ג'נסיס GV80 Coupe - רכב משובח במעטפת מוחצנת
הג'נסיס GV80Coupe היא קרוסאובר פרימיום אמיתי, שמתמודד ראש בראש עם אריות תעשיית הרכב. אהבנו: מנוע, ביצועים, שלדה, בטיחות, ממשק משתמש` פחות: משקל, עיצוב מוחצן; ציון מסכם 4.7 בסולם פולס
הג'נסיס GV80 הושקה בעולם ב 2019, ולקראת סוף 2023 הושקה מתיחת פנים לדגם, יחד עם תצורת קרוסאובר קופה. לישראל הגיעה העדכון לקראת סוף 2024, סיבה טובה מספיק לקחת את ספינת הדגל של ג'נסיס לבדיקה מעמיקה.
למבחן התייצבה הגירסה הבכירה של ה GV80 בתצורת קרוסאובר קופה, וברמת הגימור הגבוהה ULTIMATE.
עיצוב פנימי וחיצוני
העיצוב החיצוני הוא ג'נסיסי טיפוסי, עם גריל גדול, יחידות תאורה ראשיות המורכבות משתי שורות תאורה, משולבות עם יחידות איתות. פס פיסול מתחיל מקצה הגריל, תוחם את התפיחות של בתי הגלגלים הקדמיים וממשיך לאורך כל הדופן עד יחידות התאורה האחוריות, ליצירת מראה כוחני ואגרסיבי. גלגלי 22'', כרום מבריק בתחתית הדלתות ומאחור שוב שתי שורות של יחידות תאורה מכל צד. מצד אחד מרשים מאוד, מצד שני מרגיש מתאמץ מדי.
פנים הרכב מרשים עם זאת גם כאן הוא מתאמץ יותר מדי. מסך בגודל 27'' מהווה גם את לוח המחוונים וגם את המולטימדיה, כמובן עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פתחי מיזוג עם כיוון ידני (נהדר) ופאנל שלם לשליטה על בקרת האקלים. חיפויי קארבון אמיתי (לא דמוי, אלא הדבר האמיתי) לרוחב כל הדשבורד ובקונסולה המרכזית. אותה קונסולה מאכלסת שלוש חוגות, אחת למדיה, אחת להילוכים, ועוד אחת קטנה למצבי נהיגה. זו הקטנה פחות נגישה, שתי הגדולות לא מסודרות נכון לדעתי, ואם החלטתם שם בג'נסיס שההילוכים יהיו עם חוגה, אז זו החוגה היחידה שתהיה. המושבים חשמליים, גם האחוריים ברמת הגימור של רכב המבחן, עם מגוון אפשרויות כיוונון, לרבות מסאג', שלעיתים הפעיל את עצמו ללא בקשה. הרכב כולו מעוטר בתפירה בצבע אדום, שלושה תפרים בחיפוי הדלת, תפרים על המושבים, לרוחב הדשבורד, על מכסה התא בין הנהג לנוסע, במרכז ההגה, וגם על גלגל ההגה עצמו. מתאמץ מאוד, ורועש מאוד, ועוד לא אמרתי מילה על חגורות הבטיחות האדומות.
מצד אחד הכל עשוי ברמה הכי גבוהה שאפשר, מצד שני הכל כל כך צועק ורועש ולא הולם רכב פרימיום מסוגו.
ממשק המשתמש של הג'נסיס הוא דוגמא לממשק מצוין ואינטואיטיבי. אין לי ספק שחלק מהחיבור המהיר
שלי לממשק נובע מהעובדה כי ביום-יום אני עם ממשק של יונדאי וכבר 'מכיר את השפה'. כאן לקחו את הממשק כמה רמות קדימה, והפער בולט בעיקר מול ממשקים של יצרנים סיניים שחייבים להמציא מחדש את התורה ופתאום מתביישים להעתיק.
הרכב גדול, ונראה גדול. האורך הכולל עומד על 4.966 מטר, הרוחב 1.975 מטר, הגובה 1.71 מטר, ובסיס הגלגלים 2.955 מטר לטובת מרחב מעולה בתא הנוסעים.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מנוע יהלום
את כל הטוב הזה מניע מנוע טורבו בנזין בתצורת V6 בנפח 3.5 ליטר, המפיק 409 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ שזמין לנהג מ - 1300 סל"ד ועד 4500 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות, וההנעה כפולה קבועה.
לחיצה על מתג ההתנעה ואז קורה הקסם. המנוע מתעורר לגרגור עדין וממכר, ואתם שוכחים את כל הרעש העיצובי מבחוץ ומבפנים. לחיצה עדינה על דוושת התאוצה וה GV80 מתגלגלת קדימה מעדנות. אני עושה סיבוב עדין בקרבת אולם התצוגה שבהרצליה פיתוח, לטובת ספוט יפה לצילומים, ועקב היום הגשום נוהג בעדינות מירבית למנוע לכלוך על הרכב שיצא מבריק מג'נסיס. אחרי שסיימנו עם חובות הצילומים אני מתפנה ללמוד מה יש ל GV80 להציע ויש הרבה.
ראשית המנוע. מדובר ביהלום. פנינה. צ'אנק של זהב. ה V6 הזה הוא אחד המנועים הטובים ביותר שיצא לי לחוות. המומנט הזמין ממעט מעל לסל"ד סרק מעיף את ה GV80 בנחישות של טיל בליסטי. צבירת המהירות היא פנומנלית, ומתבצעת ללא מאמץ. רשמית ה GV80 מאיצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות, בדרך למהירות מירבית של 240 קמ"ש. בפועל התאוצות גם מעמידה ובעיקר תאוצות הביניים הן אומנות של דיוק מוטורי בין המנוע לגיר. כל זה מלווה בגרגור ממכר של המנוע שחודר לתא הנוסעים, ואם היה דבר שהייתי רוצה עוד ממנו זה מתג שיכניס עוד מהסאונד של המנוע.
התנהגות כביש
עבודת המתלים משובחת, כשהרכב לא מנטרל את כל מה שקורה מתחת למרכב, אלא מעביר בדיוק את המידע. עקיפות מתבצעות בקלילות והסכנה הגדולה היא שבסיום העקיפה אתם תהיו במהירות גבוהה משמעותית ממה שתכננתם או ממה שמתיר החוק. כבישים מהירים הופכים באמת להיות כאלה, כששיוט מהיר מתבצע בנינוחות אלגנטית ולמעשה רק שתי אינדיקציות מצביעות על המהירות בה ה GV80 שועטת. האחד הוא מד המהירות שמולכם, והשני הוא שהתנועה נראית כאילו עומדת. באמת שקשה לתאר את הקלות בה הג'נסיס הזו מבצעת. לג'נסיס אחיזת כביש גבוהה מאוד, עם זאת, בכבישים מפותלים היא לא מרגישה במקום הטבעי לה, בעיקר בגלל המשקל המכובד של הרכב שעומד על לא פחות מ 2340 ק"ג.
צריכת דלק ובטיחות
על כל הטוב הזה משלמים בתחנת הדלק, אבל בסוף אני מודה שהתוצאה די מפתיעה לטובה ביחס למה שהייתי מצפה. ראשית, זה הרכב שהיה לי הכי קשה לקחת למבחן של סחיטת כמה שיותר ק"מ מהרכב, וזה משתי סיבות – הראשונה, אף רוכש של הרכב לא באמת מתעניין בצריכת הדלק של ה GV80 הזו, והשניה היא שהזמן שלי עם היהלום הזה קצוב. כל ק"מ שאני עושה עם עדינות בדוושת הגז הוא ק"מ שיכולתי ללחוץ וליהנות. אבל אני יכול לספר לכם שבאופטימום ניתן יהיה לסחוט מהג'נסיס הזו מעל ל – 12 ק"מ לליטר. בפועל, לאורך כמה מאות של ק"מ צריכת הדלק הממוצעת היתה 8.2 ק"מ לליטר, ובהתחשב בדרך בה נהגתי, מדובר בתוצאה מצויינת. מובן אגב כי נהיגה עירונית תצרוך משמעותית יותר דלק.
בתחום הבטיחות יש ל GV80 כל מערכת בטיחות אקטיבית שקיימת וזה כולל עשר כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי כלי רכב בשטח מת, תיקון סטייה אקטיבי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, עירנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 8. גם במבחני ה EuroNcap קיבלה ה GV80 ציון מקסימלי של חמישה כוכבים. אם עוד לא השתכנעתם, אז גם במבחן של ה IIHS האמריקאי הצטיינה הג'נסיס וקיבלה ציון מקסימלי של Top Safety Pick+ המרשים.
כל הטוב הזה עולה לא מעט. מחיר ה GV80Coupe מתחיל ב 675.0 אש"ח, ואילו רכב המבחן ברמת גימור Ultimate כבר עולה 725.0 אש"ח.
הסיכום מבחינתי פשוט. מדובר במכונית משובחת, עם מנוע נדיר. פחות התחברתי לרעש העיצובי בעיקר בתא הנוסעים, עם זאת בלחיצה הראשונה על הדוושה אני מודה למהנדסים שבנו אותה וסולח למעצבים על הכל.
התחרות של הג'נסיס הזו מגיעה מצמד הגרמניות, הב.מ.וו X6 המשובחת שמחירה מתחיל ב 740.0 אש"ח עד 796.0 אש"ח והמרצדס GLE Coupe שמחירה מתחיל ב 895.0 אש"ח ועד 1.475 מיליון ₪. מיותר לציין כי אין כאן בחירה נכונה או שגויה. כל אחת מהתמחרות היא מכונית משובחת לכשעצמה, ומצטיינת בכל היבט. בסוף מדובר בהעדפה אישית. מאחל לכל אחד מכם התלבטות שכזו.
ציון מסכם:
| ג'נסיס GV80Cuope | |
| נוחות | 5 |
| דינמיות / שטח | 5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
4 |
| איבזור | 5 |
| בטיחות | 5 |
| עיצוב | 4.5 |
| תמורה למחיר VFM | 4.5 |
| ממוצע | 4.7 |
- 2.איצקו 23/02/2025 02:21הגב לתגובה זובסך הכל יונדאי בעטיפה אחרת.
- 1.מחיר בשמיםאיזה כיף למי שיכול להרשות לעצמו את זה. (ל"ת)אנונימי 21/02/2025 10:18הגב לתגובה זו
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
