חיים כצמן מנפיק בברזיל את קרן הריט של גזית בשווי 1.3 מיליארד ש'
חברת גזית גלוב מדווחת כי קרן ההשקעות בנדל"ן בבעלותה בעקיפין (100%), Gazit Malls FII, תנפיק ברבעון השני של השנה את יחידות ההשתתפות שלה בבורסה בסאו פאולו שבברזיל, בהיקף שיעמוד על 25-49% מאחזקותיה של גזית בקרן ותגייס כ-320-650 מיליון שקל, מה שמשקף לקרן כולה שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. החתמים בהנפקה יהיו בנקי ההשקעות הברזילאיים Pactual BTG ו-Bradesco Banco.
בצעד ההנפקה, הקרן תגייס חוב לטווח ארוך המובטח בשעבוד על נכסים, בהיקף של 390 מיליון שקל, זאת בהצעה פרטית למשקיעים מוסדיים. כך, סך התמורה מגיוס החוב וההנפקה צפויה לעמוד בטווח שבין 710 מיליון שקל ל-1.4 מיליארד שקל.
הקרן של גזית תחזיק בחמישה מרכזים מסחריים בסאו פאולו, שכיום נמצאים בבעלות של חברות אחרות בשליטה מלאה של החברה. אלה רשומים בספרי החברה בשווי הוגן של 1.5 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר 2020. מדובר בנכסים Internacional (80.1%), Morumbi Town (100%), Mais Shopping (100%), Shopping Light (100%), ו-Prado Boulevard (98%).
- 1.גזית גלוב ונורסטאר 02/02/2021 11:32הגב לתגובה זומאז תחילת שנה שעברה עד עתה (לאחר עליות בחודשים האחרונים) מניית נורסטאר ירדה ב-75%!!!!!!!!!וגזית גלוב ביותר מ-50%. כמעט אף אחד מהמשקיעים שם, ראה סימן ברכה מהמניות האלה. לדתי המניות הגרועות ביותר בבורסת ת"א בשנים האחרונות. לכן, כל נסיפרים על "הנפקות" בחו"ל של המניות האלה, אסור שיתקרבו אליהן.הרס וחורבן. יש מניות מצוינות כמו פרשקובסקי, אלוני חץ, וואן טכנולוגיות, חילן, ועוד שהן מצוינות, ומשקיעים הרוויחו שם מצוין.
- אנונימי 02/02/2021 20:36הגב לתגובה זוסה"כ נשמע הגיוני לא לקנות את המניה שכבר ירדה מלא ונסחרת בדיסקואנט, ולקנות את המניות שכבר זינקו בעשרות אחוזים ודי יקרות ביחס לשוויון הכלכלי, ככה עושים את זה
- יריב 02/02/2021 16:40הגב לתגובה זוהחברה נסחרת ברבע מההון העצמי שלה ואתה רואה כאן שהיא מקבלת מחירים שקרובים למה שרשום בספרים ועוד בתקופת קורונה! גילוי נאות - מחזיק ואחזיק וארוויח מהןהון תועפות כשאתה תאכל את הלב. אגב, הקבלנים הישראלים הם הימור הרבה יותר מסוכן.
- תום 02/02/2021 12:08הגב לתגובה זונגיף אנונימי שגרם לחברות נדלן לירידות של עשרות אחוזים... תפתח עיתון.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳