עידו אילון מנכל שלוש דיאם
צילום: שלוש דיאם
דוחות

שלוש דיאם: הפסד של 8.8 מיליון שקל במחצית השנייה של 2022

בשנה כולה הפסידה החברה כמעט 16 מיליון שקל ומהדוחות עולה כי שווי המזומנים לרבות פקדונות לזמן קצר מסתכמים בכ-21 מליון שקל
דור עצמון |

חברת שלוש דיאם שלוש 3 דיאם העוסקת בפיתוח ראש הדפסה מבוסס לייזר להדפסה תלת-מימדית של מוצרים לתעשייה, הפסידה במחצית השנייה של 2022 כ-8.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 6.4 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. מדובר בחברה שפועלת בתחום מתפתח, המוצר שלה להערכת מנהליה מיוחד ונדרש בשוק. אבל בינתיים היא שורפת כספים. למרותז את, בחברה מסבירים שהם לא נערכים להנפקה או גיוס בקרוב. האם היא נערכת לאקזיט? יש בשכונה חברה מלאת מזומנים שמתנהגת כמו פוקימון - קוראים לה ננודימשין שגם ניסתה לקנות את סטרטסיס, אבל שלוש דיאם היא אחת מבין עשרות חברות טכנולוגיה קטנות בתחום.  

ב-2022 כולה הפסידה החברה 15.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 8.8 מיליון שקל ב-2021. שווי המזומנים של החברה לרבות פקדונות לזמן קצר מסתכמים בכ-21 מליון שקל אשר כוללים בעיקר יתרות מזומנים בתאגידים בנקאיים. בשנת 2021 החברה שרפה 11.7 מיליון במזומן, אבל קצב השריפה יירד לאור תוכנית התייעלות שהציגה החברה בינואר. חוץ מזה החברה הציגה את המוצרים ולהערכתה פוטנציאל המכירות בהינתן הטכנולוגיה המיוחדת, גבוה. זה יכול לגרום לשני תהליכים - ירידה בקצב שריפת המזומנים, אם כי, עדיין המצב לא מזהיר ובמקביל כאמור  החברה עשויה לזכות להתעניינות מצד גופים אסטרטגיים.  מניית שלוש 3 דיאם עלתה ב-8% מתחילת השנה למחיר של 2.8 שקל המבטא שווי שוק של 23 מיליון שקל. מנכ"ל החברה עידו אילון מסר לביזפורטל כי "התקדמות טכנולוגית והתקרבות לשלב חדירה לשוק, כמו גם הרחבת האסטרטגיה לייצור מכונות קטנות ומעבר מחברת טכנולוגיה לחברת מוצר היו הדגשים המרכזיים ברבעון החולף. "החזון הוא להיות חברה שתפתח, תייצר, ותמכור מדפסות תלת מימד לייצור חלקי פלסטיק. המוצרים שלנו יהוו שיטת ייצור מקובלת, איכותית, וכדאית". הכוונה שבעצם המוצרים של החברה יהוו את "חומרי הגלם" ליצרניות תלת מימד אחרות. זה מודל מעניין, אבל חובת ההוכחה על החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר -4.77%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

רונן גינצבורג. קרדיט: ענבל מרמרירונן גינצבורג. קרדיט: ענבל מרמרי
דוחות

דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית

דניה מציגה רבעון יציב עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות, בזמן שהצבר מטפס לשיא של 20.6 מיליארד שקל

תמיר חכמוף |

דניה דניה סיבוס -1.07%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי של 2025 עם תמונה מעורבת: ירידה מסוימת בהיקף ההכנסות, לצד שיפור ברווחיות ושיא חדש בצבר ההזמנות. הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.608 מיליארד שקל, ירידה קלה לעומת 1.619 מיליארד שקל ברבעון המקביל וכ-1.704 מיליארד שקל ברבעון הקודם. הירידה משקפת האטה נקודתית בהיקפי הביצוע במגזר הבנייה למגורים ובתחום זכיינות התשתיות, אך בחברה מדגישים כי הגידול החד בצבר צפוי להחזיר את קצב העבודה לעלייה.

ברווחיות נרשם שיפור: הרווח הגולמי עלה ל-71 מיליון שקל, שיעור של 4.4% מההכנסות, לעומת 4.1% אשתקד ו-3.6% ברבעון הקודם. השיפור בקו העליון הגיע בעיקר ממגזר הבנייה שאינה למגורים ומהתחזקות פעילות הייזום והביצוע למגורים. הרווח התפעולי עלה ל-54 מיליון שקל, שהם 3.3% מההכנסות, לעומת 3.1% בתקופה המקבילה.

הרווח הנקי הסתכם ב-42 מיליון שקל, מעט מתחת ל-45 מיליון שקל ברבעון המקביל – ירידה הנובעת בעיקר מהכנסות מימון חריגות שנרשמו אשתקד ומהוצאות מס גבוהות יותר השנה. למרות זאת, הרווח הנקי גבוה מעט מהרבעון הקודם ונותר יציב ביחס להיקף הפעילות.

הצבר התפעולי של דניה ממשיך לצמוח והגיע לשיא של 20.6 מיליארד שקל, לעומת כ-19 מיליארד שקל ברבעון הקודם, נתון שמעניק לחברה וודאות בהכנסות לשנים הבאות, במיוחד לאור כניסתה לשלב הביצוע של פרויקט הקו הכחול בירושלים. 

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 40 מיליון שקל לבעלי המניות.

דבר החברה

רונן גינזבורג, מנכ"ל קבוצת דניה: " דניה ממשיכה להרחיב את השקעותיה בפרויקטים לאומיים ואסטרטגיים, אנחנו גאים להודיע על שיא בצבר הזמנות, שחצה לראשונה את רף ה- 20 מיליארד שקל. דניה גאה בכניסתה לשלב הביצוע בפרויקט הקו הכחול בירושלים, אחד מהפרויקטים התחבורתיים המרכזיים בישראל, בהובלת החברה בימים אלה. מתוך מחויבות למצוינות, לחוסן ולחדשנות, ובתחושת שליחות וגאווה עמוקה על תרומתה לבניית הארץ, דניה תמשיך להוביל את תחום הבניה והתשתיות בישראל ולשמור על מעמדה כחברה יציבה ומשפיעה בשוק."