קניות שופינג
צילום: ISTOCK
טור

נובמבר הלוהט - חג גדול למשווקים: תעשיית השטיקים והטריקים

אין חגיגה בלי עוגה ואין נובמבר בלי מגוון תרגילים של משווקים חסרי עכבות. קבלו כמה סודות מהחצר האחורית של תעשיית הקניות
אבי זיתן | (2)

אל הנחליאלי, החצבים והפרידה משעון הקיץ, המאפיינים את המעבר לעונה הקרה יותר, אפשר להוסיף בשנים האחרונות גם עוד אחד מסמלי התקופה: חגיגת הקניות באתרי האונליין, הידועה בחצר האחורית של עולמות השיווק כ"נובמבר הלוהט" - חודש שבו חיוך רחב נסוך על פניהם של אנשי השיווק באונליין, ולא רק. וכמו שאין חגיגה בלי עוגה, אין נובמבר בלי מגוון תרגילים ושטיקים של משווקים חסרי עכבות במטרה ללכוד את לבו ובעיקר כיסו של הגולש הממוצע.

 

תקראו לזה "יום הרווקים הסיני" או סתם "בלאק פריידי", השם הוא רק התירוץ. את "חגי" נובמבר פיתחו וקידמו בכישרון רב אתרי מכירות האונליין הבינ"ל - וזכו להצלחה מסחררת. הם הצליחו ליצור התניה פסיכולוגית בקרב הקהל ההולך וגדל של רוכשי האונליין. כפי שכאשר מגיעים לקניון יוצאים לרוב עם שקיות גדושות, כך כשנכנס נובמבר - מרבים בקניות. למה? כי מישהו שכנע את הקהל הרחב שזה משתלם.

 

האמת כמובן שונה מעט. בחצר האחורית של עולמות השיווק זהו סוד ידוע: לא מעטים מהמשווקים נוהגים להעלות את מחירי המוצרים לקראת נובמבר, כדי שאפשר יהיה לתת "הנחות" גדולות ומרשימות לקראת חגיגת הקניות - כאלה שישמשו מלכודת דבש נאותה לרוכשים הפוטנציאליים. מעבר לכך, ילחשו בחצר האחורית, עבור החברות השונות חגי נובמבר הם הזדמנות מצוינת לנקות את המחסנים לקראת סוף השנה – ולהיפטר מסחורה ישנה ולעתים גם איכותית פחות. הקונה, המצוי בסוג של ורטיגו עקב מגוון בלתי נתפס על הצעות ומבצעים, בין כה וכה לא יבחין בהבדל.

 

מה שהתחיל בעולמות האונליין לא מסתיים שם. אל חגיגת הקניות באמזון, ebay, אלי אקספרס ואחרים, הצטרפו בחדווה רבה גם רשתות האופליין בתחום מוצרי החשמל והאופנה שמבקשות גם הן נתח מהחגיגה - ומתנהלות בהתאם עם הנחות ומבצעים, מדומים יותר או פחות. גם בישראל כצפוי גילו המשווקים אמפטיה לרווקים הסיניים ואווירת חגי נובמבר באה לידי ביטוי בפרסומים, הן באונליין והן באופליין, ביתר שאת.

 

מבחינת המפרסמים בארץ הקודש' מדובר בהזדמנות פז שבה הקשב והמצב הפסיכולוגי של קהל היעד נמצא בדיוק במקום הנכון - וגם הארנק פתוח לרווחה. זאת ועוד: השנה מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה וגוגל ישראל מקדמים מיסודו של "חג" נוסף החודש - ב-6-7 בנובמבר - חג הקניות הישראלי (בלי ארוחת חג במקרה הזה). גוגל היטיבה לזהות את הפוטנציאל לרווח מבחינתה והקימה לחברות בישראל פלטפורמה כחול לבן לשיווק מרכולתם במסגרת החגיגות – shopping.il – ומנהלת קמפיין רחב לקידום האתר בימים האחרונים.

 

מי שעלול גם השנה להעיב על חגי נובמבר בישראל הוא כמובן דואר ישראל. כבר עתה ישנם דיווחים על צוואר בקבוק אדיר של משלוחים ועיכובים בהגעה של סחורות. כך לדוגמה מי שייטיב למצוא מבצע טוב ולרכוש תחפושת שווה במיוחד לילד לקראת פורים, יזדקק לשלב בעת הרכישה תפילה חרישית כי הסחורה שרכש בחגי נובמבר הלוהטים אכן תגיע ליעדה - אם תגיע - לפני חג פורים.

 

אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיא 06/11/2019 18:33
    הגב לתגובה זו
    איזה סוד בדיוק התגלה כאן? פרט לסקירה שניתן למצוא בכל עיתון על שלל מבצעי נובמבר, איזה גילוי יש כאן? אוסף של מילים שלא אומר כלום.
  • 1.
    ערן 06/11/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
    אולי אולי אולי אפשר היה לפרסם את הכתבה הזאת באתר שפונה לקהל כללי - YNET MAKO אבל באתר שהקהל שלו הוא אנשי שיווק?? ממש לא רציני
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.