"אחרי הצבא היה לי סכום כסף משמעותי ומתכנן פיננסי נתן לי שירות מעולה. התאהבתי בתחום"

זיו וולף | (6)
נושאים בכתבה מתכנן פיננסי

שם: עמית ביטון   

תפקיד: תכנון פיננסי, פנסיוני, הכוונה לפרישה ומיסוי

עיר מגורים: אשדוד

מצב משפחתי: נשוי לליאם ואבא של מילה

השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה וניהול התמחות כאנליסט נתונים מימון וביטוח, רישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר ורשות ני"ע; הכשרות מקצועיות לאורך השנים בתחום הפנסיוני והפיננסי 

ניסיון תעסוקתי: כ-7 שנים

 

עמית ביטון חולם להקים תוכנית חינוכית לנוער שתקנה להם ידע וכלים שלא היו לו כשהיה בגילם. בראיון לביזפורטל הוא מספר על זוג הלקוחות שהודו לו לאחר שגרם להם לשנות את התנהלותם הפיננסית, מה השאלות שהלקוחות שואלים אותו הכי הרבה, ומה הוא אומר להם כשהשווקים רועדים.



צפו בראיון המלא:



מכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יפו מלאה מחבלים 30/05/2025 17:16
    הגב לתגובה זו
    אתר משוקץ כל מטרתו היא למכור פרסומות
  • 2.
    אנונימי 29/05/2025 20:13
    הגב לתגובה זו
    הרבה חרדים עמלקים משתמטים משירות צבאי
  • אנונימי 22/06/2025 00:36
    הגב לתגובה זו
    די לשנאה
  • אנטישמי אפס גזען מזרע הערב רב (ל"ת)
    אנונימי 30/05/2025 15:35
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 01/06/2025 17:03
    מי שלא עושה צבא חילוני או חרדי עושה חילול השם או שהוא ערב רב בכל מקרה צריך לשלול לו זכויות וכמה שיותר מהר.
  • 1.
    איזה קשקוש (ל"ת)
    אנונימי 29/05/2025 18:16
    הגב לתגובה זו
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".