קיה סורנטו 2025 - פחות מושב והרבה יותר יקר
טלקאר הודיעה על תחילת השיווק של מתיחת הפנים לקיה סורנטו המוצלח, הפעם עם הנעה היברידית בלבד.
עם זאת, רק בגירסת שישה מושבים ובמחיר שהתייקר משמעותית.
טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של הסורנטו הפופולרי. הקיה סורנטו הוא אחד מהדגמים שנמצאים במחסור תמידי הודות לחבילה שהיתה מוצעת, שבעה מושבים מרווח, עם הנעת בנזין או פלאג אין יעילה, עם התאמה לכל תקציב. טוב, לא ממש כל תקציב. אבל בהחלט תחרותי בסגמנט שלו כשבעה מושבים מרווח ולא קרוסאובר בתצורת 5+2.
מתיחת הפנים לסורנטו אמנם הביאה לעידכון עיצובי, כך שהוא מזוהה עתה עם הקיה קרניבל החדש שהוא בעצמו עודכן לדבר בשפה העיצובית של הקיה EV9 הנפלאה.
אם היה מדובר בחזית בלבד, היפה מאוד לכשעצמה, דיינו. אבל בדרך ממפעלי היצרן לנמלי ישראל השיל הסורנטו מושב, והוא משווק עכשיו בגירסת שישה מושבים בלבד, עם מושבי קפטן בשורה השניה, ועוד שני מושבים בשורה השלישית. וזה אומר אובדן יתרון משמעותי שהיה לסורנטו היוצא, ששני מנחש שערכו בשוק המשומשות יעלה משמעותית ברגע שהשוק יפנים את הסורנטו החדש.
- קיה EV3 ו-EV4 - החשמליות שיכולות להחזיר את קיה למרכז הבמה
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסורנטו העדכני מצוייד עתה בהנעה היברידית עדכנית המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס, ויחד עם מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד היום על 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. הביצועים מצוינים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 193 קמ"ש.
תא הנוסעים של הסורנטו שודרג והוא מיישר קו עם העיצובים העדכניים של קיה. הסורנטו איבד כאמור מושב אבל הרוויח מושבי קפטן מפנקים והוא מציע עתה גם מרווח נוסעים משופר.
בתחום הבטיחות כמקובל בקיה לא חסכו, והרכב מצוייד בסט מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, כולל תשע כריות אוויר.
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
אם ציפיתם שהורדת המושב תשאיר את הסורנטו בטווחי המחירים שהוא היה בהם בעבר שהתחיל באיזור ה 240.0 – 250.0 אש"ח והתייקרו עם הדגמים עד איזור ה 300.0 אש"ח, אז זה לא קורה. הסורנטו החדש משווק במחיר של 320.0 אש"ח, דבר שיהפוך אותו בצער גדול ליקר מדי ופחות רלוונטי.
- 2.עוד 20 אלף ויש לך קרניבל היברידי עם 8 מושבים השתגעו לגמרי יבואני הרכב (ל"ת)אנונימי 18/03/2025 09:51הגב לתגובה זו
- 1.נובי 14/03/2025 10:02הגב לתגובה זויקר ומיותר.

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.