קיה סורנטו 2025. צילום יצרןקיה סורנטו 2025. צילום יצרן

קיה סורנטו 2025 - פחות מושב והרבה יותר יקר

טלקאר הודיעה על תחילת השיווק של מתיחת הפנים לקיה סורנטו המוצלח, הפעם עם הנעה היברידית בלבד. 

עם זאת, רק בגירסת שישה מושבים ובמחיר שהתייקר משמעותית. 

יואב פולס | (2)

טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של הסורנטו הפופולרי. הקיה סורנטו הוא אחד מהדגמים שנמצאים במחסור תמידי הודות לחבילה שהיתה מוצעת, שבעה מושבים מרווח, עם הנעת בנזין או פלאג אין יעילה, עם התאמה לכל תקציב. טוב, לא ממש כל תקציב. אבל בהחלט תחרותי בסגמנט שלו כשבעה מושבים מרווח ולא קרוסאובר בתצורת 5+2.

מתיחת הפנים לסורנטו אמנם הביאה לעידכון עיצובי, כך שהוא מזוהה עתה עם הקיה קרניבל החדש שהוא בעצמו עודכן לדבר בשפה העיצובית של הקיה EV9 הנפלאה.

אם היה מדובר בחזית בלבד, היפה מאוד לכשעצמה, דיינו. אבל בדרך ממפעלי היצרן לנמלי ישראל השיל הסורנטו מושב, והוא משווק עכשיו בגירסת שישה מושבים בלבד, עם מושבי קפטן בשורה השניה, ועוד שני מושבים בשורה השלישית. וזה אומר אובדן יתרון משמעותי שהיה לסורנטו היוצא, ששני מנחש שערכו בשוק המשומשות יעלה משמעותית ברגע שהשוק יפנים את הסורנטו החדש.


קיה סורנטו 2025 - מושבי קפטן בשורה השניה. צילום יצרן


הסורנטו העדכני מצוייד עתה בהנעה היברידית עדכנית המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס, ויחד עם מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד היום על 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. הביצועים מצוינים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 193 קמ"ש.

תא הנוסעים של הסורנטו שודרג והוא מיישר קו עם העיצובים העדכניים של קיה. הסורנטו איבד כאמור מושב אבל הרוויח מושבי קפטן מפנקים והוא מציע עתה גם מרווח נוסעים משופר.

בתחום הבטיחות כמקובל בקיה לא חסכו, והרכב מצוייד בסט מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, כולל תשע כריות אוויר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם ציפיתם שהורדת המושב תשאיר את הסורנטו בטווחי המחירים שהוא היה בהם בעבר שהתחיל באיזור ה 240.0 – 250.0 אש"ח והתייקרו עם הדגמים עד איזור ה 300.0 אש"ח, אז זה לא קורה. הסורנטו החדש משווק במחיר של 320.0 אש"ח, דבר שיהפוך אותו בצער גדול ליקר מדי ופחות רלוונטי.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עוד 20 אלף ויש לך קרניבל היברידי עם 8 מושבים השתגעו לגמרי יבואני הרכב (ל"ת)
    אנונימי 18/03/2025 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נובי 14/03/2025 10:02
    הגב לתגובה זו
    יקר ומיותר.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.