלי כמעט זהה למה שהייתה עבור הרכב הקודם.

בטווח הארוך, יש ציפייה לשינוי. ככל שהרכבים יהיו נפוצים יותר, עלויות החלפים ירדו, המוסכים יתמקצעו, והמחירים יתאזנו. מגמת ההוזלה כבר מתחילה להופיע אצל כמה חברות, בעיקר עם חדירת מותגים סינים כמו BYD, ג'ילי וג'ק, שפותחים מרכזי שירות עצמאיים בארץ.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לסיכום, נכון להיום, ביטוח לרכב חשמלי עולה לרוב יותר, בעיקר בביטוח המקיף. השוק עדיין בתהליך התאמה, והפערים נובעים בעיקר מעלות התיקון וחדשנות הדגמים. עם זאת, התחרות וההתבססות של התחום צפויות להוביל בהמשך להוזלה הדרגתית. מי שעובר לחשמלי, כדאי שישווה הצעות מכמה גופים, וישים לב לפרטים כמו כיסוי סוללה, גניבות, טעינה בבית, והשתתפות עצמית. לא תמיד הפוליסה הכי זולה היא גם הכי מתאימה


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.