פוזל לאשכנזים, שמח מהניתוק מש"ס: מנכ"ל קול ברמה מרוצה מ-TGI
סקר TGI, על כל חסרונותיו, סיפק ביום רביעי שעבר גם דרמה לא קטנה, עם הזינוק המרשים בחשיפה של תחנת הרדיו החרדית קול ברמה, וצמצום הפער בינה לבין המתחרה הוותיקה קול חי, לכמעט שוויון. המלחמה בין 2 התחנות, קול חי בת ה-23 וקול ברמה הצעירה יותר בת ה-10, ידעה יצרים, תככים, מאבקי שליטה פוליטיים - וגם מהפכים.
2 התחנות שפונות למגזר החרדי, נהנות כעת מחשיפה כמעט זהה בחשיפה, כך על פי הסקר הנוכחי: 4.8% חשיפה לקל חי מול 4.5% לקול ברמה. לפני חצי שנה הפער בין 2 התחנות היה עצום: 5.5% לקול חי מול 2.1% לקול ברמה. אז נכון, לאורך השנים הולכת וגוברת הביקורת על הסקר, אבל יש לזכור כי עד היום TGI מהווה מדד מוסכם בעולם הפרסום הישראלי, שמאידך, גם בודק כלים נוספים לבדיקת חשיפה ואפקטיביות.
סקר TGI של תחנות הרדיו החרדיות
קול ברמה סבלה מאז בחירות 2015 מחרם מצידה של ש"ס, שלפני כן ראתה בה כתחנת הבית שלה. ב-4 השנים האחרונות הפכה קול חי לתחנה של אנשי ש"ס, והדבר כלל חרם ראיונות של בכירי ש"ס לקול ברמה, כולל שר הפנים אריה דרעי, כמו גם הפניית תקציבים משמעותיים של משרדי ממשלה בראשותם של שרים מש"ס, לקול חי, כפי שנחשף באייס לפני כ-4 שנים. במקביל, נרשמה באותה עת התקרבות בין קול ברמה ליריב של אריה דרעי, אלי ישי, שהתמודד לכנסת ב-2015, אולם נכשל.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל קול ברמה, עו"ד אריאל דרעי, מסביר בשיחה עם אייס כי התחנה שלו דווקא הרוויחה מהמלחמה עם ש"ס, למרות שהדבר עלה לה בשנים האחרונות באיבוד הכנסות – בשל האיבה שהתעוררה בינה לבין מפלגת האם. מדוע? "עכשיו אנחנו לא מחויבים לאף פוליטיקאי ולאף גורם פוליטי, וזה חידוש בכלי התקשורת החרדיים".
הסיבה לזינוק בחשיפה, לדידו של דרעי, נעוצה בהנעה לפעולה שהיא ביצעה ב-9 החודשים האחרונים, בכך שהפכו את המאזינים לפעילים יותר: "ראינו ירידה במעורבות המאזינים בשנים הקשות של המאבק (עם ש"ס, א"כ), אבל אין ספק שהשנה הרגשנו תנועה של יותר מאסיבית של קהל מאזינים לתחנה וכניסה של מאזינים חדשים. אנחנו מתאפיינים בהרבה מאד פעילויות שטח - כ-150 אירועים גדולים וקטנים בשנה, ורואים שהקהל נהיה מגוון יותר".
כשדרעי מתכוון למגוון, הכוונה היא לשינוי בהרכב קהל המאזינים של קול ברמה: "כשהתחנה הוקמה, קהל המאזינים הבסיסי שלה הורכב מקהל מזרחי-חרדי, ואילו היום כ-35% מהמאזינים הם עם רקע אשכנזי, וזה על פי סקרים שעשינו. היו 2 תהליכים שהתחנה עברה – אנחנו נתפסים יותר ויותר חרדים, למרות מאבק הנשים – ובמקביל שילובן בתחנה, והוספת רצועות שפונות יותר לקהל האשכנזי, למשל המאסטרו החרדי יואלי ביקמן ואיש המוזיקה יוסי גיל, שדרן בעל הידע הכי רחב שיש במוזיקה חרדית, איש עיוור שחוגגים לו עכשיו 20 שנה לפעילות שלו".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
"ועדיין", אומר דרעי, "65% מהקהל שלנו מגיע מהפריפריה, הם ספרדים – אנחנו תחנת הרדיו שנותנת את הביטוי הנרחב ביותר למורשת המזרח לצד מורשתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, והוכחנו שאנחנו יכולים בעבודה נכונה, לשלש בין 2 הקהלים (חרדי-ספרדי וחרדי-אשכנזי, א"כ)".
אולפן הווידאו של קול ברמה (צילום: ישראל קליין)
לדבריו, "הדבר הכי חשוב מבחינתי זה שהתחנה יכולה להיות פתוחה 24/6 בכל בית - שהתכנים ברדיו יתאימו לאוזן של אברך, עקרת בית, נער וילד, בלי שום מגבלה, ולכן נהיה זהירים בדיווח על פגיעות אלימות ומיניות, נהיה מאד זהירים בשימוש ברשתות חברתיות בצורה לא מבוקרת, ונהיה זהירים בפרסום רכילות. אנחנו רואים את עצמנו לא רק כרדיו, אלא כגוף תרבות לציבור החרדי – שסובל ממחסור בגופי תרבות". דרעי מסביר כי בקול ברמה למשל, אפשר לשדר ריאליטי, מופעי מוזיקה ותחרויות - ברוח חרדית: "לדוגמה השדרן הבכיר שלנו עמי מימון, המקבילה של דידי הררי, יקיים חידות תורניות שהן מאד פופולאריות".
לאורך השנים מיעטה התחנה לשדר נשים, הן כמגישות והן כאורחות שעולות לשידור. הדבר הגיע לדיונים חוזרים ונשנים ברשות השנייה, והגיעו אף לבית המשפט. לפני כשנה קנס בית המשפט המחוזי בירושלים את התחנה במיליון שקלים פיצויים בשל סירובה להשמיע נשים בשנים 2009-2011. התחנה שילמה את הקנס. 'קולך' עתר לעליון בדרישה להגדלת הפיצוי ל-20 מיליון שקלים, אולם הדרישה נדחתה. בשנים האחרונות עברה התחנה שינוי בנושא זה, שילבה לא מעט נשים בתפקידי הגשה. "חל שינוי בתחנה, ובשנים האחרונות – למרות שאנחנו תחנה חרדית – הצלחנו לייצר מתכון נכון בנושא זה על פי כל כללי ההלכה".
לצד הדגש על החרדיות, בתחנה גם נוהגים לשדר משדרים מיוחדים בימי הזיכרון לשואה והגבורה לחללי צה"ל, ימים שבדרך כלל דווקא מצביעים לעיתים על הקיטוב בין הציבור החילוני למגזר החרדי, שאינו נוהג לציין ימים אלו באותם כלים של החילוניים. "אנחנו כן מנסים להיות גשר בין הציבורים בישראל", טוען מנכ"ל קול ברמה, "בימי הזיכרון ויום השואה אנחנו מקיימים מרתון שידורים מיוחד. ביום הזיכרון יש לנו את הפרויקט 'אמץ חלל' במסגרתו קוראים במשך שבוע למאזינים להתקשר אלינו לקבל את שמם של חלל ושל אמו השכולה ולקרוא תהילים לזכרו. 21 אלף איש התקשרו השנה כדי לקבל שמות. ביום הזיכרון קיימנו את הפרויקט 'אימהות מדברות על שכול' בו רבניות בכירות כותבות לאימהות שכולות, והעלנו את האימהות לשידור. אנחנו גם מובילים קו תקיף נגד פגיעה בחיילים חרדיים בריכוזי חרדים".
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
