ג'נסיס GV80 Coupe - רכב משובח במעטפת מוחצנת
הג'נסיס GV80Coupe היא קרוסאובר פרימיום אמיתי, שמתמודד ראש בראש עם אריות תעשיית הרכב. אהבנו: מנוע, ביצועים, שלדה, בטיחות, ממשק משתמש` פחות: משקל, עיצוב מוחצן; ציון מסכם 4.7 בסולם פולס
הג'נסיס GV80 הושקה בעולם ב 2019, ולקראת סוף 2023 הושקה מתיחת פנים לדגם, יחד עם תצורת קרוסאובר קופה. לישראל הגיעה העדכון לקראת סוף 2024, סיבה טובה מספיק לקחת את ספינת הדגל של ג'נסיס לבדיקה מעמיקה.
למבחן התייצבה הגירסה הבכירה של ה GV80 בתצורת קרוסאובר קופה, וברמת הגימור הגבוהה ULTIMATE.
עיצוב פנימי וחיצוני
העיצוב החיצוני הוא ג'נסיסי טיפוסי, עם גריל גדול, יחידות תאורה ראשיות המורכבות משתי שורות תאורה, משולבות עם יחידות איתות. פס פיסול מתחיל מקצה הגריל, תוחם את התפיחות של בתי הגלגלים הקדמיים וממשיך לאורך כל הדופן עד יחידות התאורה האחוריות, ליצירת מראה כוחני ואגרסיבי. גלגלי 22'', כרום מבריק בתחתית הדלתות ומאחור שוב שתי שורות של יחידות תאורה מכל צד. מצד אחד מרשים מאוד, מצד שני מרגיש מתאמץ מדי.
פנים הרכב מרשים עם זאת גם כאן הוא מתאמץ יותר מדי. מסך בגודל 27'' מהווה גם את לוח המחוונים וגם את המולטימדיה, כמובן עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פתחי מיזוג עם כיוון ידני (נהדר) ופאנל שלם לשליטה על בקרת האקלים. חיפויי קארבון אמיתי (לא דמוי, אלא הדבר האמיתי) לרוחב כל הדשבורד ובקונסולה המרכזית. אותה קונסולה מאכלסת שלוש חוגות, אחת למדיה, אחת להילוכים, ועוד אחת קטנה למצבי נהיגה. זו הקטנה פחות נגישה, שתי הגדולות לא מסודרות נכון לדעתי, ואם החלטתם שם בג'נסיס שההילוכים יהיו עם חוגה, אז זו החוגה היחידה שתהיה. המושבים חשמליים, גם האחוריים ברמת הגימור של רכב המבחן, עם מגוון אפשרויות כיוונון, לרבות מסאג', שלעיתים הפעיל את עצמו ללא בקשה. הרכב כולו מעוטר בתפירה בצבע אדום, שלושה תפרים בחיפוי הדלת, תפרים על המושבים, לרוחב הדשבורד, על מכסה התא בין הנהג לנוסע, במרכז ההגה, וגם על גלגל ההגה עצמו. מתאמץ מאוד, ורועש מאוד, ועוד לא אמרתי מילה על חגורות הבטיחות האדומות.
מצד אחד הכל עשוי ברמה הכי גבוהה שאפשר, מצד שני הכל כל כך צועק ורועש ולא הולם רכב פרימיום מסוגו.
ממשק המשתמש של הג'נסיס הוא דוגמא לממשק מצוין ואינטואיטיבי. אין לי ספק שחלק מהחיבור המהיר
שלי לממשק נובע מהעובדה כי ביום-יום אני עם ממשק של יונדאי וכבר 'מכיר את השפה'. כאן לקחו את הממשק כמה רמות קדימה, והפער בולט בעיקר מול ממשקים של יצרנים סיניים שחייבים להמציא מחדש את התורה ופתאום מתביישים להעתיק.
הרכב גדול, ונראה גדול. האורך הכולל עומד על 4.966 מטר, הרוחב 1.975 מטר, הגובה 1.71 מטר, ובסיס הגלגלים 2.955 מטר לטובת מרחב מעולה בתא הנוסעים.
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מנוע יהלום
את כל הטוב הזה מניע מנוע טורבו בנזין בתצורת V6 בנפח 3.5 ליטר, המפיק 409 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ שזמין לנהג מ - 1300 סל"ד ועד 4500 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות, וההנעה כפולה קבועה.
לחיצה על מתג ההתנעה ואז קורה הקסם. המנוע מתעורר לגרגור עדין וממכר, ואתם שוכחים את כל הרעש העיצובי מבחוץ ומבפנים. לחיצה עדינה על דוושת התאוצה וה GV80 מתגלגלת קדימה מעדנות. אני עושה סיבוב עדין בקרבת אולם התצוגה שבהרצליה פיתוח, לטובת ספוט יפה לצילומים, ועקב היום הגשום נוהג בעדינות מירבית למנוע לכלוך על הרכב שיצא מבריק מג'נסיס. אחרי שסיימנו עם חובות הצילומים אני מתפנה ללמוד מה יש ל GV80 להציע ויש הרבה.
ראשית המנוע. מדובר ביהלום. פנינה. צ'אנק של זהב. ה V6 הזה הוא אחד המנועים הטובים ביותר שיצא לי לחוות. המומנט הזמין ממעט מעל לסל"ד סרק מעיף את ה GV80 בנחישות של טיל בליסטי. צבירת המהירות היא פנומנלית, ומתבצעת ללא מאמץ. רשמית ה GV80 מאיצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות, בדרך למהירות מירבית של 240 קמ"ש. בפועל התאוצות גם מעמידה ובעיקר תאוצות הביניים הן אומנות של דיוק מוטורי בין המנוע לגיר. כל זה מלווה בגרגור ממכר של המנוע שחודר לתא הנוסעים, ואם היה דבר שהייתי רוצה עוד ממנו זה מתג שיכניס עוד מהסאונד של המנוע.
התנהגות כביש
עבודת המתלים משובחת, כשהרכב לא מנטרל את כל מה שקורה מתחת למרכב, אלא מעביר בדיוק את המידע. עקיפות מתבצעות בקלילות והסכנה הגדולה היא שבסיום העקיפה אתם תהיו במהירות גבוהה משמעותית ממה שתכננתם או ממה שמתיר החוק. כבישים מהירים הופכים באמת להיות כאלה, כששיוט מהיר מתבצע בנינוחות אלגנטית ולמעשה רק שתי אינדיקציות מצביעות על המהירות בה ה GV80 שועטת. האחד הוא מד המהירות שמולכם, והשני הוא שהתנועה נראית כאילו עומדת. באמת שקשה לתאר את הקלות בה הג'נסיס הזו מבצעת. לג'נסיס אחיזת כביש גבוהה מאוד, עם זאת, בכבישים מפותלים היא לא מרגישה במקום הטבעי לה, בעיקר בגלל המשקל המכובד של הרכב שעומד על לא פחות מ 2340 ק"ג.
צריכת דלק ובטיחות
על כל הטוב הזה משלמים בתחנת הדלק, אבל בסוף אני מודה שהתוצאה די מפתיעה לטובה ביחס למה שהייתי מצפה. ראשית, זה הרכב שהיה לי הכי קשה לקחת למבחן של סחיטת כמה שיותר ק"מ מהרכב, וזה משתי סיבות – הראשונה, אף רוכש של הרכב לא באמת מתעניין בצריכת הדלק של ה GV80 הזו, והשניה היא שהזמן שלי עם היהלום הזה קצוב. כל ק"מ שאני עושה עם עדינות בדוושת הגז הוא ק"מ שיכולתי ללחוץ וליהנות. אבל אני יכול לספר לכם שבאופטימום ניתן יהיה לסחוט מהג'נסיס הזו מעל ל – 12 ק"מ לליטר. בפועל, לאורך כמה מאות של ק"מ צריכת הדלק הממוצעת היתה 8.2 ק"מ לליטר, ובהתחשב בדרך בה נהגתי, מדובר בתוצאה מצויינת. מובן אגב כי נהיגה עירונית תצרוך משמעותית יותר דלק.
בתחום הבטיחות יש ל GV80 כל מערכת בטיחות אקטיבית שקיימת וזה כולל עשר כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי כלי רכב בשטח מת, תיקון סטייה אקטיבי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, עירנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 8. גם במבחני ה EuroNcap קיבלה ה GV80 ציון מקסימלי של חמישה כוכבים. אם עוד לא השתכנעתם, אז גם במבחן של ה IIHS האמריקאי הצטיינה הג'נסיס וקיבלה ציון מקסימלי של Top Safety Pick+ המרשים.
כל הטוב הזה עולה לא מעט. מחיר ה GV80Coupe מתחיל ב 675.0 אש"ח, ואילו רכב המבחן ברמת גימור Ultimate כבר עולה 725.0 אש"ח.
הסיכום מבחינתי פשוט. מדובר במכונית משובחת, עם מנוע נדיר. פחות התחברתי לרעש העיצובי בעיקר בתא הנוסעים, עם זאת בלחיצה הראשונה על הדוושה אני מודה למהנדסים שבנו אותה וסולח למעצבים על הכל.
התחרות של הג'נסיס הזו מגיעה מצמד הגרמניות, הב.מ.וו X6 המשובחת שמחירה מתחיל ב 740.0 אש"ח עד 796.0 אש"ח והמרצדס GLE Coupe שמחירה מתחיל ב 895.0 אש"ח ועד 1.475 מיליון ₪. מיותר לציין כי אין כאן בחירה נכונה או שגויה. כל אחת מהתמחרות היא מכונית משובחת לכשעצמה, ומצטיינת בכל היבט. בסוף מדובר בהעדפה אישית. מאחל לכל אחד מכם התלבטות שכזו.
ציון מסכם:
| ג'נסיס GV80Cuope | |
| נוחות | 5 |
| דינמיות / שטח | 5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
4 |
| איבזור | 5 |
| בטיחות | 5 |
| עיצוב | 4.5 |
| תמורה למחיר VFM | 4.5 |
| ממוצע | 4.7 |
- 2.איצקו 23/02/2025 02:21הגב לתגובה זובסך הכל יונדאי בעטיפה אחרת.
- 1.מחיר בשמיםאיזה כיף למי שיכול להרשות לעצמו את זה. (ל"ת)אנונימי 21/02/2025 10:18הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
