ביז 238
צילום: צילום סביונית

רהיטי גן ותוספות שישדרגו לכם את הגינה

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה בית גינה עיצוב

ישראלים רבים מחליטים ובצדק לשדרג את הגינה, החצר, המרפסת או הגג. אם בעבר, היינו רואים בעיקר טיפוח בסיסי של הגינה ושילוב פינות ישיבה קטנות, כיום אנו רואים שילובים של עיצובים שונים, פיתוחים פרקטיים מעולם תרבות הפנאי ובפרט, תוספות מעולות מעולם ריהוט הגן אשר מסייעות בשיפור פני הגינה או כל אזור חיצוני שיש לכם בבית. בשורות הבאות, נספר לכם על כמה דרכים יצירתיות שיסייעו לכם להפוך את הגינה להרבה יותר נוחה, מעוצבת והולמת אתכם או את המשפחה.

אז מה השימוש העיקרי שלכם בגינה בחצר או במרפסת?

אף אחד מאתנו לא היה מתנגד לגינה בבית, משום שלגינה יש תפקידים שונים עבור אנשים שונים. קיימים כאלה למשל, שעבורם הגינה היא מקום אירוח של ממש, אליה מזמינים חברים או בני משפחה לשבת, לאכול ולשוחח, בעוד שקיימים כאלה שעבורם הגינה היא מקום פרטי שבו ניתן להירגע בסוף היום. לכן, חשוב להתחשב בצרכים הללו לפני שאתם בוחרים ריהוט או אביזרים לגינה.

אז  מהן התוספות שיכולות להפוך את הגינה לפרקטית, מותאמת ומעוצבת יותר?

פינות זולה – פינת זולה היא בעצם שם כללי לפינת ישיבה מסוגים שונים (דוגמאות לפינות זולה פרקטיות במחיר הוגן ניתן למצוא למשל בקולקציית רהיטי גן של אתר סביונית),  המעוצבת באופן פחות "קונבנציונאלי" הן מבחינת הגובה והן מבחינת סוג המושבים, השולחנות או שאר הריהוט. בקיצור: על טהרת הכיפיות והנוחות.

ערסל מפנק  - ערסל הוא בדיוק מסוג התוספות שניתן לשלב בגינה, במרפסת, בגג וכד', גם כשאין מקום רב לפינת זולה, או כשאת עיקר המקום תופסת פינת ישיבה המיועדת לאירוח ולארוחות של ממש. ערסל הוא קל לתלייה, נוח לכולם, ויכול לסייע ליהנות מכל הטוב שהגינה מציעה.

מטבח גינה – מטבח בגינה הוא אופנה חדשה יחסית בישראל, למרות שהוא מוכר במדינות רבות בעולם, בעיקר בארצות הברית. מטבח בגינה נועד עבור אנשים ומשפחות שאוהבות לארח חברים או בני משפחה בגינה, ולכן זקוקים למקום נוח שבו יוכלו להכין את האוכל מבלי להעביר אותו ממקום למקום בבית. מטבח גינה יכול להוסיף רבות הן לנוחות והן לעיצוב של הגינה ולכן, אם אתם אכן אוהבים לארח רבות בגינה של הבית, אולי כדאי לשקול לשלב בה גם מטבח חיצוני. דוגמאות למטבחי גינה ניתן לראות באתר הזה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת