דוד אזולאי
צילום: דוד אזולאי

פרויקט מסחר ומשרדים בקרבת פרויקט מגורים יוקרתי: כך הפכה קבוצת דוד אזולאי לחברת הבניה המובילה בנתניה

על פרויקט בראשית ביזנס בנתניה, על המתחם המסחר בפרויקט, המיקום האטרקטיבי ופרויקטים נוספים של דוד אזולאי 
נושאים בכתבה דוד אזולאי נתניה

קבוצת דוד אזולאי ממשיכה להתרחב. החברה בשליטת עו"ד דוד אזולאי, הוקמה ב-2005 והיא חברת הבנייה הבולטות והמובילה בנתניה אך יש לה פרויקטים נוספים ברחבי הארץ לרבות בחולון, יהוד ובת ים, החברה ידועה ביחס האישי בלווי הצמוד שהיא מעניקה ללקוחותיההקבוצה מתרחבת לבניה של משרדים ושטחי מסחר, והיא מביאה בשורה לעיר נתניה.

דוד אזולאי מנכל ובעלים של חברת דוד אזולאי

 דוד אזולאי מנכל ובעלים של חברת דוד אזולאי

לחברה מספר משמעותי של פרויקטים מוצלחים שיצרו רוכשי הדירות ומשקיעים מרוצים שמביעים הערכה לליווי הצמוד של החברה בפרויקטים והיחס האישי

בין הפרויקטים שבשיווק בתחום המגורים יש לקבוצה את סטורי בנתניה. מדובר בפרויקט 'סטורי' בשדרות בן צבי ה‏כולל 3 מגדלים (שניים בני 26 קומות ואחד בן 20 קומות) שכוללים 300 יחידות דיור  ‏בשילוב 1,900 מ"ר מסחר ו-3 קומות חנייה. המתחם נבנה בסטנדרט בנייה איכותי כפי שהחברה מיישמת באופן שוטף בפרויקטים שלה

הקבוצה גם מקימה בסמוך לרחוב שדרות בן צבי  על מגרש בגודל 5 דונם בשכונת אגמים פרויקט שנקרא בראשית ביזנס שיכלול 7 קומות משרדים, לצד 6000 מ"ר של מסחר, אשר תוכננו על ידי משרד האדריכלים גיורא גור ושות'. 

אזולאי מנצל את הניסיון והידע והמומחיות בבנייה בעיר לצד ההתפתחות המרשימה בעיר ובמיוחד בשכונות אגמים וקריית השרון ומקים את הפרויקט בתחום המסחרי במקביל למספר פרויקטים שהוא בונה בעיר. הפרויקט נחשב לראשון מסוגו בשכונת אגמים הצומחת וצפוי להיות מרכז משמעותי לכל תושביה

"בראשית ביזנס יזניק את כלכלת העיר ואת השכונה קדימה ומעלה", אומר אזולאי, "הוא יספק מאות מקומות עבודה חדשים לנתניה. מיקומה של 'בראשית ביזנס' נמצא בקרבת פרויקט מגורי היוקרה 'סטורי'. הקרבה הגאוגרפית בין שני הפרויקטים, הראשון פרויקט מסחר ומשרדים והשני פרויקט מגורים יוקרתי, מעניקה לנו עוצמה.

לאחרונה הבאנו רשת מועדוני כושר מובילה 'לזוז', רשת חנויות הנוחות 'Seven' ואת פיצה רונדו למתחם ונחתום עם נוספים בהמשך, לטובת תושבי השכונה". 

לפרויקט בראשית יש מיקום אטרקטיבי. מעבר לכך, שנתניה נמצאת בתנופת גידול ופיתוח מרשימים, בשכונה יש אוכלוסייה חזקה ואיכותית כשהפרויקט צמוד  לקומפלקס עירוני עם היכל תרבות חדש וקרית הממשלה החדשה

בראשית ביזנס, גיורא גור אדריכלים

  בראשית ביזנס, גיורא גור אדריכלים

הגישה ליציאה מהעיר קלה - השכונה קרובה לצירים הראשיים – כביש מס׳ 2, כביש 4 ותחנת הרכבת. על פי התכנונים בעיר, הרי שאזור זה צפוי להיות המיקום המרכזי בנתניה.

פרויקט מסחר והמשרדים המדובר נחשב לחלוצי בשכונה אגמים הצומחת, והוא צפוי לשמש אבן שואבת לתושביה. לאחרונה הודיעה קבוצת דוד אזולאי על מספר רשתות וגופי עסקים שיגיעו לראשונה ונתניה כדי לפתוח סניפים בפרויקט, בניהם: רשת מועדוני הכושר 'לזוז', רשת חנויות הנוחות 'Seven', רשת 'פיצה רונדו' ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת