הרב רפי פרץ נפתלי בנט אריה דרעי
צילום: אייס, יח"צ, דוברות הכנסת
פרסום ראשון

אותו קהל, אותו משרד פרסום: גל אורן מטפל ב-3 מפלגות יריבות

משרד הפרסום הדתי-לאומי קונה מדיה ל'איחוד מפלגות הימין' ו'הימין החדש' - 2 מפלגות שפוזלות לאותו קהל יעד, כמו גם ברכש של ש"ס, בקמפיין ובאסטרטגיה שלה
משה בנימין | (2)

בעוד שהמפלגות מימין ומשמאל נלחמות ראש בראש על כל קול ונעזרות בצוותי קריאייטיב, יועצים אסטרטגיים, תכנון ורכש מדיה נפרד, המגזר הדתי-לאומי-חרדי חי בעולם אחר וכותב כללי משחק משלו שטרם נראו. לאייס נודע כי ש"ס, הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין (שכולל את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) רוכשות את המדיה לקמפיין באמצעות אותו הגוף - משרד הפרסום גל אורן לרנר. לא זאת בלבד, אלא ש'גל אורן לרנר' גם מטפל בכל הקריאייטיב, האסטרטגיה ויחסי הציבור של ש"ס.

הפקדת תקציב רכש המדיה של איחוד מפלגות הימין (שבתוכו הבית היהודי בעידן שאחרי פרישתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, מ"ב, א"כ) בידי גל אורן לרנר נעשה מתוך אילוץ שנובע מחובות עבר של הבית היהודי במתכונתו הקודמת למשרד הפרסום, עוד מבחירות ב-2015, אז התכווצה הבית היהודי מ-12 מנדטים לשמונה בלבד, מה שהוביל לירידה חדה במימון של המדינה בקמפיין המפלגה. בימין החדש של בנט ושקד, בחרו לעבוד עם 'גל אורן לרנר' למרות שהמפלגה החדשה אינה מחזיקה בחוב כלשהו כלפיו. 

גורמים בסביבת גל אורן לרנר מסבירים לאייס שרכש המדיה נעשה מול מחלקת הרכש של משרד הפרסום בהפרדה גמורה אחת מהשנייה ומש"ס ובגילוי נאות מול כל 3 המפלגות. עם זאת, בשיחות של גורמים שונים ב-2 מפלגות הימין עם אייס, עולה תחושה של חוסר שביעות רצון מהמצב הקיים, מתוך הבנה שהסיטואציה יוצרת ניגוד אינטרסים וחשש לזליגת מידע אפשרית.

החשש של גורמים אלו אינו מופרך. למרות שבמשרד הפרסום טוענים שמחלקת רכש המדיה עוסקת רק במשא ומתן מסחרי עבור המפלגות ולא נוגעת בקריאייטיב (למעט ש"ס), בפועל יכול להיווצר מצב שבו אותה מחלקת רכש מדיה נדרשת על ידי המפלגות להשיג את המיקומים הנחשבים ביותר בעיתון כגון ישראל היום או מקור ראשון שדרכם ניתן להגיע לקהל היעד של מפלגות אלו. במקרה שכזה שאינו בלתי שכיח, מתעוררת השאלה - למי העדיפות או הקדימות? מי יקבל את הסטריפ בעמוד הראשון או את שלט החוצות במיקום המרכזי ביותר ואיך ניתן להבטיח שמידע על רכש עתידי של פרסום במקום מסוים לא ייחשף ויזלוג החוצה. 

מגל אורן לרנר נמסר: "כמשרד מוביל בתחום הציבורי והפוליטי בישראל אנחנו שמחים לתת שירות ללקוחותינו באופן המקצועי ביותר. אנו מודים על האמון המלא שאנו מקבלים מלקוחותינו ומתכוונים להמשיך לשרת אותם נאמנה".

באיחוד מפלגות הימין בחרו שלא להגיב. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חבר'ה רציניים 07/03/2019 10:01
    הגב לתגובה זו
    הם אנשי המקצוע הטובים בתחומם. אין שום סיבה שחברת המדיה שלהם לא תטפל בכמה לקוחות. בדיוק כמו כל חברות המדיה האחרות בארץ.
  • 1.
    רונה 05/03/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
    אותו איש בגל אורן קונה לשלושת המפלגות, ומנהל משא ומתן במקביל, שכונה אמיתית, ככה הפוליטיקה שלנו גם נראית.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.