אותו קהל, אותו משרד פרסום: גל אורן מטפל ב-3 מפלגות יריבות
בעוד שהמפלגות מימין ומשמאל נלחמות ראש בראש על כל קול ונעזרות בצוותי קריאייטיב, יועצים אסטרטגיים, תכנון ורכש מדיה נפרד, המגזר הדתי-לאומי-חרדי חי בעולם אחר וכותב כללי משחק משלו שטרם נראו. לאייס נודע כי ש"ס, הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין (שכולל את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) רוכשות את המדיה לקמפיין באמצעות אותו הגוף - משרד הפרסום גל אורן לרנר. לא זאת בלבד, אלא ש'גל אורן לרנר' גם מטפל בכל הקריאייטיב, האסטרטגיה ויחסי הציבור של ש"ס.
הפקדת תקציב רכש המדיה של איחוד מפלגות הימין (שבתוכו הבית היהודי בעידן שאחרי פרישתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, מ"ב, א"כ) בידי גל אורן לרנר נעשה מתוך אילוץ שנובע מחובות עבר של הבית היהודי במתכונתו הקודמת למשרד הפרסום, עוד מבחירות ב-2015, אז התכווצה הבית היהודי מ-12 מנדטים לשמונה בלבד, מה שהוביל לירידה חדה במימון של המדינה בקמפיין המפלגה. בימין החדש של בנט ושקד, בחרו לעבוד עם 'גל אורן לרנר' למרות שהמפלגה החדשה אינה מחזיקה בחוב כלשהו כלפיו.
גורמים בסביבת גל אורן לרנר מסבירים לאייס שרכש המדיה נעשה מול מחלקת הרכש של משרד הפרסום בהפרדה גמורה אחת מהשנייה ומש"ס ובגילוי נאות מול כל 3 המפלגות. עם זאת, בשיחות של גורמים שונים ב-2 מפלגות הימין עם אייס, עולה תחושה של חוסר שביעות רצון מהמצב הקיים, מתוך הבנה שהסיטואציה יוצרת ניגוד אינטרסים וחשש לזליגת מידע אפשרית.
החשש של גורמים אלו אינו מופרך. למרות שבמשרד הפרסום טוענים שמחלקת רכש המדיה עוסקת רק במשא ומתן מסחרי עבור המפלגות ולא נוגעת בקריאייטיב (למעט ש"ס), בפועל יכול להיווצר מצב שבו אותה מחלקת רכש מדיה נדרשת על ידי המפלגות להשיג את המיקומים הנחשבים ביותר בעיתון כגון ישראל היום או מקור ראשון שדרכם ניתן להגיע לקהל היעד של מפלגות אלו. במקרה שכזה שאינו בלתי שכיח, מתעוררת השאלה - למי העדיפות או הקדימות? מי יקבל את הסטריפ בעמוד הראשון או את שלט החוצות במיקום המרכזי ביותר ואיך ניתן להבטיח שמידע על רכש עתידי של פרסום במקום מסוים לא ייחשף ויזלוג החוצה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגל אורן לרנר נמסר: "כמשרד מוביל בתחום הציבורי והפוליטי בישראל אנחנו שמחים לתת שירות ללקוחותינו באופן המקצועי ביותר. אנו מודים על האמון המלא שאנו מקבלים מלקוחותינו ומתכוונים להמשיך לשרת אותם נאמנה".
באיחוד מפלגות הימין בחרו שלא להגיב.
- 2.חבר'ה רציניים 07/03/2019 10:01הגב לתגובה זוהם אנשי המקצוע הטובים בתחומם. אין שום סיבה שחברת המדיה שלהם לא תטפל בכמה לקוחות. בדיוק כמו כל חברות המדיה האחרות בארץ.
- 1.רונה 05/03/2019 15:39הגב לתגובה זואותו איש בגל אורן קונה לשלושת המפלגות, ומנהל משא ומתן במקביל, שכונה אמיתית, ככה הפוליטיקה שלנו גם נראית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
