בכירה בנטפליקס: "מנוי שלנו צופה שעתיים ביום בבינג' ב-TV"
כנס INTV השנתי של קשת נפתח הבוקר (יום ב') בשיחה בין מנכ"ל קשת אבי ניר לבין סינדי הולנד, סגנית נשיא התוכן המקורי של נטפליקס, שחשפה קצת נתונים על החברה בה היא עובדת, קבלת החלטות, התכנית העסקית של נטפליקס לעתיד, השימוש של החברה בדאטה ועוד.
על קצב צמיחת המנויים סיפרה הולנד כי מספרם עומד כרגע על 139 מיליון ברחבי העולם, שהם כ-300 מיליון צופים בפועל, ולפיכך יש עוד מקום לצמיחה, אבל כדי לעשות כן יש להוסיף ולייצר תכנים שפונים ומעניינים קהלים מגוונים. "דאטה, תוכן וטכנולוגיה - אי אפשר להצליח ללא התלות ההדדית של המרכיבים הללו האחד בשני", אמרה, "אנחנו מאמינים שגם אנחנו, נטפליקס, נגדל. חלק מה-DNA שלנו הוא לקבל החלטות מהר, מהסיבה הזו אנחנו לא עושים פיילוטים, וככל שהתוכן עצמו יותר ספציפי ואותנטי – כך יש לו יותר סיכוי להצליח בעולם".
ביחס להרגלי צפייה, סיפרה הולנד שהצופה הממוצע מבלה כשעתיים ביום בצפייה בנטפליקס, מקבל החלטה בנוגע לשאלה האם לצפות או לא בסדרה של נטפליקס - תוך שניות ספורות, ובדרך כלל מסיים סדרה אחת בבינג' לפני שמתחיל צפייה בסדרה אחרת. הולנד הוסיפה עוד כי בסופי שבוע ובחגים הצפייה בתכני נטפליקס גדלה, באופן טבעי, שכן לאנשים יש יותר זמן פנוי. לדבריה, רוב המנויים של נטפליקס עדיין צופים בשירות דרך מסכי הטלוויזיה, לפחות בארה"ב, כאשר מחוצה לה יש שימוש מעט יותר גדול במובייל או בטאבלט. "המובייל צומח, אך עדיין הטלוויזיה היא זו שמובילה בצפייה", סיפרה.
בנוגע לרכישות החברה, אמרה הולנד כי "80% מהרכישות של נטפליקס היום הן מחוץ לארה"ב, כך שיש אצלנו מיקוד על אספקת תכנים למדינות ועל ייצור התכנים האלה במדינות עצמן. פעמים רבות תכנית נוצרת עבור טריטוריה מסוימת אך לבסוף קוצרת הצלחה בינ"ל, כדוגמת נרקוס שנוצרה עבור מרכז אמריקה והצליחה כידוע ברחבי העולם... סמים ופשע זה נושא שתמיד עובד, בכל מקום בעולם", צחקה והוסיפה: "המקרה של 'נרקוס' נתן לנו את הביטחון להמשיך ולהשקיע בתוכן שאינו דובר אנגלית".
- מי לא ראה אתמול רוקדים עם כוכבים? על המונופול של קשת בשוק הטלוויזיה
- "משקיעים פרטיים מעדיפים AI וסייבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מהן התכניות ש'עשו' את נטפליקס?", שאל ניר, וזו ענתה: "כשהתחלנו את הדרך הייתה לנו תחושה חזקה שהדבר הראשון שניצור יגדיר את המשמעות של תוכן מקורי בנטפליקס. אז כשרכשנו את בית הקלפים, לא הייתה לנו אסטרטגיית תוכן - הסדרה הגיעה אלינו בטעות, אני הכרתי אותה עוד בגלגול קודם כשניסו לעשות ממנה טרילוגיה ב-BBC. הציעו לנו את זה, ותוך 11 ימים סגרנו את העסקה. זו הייתה אחת העסקאות היותר חשובות שלנו. ההצלחה של כתום זה השחור החדש למשל הפתיעה את כולם. איכשהו כולם ציפו ש'בית הקלפים' תצליח, כי כשדיוויד פינצ'ר עושה משהו, הוא מצליח, אבל את ג'ינג'י כהן הכירו רק מהעשב של השכן וזו הייתה תכנית על כלא, עם נשים מכל מיני רקעים, וזה היה הימור".
לשאלתו של ניר "איך מחליטים לבטל סדרה", השיבה הולנד: "שכשיוצרים מאסה גדולה של תוכן, צריך גם לבטל חלק. אבל למעשה, כשאנחנו מחליטים להשקיע בסדרה, יש לנו צפי של גודל הקהל אליה הסדרה מיועדת, ואם היא לא עומדת בצפי, זו עשויה להיות סיבה להוריד אותה. בדרך כלל אנחנו יודעים תוך שבוע או 28 יום לאיזה כיוון זה הולך".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
