קיה סורנטו 2025. צילום יצרן
קיה סורנטו 2025. צילום יצרן

קיה סורנטו 2025 - פחות מושב והרבה יותר יקר

טלקאר הודיעה על תחילת השיווק של מתיחת הפנים לקיה סורנטו המוצלח, הפעם עם הנעה היברידית בלבד. 

עם זאת, רק בגירסת שישה מושבים ובמחיר שהתייקר משמעותית. 

יואב פולס | (2)

טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של הסורנטו הפופולרי. הקיה סורנטו הוא אחד מהדגמים שנמצאים במחסור תמידי הודות לחבילה שהיתה מוצעת, שבעה מושבים מרווח, עם הנעת בנזין או פלאג אין יעילה, עם התאמה לכל תקציב. טוב, לא ממש כל תקציב. אבל בהחלט תחרותי בסגמנט שלו כשבעה מושבים מרווח ולא קרוסאובר בתצורת 5+2.

מתיחת הפנים לסורנטו אמנם הביאה לעידכון עיצובי, כך שהוא מזוהה עתה עם הקיה קרניבל החדש שהוא בעצמו עודכן לדבר בשפה העיצובית של הקיה EV9 הנפלאה.

אם היה מדובר בחזית בלבד, היפה מאוד לכשעצמה, דיינו. אבל בדרך ממפעלי היצרן לנמלי ישראל השיל הסורנטו מושב, והוא משווק עכשיו בגירסת שישה מושבים בלבד, עם מושבי קפטן בשורה השניה, ועוד שני מושבים בשורה השלישית. וזה אומר אובדן יתרון משמעותי שהיה לסורנטו היוצא, ששני מנחש שערכו בשוק המשומשות יעלה משמעותית ברגע שהשוק יפנים את הסורנטו החדש.


קיה סורנטו 2025 - מושבי קפטן בשורה השניה. צילום יצרן


הסורנטו העדכני מצוייד עתה בהנעה היברידית עדכנית המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס, ויחד עם מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד היום על 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. הביצועים מצוינים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 193 קמ"ש.

תא הנוסעים של הסורנטו שודרג והוא מיישר קו עם העיצובים העדכניים של קיה. הסורנטו איבד כאמור מושב אבל הרוויח מושבי קפטן מפנקים והוא מציע עתה גם מרווח נוסעים משופר.

בתחום הבטיחות כמקובל בקיה לא חסכו, והרכב מצוייד בסט מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, כולל תשע כריות אוויר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם ציפיתם שהורדת המושב תשאיר את הסורנטו בטווחי המחירים שהוא היה בהם בעבר שהתחיל באיזור ה 240.0 – 250.0 אש"ח והתייקרו עם הדגמים עד איזור ה 300.0 אש"ח, אז זה לא קורה. הסורנטו החדש משווק במחיר של 320.0 אש"ח, דבר שיהפוך אותו בצער גדול ליקר מדי ופחות רלוונטי.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עוד 20 אלף ויש לך קרניבל היברידי עם 8 מושבים השתגעו לגמרי יבואני הרכב (ל"ת)
    אנונימי 18/03/2025 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נובי 14/03/2025 10:02
    הגב לתגובה זו
    יקר ומיותר.
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו. 


BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.