ביזארי: תאונה בין שני כלי רכב אוטונומיים בלוס אנג'לס
התאונה שארעה ברחובות לוס אנג'לס בין רובוטקסי של חברת Waymo לבין רובוט המשלוחים שמפעילה חברת Serve Robotics, מעורר שאלות רבות על העתיד שבו רכבים אוטונומיים ימלאו את הכבישים
אירוע ביזארי ארע לפני מספר ימים ברחובות לוס אנג'לס - תאונה בין שני כלים אוטונומיים. על אף שכלל המעורבים באירוע, כולל הכלים עצמם יצאו לא פגע, הוא מציף שאלות רבות על העתיד שבו כלים אוטונומים ינועו בצרוה נרחבת על הכבישים לצד בני אדם וכלי תחבורה מסורתיים.
באירוע שתועד ופורסם ברשת הפורומים רדיט ניתן לראות תאונה בין הרובוטקסי של חברת Waymo לבין רובוט המשלוחים שמפעילה חברת Serve Robotics. בסרטון ניתן לראות כיצד הכלי של Serve חוצה רחוב במערב הוליווד, ומנסה לעלות על המדרכה. בעת שהגיע לשפת המדרכה, הוא נסוג מעט כדי לתקן את עצמו והחל לנוע לעבר הרמפה. אלא שאז הגיח לכיוונו המונית האוטונומית של Waymo שפנתה ימינה ופגעה בכלי הקטן.
מתוך הסרטון שעלה לרדיט
לטענת האדם שפרסם את הסרטון, הכלי של Serve עבר באור אדום לפני ההתנגשות, אם כי לא ניתן להוכיח זאת מהצילומים. בחברת Waymo טענו שהרובוטקסי הבחין בכלי אך זיהה אותו כחפץ דומם. לדבריהם הכלי שלהם פועל בצורה זהירה, ומתעדף את נתיב הנהיגה הבטוח ביותר, בהתאם למידע שיש לו בכל רגע נתון, ויכולתו לסווג ולהבחין בין סוגים שונים של עוברי אורח וחפצים. לדוגמה, הנהג מתוכנת להיות זהיר יותר בקרב ילדים והולכי רגל, אבל זה לא אומר שהוא יתנגש בכל דבר דומם. לגברי החברה, במקרה הזה, רובוט המשלוחים עצר בשוליים לפני שנסע אל נתיב הפנייה של הרכב, בדיוק כשהרובוטקסי נכנס לצומת. בשלב זה, הכלי הפעיל בלימה חזקה לפני שיצר מגע עם רובוט המשלוחים.
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- הצפיפות בכבישים: מתחילת המילניום זינוק של פי 2.2 בכמות הרכבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל אופן, המקרה הנוכחי נגמר ללא נזק לאף צד. שני הרכבים נשארו נעולים למשך דקה לפני שנסעו לדרכם. אבל ככל שרכבים אוטונומיים יותר עולים על כבישים ציבוריים, עולות מגוון שאלות כגון מה קורה כשהם מתנגשים? איזו חברה אחראית במקרה של נזק? וכו'.
- 1.באגים תמיד יהיו... אם זה באחוזים נמוכים יותר מתאונות רגילות מה הבעיה (ל"ת)אביב 01/01/2025 10:13הגב לתגובה זו
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
