סאני ברבעון חלש אבל מחלקת דיבידנד ענק של 90 מיליון שקל
חברת סאני סאני תקשורת 1.77% העוסקת ביבוא, מכירה ושירות לטלפונים סלולרים ובעיקר לסמסונג, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 ול-2022 כולה לפיהם הכנסותיה ברבעון הסתכמו ב-206.6 מיליון שקל לעומת הכנסות של 210.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 2%. בשנת 2022 כולה הסתכמו ההכנסות ב-953.3 מיליון שקל לעומת הכנסות של 315 מיליון שקל ב-2021 - עלייה של 4.2%.
חלוקת דיבידנד: דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד נוסף בסך של 90 מיליון שקל, כולל 60 מיליון שקל בדרך של הפחתת הון.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-29.4 מיליון שקל (כ-14.2% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 37.7 מיליון שקל (כ-17.9% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון הרביעי ב-20.7 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 3.1%.
סאני רושמת רווח נקי של 12.25 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 בהשוואה לרווח נקי של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 12.7%. הרווח בשנת 2022 כולה הסתכם ב-73.2 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 26.6 מיליון שקל ב-2021 - זינוק של פי 2.7. בחברה מסבירים כי ההפרש נובע בעיקר בשל רווח ההון ממכירת המבנה בסך של כ-19 מיליון שקל לעומת הוצאות אחרות והוצאות מימון שנבעו מהפדיון המוקדם בשנת 2021. הרווח הנקי פרופורמה מפעילות הסתכם בשנת 2022 ב-48 מיליון שקל בהשוואה ל-45 מיליון שקל ב-2021.
ה-EBITDA בשנת 2022 גדל ב-26.6% והסתכם ל-108.3 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-85.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ב-EBITDA נובע בעיקרו מרווח הון ממכירת המבנה בסך של כ-19 מיליון שקל. ה-EBITDA בנטרול רווח הון ממכירת המבנה ובנטרול ביטול הפרשה למכס הסתכם לסך של כ-81.7 מיליון שקל. ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם ל-24.2 מיליון שקל (בנטרול ביטול הפרשה למכס הסתכם לסך של כ-16.7 מיליון שקל) לעומת 24.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- סאני: ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי
- סאני קופצת: הרווח ב-2024 זינק ב-115% ל-48 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההון העצמי של סאני בסוף שנת 2022 הסתכם ל-294 מיליון שקל (כ-56% מסך המאזן), לעומת כ-268 מיליון שקל בסוף 2021 (כ-55% מסך המאזן). יתרות המזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות החברה, נכון ליום 31 בדצמבר 2022, עומדים על 190.3 מיליון שקל, בהשוואה לסך של 188.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת: "החברה מסכמת את שנת 2022 עם תוצאות טובות, על רקע השינויים בסביבה העסקית, פרופיל הצריכה של הצרכנים והעלאות הריבית שצמצמו את ההכנסה הפנויה. לאורך השנה, החברה המשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית שלה, עם גמישות בהתאמת תמהיל המוצרים ותמהיל ערוצי השיווק הישירים למשווקים וברשת חנויות סמסונג. בנוסף, במהלך השנה חל גידול בשירותי הערך המוסף אותם פיתחה החברה, לצורך הרחבת אחריות ושירותים נוספים, ביניהם גידול במספר חנויות הרשת בפריסה ארצית. עובדה זו, סייעה לה לשמור על רווח גבוה מפעילות שוטפת בהשוואה לרווח מפעילות שוטפת בשנת 2021. עם הפנים קדימה ל-2023, אנחנו מחויבים לשמירה על מחירים תחרותיים בסביבה העסקית הנוכחית ועל סל שירותים אטרקטיבי לצרכן הישראלי, לצורך שמירה על מעמדו של מותג סמסונג בשוק והביצועים העסקיים של סאני תוך דגש על שמירת רמת ההוצאות בסביבה אינפלציונית. החברה תמשיך לבחון במרץ אופציות ודרכים נוספות שיאפשרו לה למצות את היכולות הארגוניות שלה והזדמנויות שייווצרו בהמשך".
המניה נסחרת במחיר של 155 אגורות ושווי שוק של 336 מיליון שקל. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה שמרה על יציבות, כולל ירידה של 6.4% מתחילת השנה. היום היא עולה בעקבות הדוחות.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?