ג'נסיס סרטיפייד. צילום ג'נסיס
ג'נסיס סרטיפייד. צילום ג'נסיס

ג'נסיס פותחת אולם לרכבי יד שניה - ג'נסיס סרטיפייד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל פותחת אולם תצוגה לרכבי יד שניה העומדים בקריטריונים מחמירים של היבואנית. 

יואב פולס |

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את ג'נסיס Certified – רכבי ג'נסיס מיד ראשונה עבור לקוחות ההמשך של המותג.

כלי הרכב שיימכרו תחת ג'נסיס Certified יקבלו תו קן בינלאומי של היצרן, על מנת להבטיח ללקוחות חווית רכישה שהיצרן סבור שמתאימה ללקוחות המותג, גם ביד השניה. כדי לקבל את התקן הנדרש עוברים כלי הרכב קרוב ל – 200 בדיקות שונות הכוללות נסיעת מבחן, בדיקת תקינות מערכות החשמל, המערכות המכניות, מרכב הרכב ותא הנוסעים ועוד.

לפי כלמוביל, רכבי ג'נסיס Certified הם כלי רכב מיד ראשונה ללא תאונות מהותיות, ואשר עברו לא יותר מ 60,000 ק"מ. תו התקן יוכר גם על ידי לוי יצחק ויתומחרו בהתאם. בנוסף, כלי הרכב יקבלו אחריות מורחבת בהתאם לתנאים שקבעה כלמוביל.

לקוחות ג'נסיס Certified יהנו מנציג אישי של ג'נסיס בדומה לרוכשי רכב חדש. הנציג זמין 24/7 והוא זה שמנהל את כל הקשר עם הלקוח – קביעת תור לטיפול, איסוף הרכב והחזרתו ועוד.

לטובת פעילות ג'נסיס Certified הקימה כלמוביל אולם תצוגה ייעודי בראשון לציון אשר ישרת את פעילות היד השניה בתקן הנדרש.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.