קמפיין "תיק 5,000" של כחול לבן: מעט מדי מאוחר מדי
שלושה שבועות לפני הבחירות פתאום להיזכר במערכת הבריאות זה כמו שאומרים בעברית: Too little too late . במסיבת העיתונאים הראשונה של בני גנץ כשנכנס לפוליטיקה עוד ב"חוסן לישראל", הוא דיבר על הקמת בתי חולים חדשים. זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שהתייחס למערכת הבריאות. מאז חלפה יותר משנה. להיזכר בזה עכשיו ולהעלות זאת כ"תיק 5,000" - הציבור מתקשה לקנות את האותנטיות של זה. אני מניח שבמפלגה עשו סקרים וגילו שהבעיה של הצפיפות בבתי חולים זה אחד מהדברים הכי כואבים לאזרחים בישראל, ולכן הלכו על המהלך הזה. אך כשהולכים על מהלך כזה צריך גם לחשוב על איזה פתרון להציע. להערכתי הקמפיין הזה לא יתפוס, כי הם לא משכנעים את הציבור שלכחול לבן יש פתרון יותר טוב, ויש לכך מספר סיבות: הראשונה היא שהליכוד מיהרו להוציא נתונים לפיהם הם הכפילו את ההשקעה במערכת הבריאות והגדילו את כמות הציוד הרפואי. הסיבה השנייה, ואולי הכואבת יותר, היא הסרטון בו מופיעה יעל גרמן בכבודה ובעצמה כשרת הבריאות ואומרת שיש לנו את מערכת הבריאות הטובה ביותר ואת הציוד הטוב ביותר. אם יעל גרמן מכחול לבן אומרת זאת - מה יגידו אזובי הקיר? הסיבה השלישית היא שהציבור אינו נאיבי. בשנת 99' אהוד ברק יצא עם קמפיין דומה על "הזקנה במסדרון" בנהריה. עבדתי בזמנו עם נתניהו, וזה היה קמפיין חזק מאוד עם תשדירים נוגעים ללב. אז, בניגוד להיום, זה תפס. זו הייתה מכה מתחת לחגורה. בתקופה ההיא, באופן אובייקטיבי, השקיעו פחות במערכת הבריאות. המצב הכלכלי היה פחות טוב ובמסגרת האנטי לנתניהו הקמפיין תפס היטב. אלא שלאחר שברק נבחר, גם הוא לא השקיע ולא שיפר את מערכת הבריאות, כך על פי נתונים בדוקים. בני גנץ צודק. יש בעיה. אבל בין להצביע על הבעיה ובין לנסות לשכנע שאתה מסוגל לפתור אותה - יש מרחק. אם כחול לבן היו מדברים על זה מתחילת הדרך, מספרים על הבעיה ומציגים תוכניות לשיפור מערך בתי החולים - יכול להיות שהציבור היה משתכנע. כך למשל, אתמול התראיין פרופסור רוני גמזו לתוכנית הבוקר ברשת 13 וטען שהמספרים של 5,000 מתים הם לא נכונים. אם בכחול לבן היו מושיבים צוות של מומחים ולא פוליטיקאים שיציעו פתרון ומפמפמים זאת בצורה יותר ממושכת, הקמפיין היה אפקטיבי. מעבר לכך זה נפל גם על שבוע לא טוב. היום למשל, היה פיצוץ במליאה כששר הביטחון, נפתלי בנט, דיבר וכחול לבן יצאו בהפגנתיות מהמליאה. בנט תקף את הרמטכ"לים לשעבר גנץ ויעלון על כך שלא הצליחו לטפל בטרור המנהרות וטען שגם בבלונים הם לא יצליחו לטפל. לבוא ולומר שיש בעיה, וזו עובדה שהליכוד לא מצליח להתמודד עם הטרור מעזה בין אם זה המרגמות או טרור הבלונים, זה לא מספיק. המרחק בין הבעיה לפתרונה הוא גדול. כחול לבן לא יודעים לומר איך יפתרו את הטרור מעזה כמו שהם לא יודעים לומר איך לפתור את בעיית מערכת הבריאות. לכן אני לא חושב שהקמפיין הזה יתפוס, וגם אם יש ניסיון לשינוי אסטרטגיה לא תהיה להם ברירה אלא לחזור לקמפיין לפיו נתניהו לא ראוי בשל כתבי האישום.
- 2.שלומי 10/02/2020 18:49הגב לתגובה זויסיטו את רווחי הגז לבריאות יכנסו למערכה בעזה לצורך הרתעה ומיד לאחר מכן ינהלו מו"מ להסדרה.
- ואתה באמת מאמין לגיבובי השטויות הללו? (ל"ת)- 12/02/2020 05:50הגב לתגובה זו
- 1.מדוייק (ל"ת)אבירן 10/02/2020 16:04הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
