אלי לביא סאני תקשורת
צילום: אופיר שלום
דוחות

סאני ברבעון חלש אבל מחלקת דיבידנד ענק של 90 מיליון שקל

המניה במכפיל 7 ומחירה שמר על יציבות בשנה האחרונה. בשנה של אינפלציה גבוהה שמירה על תוצאות ואפילו צמיחה של 4% בשורה העליונה היא דבר טוב
דור עצמון |

חברת סאני  סאני תקשורת 0.89% העוסקת ביבוא, מכירה ושירות לטלפונים סלולרים ובעיקר לסמסונג, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 ול-2022 כולה לפיהם הכנסותיה ברבעון הסתכמו ב-206.6 מיליון שקל לעומת הכנסות של 210.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 2%. בשנת 2022 כולה הסתכמו ההכנסות ב-953.3 מיליון שקל לעומת הכנסות של 315 מיליון שקל ב-2021 - עלייה של 4.2%. 

חלוקת דיבידנד: דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד נוסף בסך של 90 מיליון שקל, כולל 60 מיליון שקל בדרך של הפחתת הון.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-29.4 מיליון שקל (כ-14.2% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 37.7 מיליון שקל (כ-17.9% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון הרביעי ב-20.7 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 3.1%.

סאני רושמת רווח נקי של 12.25 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 בהשוואה לרווח נקי של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 12.7%. הרווח בשנת 2022 כולה הסתכם ב-73.2 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 26.6 מיליון שקל ב-2021 - זינוק של פי 2.7. בחברה מסבירים כי ההפרש נובע בעיקר בשל רווח ההון ממכירת המבנה בסך של כ-19 מיליון שקל לעומת הוצאות אחרות והוצאות מימון שנבעו מהפדיון המוקדם בשנת 2021. הרווח הנקי פרופורמה מפעילות הסתכם בשנת 2022 ב-48 מיליון שקל בהשוואה ל-45 מיליון שקל ב-2021.

ה-EBITDA בשנת 2022 גדל ב-26.6% והסתכם ל-108.3 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-85.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ב-EBITDA נובע בעיקרו מרווח הון ממכירת המבנה בסך של כ-19 מיליון שקל. ה-EBITDA בנטרול רווח הון ממכירת המבנה ובנטרול ביטול הפרשה למכס הסתכם לסך של כ-81.7 מיליון שקל. ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם ל-24.2 מיליון שקל (בנטרול ביטול הפרשה למכס הסתכם לסך של כ-16.7 מיליון שקל) לעומת 24.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של סאני בסוף שנת 2022 הסתכם ל-294 מיליון שקל (כ-56% מסך המאזן), לעומת כ-268 מיליון שקל בסוף 2021 (כ-55% מסך המאזן). יתרות המזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות החברה, נכון ליום 31 בדצמבר 2022, עומדים על 190.3 מיליון שקל, בהשוואה לסך של 188.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת: "החברה מסכמת את שנת 2022 עם תוצאות טובות, על רקע השינויים בסביבה העסקית, פרופיל הצריכה של הצרכנים והעלאות הריבית שצמצמו את ההכנסה הפנויה. לאורך השנה, החברה המשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית שלה, עם גמישות בהתאמת תמהיל המוצרים ותמהיל ערוצי השיווק הישירים למשווקים וברשת חנויות סמסונג. בנוסף, במהלך השנה חל גידול בשירותי הערך המוסף אותם פיתחה החברה, לצורך הרחבת אחריות ושירותים נוספים, ביניהם גידול במספר חנויות הרשת בפריסה ארצית. עובדה זו, סייעה לה לשמור על רווח גבוה מפעילות שוטפת בהשוואה לרווח מפעילות שוטפת בשנת 2021. עם הפנים קדימה ל-2023, אנחנו מחויבים לשמירה על מחירים תחרותיים בסביבה העסקית הנוכחית ועל סל שירותים אטרקטיבי לצרכן הישראלי, לצורך שמירה על מעמדו של מותג סמסונג בשוק והביצועים העסקיים של סאני תוך דגש על שמירת רמת ההוצאות בסביבה אינפלציונית. החברה תמשיך לבחון במרץ אופציות ודרכים נוספות שיאפשרו לה למצות את היכולות הארגוניות שלה והזדמנויות שייווצרו בהמשך".

המניה נסחרת במחיר של 155 אגורות ושווי שוק של 336 מיליון שקל. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה שמרה על יציבות, כולל ירידה של 6.4% מתחילת השנה. היום היא עולה בעקבות הדוחות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.