
בכירה בנטפליקס: "מנוי שלנו צופה שעתיים ביום בבינג' ב-TV"
כנס INTV השנתי של קשת נפתח הבוקר (יום ב') בשיחה בין מנכ"ל קשת אבי ניר לבין סינדי הולנד, סגנית נשיא התוכן המקורי של נטפליקס, שחשפה קצת נתונים על החברה בה היא עובדת, קבלת החלטות, התכנית העסקית של נטפליקס לעתיד, השימוש של החברה בדאטה ועוד. על קצב צמיחת המנויים סיפרה הולנד כי מספרם עומד כרגע על 139 מיליון ברחבי העולם, שהם כ-300 מיליון צופים בפועל, ולפיכך יש עוד מקום לצמיחה, אבל כדי לעשות כן יש להוסיף ולייצר תכנים שפונים ומעניינים קהלים מגוונים. "דאטה, תוכן וטכנולוגיה - אי אפשר להצליח ללא התלות ההדדית של המרכיבים הללו האחד בשני", אמרה, "אנחנו מאמינים שגם אנחנו, נטפליקס, נגדל. חלק מה-DNA שלנו הוא לקבל החלטות מהר, מהסיבה הזו אנחנו לא עושים פיילוטים, וככל שהתוכן עצמו יותר ספציפי ואותנטי – כך יש לו יותר סיכוי להצליח בעולם". ביחס להרגלי צפייה, סיפרה הולנד שהצופה הממוצע מבלה כשעתיים ביום בצפייה בנטפליקס, מקבל החלטה בנוגע לשאלה האם לצפות או לא בסדרה של נטפליקס - תוך שניות ספורות, ובדרך כלל מסיים סדרה אחת בבינג' לפני שמתחיל צפייה בסדרה אחרת. הולנד הוסיפה עוד כי בסופי שבוע ובחגים הצפייה בתכני נטפליקס גדלה, באופן טבעי, שכן לאנשים יש יותר זמן פנוי. לדבריה, רוב המנויים של נטפליקס עדיין צופים בשירות דרך מסכי הטלוויזיה, לפחות בארה"ב, כאשר מחוצה לה יש שימוש מעט יותר גדול במובייל או בטאבלט. "המובייל צומח, אך עדיין הטלוויזיה היא זו שמובילה בצפייה", סיפרה. בנוגע לרכישות החברה, אמרה הולנד כי "80% מהרכישות של נטפליקס היום הן מחוץ לארה"ב, כך שיש אצלנו מיקוד על אספקת תכנים למדינות ועל ייצור התכנים האלה במדינות עצמן. פעמים רבות תכנית נוצרת עבור טריטוריה מסוימת אך לבסוף קוצרת הצלחה בינ"ל, כדוגמת נרקוס שנוצרה עבור מרכז אמריקה והצליחה כידוע ברחבי העולם... סמים ופשע זה נושא שתמיד עובד, בכל מקום בעולם", צחקה והוסיפה: "המקרה של 'נרקוס' נתן לנו את הביטחון להמשיך ולהשקיע בתוכן שאינו דובר אנגלית". "מהן התכניות ש'עשו' את נטפליקס?", שאל ניר, וזו ענתה: "כשהתחלנו את הדרך הייתה לנו תחושה חזקה שהדבר הראשון שניצור יגדיר את המשמעות של תוכן מקורי בנטפליקס. אז כשרכשנו את בית הקלפים, לא הייתה לנו אסטרטגיית תוכן - הסדרה הגיעה אלינו בטעות, אני הכרתי אותה עוד בגלגול קודם כשניסו לעשות ממנה טרילוגיה ב-BBC. הציעו לנו את זה, ותוך 11 ימים סגרנו את העסקה. זו הייתה אחת העסקאות היותר חשובות שלנו. ההצלחה של כתום זה השחור החדש למשל הפתיעה את כולם. איכשהו כולם ציפו ש'בית הקלפים' תצליח, כי כשדיוויד פינצ'ר עושה משהו, הוא מצליח, אבל את ג'ינג'י כהן הכירו רק מהעשב של השכן וזו הייתה תכנית על כלא, עם נשים מכל מיני רקעים, וזה היה הימור". לשאלתו של ניר "איך מחליטים לבטל סדרה", השיבה הולנד: "שכשיוצרים מאסה גדולה של תוכן, צריך גם לבטל חלק. אבל למעשה, כשאנחנו מחליטים להשקיע בסדרה, יש לנו צפי של גודל הקהל אליה הסדרה מיועדת, ואם היא לא עומדת בצפי, זו עשויה להיות סיבה להוריד אותה. בדרך כלל אנחנו יודעים תוך שבוע או 28 יום לאיזה כיוון זה הולך". כנס INTV שמקיימת קשת זו השנה השישית ברציפות, מושך אליו כ-200 משתתפים מתעשיית הטלוויזיה בעולם. בין משתתפי הכנס השנה אפשר למצוא את גיל גולדשיין - המפיק זוכה האמי של 'משפחת קרדשיאן'; גרג ברלנטי - המפיק הראשי של 'ריברדייל' ו"את'; אמי אנטליס - סגנית נשיא מחלקת פיתוח התוכן והטאלנטים של CNN העולמית; אלכס מהון - מנכ"לית ערוץ 4 הבריטי; דיויד סטאף - נשיא אולפני הטלוויזיה של CBS; ג'ולי כהן - הבמאית של RBG; ועוד. בין הנושאים שהכנס עוסק בהם השנה, ניתן למנות את התמודדות הברודקאסטים בעולם עם ענקיות הסטרימינג והטכנולוגיה, עידן עליית הדוקו, המגמות העתידיות של עולם המדיה, שוק התוכן העולמי המשתנה, ז'אנר השורט פורם, איך הקולנוע משנה את פני הטלוויזיה, התוכן הישראלי והצלחתו בעולם.

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.