עידו אילון מנכל שלוש דיאם
צילום: שלוש דיאם
דוחות

שלוש דיאם: הפסד של 8.8 מיליון שקל במחצית השנייה של 2022

בשנה כולה הפסידה החברה כמעט 16 מיליון שקל ומהדוחות עולה כי שווי המזומנים לרבות פקדונות לזמן קצר מסתכמים בכ-21 מליון שקל
דור עצמון |

חברת שלוש דיאם שלוש 3 דיאם העוסקת בפיתוח ראש הדפסה מבוסס לייזר להדפסה תלת-מימדית של מוצרים לתעשייה, הפסידה במחצית השנייה של 2022 כ-8.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 6.4 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. מדובר בחברה שפועלת בתחום מתפתח, המוצר שלה להערכת מנהליה מיוחד ונדרש בשוק. אבל בינתיים היא שורפת כספים. למרותז את, בחברה מסבירים שהם לא נערכים להנפקה או גיוס בקרוב. האם היא נערכת לאקזיט? יש בשכונה חברה מלאת מזומנים שמתנהגת כמו פוקימון - קוראים לה ננודימשין שגם ניסתה לקנות את סטרטסיס, אבל שלוש דיאם היא אחת מבין עשרות חברות טכנולוגיה קטנות בתחום.  

ב-2022 כולה הפסידה החברה 15.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 8.8 מיליון שקל ב-2021. שווי המזומנים של החברה לרבות פקדונות לזמן קצר מסתכמים בכ-21 מליון שקל אשר כוללים בעיקר יתרות מזומנים בתאגידים בנקאיים. בשנת 2021 החברה שרפה 11.7 מיליון במזומן, אבל קצב השריפה יירד לאור תוכנית התייעלות שהציגה החברה בינואר. חוץ מזה החברה הציגה את המוצרים ולהערכתה פוטנציאל המכירות בהינתן הטכנולוגיה המיוחדת, גבוה. זה יכול לגרום לשני תהליכים - ירידה בקצב שריפת המזומנים, אם כי, עדיין המצב לא מזהיר ובמקביל כאמור  החברה עשויה לזכות להתעניינות מצד גופים אסטרטגיים.  מניית שלוש 3 דיאם עלתה ב-8% מתחילת השנה למחיר של 2.8 שקל המבטא שווי שוק של 23 מיליון שקל. מנכ"ל החברה עידו אילון מסר לביזפורטל כי "התקדמות טכנולוגית והתקרבות לשלב חדירה לשוק, כמו גם הרחבת האסטרטגיה לייצור מכונות קטנות ומעבר מחברת טכנולוגיה לחברת מוצר היו הדגשים המרכזיים ברבעון החולף. "החזון הוא להיות חברה שתפתח, תייצר, ותמכור מדפסות תלת מימד לייצור חלקי פלסטיק. המוצרים שלנו יהוו שיטת ייצור מקובלת, איכותית, וכדאית". הכוונה שבעצם המוצרים של החברה יהוו את "חומרי הגלם" ליצרניות תלת מימד אחרות. זה מודל מעניין, אבל חובת ההוכחה על החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.