על בד - הביקוש למטליות לחות בשיא; מפעלי החברה עובדים 24/7
אחרי שנים של אכזבות, אולי הקורונה תחזיר את העניין לעל בד? בינתיים - החברה מדווחת על הכפלת ההפסד ב-2019 במקביל לירידה של 6% בהכנסות; ה-EBITDA צמח בכ-11% והסתכם ב-127.9 מיליון שקל
חברת על בד -0.39% העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, ובדים לא ארוגים, מדווחת ביקושים גבוהים, מעל מהממוצע, לכל המוצרים בעקבות הקורונה. בחלק מהמוצרים הפניות מגיעות גם מצד לקוחות ומפיצים חדשים. החברה רואה מחויבות לספק את צרכי הלקוחות הקיימים ולענות ככל הניתן גם על דרישת לקוחות חדשים, מתוך כוונה להתקשר עמם לטווח ארוך. עם זאת, החברה גם הביעה חשש שמשבר הקורונה ייפגע בשרשרת האספקה. בינתיים נראה שהקורונה עושה לעל בד טוב ואולי אחרי שנים של תוצאות מאכזבות, החברה תחזור לדרך המלך.
התפתחות מחיר מניית על-בד בשנתיים האחרונות
מניית על בד - איבדה כ-57% בשנתיים האחרונות - נסחרת בשווי שוק של כ-214.8 מיליון שקל, כ-53% מההון העצמי שעמד על כ-404.9 מיליון שקל נכון לסוף 2019.
על בד סיפקה היום נתונים על 2019. החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות שנת 2019 והפסד נקי של 64.7 מיליון שקל. ה-EBITDA צמח בכ-11% והסתכם ב-127.9 מיליון שקל. הכנסות על בד הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל בשנת 2019, ירידה של כ-6% לעומת הכנסות של כ-1.5 מיליארד שקל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-69.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-32.9 מיליון שקל אשתקד. ה-EBITDA בשנת 2019 הסתכם ב-127.9 מיליון שקל, גידול של כ-11% בהשוואה ל-EBITDA של 115.5 מיליון שקל ב-2018. השיפור ב-EBITDA מקורו בעיקר בגידול ברווחיות בתחום המגבונים הלחים בישראל ובאירופה.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי בשנה החולפת עמד על 265.5 מיליון שקל, או 19% ממחזור המכירות, בהשוואה לרווח גולמי של 280.1 מיליון שקל - 19% מהמחזור, בשנת 2018. הרווח והרווחיות הגולמית הושפעו מירידת מחירי חומרי הגלם בתחום המגבונים והתייעלות תפעולית באתרים שהעלתה את שיעור הרווחיות בתחום המגבונים לכ-22% מסך הכנסות הפעילות, אשר קוזזו בירידה ברווחיות פעילות ההיגיינה הנשית לכ-11% מסך המכירות כתוצאה מירידה במכירות וירידה בשער החליפין של המט"ח מול השקל, וכן מהפסד גולמי בפעילות מוצרי הספיגה בשל בעיות תפעוליות הקשורות לתפוקות קווי הייצור.
משבר הקורונה
החברה מציינת כי כל אתרי הייצור של החברה בארץ ובעולם עובדים בתפוקה מלאה לאחר שקבלו מעמד של "מפעל חיוני". בכל אתרי החברה יש ביקושים גדולים הנובעים גם מתופעת האגירה וגם מגידול בביקושים למוצרי ניקיון וחיטוי. החברה עושה מאמצים לעמוד בביקושים על ידי עבודה בסופי שבוע באתרים בחו"ל ותגבור משמרות בארץ.
במסגרת דוח הדירקטוריון, מציינים בעל בד כי החברה מתמודדת עם ביקושים גבוהים, מעל מהממוצע, לכל המוצרים, מתוך מטרה לספק את צרכי השוק. בחלק מהמוצרים הפניות מגיעות גם מצד לקוחות ומפיצים חדשים. החברה רואה מחויבות לספק את צרכיי הלקוחות הקיימים ולענות ככל הניתן גם על דרישת לקוחות חדשים, מתוך כוונה להתקשר עמם לטווח ארוך.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
אמנון ברודי, היו"ר היוצא של על בד: "כל המפעלים שלנו בעולם קיבלו מעמד של מפעל חיוני תחת ההגדרה של 'ענף ניקיון וטואלטיקה' מה שמאפשר לנו לעבוד באופן מלא. נכון לימים אלו, כל שמונת המפעלים של החברה עובדים באופן מלא. אנו מזהים ביקושים גבוהים למוצרי החברה ומטרתנו היא לספק את צרכיי השוק. קפיצת המטבעות (יורו, דולר) בשבועיים האחרונים אפשרו לנו לבצע הגנות בשערים הרבה יותר טובים על רוב הפעילות עד סוף 2020 זאת ביחס לשערי שפל של הרבה מאוד שנים רק לאחרונה. השילוב של גידול במכירות עם שערי מטבע משופרים עשוי לתמוך בשיפור בתוצאות".
ברודי הוסיף כי "בצד הניהולי, אני מאוד שמח לבשר כי דירקטוריון החברה אישר כי מיקי לזר, חבר אישי ואדם המכיר היטב את על בד, ימונה החל מה-1 ביוני השנה לתפקיד יו"ר החברה. אני משוכנע כי מיקי יצעיד, לצד ההנהלה והעובדים, את החברה לשיאים חדשים ומאחל לו המון בהצלחה".
- 2.אייל 31/03/2020 08:56הגב לתגובה זועובדים שעות נוספות!
- 1.עובד לשעבר 30/03/2020 14:24הגב לתגובה זואיך אמר לי פעם מנהל בכיר בעלבד: "אל תחשוב שאני בהנהלה חכמים"..

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אקזיט ישראלי: פיירבלוקס רוכשת את דיינמיקס ב-90 מיליון דולר
פיירבלוקס נכנסת לעולמות הפינטק והצרכנות: הרכישה מסמנת את המעבר מתשתיות למוסדות פיננסיים אל פתרונות מבוססי ארנקים דיגיטליים לצרכן
חברת פיירבלוקס (Fireblocks), אחד הסטארט־אפים הגדולים והמשפיעים בעולם בתחום התשתיות לנכסים דיגיטליים, הודיעה על רכישת חברת דיינמיק (Dynamic) סטארט־אפ צעיר שהוקם
בידי הישראלים איתי טורבאן ויוני גולדברג, בעסקה המוערכת בכ-90 מיליון דולר.
לפי פיירבלוקס, מדובר במהלך אסטרטגי
ראשון מסוגו, שמסמן את כניסת החברה מעולמות הבנקאות והבורסות אל עולם הפינטק הצרכני. דיינמיק, שנוסדה ב-2022, פיתחה תשתית חדשנית שמאפשרת להטמיע ארנקים דיגיטליים באפליקציות תוך ימים
ספורים בלבד, ומציעה למפתחים ממשקי API מוכנים, אימות משתמשים בטכנולוגיית Passkey ותמיכה במטבעות יציבים. כיום, הפלטפורמה שלה תומכת בלמעלה מ-50 מיליון חשבונות של חברות כמו Kraken,
Magic Eden ו־Ondo Finance.
מנכ"ל פיירבלוקס, מיכאל שאולוב, אמר: "היכולת להטמיע ארנקים דיגיטליים בבטחה ובמהירות פותחת את הדלת לגל חדש של מוצרים מבוססי בלוקצ'יין. יחד עם דיינמיק, נוכל להציע פתרון מלא, מהתשתית ועד ממשק המשתמש".
פיירבלוקס, שנוסדה בשנת 2018 בידי מיכאל שאולוב, פבל ברנגולץ ועידן עפרת, מאבטחת כיום טרנזקציות בהיקף של יותר מ־4 טריליון דולר בשנה עבור בנקים, בורסות וחברות תשלומים – בהן BNY Mellon ו-Revolut. החברה הפכה לאחד השמות המרכזיים בתחום הבלוקצ'יין המוסדי, וכעת, באמצעות דיינמיק, היא מתכננת להרחיב את פעילותה גם לשוק הצרכני.
בין השנים 2021 ו-2022, בתקופה שבה
הסקטור כולו היה בירידה חדה, פיירבלוקס הצליחה לגייס מעל מיליארד דולר בתוך פחות משנה אחת , הישג נדיר אפילו בקנה מידה של חברות טכנולוגיה מבוססות. בינואר 2022 השלימה החברה סבב גיוס E בהיקף של 550 מיליון דולר, על פי שווי אדיר של 8 מיליארד דולר, בהובלת קרנות ההשקעה
הבכירות בעולם, בהן CapitalG של גוגל, Sequoia Capital ו־Index Ventures. הגיוס המרשים הגיע חודשים ספורים בלבד לאחר סבב קודם של 473 מיליון דולר, שאישר את מעמדה של פיירבלוקס כאחת מחברות התשתית המשמעותיות ביותר בזירת הקריפטו הגלובלית.