רכב
צילום: קרדיט לתמונה: pixabay

קניית רכבים לפירוק - הרכב הישן שלכם שווה כסף!

?בישראל לא תוכלו למצוא משפחה בלי אוטו אחד לפחות, שלא נדבר על משפחות עם שניים ויותר. האוטו הוא חלק אינטגרלי מההווי הישראלי, הוא הכלי איתו אתם יכולים לצאת לטייל עם כל בני המשפחה
נושאים בכתבה רכב חדש

קרדיט לתמונה: pixabay בשיתוף: שלמה ביל

בישראל לא תוכלו למצוא משפחה בלי אוטו אחד לפחות, שלא נדבר על משפחות עם שניים ויותר. האוטו הוא חלק אינטגרלי מההווי הישראלי, הוא הכלי איתו אתם יכולים לצאת לטייל עם כל בני המשפחה, לפזר את הילדים במסגרות בבוקר ולנסוע לעבודה בקלות. לאורך שנים, אם נודה על כך בנינו, אנחנו צוברים זכרונות נפלאים ביחד, המכשיר הפשוט הזה הופך לחלק מאלבום התמונות המשפחתי במידה רבה. אבל, ישנם רגעים בהם ברור כי הגיע הזמן להיפרד. אם אתם חושבים כי אין מה לעשות עם הרכב הישן, טעות היא בידכם. יש מגוון פתרונות למי שמעוניינים לוותר על החבר הוותיק ולהמשיך הלאה, במאמר הבא נדבר בהרחבה על אופציה לא מוכרת דיה, מכירה של הרכב לפירוק. נשמע מעניין? המשיכו לקרוא עכשיו.

כמה מילים על הזמן והאופן בו יש לעבוד מול משרד הרישוי

אנחנו לא תמיד מבחינים ברגע הנכון כי הגיע הזמן לעבור הלאה, להשאיר את האוטו אצל קונה רכבים לפירוק. הרי תמיד נדמה כאילו כל שאנחנו צריכים לעשות זה תיקון מינורי שם או להחליף את הגלגל כאן. אבל, אם מד הקילומטרים מצביע על שעות נסיעה ארוכות, אם אתם לא מספיקים לנהוג וכבר אתם נדרשים לחזור למוסך, זה הזמן להעביר את הרכב הלאה, לוותר עליו ולהמשיך. כאן, חשוב להדגיש כי לפני שנדון על המשמעות של פירוק מכוניות ומדוע מדובר על עסקה משתלמת במיוחד, אנחנו רוצים להדגיש כי להורדה של המכונית מהכביש יש משמעות גם במישור הבירוקרטי.

במשרד הרישוי, יש מאגר של מספרי לוחות הרישוי, כאשר כל מכונית נרשמת על מי מאזרחי מדינת ישראל. אם ניקח מקרה קיצוני, הרי שאם יפרצו למכונית שלכם והנהג הפורץ יעשה תאונה, המשטרה ככל הנראה תדפוק בדלת שלכם, גם אם לא הייתם על ההגה בזמן האירוע. פשוט, משום שאתם אלו הרשומים בתור בעליה החוקיים של המכונית . לכן, במידה וקיבלתם החלטה כי הגיע הזמן פשוט להוריד את האוטו מהכביש, עליכם לעבור דרך משרד הרישוי ולעדכן אותם במתרחש. מדובר על תהליך די פשוט, אותו אפשר לעשות גם באופן מקוון. אם תחליטו למסור את המכונית לחברה העוסקת בתחום של קניית רכבים לפירוק, על כך עוד נרחיב בהמשך, הרי שיהיו אנשי מקצוע שיעשו חלק משמעותי מהעבודה השחורה, עבורכם.

מה זה אומר למכור את הרכב לפירוק

בדרך כלל, במידה ובעליו של האוטו מעוניין למכור אותו ביד שניה, מה שעליו לעשות הוא לפנות למחירון הרשמי (או של יצחק לוי), המפורסם באינטרנט כמובן, אז, הוא יכול להתחיל את המשא ומתן סביב טווח המחירים המופיעים ברשת. כמובן, אם המכונית עברה תאונה משמעותית או במידה והיא כבר שנים ארוכות על הכביש, בדרך כלל מחירו של האוטו ירד מעט, אבל לא בהיכרח באופן משמעותי. במידה ואותה מכונית נמצאת במצב בו היא כבר לא שווה ערך אמיתי ועל פניו, נדמה כי לא יהיו מי שירצו לרכוש אותה, תוכלו להעביר את המכונית למי שהעבודה שלו זה לרכוש רכבים לפירוק.

בדרך כלל, המחיר עבור מכירה מלאה, יהיה גבוה יותר לו הייתם מנסים למכור את האוטו בשלמותו בשוק הפרטי. ראשית, משום שבדרך כלל, המחיר עבור כל אחד מחלקי המכונית, וודאי כאשר מדובר על רכבים ישנים במיוחד, בדרך כלל יהיה שווה יותר ממחיר המכונית עצמה. שנית, הרי שכאשר אתם מוסרים את העבודה לאנשי מקצוע, מיומנים ואחראים, אתם מבטיחים כי מי שיעסקו בעבודה הקשה אלו אנשי מקצוע ולא אתם. במילים אחרות, אנחנו מדברים על חיסכון משמעותי של עד אלפי שקלים בחודש. רק שעות העבודה אותן תיאלצו לבזבז כדי להיפגש עם רוכשים פוטנציאלים, התשלום עבור הביטוח והרישיון, בפרק הזמן בו תהיו רשומים עדיין בתור בעלי המכונית, יהפכו לכספים יקרים המתבזבזים לחינם.

שווה למסור את העבודה לסוחר רכב מומחה ולחסוך כאב ראש  

כאמור, מעבר למחיר הכלכלי, המשתלם בדרך כלל, של מכירת הרכב לפירוק, הרי שיש עוד יתרון משמעותי בהעברה של האוטו למגרש פירוק. דיברנו על כך בקצרה אבל בעיננו מדובר על נקודה שחשוב להתמקד בה. אף אחד לא אוהב להתמודד עם בירוקרטיה ועם תקלות, אולי מעטים כן, אבל אנחנו יוצאים מנקודת הנחה כי גם אתם לא מעוניינים לבזבז זמן יקר על עבודה שחורה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.