השבוע הסתיים בירידות: ת"א 90 איבד 1.2%; טבע נפלה ב-4.3%
ת"א 35 ירד ב-1.1%; פורסייט מחקה 11%, צירון קפצה ב-24%, מיט-טק קפצה ב-5%, דוניץ עלתה ב-0.8%, אלקטרה ירדה ב-1.9%, מקס סטוק ירדה ב-2.1%, ברנמילר איבדה 5%, אלביט מערכות ירדה ב-0.9%, פרשקובסקי ירדה ב-4%
- 12.משה 21/01/2021 21:40הגב לתגובה זוירידות למה? סתם כמו תמיד מי שמכר יכנס ביותר יקר אין נגיף חדש בדרך
- 11.הרשות לניירות ערך 21/01/2021 19:24הגב לתגובה זולכולנו
- 10.יימח שמה סומוטו זבל של נייר..יודעת רק לצלול (ל"ת)tt 21/01/2021 17:12הגב לתגובה זו
- 9.למה 21/01/2021 12:10הגב לתגובה זועשו מספיק החודש מהכסף השחור
- 8.אורי 21/01/2021 11:52הגב לתגובה זוישנה תופעה בבורסה הישראלית של פחד מעצמה כלומר חיל ורעדה תופסים אותה כל אימת שישנה עליה כלשהי, ואז למחרת היא חייבת לתקן ולא משנה מה קורה בעולם.
- זה לא בורסה זה קזינו תל אביב (ל"ת)חחח 21/01/2021 12:43הגב לתגובה זו
- 7.ג'ו 21/01/2021 10:08הגב לתגובה זוצריכה להמשיך בהודעות חיוביות אם לא רוצה להיזרק ממדד SME
- 6.בלבלה בשוק הכספים זה לא יגמר טוב (ל"ת)חנני 21/01/2021 09:36הגב לתגובה זו
- 5.ועוד לא קיבלנו את הראלי של תא תדביק את הפער מהנסדק 21/01/2021 08:28הגב לתגובה זוועוד לא קיבלנו את הראלי של תא תדביק את הפער מהנסדק תתכוננו העליות יהיו אלימות
- 4.מילי 21/01/2021 08:26הגב לתגובה זוהשקעה במדד תל אביב 125 ובמיוחד הבנקים, חכמה ביותר.
- 3.מיכאל 21/01/2021 07:58הגב לתגובה זוראו טבלה הדורטיטים הפסידו מילארדים
- יא גולם מיכאל. כולה היפסדתי השנה 9.5 מליון שקל..ביג דיל (ל"ת)טיפש ומפסעד 21/01/2021 09:35הגב לתגובה זו
- 2.קנו חונכים דקס ואז אנד פי (ל"ת)מיכאל ע 21/01/2021 07:58הגב לתגובה זו
- 1.קנו דולרים ויורו בדרך ל 4 (ל"ת)רוני 21/01/2021 07:56הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳