אורן פלוטקין
צילום: יחצ

פינוי בינוי כאסטרטגיה להתחדשות עירונית: קבוצת פלוטקין בהובלת היזם אורן פלוטקין

כולנו מכירים את המושג 'פינוי בינוי', מושג שלא תמיד הינו בר השגה לא על ידיד ביצוע נכון ואחראי – הוא טומן בחובו הזדמנות לשיפור משמעותי באיכות הדיור של האדם הפרטי. היום נהוג לקרוא לתחום זה "התחדשות עירונית" – כלומר חידוש מרכזי הערים על ידי יצירת פרוייקטים מודרניים של דיור.  בתחום המשמעותי הזה, של פינוי בינוי והתחדשות עירונית -  קבוצת פלוטקין הנה בעלת ניסיון רב ושם טוב. הקבוצה שואפת להיות מובילת דעה ודרך בתחום ההתחדשות העירונית בערים מרכזיות בישראל.

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה התחדשות עירונית

קבוצת פלוטקין: שואפים לשנות את המציאות העירונית על ידי פרוייקטים בפינוי בינוי

אורן פלוטקין, ממייסדי קבוצת פלוטקין, הוביל לא מעט פרוייקטים בתחום הפינוי בינוי. "כיום אני מאמין ויודע שכל מרכזי הערים והשכונות הוותיקות בארץ צריכים להתעדכן בנושא המרחב העירוני" אומר אורן, "עדכון אשר יביא שינוי עמוק וייתן לדיירים חווית מגורים נעימה ובטוחה המתאימה לתקופה בה אנו חיים".

קבוצת פלוטקין שמה לעצמה למטרה - להיכנס אך ורק לפרוייקטים בסדר גודל משמעותי. כאלו אשר אפשר יהיה ממש לייצר בעזרתם מציאות עירונית חדשה, עבור מספר גדול ככל האפשר של דיירים..יצירת מציאות חדשה פירושה מתן מענה לכל קשת הצרכים: החל מהדירה הפרטית של הדייר, דרך הרחוב או השכונה בו הוא או היא גרים ועד לשינוי עירוני כולל.

אז מה זה פרוייקט פינוי בינוי בעצם? 

פרויקט פינוי-בינוי או בשמו העדכני החדש: "פרוייקט התחדשות עירונית",  הנו פרויקט במימדים גדולים המתייחס לתהליך של שינוי יסודי ועמוק בשכונות ישנות מאוד ברחבי ישראל. לפרוייקט כזה מספר שותפים: החל מהדיירים, דרך מוסדות התכנון למיניהן וכלה ביזמים.

המטרה הראשונה והחשובה ביותר בפרוייקט פינוי בינוי היא שיפור משמעותי של איכות הדיור של הדיירים ולרוב, אף להרחיב לשדרג את כל סביבת המגורים העירונית שלהם על ידי בניית שכונה חדשה ומודרנית

פינוי בינוי זהו פרויקט המבוצע על ידי יזם, במתחם מגורים מסוים, מומלץ יזם ותיק ומנוסה. בין היתר כולל הפרוייקט את התכנון הכולל של השכונה החדשה וכן את אישורה כחוק בוועדות התכנון. לאחר מכן, פינוי הדיירים מדירותיהם הישנות והריסתם, ובשלב שלאחר מכן על הקרקע שהתפנתה נבנות חדשות בבניינים מודרניים. חלק מהדירות החדשות יימסרו  ישירות לדיירים בתמורה להריסת הדירה הישנה שלהם. יתר הדירות החדשות ימכרו על ידי היזם בכדי לממן את עלויות הפרוייקט.

בדרך כלל, בפרוייקטים מסוג זה, בשלב הבניה עוברים הדיירים לגור בשכירות בדירות חלופיות במימון מלא של הקבלן. בסיום הבנייה הם חוזרים לדירותיהם החדשות. ישנם מצבים (לא נפוצים מאד) שקיימת במתחם קרקע פנוייה. במקרה כזה יבנו הדירות החדשות קודם לפינויים של הדיירים, מה שיאפשר להם לעבור מהדירה הישנה שלהם ישירות לחדשה, וללא תקופת ביניים בשכירות.

קבוצת פלוטקין - לבחור את היזם הנכון 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתול רחוב אוכל. צילום: Sevgi LALE באתר PEXELSחתול רחוב אוכל. צילום: Sevgi LALE באתר PEXELS

פתרונות חסכוניים להאכלת חתולי רחוב בזול

עם מעט תכנון וידע, אפשר לבנות מערך האכלה יעיל, חסכוני ויציב לאורך זמן לחתולים בלי לקרוע את הכיס


נושאים בכתבה חיות מחמד

האכלת חתולי רחוב או חתולי חצר נובעת מחמלה, תחושת אחריות ורצון להעניק איכות חיים גם לחתולים שלא זכו לבית חם ואוהב. אך לצד זאת, מגיע גם האתגר הכלכלי. מזון לחתולים יכול להפוך במהירות להוצאה חודשית משמעותית, במיוחד לאור העובדה שרוב המאכילים מגלים שחתולים דוגלים במבצע "חבר מביא חבר" – אם מאכילים אחד, זה עשוי להגיע תוך זמן קצר להאכלה מפוארת של עשרות חתולים.

החדשות הטובות הן שיש דרכים מצוינות להעניק לחתולים תזונה מספקת ובריאה, בלי לקרוע את הכיס. עם מעט תכנון וידע, אפשר לבנות מערך האכלה יעיל, חסכוני ויציב לאורך זמן.

בחרו אוכל לחתולים זול אך איכותי

המפתח הוא לחפש אוכל לחתולים זול שמאזן בין מחיר  לבין ערכים תזונתיים . חתולי רחוב אינם צריכים מזון פרימיום יקר שנועד לחתולי בית מפונקים, עם פרווה מטופחת ותפריט מוקפד. הם זקוקים למזון בסיסי, עשיר בחלבון מן החי, עם רכיבים שקל לעכל ושנותנים להם אנרגיה לשרוד בתנאי חוץ.

התמקדו במותגים כמו ביו פורם, קיקו, סטאר קט ואחרים. אלו דוגמאות למזונות שלא מתיימרים להיות “גורמה”, אלא עושים את העבודה: משביעים, מספקים רכיבי תזונה חשובים, ונמכרים במחיר נוח במיוחד למי שמאכיל עשרות חתולים. 

קנו בגדול כדי לחסוך בענק

במקום לקנות שקי מזון קטנים של קילוגרם או שניים בכל פעם, עדיף להשקיע בשק גדול של 18–20 ק"ג. הסיבה פשוטה: ככל שהשק גדול יותר, העלות לקילוגרם יורדת משמעותית. כשמדובר בהאכלה יום-יומית של עשרות חתולים, ההפרש הזה מצטבר לחיסכון של מאות שקלים בכל חודש.

צילום: מילאנו מעצבים איכותצילום: מילאנו מעצבים איכות

לא רק רהיטים: הלכנו לבדוק את המקום ששינה את כל מה שחשבנו על עיצוב הבית בישראל

המרדף אחרי הסלון המושלם מסתיים בדרך כלל בפשרה כואבת על נוחות או על מחיר. אבל ברשת "מילאנו - מעצבים איכות" החליטו לשבור את הכללים. אז למה כולם מדברים על "התאמה אישית" ומה מגלים כשצוללים ל"מילאנו חוות דעת" ברשת



נושאים בכתבה ריהוט

זה קורה כמעט בכל שיפוץ או מעבר דירה: אתם נכנסים לאולם תצוגה, רואים ספה יפה, וקונים אותה. חודש לאחר מכן, בבית, האכזבה מגיעה. הבד לא נעים, הגב כואב, והצבע שבחנות נראה מושלם - נראה זר בסלון שלכם. הסיבה לכך פשוטה וכואבת: קניתם מוצר מדף גנרי, במקום לעצב מוצר שמותאם לחיים שלכם.

בדיוק בנקודת הכשל הזו נכנסת לתמונה רשת "מילאנו - מעצבים איכות ". בניגוד לרשתות ה"קח וסע", כאן הבינו שעיצוב פנים הוא לא מותרות, אלא הכרח. המותג, שהפך לשם דבר בעולם הריהוט הישראלי, מציע גישה שונה לחלוטין: לא עוד "מה שיש זה מה שתקבל", אלא יצירה משותפת של הרהיט המושלם.

"אנחנו לא מוכרים ספות, אנחנו פותרים בעיות"

ההבדל מורגש כבר בצעד הראשון באולמות התצוגה המרווחים. במקום אנשי מכירות אגרסיביים שמנסים "לדחוף" מלאי קיים, ב"מילאנו" פוגשים מעצבי פנים. השיח הוא מקצועי: מהם הרגלי האירוח שלכם? האם יש בבית ילדים קטנים או בעלי חיים? האם אתם זקוקים לתמיכה אורטופדית מיוחדת?

הגישה הזו הופכת את הקניה מחוויה מלחיצה לתהליך של דיוק. ב"מילאנו" הבינו שהסלון הישראלי הוא הלב הפועם של הבית, וככזה, הוא חייב להיות ורסטילי. הקונספט מבוסס על Custom Made (התאמה אישית) ברמה הגבוהה ביותר: שינוי מידות ברמת הסנטימטר, בחירת דרגות קושי שונות למושבים, והתאמת בדים טכנולוגיים שדוחים כתמים וקלים לניקוי - מבלי להתפשר על המראה היוקרתי.

המבחן האמיתי: מה אומרים הלקוחות?

בעידן של שקיפות דיגיטלית, הבטחות שיווקיות לא מחזיקות מים ללא כיסוי בשטח. בדיקה מעמיקה של "מילאנו ביקורות " ברחבי הרשת חושפת תמונה מעניינת. בפורומים של עיצוב ובקבוצות צרכנות, השיח סביב המותג מתמקד לא רק ביופי של המוצרים, אלא בעיקר באריכות הימים שלהם.