בכירה בנטפליקס: "מנוי שלנו צופה שעתיים ביום בבינג' ב-TV"
כנס INTV השנתי של קשת נפתח הבוקר (יום ב') בשיחה בין מנכ"ל קשת אבי ניר לבין סינדי הולנד, סגנית נשיא התוכן המקורי של נטפליקס, שחשפה קצת נתונים על החברה בה היא עובדת, קבלת החלטות, התכנית העסקית של נטפליקס לעתיד, השימוש של החברה בדאטה ועוד.
על קצב צמיחת המנויים סיפרה הולנד כי מספרם עומד כרגע על 139 מיליון ברחבי העולם, שהם כ-300 מיליון צופים בפועל, ולפיכך יש עוד מקום לצמיחה, אבל כדי לעשות כן יש להוסיף ולייצר תכנים שפונים ומעניינים קהלים מגוונים. "דאטה, תוכן וטכנולוגיה - אי אפשר להצליח ללא התלות ההדדית של המרכיבים הללו האחד בשני", אמרה, "אנחנו מאמינים שגם אנחנו, נטפליקס, נגדל. חלק מה-DNA שלנו הוא לקבל החלטות מהר, מהסיבה הזו אנחנו לא עושים פיילוטים, וככל שהתוכן עצמו יותר ספציפי ואותנטי – כך יש לו יותר סיכוי להצליח בעולם".
ביחס להרגלי צפייה, סיפרה הולנד שהצופה הממוצע מבלה כשעתיים ביום בצפייה בנטפליקס, מקבל החלטה בנוגע לשאלה האם לצפות או לא בסדרה של נטפליקס - תוך שניות ספורות, ובדרך כלל מסיים סדרה אחת בבינג' לפני שמתחיל צפייה בסדרה אחרת. הולנד הוסיפה עוד כי בסופי שבוע ובחגים הצפייה בתכני נטפליקס גדלה, באופן טבעי, שכן לאנשים יש יותר זמן פנוי. לדבריה, רוב המנויים של נטפליקס עדיין צופים בשירות דרך מסכי הטלוויזיה, לפחות בארה"ב, כאשר מחוצה לה יש שימוש מעט יותר גדול במובייל או בטאבלט. "המובייל צומח, אך עדיין הטלוויזיה היא זו שמובילה בצפייה", סיפרה.
בנוגע לרכישות החברה, אמרה הולנד כי "80% מהרכישות של נטפליקס היום הן מחוץ לארה"ב, כך שיש אצלנו מיקוד על אספקת תכנים למדינות ועל ייצור התכנים האלה במדינות עצמן. פעמים רבות תכנית נוצרת עבור טריטוריה מסוימת אך לבסוף קוצרת הצלחה בינ"ל, כדוגמת נרקוס שנוצרה עבור מרכז אמריקה והצליחה כידוע ברחבי העולם... סמים ופשע זה נושא שתמיד עובד, בכל מקום בעולם", צחקה והוסיפה: "המקרה של 'נרקוס' נתן לנו את הביטחון להמשיך ולהשקיע בתוכן שאינו דובר אנגלית".
- מי לא ראה אתמול רוקדים עם כוכבים? על המונופול של קשת בשוק הטלוויזיה
- "משקיעים פרטיים מעדיפים AI וסייבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מהן התכניות ש'עשו' את נטפליקס?", שאל ניר, וזו ענתה: "כשהתחלנו את הדרך הייתה לנו תחושה חזקה שהדבר הראשון שניצור יגדיר את המשמעות של תוכן מקורי בנטפליקס. אז כשרכשנו את בית הקלפים, לא הייתה לנו אסטרטגיית תוכן - הסדרה הגיעה אלינו בטעות, אני הכרתי אותה עוד בגלגול קודם כשניסו לעשות ממנה טרילוגיה ב-BBC. הציעו לנו את זה, ותוך 11 ימים סגרנו את העסקה. זו הייתה אחת העסקאות היותר חשובות שלנו. ההצלחה של כתום זה השחור החדש למשל הפתיעה את כולם. איכשהו כולם ציפו ש'בית הקלפים' תצליח, כי כשדיוויד פינצ'ר עושה משהו, הוא מצליח, אבל את ג'ינג'י כהן הכירו רק מהעשב של השכן וזו הייתה תכנית על כלא, עם נשים מכל מיני רקעים, וזה היה הימור".
לשאלתו של ניר "איך מחליטים לבטל סדרה", השיבה הולנד: "שכשיוצרים מאסה גדולה של תוכן, צריך גם לבטל חלק. אבל למעשה, כשאנחנו מחליטים להשקיע בסדרה, יש לנו צפי של גודל הקהל אליה הסדרה מיועדת, ואם היא לא עומדת בצפי, זו עשויה להיות סיבה להוריד אותה. בדרך כלל אנחנו יודעים תוך שבוע או 28 יום לאיזה כיוון זה הולך".
