"אחרי הצבא היה לי סכום כסף משמעותי ומתכנן פיננסי נתן לי שירות מעולה. התאהבתי בתחום"
שם: עמית ביטון
תפקיד: תכנון פיננסי, פנסיוני, הכוונה לפרישה ומיסוי
עיר מגורים: אשדוד
מצב משפחתי: נשוי לליאם ואבא של מילה
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה וניהול התמחות כאנליסט נתונים מימון וביטוח, רישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר ורשות ני"ע; הכשרות מקצועיות לאורך השנים בתחום הפנסיוני והפיננסי
ניסיון תעסוקתי: כ-7 שנים
עמית ביטון חולם להקים תוכנית חינוכית לנוער שתקנה להם ידע וכלים שלא היו לו כשהיה בגילם. בראיון לביזפורטל הוא מספר על זוג הלקוחות שהודו לו לאחר שגרם להם לשנות את התנהלותם הפיננסית, מה השאלות שהלקוחות שואלים אותו הכי הרבה, ומה הוא אומר להם כשהשווקים רועדים.
צפו בראיון המלא:
מכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים
- 3.יפו מלאה מחבלים 30/05/2025 17:16הגב לתגובה זואתר משוקץ כל מטרתו היא למכור פרסומות
- 2.אנונימי 29/05/2025 20:13הגב לתגובה זוהרבה חרדים עמלקים משתמטים משירות צבאי
- אנונימי 22/06/2025 00:36הגב לתגובה זודי לשנאה
- אנטישמי אפס גזען מזרע הערב רב (ל"ת)אנונימי 30/05/2025 15:35הגב לתגובה זו
- אנונימי 01/06/2025 17:03מי שלא עושה צבא חילוני או חרדי עושה חילול השם או שהוא ערב רב בכל מקרה צריך לשלול לו זכויות וכמה שיותר מהר.
- 1.איזה קשקוש (ל"ת)אנונימי 29/05/2025 18:16הגב לתגובה זו

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".