לכל קהל: מאזדה שמה את כל הז'יטונים על טירגוט מפולח
מותג הרכב מאזדה 2 שהושק בשנת 2015 עבר לאחרונה מתיחת פנים כחלק משדרוג כל ה-line up של מאזדה, כך שכל הדגמים יהיו מאובזרים ברמה זהה כשההבדל היחיד הוא גודל הרכב. הרכב הושק עבור קהל צעיר אך במרוצת הזמן גילו בחברה כי בפועל הרוכשים הגיעו משכבת גיל בוגרת יותר.
על רקע זה נדרש באומן בר ריבנאי לצאת בקמפיין למאזדה 2 החדשה, ועשה זאת תחת הקונספט :"כל מה שטוב במאזדה, עכשיו במאזדה 2 החדשה". הקמפיין נשען על יכולות טירגוט גבוהות בפילוח ל-6 קהלים כאשר הקהל המרכזי הוא young adults: זוגות צעירים עד ילד ראשון, רווקים אורבניים ונשים צעירות וטרנדיות. הדאטה שנאספה על מכירות הרכב לקהלים בוגרים תורגמה לקהלים נוספים שהוגדרו כ:Empty nesters בני 60 , נשים 55 ורכב שני במשפחה לסידורים.
במשרד מציינים כי "עבודת הקהלים פה הייתה מדויקת וכללה שיתוף פעולה בין אנשי המוצר שהוציאו דאטה מה-CRM, אנשי המדיה והצוות המטפל במשרד בכדי להתאים מסר רלוונטי לכל קהל יעד". בסופו של דבר עלו לאוויר 6 סרטים שבכל אחד מהם דמות מייצגת של קהל היעד הרלוונטי. "כיוון שמדובר בקמפיין השקה דאגנו לעבוד בעיקר בכלים תדמיתיים לחשיפה רחבה, אך עם זאת מאד ממוקדים מבחינת ההגשה, לא רק שבמדיה טירגטנו את הקהלים הרלוונטיים, לכל אחד מהקהלים הגשנו וידאו עם מסר מותאם בשבילו, כתוצאה, עלויות הצפייה בסרטים ירדו ואחוזי הצפייה עלו, כך שאנחנו יכולים למקסם את התקציב והחשיפה".
ברמת הקופי מעניין לראות כיצד הקמפיין מציב דגמים נוספים של מאזדה כגון מאזדה 6 ו-CX5 כבנצ'מרק למאזדה 2, במה שנשמע כמו קניבליזציה בין המותגים, להבדיל מנסיון שאולי יישמע וייראה טבעי יותר, לנסות להעביר צרכנים פוטנציאליים מרכישה של דגמי רכב אחרים למאזדה.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 7.מי שלא מפרגן - מפגר 13/11/2017 12:42הגב לתגובה זופשוט ומעורר מחשבה. והכי חשוב אין אפילו פעם אחת את המילה מסתבר ש....
- 6.בנימינה 13/11/2017 10:41הגב לתגובה זויש לך מושג כמה כאלה נעשו בעבר? עם הרבה יותר קריאטיבים להרבה יותר קהלים? שלא לדבר על פילוח לפי שעות, ימים וכדומה. להפוך את זה לאייטם חדשני רק מעיד על מצוקת חומרים.
- 5.תוכןזה 13/11/2017 08:09הגב לתגובה זוכתבה על סרטונים מפותחים... 2010?!
- 4.אחד החרטוטים, אם לא ה- (ל"ת)A4 13/11/2017 00:49הגב לתגובה זו
- 3.כזה טכנוקרט (ל"ת)לובטון תתפטר! 12/11/2017 15:19הגב לתגובה זו
- 2.בהלם 12/11/2017 14:12הגב לתגובה זוקמפיין מפולח....
- 1.יחצנובסקי 12/11/2017 13:28הגב לתגובה זומלבן דו שיכבתי ללבן תלת שיכבתי . חאלאססססס. הרגתם.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
