ביטוח רכב כלל VAR
השילוב בין עולם הביטוח, הרלבנטי לחיים השוטפים של כולנו במגוון דרכים שונות, לבין עולם הטכנולוגיה המתפתח סביבנו בקצב מסחרר, מניב פיתוחים מסקרנים ופורצי דרך, הרלבנטיים לכולנו. דוגמה טובה לכך היא סוג חדש יחסית של ביטוח רכב המוצע על ידי חברות כמו כלל ביטוח, אצלה מכונה ביטוח זה – ביטוח רכב VAR, הכולל שימוש במצלמת רכב. מה הרעיון העומד מאחורי ביטוח רכב VAR של כלל ומה תפקידה של מצלמת רכב בהקשר של פוליסת ביטוח הרכב שלנו?
מהי מצלמת דרך ומהו תפקידה?
הרעיון המייחד את מסלול ביטוח הרכב VAR של חברת כלל הוא שימוש במצלמת דרך, המוגדר בתוך הפוליסה עצמה ומהווה תנאי מקדים עבור תנאים מסוימים המפורטים בפוליסה.
נתחיל בהסבר קצר אודות מצלמות דרך – בשנים האחרונות נעשה שימוש הולך וגובר הן בארץ והן בעולם במצלמות רכב, המכונות גם "מצלמות דרך". הכוונה היא למצלמה ייעודית המותקנת בתוך הרכב ומצלמת את כל מה שקורה בעת הנהיגה. מצלמות אלו מתחברות ישירות לאפליקציות ייעודיות בסלולארי או במחשב, ומתעדות את מה שמתרחש במהלך הנהיגה, לצורך שימושים שונים. כמובן שאחד השימושים המתבקשים והעיקריים של מצלמות דרך הוא שימוש לצרכי ביטוח – מצלמת הרכב מתעדת את מה שמתרחש במהלך הנהיגה, ולכן מספקת עדות מצולמת ואופטימאלית עבור כל מצב בו קיימת אי וודאות ומתעוררות ספקות בכל הנוגע לאחריות לתאונה או לעבירת תנועה. בעוד במקרים רבים של תאונות ועבירות תנועה מוכנים כל הנהגים להישבע כי האחריות למקרה אינה שלהם.
מצלמות דרך מסדירות מקרים רבים כאלו, ומאפשרות הן לחברות הביטוח, הן לרשויות המדינה והן כמובן לנהגים עצמם, להכריע בצורה הטובה ביותר בנוגע למה שבאמת אירע בפועל.
- כלל ביטוח תשקיע 250 מיליון שקל בבוני התיכון; המניה עולה 7%
- ב-200 מיליון שקל: המבורגר מוכרים לכלל מניות הראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול הכולל שימוש במצלמת דרך – כלל VAR
המסלול הייחודי המדובר – כלל VAR הוא מסלול לביטוח רכב אשר בפוליסה המייצגת אותו נקבע כי חברת הביטוח מספקת ללקוח מצלמת דרך, אותה מציב הלקוח ברכב שלו, ומתחבר אליה באמצעות האפליקציה הייעודית (כך עושים גם שאר הנהגים ברכב). כך, במקרה של תאונה זו או אחרת בה נדרש הביטוח להיכנס לפעולה, ישנה עדות מצולמת ומלאה של מה שבדיוק התרחש, מה שרלבנטי כמובן לצרכי הסדרת התביעה.
מהצבת המצלמה ברכב מרוויחים כולם, ובראש ובראשונה הנהג עצמו – מצלמת רכב יכולה לזכות אתכם מהאשמות שווא או ממקרים בהם לא ברור על מי אמורה ליפול האחריות.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.