מנכ"ל קשת אבי ניר סינדי הולנד סגנית נשיא התוכן המקורי של נטפליקס
צילום: יח"צ קשת

בכירה בנטפליקס: "מנוי שלנו צופה שעתיים ביום בבינג' ב-TV"

סגנית נשיא התוכן המקורי של ענקית הסטרימינג סינדי הולנד, שוחחה עם מנכ"ל קשת אבי ניר בכנס INTV. הולנד הסבירה גם מה עשוי להוביל להורדת תכנית מן האוויר
אלכסנדר כץ |

כנס INTV השנתי של קשת נפתח הבוקר (יום ב') בשיחה בין מנכ"ל קשת אבי ניר לבין סינדי הולנד, סגנית נשיא התוכן המקורי של נטפליקס, שחשפה קצת נתונים על החברה בה היא עובדת, קבלת החלטות, התכנית העסקית של נטפליקס לעתיד, השימוש של החברה בדאטה ועוד.

 

על קצב צמיחת המנויים סיפרה הולנד כי מספרם עומד כרגע על 139 מיליון ברחבי העולם, שהם כ-300 מיליון צופים בפועל, ולפיכך יש עוד מקום לצמיחה, אבל כדי לעשות כן יש להוסיף ולייצר תכנים שפונים ומעניינים קהלים מגוונים. "דאטה, תוכן וטכנולוגיה - אי אפשר להצליח ללא התלות ההדדית של המרכיבים הללו האחד בשני", אמרה, "אנחנו מאמינים שגם אנחנו, נטפליקס, נגדל. חלק מה-DNA שלנו הוא לקבל החלטות מהר, מהסיבה הזו אנחנו לא עושים פיילוטים, וככל שהתוכן עצמו יותר ספציפי ואותנטי – כך יש לו יותר סיכוי להצליח בעולם".

 

ביחס להרגלי צפייה, סיפרה הולנד שהצופה הממוצע מבלה כשעתיים ביום בצפייה בנטפליקס, מקבל החלטה בנוגע לשאלה האם לצפות או לא בסדרה של נטפליקס - תוך שניות ספורות, ובדרך כלל מסיים סדרה אחת בבינג' לפני שמתחיל צפייה בסדרה אחרת. הולנד הוסיפה עוד כי בסופי שבוע ובחגים הצפייה בתכני נטפליקס גדלה, באופן טבעי, שכן לאנשים יש יותר זמן פנוי. לדבריה, רוב המנויים של נטפליקס עדיין צופים בשירות דרך מסכי הטלוויזיה, לפחות בארה"ב, כאשר מחוצה לה יש שימוש מעט יותר גדול במובייל או בטאבלט. "המובייל צומח, אך עדיין הטלוויזיה היא זו שמובילה בצפייה", סיפרה.

 

בנוגע לרכישות החברה, אמרה הולנד כי "80% מהרכישות של נטפליקס היום הן מחוץ לארה"ב, כך שיש אצלנו מיקוד על אספקת תכנים למדינות ועל ייצור התכנים האלה במדינות עצמן. פעמים רבות תכנית נוצרת עבור טריטוריה מסוימת אך לבסוף קוצרת הצלחה בינ"ל, כדוגמת נרקוס שנוצרה עבור מרכז אמריקה והצליחה כידוע ברחבי העולם... סמים ופשע זה נושא שתמיד עובד, בכל מקום בעולם", צחקה והוסיפה: "המקרה של 'נרקוס' נתן לנו את הביטחון להמשיך ולהשקיע בתוכן שאינו דובר אנגלית".

 

"מהן התכניות ש'עשו' את נטפליקס?", שאל ניר, וזו ענתה: "כשהתחלנו את הדרך הייתה לנו תחושה חזקה שהדבר הראשון שניצור יגדיר את המשמעות של תוכן מקורי בנטפליקס. אז כשרכשנו את בית הקלפים, לא הייתה לנו אסטרטגיית תוכן - הסדרה הגיעה אלינו בטעות, אני הכרתי אותה עוד בגלגול קודם כשניסו לעשות ממנה טרילוגיה ב-BBC. הציעו לנו את זה, ותוך 11 ימים סגרנו את העסקה. זו הייתה אחת העסקאות היותר חשובות שלנו. ההצלחה של כתום זה השחור החדש למשל הפתיעה את כולם. איכשהו כולם ציפו ש'בית הקלפים' תצליח, כי כשדיוויד פינצ'ר עושה משהו, הוא מצליח, אבל את ג'ינג'י כהן הכירו רק מהעשב של השכן וזו הייתה תכנית על כלא, עם נשים מכל מיני רקעים, וזה היה הימור".

 

לשאלתו של ניר "איך מחליטים לבטל סדרה", השיבה הולנד: "שכשיוצרים מאסה גדולה של תוכן, צריך גם לבטל חלק. אבל למעשה, כשאנחנו מחליטים להשקיע בסדרה, יש לנו צפי של גודל הקהל אליה הסדרה מיועדת, ואם היא לא עומדת בצפי, זו עשויה להיות סיבה להוריד אותה. בדרך כלל אנחנו יודעים תוך שבוע או 28 יום לאיזה כיוון זה הולך".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.